РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
29 вересня 2020 року м. Рівне №460/4332/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді У.М. Нор розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Дошкільний навчальний заклад Ромашка с. Весняне, Корецького району доВеснянської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:
В провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом Заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області та Дошкільний навчальний заклад Ромашка с. Весняне, Корецького району до Веснянської сільської ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій.
Зі змісту заявлених позовних вимог вбачається, що позивач просить суд, визнати протиправною бездіяльності Веснянської сільської ради щодо незабезпечення пожежної безпеки у Дошкільному навчальному закладі Ромашка с. Весняне, Корецького району відповідно до вимог ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, зокрема шляхом здійснення захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2,5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд та встановлення у приміщення ДНЗ обладнання системи протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) та зобов`язання Веснянської сільської ради вжити заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки у Дошкільному навчальному закладі Ромашка с. Весняне, Корецького району, зокрема шляхом здійснення захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2,5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд та встановлення у приміщення ДНЗ обладнання системи протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією).
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що за результатами вивчення матеріалів позапланової перевірки, проведеної Корецьким районним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області, Корецьким відділом Здолбунівської місцевої прокуратури встановлено, що стан протипожежної безпеки у Дошкільному навчальному закладі "Ромашка " створює потенційну загрожу життю та здоров`ю дітей. За результатами перевірки складено Акт від 14.02.2020 №13. З огляду на те, що під час перевірки виявлено ряд суттєвих порушень вимог чинного законодавства, що становлять під загрозу життя та здоров`я людей, на думку позивача, є необхідність в застосуванні заходів у сфері державного нагляду, що і стало підставою для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.
Ухвалою від 19.06.2020 відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомлення учасників справи.
Ухвалою від 16.07.2020 розгляд справи відкладено до 11.08.2020 у зв`язку з неявкою стоірн у судове засідання.
Позивачем подано клопотання про розгляд справи без його участі, в якому додатково вказав, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач у встановлений судом строк відзиву до суду не надав. Подав до суду заяву про розгляд справи без його участі, в якій також зазначив, щопозовні вимоги визнає в повному обсязі.
Від третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Дошкільного навчального закладу Ромашка надійшла заява про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в понвому обсязі.
Ухвалою суду від 11.08.2020 суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження.
Повно і всебічно з`ясувавши обставини справи, перевіривши їх дослідженими доказами, оцінивши їх у сукупності на підставі чинного законодавства, суд встановив та врахував таке.
У період з 10.02.2020 по 14.02.2020 проведено позапланову перевірку приміщень та території Дошкільного начального закладу Ромашка , розташованого за адресою: Рівненська обл., Корецький район, с. Весняне, вул. Корецька, 81.
Встановлено, що станом на 30.04.2020 у Дошкільному начальному закладі Ромашка навчаються 30 дітей.
Актом перевірки суб`єкту господарювання - Дошкільного начального закладу Ромашка щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки від 14.02.2020 №13 (далі - Акт) встановлено численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697.
Так, перевіркою у Дошкільному навчальному закладі Ромашка встановлено ряд порушень, що залишаються не усунутими тривалий час, а саме:
- дерев`яні конструкції покрівлі не оброблені вогнезахисним розчином (пункт 2.5, розділу III «Правил пожежної безпеки в Україні» ). Термін виконання минув 2016 році. Відсутність або не відповідність вогнезахисної обробки конструктивних елементів будівлі або невідповідність стану вогнезахисної обробки, під впливом небезпечних факторів пожежі, призводить до її руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;
- відсутній захист будівлі від прямих падань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2,5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавзахисту будівель і споруд (пункт 1.21, розділу IV «Правил пожежної безпеки в Україні» ). Термін минув у 2016 році. Зазначене порушення може призвести до виникнення пожежі через метеорологічні небезпечні явища (розряд блискавки);
- приміщення ДНЗ не обладнано системою протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) (пункт 1.2 розділу УНравил пожежної безпеки в Україні» ). Термін виконання минув 2017 році. Відсутність автоматичної системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призведе до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту еклектичних мереж та електроустановок від короткого замикання (пункт 1.20 розділу IV «Правил пожежної безпеки в Україні» ). Вказане порушення може призвести до виникнення великого перехідного опору, перенагрівання ізоляційних матеріалів електромережі та спричинити виникнення короткого замикання - електричних проводів і пожежі;
- не проведено технічне обслуговування вогнегасників (пункт 3.17 розділу ІV "Правил пожежної безпеки в Україні» ). Вказане порушення може призвести до неможливості локалізації і ліквідації пожеж у їх початковій стадії розвитку;
- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюється методом опресування, зварювання, паяння або затискачів (пункт 1.6 розділу IV «Правил пожежної безпеки в Україні» );
- будівля об`єкту не забезпечена адресним вказівником (назва вулиці, номер будинку), встановленим на фасаді будівлі або іншому видному місці і освітлювальним у темний час доби (пункт 2.22 розділу III «Правил пожежної безпеки в Україні» ).
Вищезазначені порушення, встановлені актом №13 від 14.02.2020 позапланової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації (аварії чи пожежі), що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, які перебувають у закладі освіти, неможливістю їх вільній евакуації, швидкого розповсюдження пожежі, ускладнення її гасіння, а також неможливістю її ефективної ліквідації.
За вказаними порушенням Корецьким районним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області винесений завідувачу Дошкільного начального закладу Ромашка Савицькій Т.В припис №13 від 14.02.2020 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки. Зазначені порушення запропоновано до виконання до 01.08.2020.
Згідно листа Веснянської сільської ради №02-20/93 від 13.03.2020, проведення оброблення засобами вогнезахисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних проявів та облаштування системи протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) не можливе в зв`язку з відсутністю коштів, заяву на проведення замірів опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання надіслано, нові вогнегасники замовлено, з`єднання відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено, будівлю об`єкту забезпечено адресним вказівником.
Також, відповідно до листа Веснянської сільської ради №02-20/109 від 09.04.2020, Веснянською сільською радою надіслано заявку на проведення оброблення засобам вогнезахисту будівлі надіслано начальнику АРПЗ СП ГУ ДСНС України у Рівненській області, захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних проявів, облаштування системи протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією) не можливе в зв`язку з відсутністю коштів, заяву на проведення замірів опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання надіслано начальнику АРПЗ СП ГУ ДСНС України у Рівненській області, нові вогнегасники закуплено, з`єднання відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснено, будівлю об`єкту забезпечено адресним вказівником.
Аналогічна інформація зазначена у листі Веснянської сільської ради №02- 20/121 від 06.05.2020.
Крім того, порушення щодо відсутності захисту будівлі від прямих падань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2,5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд (пункт 1.21, розділу IV «Правил пожежної безпеки в Україні» ) та не обладнання приміщення ДНЗ системою протипожежного захисту (пожежною сигналізацією) (пункт 1.2 розділу IV «Правил пожежної безпеки в Україні» ) встановлювались і раніше.
Так, Корецьким районним сектором ГУ ДСНС у Рівненській області у період з 29.10.2018 по 02.11.2018 проведено позапланову перевірку щодо додержання Дошкільного навчального закладу Ромашка вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт №88 та винесено припис №83 від 02.11.2018 про усунення порушень вимог законодавства. Вказані вище порушення запропоновано до виконання до 02.01.2019 та 02.02.2019 відповідно. Однак, встановлено, що припис №83 від 02.11.2018 не виконано, а вищевказані порушення не усунуто, у зв`язку з чим вказані порушення повторно виявлено актом № 13 від 14.02.2020.
Згідно з пунктом 1.3 розділу І Статуту Дошкільного навчального закладу Ромашка села Весняне, Корецького району, затвердженого рішенням сесії Веснянської сільської ради від 27.09.2010 №371 та погодженого відділом освіти Корецької РДА (далі - Статут), засновником дошкільного закладу є Веснянська сільська рада, може мати свою печатку, кутовий штамп, самостійний баланс, власний рахунок та ідентифікаційний код. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Відповідно до пункту 8.1 розділу VIII Статуту, управління дошкільним закладом здійснюється його засновником - Веснянською сільською радою, якій надається право затверджувати статут та зміни до нього.
Згідно з пунктом 1.7 розділу І Статуту, дошкільний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України "Про дошкільну освіту"; забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу; дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.
Відповідно до пункту 8.2 розділу IV Статуту, безпосереднє керівництво роботою дошкільного закладу здійснює його завідуючий, який призначається і звільняється з посади відділом освіти Корецької районної державної адміністрації з дотриманням чинного законодавства.
Керівник дошкільного закладу відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України "Про дошкільну освіту", та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу, здійснює керівництво і контроль за діяльністю дошкільного закладу та забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
Згідно з пунктом 9.1 розділу IX Статуту, відповідно до рішення сесії Веснянської сільської ради № 371 від 27 вересня 2010 року дошкільному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку загальною площею 0,0020 га, будівлю (частину), інвентар, обладнання, спортивний та ігровий майданчик.
Відповідно до пункту 9.2 розділу IX Статуту, майно дошкільного закладу знаходиться в комунальній власності Веснянської сільської ради Корецького району Рівненської області
Згідно з пунктом 10.1 розділу X Статуту, джерелами фінансування дошкільного закладу є кошти: засновника (власника); відповідних бюджетів (для державних і комунальних закладів) у розмірі, передбаченому нормативами фінансування; батьків або осіб, які їх замінюють; добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб;
Пунктами 4 та 5 ч.2 ст.25 Закону України Про освіту передбачено повноваження засновника закладу освіти або уповноваженої ним особи щодо затвердження кошторису та прийняття фінансового звіту закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством; здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти
Відповідно до інформації Веснянської сільської ради №02-20/121 від 06.05.2020, керівництво Дошкільного навчального закладу Ромашка зверталось в усній формі до Веснянської сільської ради щодо необхідності усунення недоліків, викладених в акті №13 Корецького районного сектору ГУ ДСНС у Рівненській області.
За результатами вивчення вказаних матеріалів перевірок та листів встановлено, що Дошкільний навчальний заклад Ромашка тривалий час функціонує з суттєвими порушеннями пожежної безпеки, а Веснянською сільською радою не вживаються додаткові належні та дієві заходи щодо здійснення захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блисавкозахисту будівель і споруд та встановлення у приміщення ДНЗ обладнання системи протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією), що призводить до порушення вимог чинного законодавства, ставить під небезпеку життя і здоров`я не менше 30 учнів навчального закладу та свідчить про бездіяльність Веснянської сільської ради, вказане і стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду.
Згідно зі статтею 131-1 Конституції України, на прокуратуру покладено функцію представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Відповідно до ст.23 Закону України Про прокуратуру , представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.
Відповідно до пункту 2 резолютивної частини рішення Конституційного Суду України від 08.04.1999 № 3-рп/99 під поняттям орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надані повноваження органу виконавчої влади.
При вирішенні справи суд бере до уваги, що інтереси держави є оціночним поняттям, а тому прокурор в кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
Згідно з ч.4, ч.5 ст.53 КАС України, прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.
За даним позовом прокурор набув статусу позивача, оскільки орган, уповноважений здійснювати функції щодо оформлення та державної реєстрації права власності на будівлі, споруди дошкільного навчального закладу та права постійного користування земельною ділянкою відсутній.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 143 Конституції України передбачено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є у комунальній власності, та крім іншого, утворюють, організовують та ліквідують комунальні підприємства, організації та установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Статтею 4 Закону України Про охорону дитинства зазначено, що система заходів щодо охорони дитинства в Україні включає, в тому числі, забезпечення належних умов для охорони здоров`я, навчання, виховання, фізичного, психічного, соціального, духовного та інтелектуального розвитку дітей, їх соціально-психологічної адаптації та активної життєдіяльності, зростання в сімейному оточенні в атмосфері миру, гідності, взаємоповаги, свободи та рівності. Виконання зазначеної системи заходів у сфері охорони дитинства покладається на органи державної влади та місцевого самоврядування.
Стаття 5 Закону України Про освіту встановлює, що органи місцевого самоврядування створюють умови для здобуття дошкільної освіти шляхом формування і розвитку мережі закладів освіти.
Відповідно до ст. 53 Закону України Про освіту , здобувачі освіти мають право в тому числі на безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці.
Відповідно до ч. 2 ст. 28 Закону України Про дошкільну освіту , дитина має гарантоване державою право на безпечні та нешкідливі для здоров`я умови утримання, розвитку, виховання і навчання.
Статтею 7 Кодексу цивільного захисту України визначено основні принципи здійснення цивільного захисту, зокрема - гарантування та забезпечення державою конституційних прав громадян на захист життя, здоров`я та власності.
Згідно ч.3 ст.55 Кодексу, забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Відповідно до п. 4, 5 Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти та науки України № 974 від 15.08.2016, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за № 1229/29359, передбачено, що пожежна безпека в закладах та установах забезпечується шляхом проведення організаційних і практичних заходів та використання технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки учасників навчально-виховного процесу, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.
Забезпечення пожежної безпеки в закладах та установах покладається на їх власників або уповноважені ними органи, керівників (ректори, директори, начальники, завідувачі) (далі - керівники навчальних закладів та установ), керівників структурних підрозділів (факультети, кафедри, лабораторії, навчальні кабінети, цехи, склади, бібліотеки, архіви, майстерні тощо) відповідно до законодавства.
Статтею 32 Закону України Про місцеве самоврядування визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: повноваження і щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.
Згідно ч.1 ст.17 Закону України Про місцеве самоврядування , відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Такий стан справ з питання належного обладнання вказаних навчальних закладів засобами пожежної безпеки та виконання інших вимог пожежної безпеки ставить під загрозу закріплені ст. ст. 3, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров`я та грубо порушує вимоги Закону України Про освіту .
Усунення даних недоліків пожежної безпеки потребує безпосередньої участі власника закладів шляхом вжиття заходів у межах компетенції, у тому числі шляхом виділення відповідних коштів.
Відповідно до ст. 43 Конституції України, ч. 2 ст. 153 Кодексу законів про працю України, ст. 26 Закону України Про освіту , забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання, праці та виховання у закладах освіти покладається на їх власника або уповноважений ним орган, керівника закладу.
Згідно із підпунктами 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 пункту 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.
Таким чином, наведене свідчить, що Веснянською сільською радою належним чином не забезпечено пожежну безпеку в дошкільному навчальному закладі.
Враховуючи те, що в ході судового розгляду відповідач повністю визнав позовні вимоги то в силу вимог ч.4 ст.189 КАС України позов слід задовольнити повністю.
Підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.139 КАС України відсутні.
В період з 17.08.2020 по 04.09.2020 суддя Нор У.М. перебувала на лікарняному.
В період 07.09.2020 по 25.09.2020 суддя Нор У.М. перебувала у щорічній відпустці (наказ № 330-від 18.09.2020).
Рішення ухвалено судом з урахуванням часу перебування головуючого судді та лікарняному та у відпустці.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури (вул. Київська, 13, м. Корець, Рівненська область, 34700, код ЄДРПОУ 02910077), треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (33024, м. Рівне, вул. Гетьмана Полуботка, 37, код ЄДРПОУ 38610634) та Дошкільний навчальний заклад Ромашка с. Весняне, Корецького району (34713, Рівненська область, Корецький район, с. Весняне, вул. Корецька, 81, код ЄДРПОУ37344164) до Веснянської сільської ради (вул.Корецька, 41, с. Весняне, Корецький район, Рівненська область, 34713; код ЄДРПОУ 04385988) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Веснянської сільської ради щодо незабезпечення пожежної безпеки у Дошкільному навчальному закладі Ромашка с. Весняне, Корецького району відповідно до вимог ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, зокрема шляхом здійснення захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2,5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд та встановлення у приміщення ДНЗ обладнання системи протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією).
Зобов`язати Веснянську сільську раду вжити заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки у Дошкільному навчальному закладі Ромашка с. Весняне, Корецького району, зокрема шляхом здійснення захисту будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2,5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд та встановлення у приміщення ДНЗ обладнання системи протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 29 вересня 2020 року.
Суддя У.М. Нор
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2020 |
Оприлюднено | 01.10.2020 |
Номер документу | 91876396 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
У.М. Нор
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні