Рішення
від 30.09.2020 по справі 480/4681/20
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 вересня 2020 р. Справа № 480/4681/20

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Прилипчука О.А.,

розглянувши в порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу

за позовом Фермерського господарства "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН"

до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України, в якій просить:

1. Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.06.2020 р. № 1674959/31232227 про відмову в реєстрації податкової накладної Фермерського господарства "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" № 1 від 01 червня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Фермерського господарства "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" № 1 від 01 червня 2020 року днем її подання на реєстрацію.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Фермерським господарством "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" складено та направлено до Державної податкової служби України на реєстрацію податкову накладну № 1 від 01 червня 2020 року, однак її реєстрацію було зупинено, запропоновано надати пояснення та документи на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. В подальшому комісією Головного управління ДПС у Сумській області було прийнято оскаржуване рішення, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій документів. В рішенні від 26.06.2020 №1674959/31232227 зазначено про ненаданням платником податку копій документів: - договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них.

Позивач стверджує, що зазначене не відповідає дійсності, оскільки надано договір поставки №ВК28052020 від 28.05.2020 Товариству з обмеженою відповідальністю «Торговий будинок «НОВААГРО» , зокрема в електронному вигляді додано до повідомлення про надання пояснень після зупинення реєстрації податкових накладних;

- довіреностей, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції. Зазначене не відповідає дійсності, оскільки надано довіреність від ТОВ «Торговий будинок «НОВААГРО» на отримання ТМЦ №290503 від 29.05.2020. Вказані документи додані в електронному вигляді до Повідомлення про надання пояснень після зупинення реєстрації податкових накладних. Крім того довіреності не є первинним документом, з огляду на те, що у видаткових накладних стоять реквізити та печатка покупця, на випадок відсутності довіреності.

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Зазначене не відповідає дійсності, оскільки, по-перше, не підкреслено, що на думку органу ДПС не надано, по-друге, надано видаткова накладна №2 від 01.06.2020р., платіжне доручення №7131635587 від 01.06.2020, довіреність на отримання ТМЦ №290503 від 29.05.2020, товарно-транспортна накладна №2 від 01.06.2020, оборотно-сальдові відомості по рахунку - № 27 від 23.06.2020 та №10 від 23.06.2020, звіт про посівні плоті сільськогосподарських культур №>1 від 02.06.2017, звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду № 1 від 04.12.2017. Вказані документи додані в електронному вигляді до повідомлення про надання пояснень після зупинення реєстрації податкових накладних.

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Зазначене не відповідає дійсності, оскільки ТОВ «ТБ «НОВААГРО» та ФГ «Зелений Лан» повністю розрахувалися за отриманий товар, додані платіжні документи, зокрема платіжне доручення №7131635587 від 01.06.2020.

- документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості. Сертифікати відповідності, наявність яких передбачено договором та/або законодавством (документи, які не надано, підкреслити). Зазначене не відповідає дійсності, оскільки, по-перше, не підкреслено, що на думку органу ДПС не надано, по-друге, розділом 4 «Умови поставки» Договору поставки №ВК28052020 від 28.05.2020 не встановлено вимоги про надання документів щодо підтвердження відповідності продукції. Крім того, сертифікати якості не є первинними документами, та не можуть бути підставою для зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки жодним чином не впливають на бухгалтерський та податковий облік ані покупця, ані продавця.

Також, у рішенні зазначено, як додаткова інформація, що «відсутні документи статистичної звітності за 2018-2019 роки (ф-4-сг, ф.29-сг), сертифікати відповідності гречки, документи на придбання ЗЗР, палива, мін. добрив, насіння, акти списання фумігантів від шкідників, наявність очисної техніки, аналізна картка по вазі (в шкарлупі, усушка, утруска), дезінфекція приміщення, зберігання насіння гречки в шкарлупі» .

Позивач також не погоджується із такими доводами представника відповідача оскільки надано Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2017 року (№1 від 02.06.2017р. (ф.№4-сг); Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду на 01 грудня 2017 року № 1 від 04.12.2017р. (ф. №29-сг); оборотно-сальдова відомість по рахунку № 10 від 23.06.2020р. щодо с/г техніки, приміщень та основних засобів; пояснення від 23.06.2020 року № 23.06.1/20 з питань відсутності врожаю гречки у 2018-2019 роках, наявності с/г техніки, приміщень, інших основних засобів, обґрунтування тривалого зберігання зерна гречки та умов такого зберігання.

Враховуючи відсутність врожаю гречки у 2018-2019 роках вимога податкового органу про надання статистичної звітності за 2018-2019 роки (ф-4-сг, ф.29-сг) є необґрунтованою та безпідставною. Також, розділом 4 «Умови поставки» Договору поставки №ВК28052020 від 28.05.2020 року не встановлено вимоги про надання сертифікатів відповідності продукції.

Отже, позивач вважає, що наданих комісії регіонального рівня документів, після зупинення реєстрації податкової накладної № 1 в ЄРПН, було достатньо для прийняття рішення про її реєстрацію в ЄРПН. Таким чином, на думку позивача рішення від 26.06.2020 №1674959/31232227 є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 30.07.2020 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін.

20.08.2020 відповідачі подали до суду відзиви на позовну заяву, в яких зазначили, що спірне рішення складене за формою, наведеною у додатку до Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Міністерством фінансів України від 12.12.2019 № 520. Форма рішення передбачає обов`язкове зазначення у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підстав такої відмови, а також додаткової інформації, що вплинула на прийняття уповноваженою комісією такого рішення. Тому у спірному рішенні зазначені конкретні підстави відмови у реєстрації податкової накладної, вказано які саме документи не було надано позивачем.

З огляду на вказане, відповідачі вважають, що прийняте Головним управлінням ДПС у Сумській області спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 01.06.2020 є правомірним та обґрунтованим. Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну зазначили, що за наявності прийнятого у межах повноважень Комісією Головного управління ДПС у Сумській області, законного за формою та змістом рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, реєстрація у Єдиному реєстрі податкової накладної (ЄРПН) складеної позивачем податкової накладної №1 від 01.06.2020 не може бути здійснена.

04.09.2020 від представника позивача до суду надійшла відповідь на відзиви, у якій представник позивача із аргументами, наведеними у відзивах, не погодився, наполягав на задоволенні позовних вимог.

Крім того, 04.09.2020 представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи з викликом сторін.

Ухвалою суду від 30.09.2020 у задоволенні вказаного клопотання відмовлено.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ФГ "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" зареєстровано як юридична особа і має право займатися наступними видами економічної діяльності, зокрема: «Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний)» ; «Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів» ; «Розведення свиней» ; «Неспеціалізована оптова торгівля» ; «Роздрібна торгівля з лотків і на ринках харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами; «Вантажний автомобільний транспорт» (а.с. 13-18).

Відповідно до договору поставки № ВК28052020 від 28.05.2020 позивачем було реалізовано Товариству з обмеженою відповідальністю «Торговий будинок «НОВААГРО» (код ЄДРПОУ 39820081) товар - «Зерно гречки» (а.с. 21-23).

Товар було поставлено згідно видаткової накладної № 2 від 01.06.2020 (а.с. 25), платіжного доручення №7131635587 від 01.06.2020 (а.с. 26), довіреності на отримання ТМЦ №290503 від 29.05.2020 (а.с. 27), товарно-транспортної накладної № 2 від 01.06.2020 (а.с. 28).

На операцію з поставки вищевказаного товару позивачем було складено податкову накладну № 1 від 01.06.2020 «Гречка, в кількості 26,8 тон, на суму 482400,00 грн., в т.ч. ПДВ - 80400,00грн.» (а.с. 29-30).

17.06.2020 ФГ "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" була подана податкова накладна №1 від 01.06.2020 на реєстрацію.

17.06.2020 позивачу надійшла квитанція про зупинення реєстрації цієї податкової накладної з посиланням на те, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1008 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній (а.с. 32-33).

24.06.2020 позивачем було надано ГУ ДПС у Сумській області повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК (а.с. 57-67), до якого було додано наступні документи: пояснення від 23.06.2020 №23.06.1/20; податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи №1 від 19.02.2020; оборотно-сальдова відомість по рахунку №10 від 23.06.2020; Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур №1 від 02.06.2017; Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду № 1 від 04.12.2017.; оборотно-сальдова відомість по рахунку №27 від 23.06.2020; Договір №ВК28052020 від 28.05.2020; Видаткова накладна №2 від 01.06.2020; Довіреність на отримання ТМЦ №290503 від 29.05.2020; Товарно-транспортна накладна №2 від 01.06.2020.

За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, Комісією ГУ ДПС в Сумській області прийнято рішення від 26.06.2020 № 1674959/31232227 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.06.2020 (а.с. 19-20).

Підставами відмови у реєстрації податкової накладної у спірному рішенні зазначено ненаданням платником податку копій документів:

- договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

- довіреностей, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити);

- розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків;

- документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, Сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (документи, які не надано, підкреслити).

Також, у спірному рішенні зазначена додаткова інформація: відсутні документи статистичної звітності за 2018-2019 роки (ф-4-сг, ф.29-сг), сертифікати відповідності гречки, документи на придбання ЗЗР, палива, мін. добрив, насіння, акти списання фумігантів від шкідників, наявність очисної техніки, аналізна картка по вазі (в шкарлупі, усушка, утруска), дезінфекція приміщення, зберігання насіння гречки в шкарлупі.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 01.06.2020 № 1 стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивачем було подано повідомлення №1 від 24.06.2020 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, пояснення та копії документів, а саме:

- Додаток №1 від 24.06.2020 - Пояснення від 23.06.2020 року №23.06.1/20;

-Додаток №2 від 24.06.2020 - Податкова декларація платника єдиного податку четвертої групи №1 від 19.02.2020р.;

-Додаток №3 від 24.06.2020 - оборотно-сальдова відомість по рахунку №10 від 23.06.2020р.;

-Додаток №4 від 24.06.2020 - Звіт про посівні площі сільськогосподарських культур №1 від 02.06.2017р.;

-Додаток №5 від 24.06.2020 - Звіт про площі та валові збори врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід та винограду № 1 від 04.12.2017р.;

-Додаток №6 від 24.06.2020 - оборотно-сальдова відомість по рахунку №27 від 23.06.2020р.;

-Додаток №7 від 24.06.2020 - Договір №ВК28052020 від 28.05.2020 року;

-Додаток №8 від 24.06.2020 - Видаткова накладна №2 від 01.06.2020 р.;

-Додаток №9 від 24.06.2020 - Довіреність на отримання ТМЦ №290503 від 29.05.2020р.;

-Додаток №10 від 24.06.2020 - Товарно-транспортна накладна №2 від 01.06.2020р.

За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Сумській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної .

Суд зазначає, що на момент розгляду даної справи позивачем надано необхідний обсяг документів на підтвердження проведеної господарської операції та даних, зазначених у податковій накладній від 01.06.2020 № 1 щодо реалізації Фермерським господарством "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" на користь ТОВ Торговий будинок НОВААГРО товару - Зерно-гречки .

Суд також зазначає, що при зупиненні реєстрації податкової накладної, податковий орган не навів переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, а у спірному рішенні не зазначив, що надані документи, складені з порушенням законодавства, про що свідчить відсутність відповідної відмітки у такому рішенні.

У зв`язку з викладеним, відповідач, у порушення ч. 2 ст. 77 КАС України, не обґрунтував правомірність оскаржуваного рішення.

Також суд зазначає, що Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (далі ЄКПЛ або Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України №475/97-ВР від 17.07.1997; Конвенція набула чинності для України 11.09.1997.

За приписами статті 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» №3477-IV від 23.02.2006, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі «ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ» (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04) констатував: « 50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює «право на суд» , в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі «Голдер проти Сполученого Королівства» (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати «вирішення» спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах «Мултіплекс проти Хорватії» (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та «Кутіч проти Хорватії» (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)» .

У даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної Фермерського господарства "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" від № 1 від 01 червня 2020 року датою її фактичного отримання Державною податковою службою України, є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде вирішено остаточно.

Відповідно до ч.1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тому, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області 2102 грн. судового збору, сплаченого згідно з платіжним дорученням від 27.07.2020 р. №207 (а.с.12).

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Фермерського господарства "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.06.2020 р. № 1674959/31232227 про відмову в реєстрації податкової накладної Фермерського господарства "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" № 1 від 01 червня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної Фермерського господарства "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" (Сумська область, Сумський район, с. Біловоди, вул.Шкільна,б.11, ЄДРПОУ-31232227, ІПН-312322218150) № 1 від 01 червня 2020 року днем її подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Фермерського господарства "ЗЕЛЕНИЙ ЛАН" (Сумська область, Сумський район, с. Біловоди, вул.Шкільна,б.11, ЄДРПОУ-31232227, ІПН-312322218150) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Сумській області (40009, м.Суми, вул. Іллінська, 13, код ЄДРПОУ 39456414) судовий збір в сумі 2102грн.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.А. Прилипчук

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91876544
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —480/4681/20

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 17.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.А. Прилипчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні