Рішення
від 30.09.2020 по справі 420/9666/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9666/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Бойко О.Я.,

за участі:

секретаря судового засідання Белінського Г.В.,

позивача ОСОБА_1

представника відповідача Бойко М.В., за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом кандидата на посаду в депутати Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_1 до Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області про визнання протиправними та скасування постанов №12 від 23.09.2020 р., №45 від 25.09.2020 р. та зобов`язання зареєструвати кандидата в депутати на місцевих виборах 25.10.2020 р. на підставі поданих 22.09.2020 р. та 24.09.2020 р. документів, вирішив у задоволенні адміністративного позову відмовити.

І. Суть спору

28.09.2020 р. позивач, кандидат на посаду в депутати Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, ОСОБА_1 , звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області в якому просив:

(1) Визнати протиправною та скасувати постанову Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району № 12 від 23 вересня 2020р. про відмову зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом в депутати Тузлівської сільської ради Білгород- Дністровського району на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

(2) Визнати протиправною та скасувати постанову Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району № 45 від 25 вересня 2020 р. про відмову зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом в депутати Тузлівської сільської ради Білгород- Дністровського району на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

(3) Зобов`язати Тузлівську сільську територіальну виборчу комісію Білгород- Дністровського району зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом в депутати Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на підставі поданих 22.09.2020 та 24.09.2020р. документів.

ІІ. Аргументи сторін

(а) Позиція Позивача

22.09.2020 р. позивач заповнив і подав до Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області заяву про самовисування та про реєстрацію його кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №3 Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області з повним пакетом документів .

Довідки про отримання документів для реєстрації кандидатом в депутати, позивачу не було надано.

23.09.2020 р. відповідач прийняв постанову №12 про відмову в реєстрації кандидатом в депутати Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області ОСОБА_1 . Підставою відмови зазначено наступне: Комісія виявила недоліки в поданих документах, а саме: відсутність автобіографії, що відповідає вимогам пункту п`ятого частини першої ст. 223 Виборчого кодексу України (далі - ВК України ) (автобіографія не складена у друкованому вигляді), відповідно до ч. 11 ст. 220, ч. 2 ст. 223, п. 1 ст. 2 ст. 230 ВК України.

24.09.2020 р. позивач повторно подав до Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області заяву про самовисування та про реєстрацію його кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області з повним пакетом документів .

До заяви від 24.09.2020р. позивач додав автобіографію у друкованій формі, що відповідає вимогам пункту п`ятого частини першої ст. 223 Виборчого кодексу України.

25.09.2020 р. о 20.30 год. відповідач прийняв постанову №45 про відмову в реєстрації позивача кандидатом в депутати Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області. Підставою відмови зазначено наступне: Комісія виявила недоліки в поданих документах, а саме: відсутність копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата, документу про внесення грошової застави, фотографії кандидата 4x6 см., що відповідає вимогам п. 7. ч. 1 ст. 223 ВК України, ч. 11 ст. 220 ч.2 ст. 223 п. 1 ч. 2 ст. 230 ВК України.

Позивач вважає, що прийняті рішення є протиправними, оскільки зазначення в них відсутності повного пакету документів, які додаються до заяви, зокрема у рішенні №12 від 23.09.2020 - відсутність автобіографії; у рішенні №45 від 25.09.2020 - відсутність копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата, документу про внесення грошової застави, фотографії кандидата 4x6 см. не відповідає дійсності.

Крім того, позивач зазначав, що той факт, що він подав при першому своєму зверненні до відповідача автобіографію не у друкованому вигляді, не означає її відсутність, а вважає помилкою та недоліком у поданих ним документах, які можуть бути усунуті шляхом її подання у належній формі. Відповідач, в свою чергу, не виконав свого обов`язку щодо невідкладного повідомлення про виявлення та виправлення зазначеного недоліку. Однак, позивач усунув недолік та 24.09.2020 повторно звернувся до відповідача з повним пакетом необхідних документів в т.ч. з наданням автобіографії у друкованому вигляді.

Проте, не зважаючи на дану обставину, відповідач протиправно відмовив в реєстрації позивача кандидатом в депутати.

В судовому засіданні позивач уточнив, що 24.09.2020 до заяви про реєстрацію його кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 він подав тільки автобіографію у друкованому вигляді, оскільки інші документи вже були наявні у відповідача.

Крім того, позивач уточнив позовну вимогу про зобов`язання Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород- Дністровського району зареєструвати його кандидатом в депутати Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на підставі поданих заяви та документів саме 24.09.2020, тобто в багатомандатному виборчому окрузі №4.

(б) Позиція Відповідача

Представника відповідача в судовому засіданні, яке відбулося 30.09.2020, надав відзив на позовну заяву, в якому він просив у задоволенні позову відмовити з підстав викладених у відзиві.

В обґрунтування відзиву представник відповідача зазначив, що після розгляду виборчою комісією документів 23 вересня 2020 р. відповідач виніс постанову №12 про відмову у реєстрації позивача як кандидата в депутати через відсутність необхідних документів, а саме автобіографія була написана від руки, що суперечить п.5 ч.1 ст.223 Виборчого кодексу України.

Таким чином, відповідно до п.1 ч.1 ст. 230 Виборчого кодексу України відповідач виконав свій обов`язок та відмовив в реєстрації кандидата в депутати, оскільки Виборчий кодекс України встановлює саме друковану форму автобіографії. Також представник відповідача наголошував на тому, що автобіографія в написаному від руки вигляді не є помилкою або неточністю (по тексту помилок не виявлено), а є іншим за формою документом.

24.09.2020 позивач подав нову заяву про самовисування та про реєстрацію його кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області. Оскільки до даної заяви була подана тільки автобіографія у друкованому вигляді, а інші документи позивач не додав, відповідач своїм рішенням на підставі статті 230 Виборчого кодексу України відмовив у реїстрації позивача кандидатом у депутати.

Прим цьому представник відповідача звернув увагу на те, що подана заява 24.09.2020 є відмінною від заяви поданої 22.09.2020, оскільки стосується іншого питання, а саме реєстрації позивача кандидатом по іншому багатомандатному виборчому окрузі №4.

ІІІ. Процедура та рух справи

29.09.2020 року ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження з урахуванням особливостей, встановлених ст.ст. 268-273 КАС України та призначив судове засідання на 29.09 2020.

ІV. Обставини справи, встановлені судом, та докази на їх підтвердження

Позивач, ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: с. Садове Білгород-Дністровський район, Одеська область, громадянство України, освіта середня спеціальна, місце роботи ФОП ОСОБА_1 автостанція с. Лебедівка, безпартійний, представницького мандату не має, несудимий.

22.09.2020 р. позивач заповнив і подав до Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області заяву про самовисування про реєстрацію його кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №3 Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області. Відповідно до тексту заяви до неї позивач додав: автобіографію кандидата на 1 арк. та на електронному носії; одну фотографію кандидата розміром 4х6 см в т.ч. на електронному носії; копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки на 1 арк. (а.с.12). Подана автобіографія написана від руки на трафаретному бланку.

Довідки про отримання документів для реєстрації кандидатом в депутати, позивач не отримав.

23.09.2020 р. відповідач прийняв постанову №12 про відмову в реєстрації кандидатом в депутати в багатомандатному виборчому окрузі №3 Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області.

У постанові відповідач зазначив наступну підставу для відмови: Комісія виявила недоліки в поданих документах, а саме: відсутність автобіографії, що відповідає вимогам пункту п`ятого частини першої ст. 223 Виборчого кодексу України (автобіографія не складена у друкованому вигляді), відповідно до ч. 11 ст. 220, ч. 2 ст. 223, п. 1 ст. 2 ст. 230 ВК України.

24.09.2020 позивач подав заяву до Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород- Дністровського району Одеської області про самовисування та про реєстрацію позивача кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород-Дністровського району Одеської області. До заяви позивач надав автобіографію в друкованому вигляді (а.с.17). Даний факт позивач підтвердив у судовому засіданні.

25.09.2020 р. о 20.30 год. відповідач прийняв постанову №45 про відмову в реєстрації позивача кандидатом в депутати в багатомандатному виборчому окрузі №4 Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області. Підставою відмови зазначено наступне: Комісія виявила недоліки в поданих документах, а саме: відсутність копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата, документу про внесення грошової застави, фотографії кандидата 4x6 см., що відповідає вимогам п. 7. ч. 1 ст. 223 ВК України, ч. 11 ст. 220 ч.2 ст. 223 п. 1 ч. 2 ст. 230 ВК України.

V. Джерела права та висновки суду

Згідно з ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, відповідно до Конституції України регулює Виборчий кодекс України.

Згідно з ст. 1 Виборчого кодексу України Вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Відповідно до ст. 11 Виборчого кодексу України громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії (далі - партії) та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.

Частиною 1 статті 9 Закону України "Про місцеві вибори" визначено право бути обраним, зокрема депутатом може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України. Вказаною нормою Конституції закріплено, що право голосу на виборах і референдумах мають громадяни України, які досягли на день їх проведення вісімнадцяти років.

Відповідно до статті 10 Закону України "Про місцеві вибори" право висування кандидатів належить громадянам України, які мають право голосу. Це право реалізується громадянами України відповідно через республіканські в Автономній Республіці Крим, обласні, районні, міські, районні у містах організації політичних партій (далі - місцеві організації партій) або шляхом самовисування відповідно до цього Закону.

Згідно з ст. 32 Виборчого кодексу України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів. До виборчих комісій належать, зокрема, територіальні виборчі комісії. Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 33 Виборчого кодексу України виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.

Згідно з ч. 12, 14, 15 ст. 36 Виборчого кодексу України рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Рішення комісії набирає чинності з моменту його прийняття. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання. Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 63 Виборчого кодексу України рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Приписами частини 1 статті 192 Виборчого кодексу України визначено вибори депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в багатомандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідної територіальної громади. У кожному такому окрузі може бути обрано не менше двох і не більше чотирьох депутатів.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 192 Виборчого кодексу України депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України. Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи, зокрема, висування та реєстрація кандидатів.

Згідно з ч. 1 ст. 206 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 20 Закону України "Про місцеві вибори" виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Згідно з пунктом 3 частини 4 статті 25 Закону України "Про місцеві вибори" сільська територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати відповідно сільської, селищної ради у відповідних одномандатних виборчих округах, їх довірених осіб та видає їм посвідчення.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 206 Виборчого кодексу України відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови, зокрема, реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 216 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування. Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з ч. 1 ст. 223 Виборчого кодексу України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії у багатомандатних виборчих округах, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення конференції, зборів організації партії, зазначеного у частині восьмій статті 220 цього Кодексу, про висування кандидатів у депутати від організації партії та затвердженого переліку кандидатів у депутати відповідної ради, який додається до такого рішення і є його невід`ємною частиною, за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, який обов`язково повинен містити відомості, зазначені у частині десятій статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

3) заяв осіб, включених до переліку кандидатів у депутати відповідної ради від організації партії про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії (в тому числі у відповідному багатомандатному виборчому окрузі), які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата у депутати, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності мандата - зазначити про його відсутність);

4) документ про внесення організацією партії або кандидатом грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

5) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом у депутати змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

6) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між переліком кандидатів до відповідної ради від організації партії, наданим на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях. Подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, висунутих організацією партії в багатомандатних округах, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії. Представнику організації партії, уповноваженому на підставі довіреності від організації партії, який подав передбачені цією частиною документи, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.

2. Відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидата в депутати, висунутого шляхом самовисування, за умови особистого пред`явлення ним документа, передбаченого частиною першою статті 8 цього Кодексу, та подання ним документів, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, а також особисто підписаної ним заяви про самовисування кандидатом у депутати із згодою на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних у зв`язку з участю у виборах до сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч).

Кандидату у депутати, який подав документи про самовисування, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.

Відповідно до ч. 4 ст. 223 Виборчого кодексу України відповідальність за достовірність та точність відомостей у документах, зазначених у пункті 5 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати.

Згідно з ч. 1, 6 ст. 228 Виборчого кодексу України сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії в багатомандатному виборчому окрузі, або кандидата в депутати, висунутого шляхом самовисування, за умови подання до відповідної комісії документів, передбачених статтею 223 цього Кодексу. Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Відповідно до ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Відповідно до ч. 3, 4 ст. 230 Виборчого кодексу України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Суд встановив, що підставою для відмови позивачу у здійсненні реєстрації кандидатом в депутати в Постанові №12 від 23.09.2020р. зазначено: Комісія виявила недоліки в поданих документах, а саме: відсутність автобіографії, що відповідає вимогам пункту п`ятого частини першої ст. 223 Виборчого кодексу України (автобіографія не складена удрукованому вигляді).

Тобто в даному рішенні, відповідач виявив, що подані документи не відповідають вимогам Виборчого кодексу України. З урахуванням п.1 ч.2 статті 230 Виборчого кодексу України, який визначає, що невідповідність документів вимогам цього Кодексу є підставою для відмови у реєстрації кандидата у депутати, а також беручи до уваги, що п.5 ч.1 статті 223 даного кодексу вимагає складення автобіографії у друкованому вигляді, суд робить висновок про законність винесеного рішення про відмову у реєстрації кандидатом у депутати позивача №12 від 23.09.2020р., оскільки подана автобіографія не була у друкованому вигляді.

Крім того, суд звертає увагу на наступні обставини. З огляду на заяву позивача від 22.09.2020, за результатами розгляду якої суд виніс рішення про відмову у реєстрації №12 від 23.09.2020, позивач просив зареєструвати його кандидатом у багатомандатному виборчому окрузі №3. У поданій заяві від 24.09.2020 позивач просить зареєструвати його кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі №4. Тобто заява подана позивачем 24.09.2020 є новою заявою, а не повторно поданою, як про це зазначає позивач, а тому до неї необхідно було подати повний пакет документів, встановлений законом.

В судовому засіданні на запитання суду позивач уточнив, що позовна вимога про зобов`язання зареєструвати його Тузлівською сільською територіальною виборчою комісією Білгород- Дністровського району кандидатом в депутати Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року стосується поданої ним заяви від 24.09.2020, тобто позивач просить зобов`язати зареєструвати його кандидатом у депутати саме у багатомандатному виборчому окрузі №4.

На підставі даної обставини суд робить висновок, що рішення про вімову у реєстрації позивача кандидатом у депутати №12 від 23.09.2020, у багатомандатному виборчому окрузі №3 не порушує його інтереси, оскільки на даний час позивач виявив бажання зареєструватись кандидатом в іншому у багатомандатному виборчому окрузі №4.

Адже згідно з ч. 1 і 2 ст. 5 КАСУ, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Гарантоване ст. 55 Конституції України й конкретизоване в законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб твердження про порушення прав було обґрунтованим. Обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду.

Щодо оскаржуваної постанови №45 від 25.09.2020 р., якою відмовлено позивачу у реєстрації кандидата на посаду в депутати Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, суд вважає її законною, виходячи з наступного.

Відповідач, відмовляючи у реєстрації позивача посилався на неподання позивачем разом із копією заяви від 24.09.2020р. копій першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата, документу про внесення грошової застави, фотографій кандидата 4x6 см. В судовому засіданні позивач підтвердив той факт, що звертаючись до відповідача із заявою від 24.09.2020р., він подав тільки автобіографію у друкованому вигляді. Інші документи знаходилися в пакеті документів поданих разом із поданою іншою заявою від 22.09.2020 з проханням зареєструвати його кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі №3.

Таким чином, суд погоджується з позицією відповідача, що надаючи іншу заяву про реєстрацію кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі №4 позивач не надав документи у повному обсязі відповідно до приписів ч.2 статті 223 ВК, що є законною підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації кандидата у депутати.

З урахуванням зроблених вище судом висновків, позовна вимога про зобов`язання Тузлівської сільської територіальної виборчої комісії Білгород - Дністровського району зареєструвати ОСОБА_1 кандидатом в депутати Тузлівської сільської ради Білгород-Дністровського району на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на підставі поданих 22.09.2020 та 24.09.2020р. документів, не належить до задоволення, оскільки є похідною від попередніх позовних вимог.

Таким чином, суд робить висновок, що позовні вимоги не належать до задоволення.

VI. Розподіл судових витрат

Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України: У разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України .

Оскільки в даній адміністративній справі відповідач судові витрати не поніс, суд не здійснює їх розподіл.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

Керуючись ст. ст. 2, 14, 78, 139, 245, 246, 250, 255, 272, 273, 278 КАС України, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом двох днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1 адреса: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 .

Відповідач; Тузлівська сільська територіальна виборча комісія Білгород-Дністровського району Одеської області адреса: 68160, с. Тузли, Тарарбунарський район, вул. Завгороднього,29, код ЄДРПОУ 43782943.

Суддя Бойко О.Я.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено30.09.2020
Номер документу91876245
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/9666/20

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні