Справа № 815/2218/15
УХВАЛА
30 вересня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Потоцької Н.В.
розглянувши у порядку письмового провадження заяву про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання за вхід. № 39025/20 від 25.09.2020 р.,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання за вхід. № 39025/20 від 25.09.2020 р. в якій заявник просить:
- поновити строк пред`явлення виконавчого документу до виконання по справі № 815/2218/15.
Розглянувши заяву, суд вважає, що вона підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Відповідно до приписів ст. 376 КАСУ встановлено, що стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Заявник вказує, що постанова державного виконавця про повернення виконавчого документа стягувачу разом з виконавчим документом до теперішнього часу не надійшла на адресу правонаступника ліквідованих управлінь Пенсійного фонду України - Головного управління Фонду встановити межі строку пред`явлення виконавчого листа до виконання неможливо, також для повного охоплення заборгованості перед Пенсійним фондом України, необхідно отримати дублікат виконавчого листа, а керуючись вимогами п.п.18.4 Перехідних положень КАС України у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа де виконання, тому вважаємо причини пропуску пред`явлення виконавчого листа до виконання поважними.
Таким чином строк пред`явлення виконавчого листа до виконання пропущено позивачем з поважних причин.
Виконання судового рішення як завершальна стадія судового провадження є невід`ємним елементом права на судовий захист, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Відповідно до Конституції України основними засадами судочинства є: …9) обов`язковість судового рішення (ст.129), суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд (ст.129-1).
Статтею 14 КАС України встановлено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до ст. 255 КАС України - рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Відповідно до ст. 325 КАС України - постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття. Згідно ст. 359 КАС України - постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.
Згідно ст. 372 КАС України: примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом. Таким законом в Україні є - Закон України Про виконавче провадження .
Згідно ч. 1 ст. 376 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено. Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції (ч. 2 ст. 376 КАС України).
Суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду (ч. 3 ст. 376 КАС України).
Поважними причинами, що зумовили пропуск строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, визнаються обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов`язані з дійсними істотними перешкодами, які не дозволяють вчасно реалізувати право на подання заяви про виконання виконавчого документа.
Як встановлено судом, Одеським окружним адміністративним судом 28.04.2015 винесено постанову по справі №815/2218/15 за позовом управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси до ВАТ Одесаремелектротранспорт (код ЄДРПОУ 03327316), щодо стягнення заборгованості на покриття витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за віком на пільгових умовах за Списком № 1 у розмірі 978,23 грн., якою позовні вимога управління були задоволені в повному обсязі.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 13.12.2018 у справі №815/2218/15 замінено сторону виконавчого провадження з управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси (код ЄДРПОУ 26302649) на Центральне об`єднане управління Пенсійного фонду України в м. Одесі (код ЄДРПОУ 41248812).
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 19.12.2019 у справі №815/2218/15 замінено сторону виконавчого провадження з Центрального об`єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Одесі (код ЄДРПОУ 41248812) на Головні управління Пенсійного фонду України в Одеській області (код ЄДРПОУ 20987385; далі - Головне управління).
Відповідно до п. 2 Передавального акту від 30.08.2019 Головне управління є правонаступником всіх прав та обов`язків припиненого Центрального об`єднаного управління Пенсійного фонду України в м. Одесі (копія передавального акту додається).
Після отримання управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районамОдеси виконавчого листа від 09.06.2015 по справі №815/2218/15 його було направлено на примусове виконання до Першого Приморського ВДВС м. Одеса Головного територіального управління юстиції в Одеській області (далі - перший Приморський ВДВС) та було відкрито виконавче провадження №51123929 старшим державним виконавцем Яциною О. Є. від 23.05.2016.
Відповідно до Автоматизованої системи виконавчих проваджень (далі - АСВП) старшим державним виконавцем Яциною О. Є. винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувану від 29.06.2016, керуючись п. 2 ч. 1 ст. 47, ст. 50 Закону України Про виконавче провадження (чинного на момент винесення постанови), однак зазначена постанова разом з оригіналом виконавчого листа на адресу управління не надходила.
Центральне об`єднане управління направило лист щодо повернення виконавчий документів до Першого Приморського відділу державної виконавчої служби м. Одесї ГТУЮ в Одеській області (далі - Перший Приморський ВДВС) відносно повернення оригіналів виконавчих листів за вихід. №14904/09 від 05.09.2018 (отримано 06.09.2018).
Листом Першого Приморського ВДВС №25986 від 01.10.2018 повідомлено, що у зв`язку із завершенням даних виконавчих проваджень, оригінал виконавчого документа повернуто було направлено на адресу стягувана простою кореспонденцією. Однак, оригінали виконавчих документів разом з постановами державних виконавців на адресу управління не надходили.
Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України органами державної виконавчої служби забезпечується безперебійна робота у період карантину безпосередньо на робочих місцях та у віддаленому доступі поза межами адміністративних будівель за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
Звертатись до відділів ДВС в цей період можна через направлення заяв, скарг тощо як у письмовому вигляді поштою, так і з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв`язку.
Головне управління направило лист щодо направлення виконавчих документів до Першого Приморського відділу державної виконавчої служби в місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) відносно повернення оригіналів виконавчих листів разом з постановами державних виконавців про повернення виконавчих документів від 01.03.2020 (отримано 06.03.2020).
Листом Першого Приморського ВДВС №30734 від 12.05.2020 за вхід. № 2983/14 від 25.05.2020 повідомлено, що оригінал виконавчого документа повернуто стягувану 29.06.2016.
Також Головне управління повторно звернулось з листом від 25.06.2020 за вхід. №б/н від 20.07.2020 до Першого Приморського ВДВС з проханням надати інформацію відносно способу направлення оригіналів виконавчих документів разом з постановами державних виконавців на адресу Головного управління.
Листом Першого Приморського ВДВС було повідомлено, що виконавчі провадження, які були зазначені у переліку №30734 від 12.05.2020 за вхід. №2983/14 від 25.05.2020 завершені та передані до архіву, оригінали виконавчих документів разом з постановами державних виконавців на адресу Головного управління направлено рекомендованою кореспонденцією відповідно до ст. 28 Закону України Про виконавче провадження . Однак, станом на 14.09.2020 оригінали виконавчих документів разом з постановами державних виконавців на адресу Головного управління не надходили.
Згідно ч. 5 ст. 37 Закону України Про виконавче провадження повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, не позбавляє його права повторно пред`явити виконавчий документ до виконання.
З огляду на встановлене, наявні обґрунтовані підстави для визнання поважними причин пропуску строку для пред`явлення виконавчого документа.
Виходячи із зазначеного, суд дійшов висновку про наявні підстави для поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Право на виконання рішень, винесених судом, є невід`ємною частиною «права на суд» . Ефективний захист сторони у справі, а отже і відновлення справедливості, передбачає зобов`язання адміністративних органів виконувати рішення («Горнсбі проти Греції» ). У іншому випадку, положення статті 6 §1 будуть позбавлені ефекту корисної дії («Бурдов проти Росії» ).
Відповідно до частини 5 статті 250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст. ст. 205, 241, 243, 256, 294, 379, КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання за вхід. № 39025/20 від 25.09.2020 р. - задовольнити.
Поновити пропущений строк для пред`явлення виконавчого документу по справі № 815/2218/15 до виконання.
Ухвала набирає законної сили відповідно до вимог ст. 256 КАС України та може бути оскаржена у порядку та строки визначені статтею 295, 297 КАС України.
Пунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2020 |
Оприлюднено | 01.10.2020 |
Номер документу | 91876228 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні