Рішення
від 01.10.2020 по справі 320/8860/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 жовтня 2020 року м. Київ 320/8860/20

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Головенко О.Д.,

при секретарі судового засідання Кориляк М.Б.

за участю:

представників позивача - Фельтін Л.М., Шумило Н.М.,

представника відповідача - Крикунова Д.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Васильківської міської партійної організації Народної Партії до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району про визнання протиправним та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Васильківська міська партійна організація Народної Партії з позовом до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району та просить суд:

визнати протиправною та скасувати постанову Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району від 25.09.2020 № 21, якою відмовлено у реєстрації всіх кандидатів у депутати Васильківської міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2020, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих Васильківською міською партійною організацією Народної Партії;

зобов`язати Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району зареєструвати кандидатів у депутати Васильківської міської ради, висунутих Васильківською міською партійною організацією Народної Партії.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.09.2020 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 25.09.2020 відповідачем прийнято рішення про відмову у реєстрації кандидатів у депутати, поданих Васильківською міською партійною організацією Народна партія з підстав порушення позивачем загального порядку висування кандидатів організацією партії, передбаченим ч. 3 ст. 2018 Виборчого кодексу України (далі - ВК України), а також порушення вимоги щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку під час формування Єдиного виборчого списку, однак позивач із зазначеним рішенням не погоджується і вважає його таким, що порушує його законні права та інтереси.

30.09.2020 до суду надійшов відзив на адміністративний позов відповідно до якого проти заявлених позовних вимог заперечив та просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити з підстав, наведених у відзиві.

В обґрунтування свого відзиву зазначив, що позивачем було порушено загальний порядок висування кандидатів, оскільки повідомлення про час і місце проведення зборів обліковано 16.09.2020, а також у Єдиному виборчому списку кандидатів у депутати порушено вимогу щодо почерговості включення кандидатів різної статті, що порушує порядок висування кандидатів рад.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив та просив суд у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити з таких підстав.

Васильківська міська партійна організація Народної партії зареєстрована як політична партія 25.03.2005, що підтверджується інформацією із реєстру (ЄДРПОУ 33428381).

Відповідно до довідки про прийняття територіальною виборчою комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати та кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови на місцевих виборах 25.10.2020 № 31 від 21.09.2020, відповідачем о 15:06 год. прийнято наступні документи: заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, рішення зборів, конференції про висування кандидатів, територіальні виборчі списки від кандидатів від партії, передвиборна програма партії, копія платіжного доручення, рішення керівного органу про затвердження кандидатури представника в ТВК, заяву про реєстрацію представника політичної партії у ТВК з правом дорадчого підпису, копії паспортів кандидатів у депутати, заяви про згоду балотуватися в кандидати у депутати, автобіографії кандидатів, заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів, фотографії, виборчий список кандидатів у депутати.

25.09.2020 о 00 год. 50 хв. відповідачем прийнято постанову № 21 про відмову у реєстрації кандидатів в депутати від Васильківської міської партійної організації Народна партія, відповідно до якої підставами для відмови слугували наступні обставини, а саме з офіційного сайту Народна партія встановлено, що повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції Васильківської міської організації Народної партії опубліковано 16.09.2020, що в свою чергу є порушенням загального порядку висування кандидатів організацією партії, передбаченим ч. 3 ст. 218 ВК України, а також в Єдиному виборчому списку кандидатів у депутати до Васильківської міської ради, висунутих позивачем в єдиному багатомандатному виборчому окрузі порушена вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку під час його формування, що є порушення передбаченим абз. 2 ч. 9 ст. 219 ВК України.

Не погоджуючись із зазначеною постановою про відмову позивач звернувся із даним адміністративним позов до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

ВК України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Статтею 1 ВК України визначено, що вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Так, ст. 216 ВК України визначає загальний порядок висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Відповідно до ч. 1 ст. 216 ВК України висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Частиною 2 цієї статті передбачається, що про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

Крім того ч. 3 ст. 218 ВК України зобов`язує партійну організацію надати повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати, порядок акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, визначений його організаторами, не пізніш як за п`ять днів до дня проведення зборів, конференції розміщується на офіційному веб-сайті організації партії, а у разі його відсутності - на офіційному веб-сайті партії.

Як вбачається із матеріалів справи 16.09.2020 позивачем повідомлено відповідача про дату, час і місце проведення зборів, з метою висування кандидатів у депутати Васильківської міської ради, що підтверджується відміткою члена комісії ОСОБА_1 шляхом зазначення на другому примірнику повідомлення, вхідного номеру № 14 та дати надходження зазначеного повідомлення із поставленням особистого підпису.

Проте зі змісту зазначеного повідомлення вбачається, що збори проводились 17.09.2020, що є порушенням вимог ч. 3 ст. 218 ВК України.

В судовому засіданні представником позивача зазначено, що повідомлення про дату час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати було направлено до головного офісу партії для оприлюднення на офіційному веб-сайті партії 09.09.2020, однак позивачу невідомо у зв`язку з чим було оприлюднено лише 16.09.2020.

Надаючи оцінку зазначеному доводу суд зазначає, що позивач є окремою та єдиною політичною партією і обов`язок, щодо повідомлення про дату час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати покладається саме на позивача.

Крім того позивачем не подано жодного доказу щодо підтвердження направлення повідомлення 09.09.2020, а отже суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог у цій частині.

Щодо порушення вимог щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку під час формування єдиного виборчого списку, а саме перед ОСОБА_2 , який включений в Єдиний виборчий список під порядковим номером, 32 йде ОСОБА_3 , який включений до Єдиного виборчого списку під порядковим номером 31, суд зазначає наступне.

Порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) встановлено ст. 219 ВК України, якою визначено, зокрема, що висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом (частина перша).

Частиною 3 ст. 219 ВК України передбачено, що організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у ч. 2 цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.

Згідно із ч. 5 ст. 219 у єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.

Частиною 6 ст. 219 ВК України кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.

Також ч. 8 ст. 219 ВК України черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

Частиною 9 ст. 219 ВК України передбачається, що під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Відповідно до ч. 10 ст. 219 ВК України рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

Аналіз наведених положень ВК України дає підстави для висновку, що вимоги до організації партії щодо забезпечення присутності у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі), а також щодо почергового включення до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) кандидатів різної статі у разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, є обов`язковою складовою порядку висування кандидатів. Виборчим кодексом не передбачено права організації партії відступу від вказаних правил.

Як встановлено судом, рішенням зборів Васильківської міської партійної організації Народної Партії затверджено та подано до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області, зокрема, Єдиний та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати Васильківської міської ради, висунутих позивачем, відповідно, в єдиному багатомандатному та територіальних виборчих округах № 1, № 2, № 3 на зборах Васильківської міської партійної організації Народної Партії, що відбулися 17.09.2020.

На виконання вимог суду позивачем надано суду копії Єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, висунутих та поданих позивачем відповідачу для реєстрації кандидатів у депутати.

Як убачається зі змісту Єдиного виборчого списку кандидатів у депутати позивача кількість кандидатів у депутати згідно вказаного списку становить 33 кандидати, що не є кратним п`яти.

При цьому останніми чотирма кандидатами відповідно до зазначеного списку є: № 30 ОСОБА_4 , № 31 ОСОБА_3 , № 32 ОСОБА_2 , № 33 ОСОБА_5 . Таким чином, першим у останній четвірці кандидатів є кандидат жіночої статі, а далі два підряд кандидати чоловічої статі, і останньою зазначено кандидатку жіночої статі.

Відтак, за висновком суду, позивачем не дотримано вимог ч. 9 ст. 219 ВК України щодо почергового включення до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) кандидатів різної статі у разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, під час формування єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати.

Відповідно до ч. 1 ст. 222 ВК України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів: заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії; рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого ч. 10 ст. 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається); єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені ч. 10 ст. 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді; передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді; документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до ст. 225 цього Кодексу; заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність); заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність); автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді); заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді; копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.

Згідно з ч. 1 ст. 227 ВК України, кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених ст. 222 цього Кодексу.

Частиною 6 ст. 227 ВК України територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

При цьому, згідно приписів ч. 2 ст. 37 ВК України на засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

Частиною 3 ст. 37 ВК України постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання).

Отже, з аналізу вказаних норм випливає, що рішення територіальної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації приймається комісією у формі постанови, водночас, протокол засідання комісії лише відображає порядок проведення засідання виборчої комісії.

Крім того, з аналізу наведених положень ВК України вбачається, що обов`язковими умовами реєстрації кандидатів у депутати обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) є включення таких кандидатів організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, які, як встановлено судом, мають подаватись з дотриманням порядку висування кандидатів.

Відповідно до ч. 1 ст. 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Частиною 4 ст. 230 ВК України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Отже, порушення встановленого ВК України порядку висування кандидатів є підставою для відмови територіальною виборчою комісією в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах.

При цьому, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови лише помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не перешкоджає розумінню змісту викладених відомостей.

Втім, за висновком суду, порушення визначених ч. 9 ст. 219 ВК України правил щодо забезпечення присутності у кожній п`ятірці кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі), а також щодо почергового включення до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) кандидатів різної статі у разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, не є помилками і неточностями в розумінні ч. 3 ст. 230 ВК України, а є порушенням встановленого ВК України порядку висування кандидатів.

Відтак, отримавши виборчі списки, які складено з порушенням порядку висування кандидатів, територіальна виборча комісія мала прийняти рішення про відмову в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до таких виборчих списків.

Щодо посилань позивача на роз`яснення Центральної виборчої комісії України від 23.09.2015 № 362, то на думку суду вони є безпідставними, оскільки спірні правовідносини врегульовано ВК України, який прийнято 19.12.2019 № 396 та який передбачає обов`язок відповідача відмовити у реєстрації, у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.

Крім того ВК України має вищу юридичну силу над підзаконними нормативно-правовими актами ЦВК України.

Відтак, постанова відповідача щодо відмови у реєстрації кандидатів у депутати позивача включених до Єдиного та територіальних виборчих списків є правомірною, а тому у задоволенні вимог позивача в цій частині також слід відмовити.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району зареєструвати кандидатів у депутати Васильківської міської ради, висунутих Васильківською міською партійною організацією Народної Партії, то на думку суду вони є похідними від попередньої, а тому також задоволенню не підлягають.

За приписами ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до п. 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

З огляду на вищенаведене, дослідивши і оцінивши усі наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 72-78, 90, 139, 143, 242- 246, 250, 255, 273-277 КАС України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Головенко О.Д.

Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91908440
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —320/8860/20

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні