Рішення
від 22.09.2020 по справі 904/1502/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.09.2020м. ДніпроСправа № 904/1502/20

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Колісника І.І.

за участю секретаря судового засідання Уперєвої Д.В.

та представників:

від позивача: Коваль О.Л. - адвокат;

від відповідача: не з`явився

розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ульма опалубка Україна", м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Н.О.В.А.", м. Дніпро

про стягнення 538 671,48 грн

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Ульма опалубка Україна" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Н.О.В.А." 538 671,48 грн, з яких: 199 618,32 грн. - заборгованість за надані послуги, 339 053,16 грн - відшкодування вартості неповернутих позивачу з оренди елементів опалубки.

Судові витрати позивач просить покласти на відповідача.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем зобов`язань за договором оренди №192/07-19 від 30.07.2019 в частині своєчасної орендної плати та повернення орендованого майна (опалубки за специфікаціями до договору).

У відзиві на позовну заяву, поданому до суду 15.09.2020, відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог з наступних підстав.

Відповідач звертає увагу суду на те, що за умовами договору оренди особою, яка уповноважена відповідачем приймати товарно-матеріальні цінності в оренду, визначений ОСОБА_3, однак акти приймання-передачі в оренду елементів опалубки підписані іншими особами, а саме ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , останній з яких на той час уже не займав посаду директора.

Відповідач стверджує, що свої зобов`язання щодо орендної плати він виконував сумлінно.

Стосовно повернення ним елементів опалубки відповідач зазначає, що ним було доставлено на склад позивача опалубку у тій кількості, що й було ним отримано в оренду. При цьому відповідач залишив опалубку на складі позивача та розраховував на його повідомлення для подальшої звірки кількості опалубки та про можливість підписання актів на повернення. Згодом позивач в односторонньому порядку підписав акти на повернення елементів опалубки, не звіривши кількість залишків.

Відповідач також зауважує на неправомірності використання позивачем гарантійного платежу відповідача, що був здійснений ним відповідно до умов договору під час його укладення, у рахунок погашення заборгованості відповідача за ремонт та очистку повернутої опалубки, оскільки, як він вважає, підставою для оплати за договором є рахунки, яких він не отримував. Відтак строк оплати не настав.

Ухвалою суду від 23.03.2020 позовну заяву було прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 15.07.2020 підготовче засідання у справі було призначене на 26.08.2020, за результатом якого підготовче провадження було закрито з призначенням справи до судового розгляду по суті на 22.09.2020.

У судове засідання 22.09.2020 відповідач не з`явився. Натомість 16.09.2020 відповідачем в особі представника адвоката Боненко О.В. було подано клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку з її зайнятістю в судовому процесі в іншій справі, а також перебуванням директора в день розгляду справи у відрядженні.

Заявлене клопотання задоволенню не підлягає з огляду на таке.

На підтвердження зайнятості представник відповідача надав копії ухвал суду Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 14.07.2020 та 13.08.2020, з яких не вбачається призначення розгляду справи на 22.09.2020. Необхідність безпосередньої присутності директора в судовому засіданні за наявності професійного представника-адвоката та поданого відзиву на позов жодним чином не обґрунтована.

За таких обставин зволікання із судовим розглядом справи буде порушенням передбачених статтею 2 Господарського процесуального кодексу України завдання господарського судочинства щодо своєчасного вирішення судом спорів та принципу розумності строків розгляду справи судом.

У судовому засіданні 22.09.2020 представник позивача підтримав позов із наведених у ньому підстав. За наслідком судового засідання судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Між Товариством з обмеженою відповідальністю "Ульма опалубка Україна" (далі - орендодавець, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Н.О.В.А." (далі - орендар, відповідач) укладено договір оренди № 192/07-19 від 30.07.2019 (далі - договір).

Відповідно до пункту 1.1 договору орендодавець зобов`язується передати, а орендар - прийняти у строкове платне користування (оперативну оренду) майно, найменування, перелік та вартість якого з урахуванням індексації визначено у загальних специфікаціях (Додаток № 1), які є невід`ємною частиною цього договору (далі - об`єкт оренди).

Конкретний перелік обладнання, що складає об`єкт оренди та його кількість, що передається в оперативну оренду, вказується в акті приймання-передачі, який підписується сторонами під час передачі об`єкта оренди орендодавцем орендарю на складі орендодавця (пункт 1.4 договору).

Згідно з пунктом 2.1 договору орендар вступає в строкове платне користування об`єктом оренди з дати підписання сторонами актів приймання-передачі об`єкта оренди, за яким об`єкт оренди передається в користування орендарю.

У тому разі, якщо об`єкт оренди передається у користування орендарю частинами за двома і більше актами приймання-передачі в оренду, орендар вступає у строкове платне користування кожною частиною об`єкта оренди з дати підписання сторонами акта приймання-передачі в оренду на таку частину об`єкта оренди (пункт 2.2 договору).

Пунктом 2.3 договору передбачено, що орендар зобов`язаний сплатити орендодавцю передоплату за перші 30 календарних днів користування об`єктом оренди, що буде переданий орендарю за актом приймання-передачі в оренду, у розмірі, вказаному у рахунку-фактурі на попередню оплату.

Сторони погодили, що протягом 5 календарних днів з дня підписання цього договору орендар зобов`язаний перерахувати на поточний банківський рахунок орендодавця платежі, розмір яких вказується орендодавцем у рахунках фактури, відповідно до умов підписаної сторонами додаткової угоди до договору, суми яких встановлюються як гарантійний платіж. Під гарантійним платежем сторони розуміють грошову суму, яка перераховується орендарем на поточний банківський рахунок орендодавця згідно з пунктами 2.4, 2.5 договору у розмірі, вказаному у додатковій угоді до договору. Внесення гарантійного платежу здійснюється орендарем шляхом перерахування грошовий коштів на поточний рахунок орендодавця у розмірі, визначеному згідно з додатковою угодою до договору, у виставлених орендодавцем рахунках-фактурах. Гарантійний платіж не є попередньою оплатою, а є погодженим сторонами згідно з частиною другою статті 546 Цивільного кодексу України способом забезпечення виконання грошових зобов`язань орендаря щодо сплати орендної плати, відшкодування вартості втраченого об`єкта оренди, інших грошових зобов`язань орендаря за договором (пункт 2.4 договору).

Відповідно до пункту 2.5 договору орендодавець зобов`язаний передати об`єкт оренди орендарю, а орендар зобов`язаний прийняти об`єкт оренди у користування не пізніше 5 робочих днів з моменту отримання у повному обсязі сум передоплати та гарантійного платежу відповідно до пунктів 2.3, 2.4 цього договору. Орендодавець має право не передавати орендарю об`єкт оренди до сплати орендарем у повному обсязі зазначених вище платежів.

У разі порушення орендарем будь-якого зі своїх зобов`язань за цим договором, право власності на гарантійний платіж переходить до орендодавця, який з моменту виявлення порушень має право використати його в межах заборгованості орендаря, що виникла внаслідок порушень, у тому числі орендодавець має право використати гарантійний платіж для відшкодування втрат, заподіяних невиконанням орендарем обов`язків щодо реєстрації розрахунків коригування до податкової накладної, складених орендодавцем відповідно до вимог податкового законодавства та наданих орендарю, в розмірі, який дорівнює сумі належних до сплати орендодавцем податків, які б підлягали сплаті, чи на суму яких орендар мав би право зменшити податкові зобов`язання у разі своєчасної реєстрації орендарем такого розрахунку коригування до податкової накладної (пункт 2.7 договору).

Згідно з пунктом 2.12 договору проект акта приймання-передачі в оренду складає, підписує та скріплює своєю печаткою орендодавець і передає у двох примірниках представнику орендаря у день передання об`єкта оренди орендарю. Уповноважений представник орендаря зобов`язаний розглянути кожен проект такого акта, підписати його та повернути один примірник указаного акта орендодавцю під час прийняття об`єкта оренди за таким актом.

Уповноваженим представником орендаря є лише особа, яка вказана у дорученні орендаря, яке надано орендодавцю. Форма такого доручення узгоджується сторонами в додатку до договору (Додаток № 2). Строк дії такого доручення зазначається в його тексті, але в будь-якому випадку не може бути більшим, ніж строк дії договору. У разі, якщо об`єкт оренди отримує (або повертає) особа, яка не вказана в дорученні, видача (або повернення) об`єкта оренди здійснюються на підставі разової довіреності на отримання матеріальних цінностей, виданої такій особі орендарем (пункт 2.13 договору).

За умовами пункту 2.15 договору, якщо інше не зазначено в акті приймання-передачі в оренду, вважається, що об`єкт оренди переданий орендарю у технічно справному стані, придатний для використання за цільовим призначенням, не містить жодних пошкоджень та/або недоліків. У разі виявлення в об`єкті оренди чи його складових прихованих недоліків, орендар зобов`язаний повідомити про це орендодавця письмово протягом 3 робочих днів з дня підписання відповідного акта приймання-передачі в оренду, надіславши на адресу орендодавця інформацію про стан опалубки, після чого сторони складають акт огляду елементів опалубки на об`єкті оренди. Після спливу вказаного у цьому пункті договору строк орендодавець має право не розглядати вимоги орендаря про заміну об`єкта оренди чи його складових із прихованими недоліками чи усунення таких недоліків у інший спосіб.

Відповідно до пункту 3.1 договору орендар зобов`язаний повернути об`єкт оренди орендодавцю на склад не пізніше останнього робочого дня перед датою, яка вказана в додатковій угоді до договору як строк дії договору, якщо інше не передбачено цим договором, додатковою угодою до нього або нормами цивільного законодавства.

Конкретний час здачі (повернення) об`єкта оренди має бути узгоджений з орендодавцем не менш ніж за 3 (три) робочі дні до такої здачі (для ефективного логістичного обслуговування). В день повернення об`єкта оренди або складових об`єкта оренди орендар зобов`язаний розпочати таке повернення орендодавцю на склад в інтервал часу з 08:30 год. і закінчити таке повернення до 17:00 год.

Згідно з пунктом 3.3 договору в день повернення об`єкта оренди на склад орендодавця останній зобов`язаний здійснити огляд об`єкта оренди і за відсутності сумнівів у відповідності об`єкта оренди, що повертається (або його складових), встановленим цією статтею договору вимогам, сторони підписують акт приймання-передач і об`єкта оренди, за яким об`єкт оренди повертається орендодавцю (далі - акт повернення ).

Якщо об`єкт оренди чи його складові потребують очистки або ремонту, то орендодавець вказує відповідну кількість товару в акті прийому-передачі та виставляє рахунок-фактуру згідно розцінок, указаних у Додатку № 3 до договору, які визначені у відсотках від вартості об`єкта оренди, вказаної в специфікаціях до договору. Орендар зобов`язаний оплатити вартість очистки та ремонту об`єкта оренди протягом 5 (п`яти) банківських днів з моменту виставлення орендодавцем рахунку-фактури. Факт надання послуг орендарю з очистки та ремонту об`єкта оренди (його складових) підтверджується актом приймання-передачі наданих послуг, який сторони складають і підписують в такому ж порядку, як це передбачено розділом 8 цього договору (підпункт 3.4.2 договору).

Пунктом 3.7 договору сторони погодили, що датою повернення об`єкта оренди вважається дата підписання акта повернення або дата відшкодування орендарем 100% вартості об`єкта оренди відповідно до пункту 3.4 даного договору. Цим договором сторони також погоджують можливість і порядок викупу об`єкта оренди. Такий викуп може бути здійснений з оформленням і підписанням сторонами акта підтвердження прийому-передачі права власності на об`єкт оренди чи його складові. У разі викупу ціна об`єкта оренди (його складових), що підлягає сплаті на користь орендодавця, визначається виходячи з вартості елементів опалубки, що визначена у специфікаціях до договору (з врахуванням коригування вартості об`єкта оренди, що здійснюється в порядку, передбаченому пунктом 7.3 договору), з додаванням до цієї вартості податку на додану вартість за ставкою, встановленою чинним вУкраїні законодавством на дату такого викупу або окремо вказується в акті підтвердження прийому-передачі права власності і повинна бути сплачена орендарем протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати такого акта.

За змістом пункту 3.8 договору у разі неповернення у визначений договором термін чи ухилення орендарем від повернення об`єкта оренди або його складових, до чого прирівнюється ухилення від підписання акта повернення, протягом 5 (п`яти) робочих днів з дати, коли таке повернення або підписання повинно було відбутись, орендодавець має право вважати, що об`єкт оренди або його складові втрачені.

У разі втрати об`єкта оренди чи його складових орендар на вимогу орендодавця зобов`язаний відшкодувати останньому 70% від вказаної у специфікації вартості втраченого об`єкта оренди та його втрачених складових. Зазначене відшкодування здійснюється у розмірі вартості втраченого об`єкта оренди або втрачених складових об`єкта оренди, що визначена у специфікаціях до договору (з врахуванням коригування вартості об`єкта оренди, що здійснюється в порядку, передбаченому п. 7.3 договору), з додаванням до цієї вартості податку на додану вартість за ставкою, встановленою чинним в Україні законодавством на дату такого відшкодування.

За користування об`єктом оренди орендар зобов`язаний щомісячно сплачувати орендодавцю орендну плату. Ставка орендної плати на місяць вказується у додатковій угоді до цього договору, підписаній сторонами. Розмір чи ставка орендної плати можуть бути змінені у порядку та на умовах, визначених цим договором (пункт 7.1 договору).

Відповідно до пункту 7.3 договору при застосуванні у цьому договорі терміну орендна плата розуміється місячна орендна плата з урахуванням її індексації та з урахуванням ПДВ з розрахунку 30 (тридцять) днів на місяць. Розмір орендної плати визначається за ставкою, визначеною у додатковій угоді до договору - у відсотках від сукупної вартості майна - об`єкта оренди (ціна кожної одиниці вказана у специфікаціях до договору), переданого орендарю в оренду за актом (актами) приймання-передачі в оренду (WZ). При більшій або меншій кількості днів в місяці орендна плата збільшується або зменшується відповідно на кількість днів у відповідному місяці користування об`єктом оренди. При цьому день передачі об`єкта оренди та день повернення об`єкта оренди вважаються одним днем.

Орендна плата розраховується за наступною формулою:

1) А х В = С

2) С/D x E x F = G, де:

А - каталожна ціна, без ПДВ (указана в специфікації) однієї одиниці елемента опалубки;

В - кількість елементів опалубки окремого виду, що перебувають в оренді у орендаря в поточному місяці, за який розраховується оренда;

С - загальна каталожна ціна, без ПДВ (указана в специфікації) загальної кількості елементів опалубки окремого виду, що перебувають в оренді у орендаря в поточному місяці, за який розраховується оренда;

D - строк оренди, за який розраховується орендна плата (30 кал. днів на місяць - п. 7.3. договору оренди);

Е - фактична кількість днів перебування елементів опалубки окремого виду в оренді у Орендаря;

F - передбачена додатковою угодою № 1 до договору оренди орендна ставка;

G - вартість оренди переданих в оренду елементів опалубки окремого виду за фактичну кількість днів оренди (без ПДВ).

х (математичний знак помножити ); / (математичний знак поділити ).

За умовами пункту 7.5 договору початком оплачуваного періоду за договором є дата дня одержання об`єкта оренди орендодавцем (дата підписання акта приймання-передачі (видача) об`єкта оренди. Закінченням оплачуваного періоду по оренді за договором є дата дня підписання акта повернення об`єкта оренди.

Орендар зобов`язаний сплачувати орендну плату за поточний місяць оренди не пізніше 10 (десятого) числа кожного поточного місяця користування об`єктом оренди. За перші 30 календарних днів оренди орендар сплачує орендну плату у вигляді 100% попередньої оплати.

Усі розрахунки за цим договором здійснюються у безготівковій формі у гривні шляхом перерахування коштів на поточний рахунок орендодавця (пункт 7.7 договору).

За змістом пунктів 8.1, 8.2 договору приймання-передачі послуг щодо користування об`єктом оренди за цим договором (далі - послуги ) здійснюється щомісячно за актом приймання-передачі наданих послуг (далі - акт).

Проєкт акта орендодавець складає, підписує і передає орендарю у двох примірниках не пізніше 10 числа місяця, наступного за тим місяцем, в якому надавалися послуги за цим договором. Від імені орендодавця акт має право підписувати уповноважений відповідним наказом орендодавця представник. При цьому такий акт вважається належним чином підписаним орендодавцем виключно за умов його затвердження генеральним директором орендодавця.

У разі, якщо орендар вчасно не повертає орендодавцю належним чином оформлений акт приймання-передачі наданих послуг, послуги вважаються наданими орендареві належним чином та прийнятими орендарем без будь-яких зауважень та претензій з боку орендаря. Датою приймання-передачі послуг вважається дата, яка вказана в акті приймання-передачі послуг (пункт 8.4 договору).

Цей договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін та скріплення печатками сторін і діє до 31 грудня 2019 року, але у будь-якому разі до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань за договором (пункт 9.1 договору з урахуванням додаткової угоди № 2 від 19.08.2019 до договору).

Пунктом 9.3 договору передбачено, що строк оренди об`єкта оренди розпочинається з дати прийняття орендарем об`єкта оренди за актом приймання-передачі в оренду і триває до повернення об`єкта оренди орендодавцю за актом повернення.

У разі ухилення орендарем від повернення об`єкта оренди або його складових відповідно до цього договору, до чого прирівнюється ухилення від підписання будь-якого акта повернення, вважається, що об`єкт оренди втрачений орендарем і орендодавець має право вимагати від орендаря відшкодування вартості втраченого об`єкта оренди (пункт 10.3 договору).

Специфікаціями 1 - 7 (Додаток № 1 від 30.07.2019 до договору) сторони погодили асортимент елементів опалубки та їх вартість за одиницю (а.с. 26 - 35).

За дорученням відповідача від 30.07.2019 затверджений перелік осіб, уповноважених на підписання усіх документів, що супроводжують взаємовідносини сторін за договором (акти огляду елементів опалубки, видаткові накладні на викуп, акти приймання-передачі наданих послуг, акти звірки розрахунків та залишків елементів опалубки та інші документи) - ОСОБА_3 (а.с. 37).

Додатком № 3 до договору сторони погодили розцінки вартості робіт з очистки, ремонту, заміни, відшкодування елементів опалубки (а.с. 38).

На виконання умов договору у серпні - вересні 2019 року відповідачем сплачено у рахунок гарантійних платежів та орендної плати 472 378,00 грн, з яких: 166 189,00 грн - гарантійні платежі (51 189,00 грн - 05.08.2019, 115 000,00 грн - 19.08.2019); 306 189,00 грн - орендні платежі (51189,00 грн - 05.08.2019, 115 000,00 грн - 19.08.2019, 80 000,00 грн - 11.09.2019, 60 000,00 грн - 17.09.2019).

У свою чергу позивач передав, а відповідач прийняв у строкове платне користування елементи опалубки в асортименті відповідно до специфікацій, що підтверджується належним чином оформленими актами прийому-передачі елементів в оренду зі складу № WZ-12 64/UA від 08.08.2019, № WZ-12 64/UA від 08.08.2019, № WZ-12 67/UA від 20.08.2019, № WZ-12 70/UA від 22.08.2019, № WZ-12 71/UA від 22.08.2019, № WZ-12 72/UA від 23.08.2019, № WZ-12 76/UA від 02.09.2019, № WZ-12 81/UA від 12.09.2019, № WZ-12 86/UA від 17.09.2019 (а.с. 39 - 47).

За наслідком користування об`єктом оренди позивачем підписані, скріплені печаткою та направлені на адресу відповідача наступні акти надання послуг із відповідними розрахунками оренди за серпень - грудень 2019 року: № 1788 від 31.08.2019 на суму 40533,37 грн за серпень 2019 року, № 1789 від 31.08.2019 на суму 40 697,02 грн за серпень 2019 року, № 2208 від 30.09.2019 на суму 74 085,68 грн за вересень 2019 року, № 2209 від 30.09.2019 на суму 136 299,28 грн за вересень 2019 року, № 2450 від 31.10.2019 на суму 95926,19 грн за жовтень 2019 року, №2451 від 31.10.2019 на суму 125 718,73 грн за жовтень 2019 року, № 2728 від 30.11.2019 на суму 9 265,19 грн за листопад 2019 року, № 2727 від 30.11.2019 на суму 11 471,16 грн за листопад 2019 року, № 3037 від 31.12.2019 на суму 3529,38 грн за грудень 2019 року, № 3038 від 31.12.2019 на суму 4 911,07 грн за грудень 2019 року. Усього на загальну суму 542 437,07 грн. (а.с. 70 - 77, 80 - 83, 96-103).

У період з 11.10.2019 по 05.11.2019 позивачем отримано від відповідача в порядку повернення частину елементів опалубки, що підтверджується підписом та печаткою відповідальної особи позивача на актах прийому-передачі: № PZ-04 177/UA від 11.10.2019; № PZ-04 179/UA від 11.10.2019; № PZ-04 180/UA від 11.10.2019; № PZ-04 185/UA від 22.10.2019; № PZ-04 192/UA від 01.11.2019; № PZ-04 193/UA від 01.11.2019; № PZ-04 194/UA від 01.11.2019; № PZ-04 195/UA від 01.11.2019; № PZ-04 199/UA від 01.11.2019; № PZ-04 200/UA від 01.11.2019; № PZ-04 204/UA від 01.11.2019; № PZ-04 205/UA від 01.11.2019; № PZ-04 207/UA від 04.11.2019; № PZ-04 208/UA від 04.11.2019; № PZ-04 210/UA від 04.11.2019; № PZ-04 211/UA від 01.11.2019; № PZ-04 216/UA від 01.11.2019; № PZ-04 217/UA від 05.11.2019; № PZ-04 218/UA від 05.11.2019; № PZ-04 218/UA від 04.11.2019 (а.с. 48 - 67).

По закінченню строку договору оренди станом на 01.01.2020 відповідач не повернув елементи опалубки на загальну суму 282 544,30 грн (без ПДВ) за цінами згідно зі специфікаціями № 1 - 7, а саме:

1. Балка НТ20/245 у кількості 71 шт на суму 59143,00 грн;

2. Балка НТ20/330 у кількості 23 шт на суму 25806,00 грн;

3. Валик опорний РR у кількості 1 шт на суму 132,22 грн;

4. Гайка затяжки DР180 РR у кількості 10 шт на суму 3111,30 грн;

5. Замок регульований Z-12 NЕVІ у кількості 2 шт на суму 2342,22 грн;

6. Кронштейн помосту РR у кількості 1 шт на суму 3194,44 грн;

7. Підкіс R50РR у кількості 3 шт на суму 8433,75 грн;

8. Підкіс R250 РR у кількості 1 шт на суму 3066,25 грн;

9. Пятка підкоса РR у кількості 1 шт на суму 4452,25 грн;

10. Ригель R-80 РR у кількості 3 шт на суму 4028,28 грн;

11. Затяжка 100 у кількості 13 шт на суму 2082,21 грн;

12. Затяжка 150 у кількості 18 шт на суму 4324,68 грн;

13. Торцева тяга АS 280 РR у кількості 2 шт на суму 672,56 грн;

14. Фіксуючий палець 16/142 РR у кількості 10 шт на суму 1013,20 грн;

15. Балка НТ20/150 у кількості 18 шт на суму 9180,00 грн;

16. Балка НТ20/180 у кількості 36 шт на суму 22032,00 грн;

17. Балка НТ20/270 у кількості 46 шт на суму 42228,00 грн;

18. Балка НТ20/290 у кількості 8 шт на суму 7888,00 грн;

19. Балка НТ20/390 у кількості 11 шт на суму 14586,00 грн;

20. Балка НТ20/420 у кількості 2 шт на суму 2856,00 грн;

21. Головка підпори 8/20 у кількості 55 шт на суму 23320,00 грн;

22. Домкратна опора 0,5 В/D у кількості 4 шт на суму 2874,64 грн;

23. Стійка 50 С+ D у кількості 6 шт на суму 20959,98 грн;

24. Стовпчик 1,5 без стрижня "ВRІО" у кількості 4 шт на суму 3617,32 грн;

25. Тринога "ВАUМА" у кількості 13 шт на суму 15210,00 грн.

Усього з ПДВ - 339 053,16 грн.

Також позивачем підписані, скріплені печаткою та направлені на адресу відповідача наступні акти надання послуг з очистки та ремонту повернутої з оренди опалубки (з розрахунком ремонту й очистки): № 2581 від 01.11.2019 на суму 54 402,31 грн, № 2582 від 01.11.2019 на суму 4 483,92 грн, № 2583 від 01.11.2019 на суму 8 833,20 грн, № 2584 від 04.11.2019 на суму 19 480,98 грн, № 2585 від 05.11.2019 на суму 13 623,98 грн, № 2586 від 05.11.2019 на суму 23 242,46 грн, № 2292 від 11.10.2019 (зварювальні роботи) на суму 5492,40 грн (а.с. 78-79, 84 - 95). Усього на загальну суму 129 559,25 грн.

Акти наданих послуг щодо оренди, очистки та ремонту опалубки були надіслані позивачем на адресу відповідача для належного оформлення, що підтверджується фіскальними чеками та описами вкладення у цінний лист від 06.02.2020. Зазначені акти були отримані відповідачем 18.02.2020 та 06.03.2020, що підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту Укрпошта (а.с. 110 - 117).

Отже, надані позивачем послуги з оренди опалубки у серпні - грудні 2019 року на загальну суму 542 437,07 грн оплачені відповідачем частково у сумі 306 189,00 грн.

Вартість послуг у сумі 129 559,25 грн щодо очистки й ремонту частково повернутої з оренди опалубки позивач компенсував гарантійними платежами відповідача (166 189,00 грн), залишок з яких у сумі 36 629,75 грн (166189,00 - 129539,25 = 36629,75) використав у рахунок зменшення оплати послуг за оренду опалубки.

За закінченням строку дії договору несплачена відповідачем орендна плата становить 199618,32 грн (542 437,07 - 306189,00 - 36629,75 = 199618,32), а вартість неповернутих елементів опалубки - 339 053,16 грн.

Листами від 04.02.2020 №№ 16, 17 позивач звернувся до відповідача з вимогою про погашення заборгованості з орендної плати у сумі 199 618,32 грн та вартості не повернутих елементів опалубки на суму 339 053,16 грн, однак останній, отримавши зазначені листи 18.02.2020 та 06.03.2020, на ці звернення не відреагував, що й стало причиною виникнення спору (а.с. 105 - 117).

Предметом доказування у цій справі є обставини, пов`язані з виконанням сторонами договірних зобов`язань щодо надання послуг з оренди, повернення та оплати орендованого майна.

Відповідно до частини першої статті 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

За змістом частини першої статті 760 Цивільного кодексу України предметом договору найму може бути річ, яка визначена індивідуальними ознаками і яка зберігає свій первісний вигляд при неодноразовому використанні (неспоживна річ).

За змістом частини першої - третьої, п`ятої статті 762 Цивільного кодексу України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Плата за користування майном може вноситися за вибором сторін у грошовій або натуральній формі. Форма плати за користування майном встановлюється договором найму. Договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном. Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором.

Згідно зі статтею 526 Цивільного кодексу України, яка кореспондується з частиною першою статті 193 Господарського кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до частини першої статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Прийняття об`єкта оренди за актами, а також користування ним у серпні - грудні 2019 року відповідачем фактично не оспорюється, як не оспорюється й здійснений позивачем розрахунок орендної плати за цей період у загальній сумі 542 437,07 грн та здійснені відповідачем платежі за договором на загальну суму 472 378,00 грн.

Доказів повної орендної оплати відповідач суду не надав. Передбачений пунктом 7.5 договору строк орендної плати є таким, що настав.

Заперечення відповідача, викладені у відзиві, спростовуються наступним.

За змістом статті 92 Цивільного кодексу України юридична особа набуває цивільних прав та обов`язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.

Акти приймання-передачі в оренду елементів опалубки підписані:

від 08.08.2019 - засновником товариства відповідача ОСОБА_1 , повноваження якого підтверджуються Витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

від 02.09.2019 - повноважною особою відповідно до Додатку до договору ОСОБА_3 ;

від 17.09.2019 - директором Товариства - Бекоєвим С.Е., повноваження якого підтверджуються Витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

від 20.08.2019, 22.08.2019, 23.08.2019 - Іванковим С.С., який за твердженням самого ж відповідача займав посаду директора до 16.08.2019.

Усі акти містять підписи, скріплені печаткою відповідача.

Відповідно до статті 58-1 Господарського кодексу України суб`єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб`єктом господарювання печатки не є обов`язковим. Виготовлення, продаж та/або придбання печаток здійснюється без одержання будь-яких документів дозвільного характеру.

Відтиск печатки є свідченням участі юридичної особи у здійсненні господарської операції за цими накладними.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 29.01.2020 у справі № 910/922/19.

Докази на підтвердження того, що печатка була загублена відповідачем, викрадена в нього або в інший спосіб вибула з його володіння, через що печаткою могла б протиправно скористатися інша особа, відсутні.

Крім того, прийняття опалубки в оренду зазначеними особами стало наслідком прийняття відповідачем договору до виконання в частині часткової орендної оплати.

Посилання відповідача на те, що він повернув опалубку в повному обсязі на склад позивача, а останній не провів належну перевірку кількості опалубки, не підтверджене належними й допустимими доказами, якими відповідно до пунктів 3.1, 3.3 договору можуть бути лише належним чином оформлені акти, ініціатива у складанні яких покладена на відповідача.

Згідно з пунктом 3.8 договору саме на відповідача покладена відповідальність за неповернення об`єктів оренди, а тому саме він має бути зацікавленим у належному виконанні зобов`язання щодо повернення об`єкта оренди.

Відтак, неповернення відповідачем відповідно до умов договору частини елементів опалубки дає право позивачу згідно з пунктом 10.3 договору вважати їх втраченими та вимагати їх відшкодування.

Доводи відповідача про неправомірне зарахування позивачем гарантійного платежу в рахунок погашення заборгованості за послуги з очистки та ремонту елементів опалубки через відсутність рахунків-фактур також відхиляються судом як безпідставні.

Вартість послуг з очистки та ремонту елементів опалубки підтверджується актами й розрахунками, надісланими позивачем на адресу відповідача разом із вимогами про їх оплату. Передбачені підпунктом 3.4.2 договору рахунки для їх оплати, копії яких знаходяться у справі, містять лише платіжні реквізити, які наявні в договорі, а тому не можуть бути відповідно до статті 212 Цивільного кодексу України відкладальною умовою для виконання грошового зобов`язання (а.с. 118 - 124).

Правомірність зарахування гарантійного платежу в рахунок оплати послуг за ремонт й очистку опалубки підтверджується пунктом 2.7 договору.

З урахуванням встановлених обставин у справі доводи відповідача не спростовують позовних вимог.

Заявлена позивачем до стягнення заборгованість з орендної плати у сумі 199 618,32 грн є законною й обґрунтованою.

Разом з тим вимоги позивача в частині відшкодування вартості неповернутих з оренди елементів опалубки у сумі 339 053,16 грн підлягають зменшенню, оскільки зазначену вартість позивач розрахував у розмірі 100% від їх ціни за специфікаціями до договору, в той час як відповідно до пункту 3.8 договору відшкодовування вартості втрачених об`єктів оренди можливе у розмірі 70% від їх вартості.

За результатом перерахунку сума вартості відшкодування втрачених об`єктів оренди становить 237 337,21 грн (339 053,16 х 70% = 237 337,21).

Судовий збір покладається на відповідача у сумі 6 554,33 грн відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України пропорційно задоволеним позовним вимогам.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 20, 73 - 79, 86, 91, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Ульма опалубка Україна" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Н.О.В.А." про стягнення 538671,48 грн задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Н.О.В.А." (ідентифікаційний код 42969595, місцезнаходження: 49000, місто Дніпро, вул. Велика Діївська, буд. 40, кв. 40) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Ульма опалубка Україна" (ідентифікаційний код 31563803, місцезнаходження: 03148, м. Київ, вул. Гната Юри, буд. 9, кімната 414) заборгованість за послуги з оренди у сумі 199 618,32 грн, вартість неповернутих з оренди елементів опалубки у сумі 237 337,21 грн, судовий збір у сумі 6 554,33 грн.

У решті позову відмовити.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 ГПК України, з урахуванням підпункту 17.5 підпункту 17 пункту 1 розділу XI "Перехідні положення" цього Кодексу.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 01.10.2020 .

Суддя І.І. Колісник

Дата ухвалення рішення22.09.2020
Оприлюднено01.10.2020

Судовий реєстр по справі —904/1502/20

Ухвала від 11.01.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 16.11.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Судовий наказ від 22.10.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Колісник Іван Іванович

Рішення від 22.09.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Колісник Іван Іванович

Ухвала від 09.09.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Колісник Іван Іванович

Ухвала від 26.08.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Колісник Іван Іванович

Ухвала від 15.07.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Колісник Іван Іванович

Ухвала від 23.03.2020

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Колісник Іван Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні