ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
01 жовтня 2020 року о/об 11 год. 55 хв.Справа № 280/6877/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
29 вересня 2020 року о 19 год. 25 хв. до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" (надалі - позивач) до Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області (надалі - відповідач), в якій позивач просить суд: 1) визнати протиправною та скасувати постанову Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області від 28.09.2020 за №19 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ; 2) зобов`язати Якимівську селищну територіальну виборчу комісію Мелітопольського району Запорізької області протягом одного дня з дня набрання рішенням суду у цій справі законної сили повторно розглянути документи, подані Запорізькою обласною організацією ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ для реєстрації кандидатів в депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області.
У позові зазначено наступне. Позивач, Запорізька обласна організація ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , висунула кандидатів у депутати до Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області. Відповідач, Якимівська селищна територіальна виборча комісія Мелітопольського району Запорізької області, винесла постанову, якою відмовила позивачу у реєстрації кандидатів у депутати Якимівської селищної ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків позивача, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Відповідно до ч.4 ст.230 Виборчого кодексу України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Всупереч зазначеним вище вимогам, мотивувальна частина постанови відповідача обмежується посиланням на те, що (цитата) Розглянувши зазначені документи, Якимівська селищна територіальна виборча комісія Мелітопольського району Запорізької області встановила їх не відповідність вимогам Виборчого кодексу України . Які саме документи не відповідають, на думку відповідача, вимогам Виборчого кодексу України, та в чому, на погляд відповідача, виражається така невідповідність , в постанові не зазначено. Доводи про те, що позивачем подані документи нібито з порушеннями , не є вичерпними підставами відмови в розумінні ч.4 ст.230 Виборчого кодексу України. Оскаржувана постанова є необґрунтованою та невмотивованою, і фактично не містить належно оформленої мотивувальної частини, що позбавляє заінтересованих осіб можливості отримати інформацію про підстави винесення такої постанови. Проаналізувавши посилання на пункти 6-12 ч.1 ст.222 Виборчого України, яке містяться в постанові відповідача, можна прийти до висновку, що відповідач відмовив у реєстрації всіх кандидатів у депутати, у зв`язку з відсутністю по окремим кандидатам у депутати документів, визначених пунктами 6-12 ч.1 ст.222 Виборчого кодексу України. Однак поза увагою відповідача залишилося те, що у відповідності до п.1 ч.2 ст.230 Виборчого кодексу України, відсутність таких документів є підставою для відмови в реєстрації лише окремого кандидата у депутати, по якому відсутні такі документи, і не може слугувати підставою для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати. Що ж до п.1 ч.1 ст.230 Виборчого кодексу України, то позивачем не допущено жодних порушень порядку висування кандидатів. Посилання на зворотнє в оскаржуваній постанові відсутнє. Тому посилання відповідача на п.1 ч.1 ст.230 Виборчого кодексу України як на підставу відмови в реєстрації, є безпідставними і необґрунтованими.
Представник позивача підтримав позовні вимоги.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне. Відповідач розглянув питання щодо реєстрації кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області від Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ . В процесі розгляду наданих документів було виявлено порушення: ст.230 ч.1 п.1 (надано не повний пакет документів); ст.219 п.5 (у територіальних списках не витримано кількість кандидатів у депутати округ 2 (4 особи) та округ 3 (3 особи); ст.222 ч.1 п.6-12 (відсутні: 1) заяви осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних; 2) автобіографій кандидатів у депутати; 3) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів; 4) по одній фотографії кандидата у депутати; 5) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України); ст.219 п.9 (порушено тендерну квоту в територіальних виборчих округах). Більшістю голосів Якимівська селищна територіальна виборча комісія Мелітопольського району Запорізької обласгі винесла постанову, якою відмовила позивачу у реєстрації кандидатів у депутати Якимівської селищної ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків позивача, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Представник відповідача проти позову заперечував.
Ухвалою судді від 30.09.2020 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 30.09.2020 за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Ухвалою суду від 30.09.2020 відкладено розгляд справи на 01.10.2020.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
У Постанові Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області від 28.09.2020 за №19 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року (надалі - Постанова Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області від 28.09.2020 за №19) зазначено: … До Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області 24 вересня 2020 року надійшла заява Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ разом з іншими документами щодо реєстрації кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, висунутих 19 вересня 2020 року на Конференції цієї організації політичної партії та включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Якимівської селищної ради вказаної організації політичної партії з порушеннями. Розглянувши зазначені документи, Якимівська селищна територіальна виборча комісія Мелітопольського району Запорізької області встаншрш ж не відповідність вимогам Виборчого кодексу України. Враховуючи викладене, відповідно до статі 230 пункту 1 частини 1 та статі 222 пункт 1 частини 6-12, статі 227 Виборчого кодексу України, Якимівська селищна територіальна виборча комісія Мелітопольського району Запорізької області постановляє: 1.Відмовити у реєстрації кандидатів у депутати Якимівської селищної ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. 2.Копію цієї постанови видати представнику Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ в територіальній виборчій комісії. 3.Цю постанову оприлюднити на стенді офіційних матеріалів комісії. 4.Відомості про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Якимівської селищної ради надати відповідному органу ведення Державного реєстру виборців для подальшого надсилання Центральній виборчій комісії. … .
Відповідно до п.1 ч.1 ст.230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.
Згідно з п.1 ч.2 ст.230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі: відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)".
У ч.1 ст.222 Виборчого кодексу України зазначено, що виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів: (…); 6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність); 7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність); 8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді); 10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати; 11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді; 12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати. Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії. У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.
Як зазначено у ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України, під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі). У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.
У ст.227 Виборчого кодексу України зазначено: 1.Кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу. 2.Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування. 3.Особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається. 4.Особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків. Про отримання такої заяви відповідна виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніше наступного дня після отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається. 5.У разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат". У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій. У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення така особа рішенням територіальної виборчої комісії виключається з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена. 6.Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації. 7.Список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу. 8.У разі реєстрації кандидатів у депутати представнику організації партії у територіальній виборчій комісії разом з копією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати у триденний строк з дня його прийняття видаються посвідчення кандидатів у депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в триденний строк з дня його прийняття розміщується відповідною виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності), веб-сайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший визначений цими комісіями спосіб та/або на стенді офіційних матеріалів комісії. Відомості про реєстрацію кандидатів у депутати в єдиному виборчому окрузі із зазначенням суб`єкта висування, порядкового номера кандидата, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, номера територіального виборчого округу, до якого віднесено кандидата, та порядкового номера кандидата у відповідному територіальному виборчому списку кожного кандидата в депутати (крім першого кандидата) передаються для оприлюднення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку .
Відповідно до ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.
Згідно з ч.4 ст.230 Виборчого кодексу України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
Відповідно до ч.3 ст.37 Виборчого кодексу України рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: 1) найменування комісії; 2) найменування постанови; 3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; 4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; 6) резолютивну частину. Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).
Як зазначено у ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Суд погоджується з позицією позивача, що Постанова Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області від 28.09.2020 за №19 є необґрунтованою та невмотивованою і фактично не містить належно оформленої мотивувальної частини, що позбавляє заінтересованих осіб можливості отримати інформацію про підстави винесення даної Постанови.
Які саме документи не відповідають, на думку відповідача, вимогам Виборчого кодексу України, та в чому, на погляд відповідача, виражається така невідповідність , у Постанові Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області від 28.09.2020 за №19 - не зазначено.
Доводи про те, що позивачем подані документи нібито з порушеннями не є вичерпними підставами відмови в розумінні ч.4 ст.230 Виборчого кодексу України.
Враховуючи матеріали справи, суд вважає, що Постанова Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області від 28.09.2020 за №19 прийнята з порушенням, зокрема, п.4 ч.3 ст.37, п.1 ч.1, ч.4 ст.230 Виборчого кодексу України, п.3, п.5, п.6 ч.2 ст.2 КАС України.
Судом досліджено: Єдиний виборчий список кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області висунутих Запорізькою обласною організацією ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі; Територіальний виборчий список кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області висунутих Запорізькою обласною організацією ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" у територіальному виборчому окрузі №1; Територіальний виборчий список кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області висунутих Запорізькою обласною організацією ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" у територіальному виборчому окрузі №2; Територіальний виборчий список кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області висунутих Запорізькою обласною організацією ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" у територіальному виборчому окрузі №3; Територіальний виборчий список кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області висунутих Запорізькою обласною організацією ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" у територіальному виборчому окрузі №4; Рішення конференції Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" про висування кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області від 19.09.2020.
Судом з`ясовано, що при оформленні та поданні до Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області вказаних документів позивачем були дотримані приписи Виборчого кодексу України.
Однак, по кандидатам у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 - не були подані документи передбачені п.6-п.12 ч.1 ст.222 Виборчого кодексу України.
Не подача документів по названим кандидатам у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, на думку відповідача, вплинула як наслідок на не дотримання вимог ч.5 ст.219 Виборчого кодексу України.
Відповідачем не спростовано твердження позивача щодо неможливості відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати при відсутності документів, визначених п.6-п.12 ч.1 ст.222 Виборчого кодексу України, по окремим кандидатам у депутати.
Суд погоджується з зазначеною позицією позивача та вважає, що у наведеній ситуації, відповідач повинен був керуватись приписами ч.2 ст.230 Виборчого кодексу України та повинен був відмовити у реєстрації по вказаним 7 окремим кандидатам у депутати, а не по всім кандидатам у депутати.
Приписи ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України мають бути дотримані організацією партії лише під час формування єдиного та територіальних виборчих списків, що позивачем було здійснено.
Відповідачем не обґрунтовано не застосування ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України у спірних правовідносинах.
Таким чином, Постанова Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області від 28.09.2020 за №19 є протиправною та підлягає скасуванню.
Враховуючи те, що визнання протиправною та скасування оскаржуваної Постанови Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області від 28.09.2020 за №19 та зобов`язання Якимівську селищну територіальну виборчу комісію Мелітопольського району Запорізької області повторно розглянути подані позивачем документи не призведе до повного захисту прав позивача, оскільки реєстрація кандидатів у депутати сільських, селищних, міських рад закінчилася, то суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати Якимівську селищну територіальну виборчу комісію Мелітопольського району Запорізької області зареєструвати 19 кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області від Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ .
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 29.06.2019 у справі № 855/161/19.
При цьому, з огляду на зазначене та враховуючи, що виконання рішення у даній справі має терміновий характер, то зобов`язання відповідача здійснити певні дії протягом одного дня з дня набрання рішенням суду у цій справі законної сили може призвести до безпідставних зволікань з боку відповідача у його виконанні.
Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням з`ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню. Доводи позивача та відповідача частково не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 271-273 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати Постанову Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області (72503, Запорізька область, Мелітопольський район, смт.Якимівка, вул.Щербини Ігоря, буд.6; код ЄДРПОУ 43784207) від 28.09.2020 за №19 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ , на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .
Зобов`язати Якимівську селищну територіальну виборчу комісію Мелітопольського району Запорізької області (72503, Запорізька область, Мелітопольський район, смт.Якимівка, вул.Щербини Ігоря, буд.6; код ЄДРПОУ 43784207) зареєструвати кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Якимівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області від Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ СЛУГА НАРОДУ (69035, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.160, офіс 5.5; код ЄДРПОУ 43713377), а саме: 1) ОСОБА_8 ; 2) ОСОБА_9 ; 3) ОСОБА_10 ; 4) ОСОБА_11 ; 5) ОСОБА_12 ; 6) ОСОБА_13 ; 7) ОСОБА_14 ; 8) ОСОБА_15 ; 9) ОСОБА_16 ; 10) ОСОБА_17 ; 11) ОСОБА_18 ; 12) ОСОБА_19 ; 13) ОСОБА_20 ; 14) ОСОБА_21 ; 15) ОСОБА_22 ; 16) ОСОБА_23 ; 17) ОСОБА_24 ; 18) ОСОБА_25 ; 19) ОСОБА_26 .
В іншій частині позовної заяви відмовити.
Стягнути на користь Запорізької обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "СЛУГА НАРОДУ" (69035, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.160, офіс 5.5; код ЄДРПОУ 43713377) з Якимівської селищної територіальної виборчої комісії Мелітопольського району Запорізької області (72503, Запорізька область, Мелітопольський район, смт.Якимівка, вул.Щербини Ігоря, буд.6; код ЄДРПОУ 43784207) судовий збір за подання позовної заяви у сумі 4204 грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двух днів з дня його проголошення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Повний текст судового рішення складено 01.10.2020.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 01.10.2020 |
Номер документу | 91908304 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні