Рішення
від 01.10.2020 по справі 340/3478/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2020 року м.Кропивницький Справа № 340/3478/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Пасічника Ю.П., розглянувши в порядку спрощеного (письмового) провадження справу за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Відродження" (с.Червона Слобода, Компаніївський район, Кіровоградська область, 28433, код ЄДРПОУ 03756402) до Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області (вул. Автолюбителів, 2, м.Кропивницький, 25000, код ЄДРПОУ код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить:

- визнати протиправними дії Управління Укртрансбезпеки в Кіровоградській області щодо перевірки 01 липня 2020 року на пересувному пункті габаритно-вагового контролю стану дотримання габаритно-вагових норм на автомобілі МАК, номерний знак НОМЕР_1 , та причепі вантажному ІАКМІЬ, номерний знак НОМЕР_1 , з вантажем - мінеральні добрива, за маршрутом від с.Веселівка Кіровоградського району Кіровоградської області до с. Червона Слобода Компаніївського району Кіровоградської області, за результатами яких складені акт № 034280 від 01.07.2020 р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, акт б/н від 01.07.2020 р. про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, розрахунок № 1560 плати на проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту №034280 від 01.07.2020 року, на сплату 51,84 євро.

- скасувати постанову т.в.о.начальника Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області №207063 від 28 липня 2020 року про застосування до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Відродження" адміністративно-господарського штрафу у розмірі 17 000 грн..

Ухвалою судді від 03 вересня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним позовом, вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, сторонам встановлено порядок та строки для виконання процесуальних дій.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм діючого законодавства України, що є підставою для її скасування.

Представником відповідача надано до суду відзив на позовну заяву (а.с.34-43), в якому останній просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. Зазначивши, що прийняття оскаржуваного рішення обумовлено порушенням законодавства, що виявлені під час перевірки, а тому є правомірним та не підлягає скасуванню.

Позивачем подано відповідь на відзив (а.с.59-63).

Розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Статтею 6 Закону України Про автомобільний транспорт від 5 квітня 2001 року № 2344-III передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, в т.ч. державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого Постановою КМУ від 11.02.2015р. №103, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Відповідно до п. 8 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу.

Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області, управління є структурним підрозділом апарату Державної служби України з безпеки на транспорті.

Відповідно до пунктів 2, 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому Постановою КМУ від 08.11.2006р. №1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.

Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 01.07.2020 контролюючими особами Управління Укртрансбезпеки в Кіровоградській області, на підставі направлення на перевірку № 009843 від 26.06.2020, на а/д Н-14 Олександрівка - Кіровоград - Миколаїв , проводилась рейдова перевірка транспортних засобів перевізників, що здійснюють внутрішні та міжнародні перевезення вантажів та пасажирів.

Відповідно до п.3, 4 Порядку зупинення транспортного засобу, затвердженого постановою КМУ № 422 від 20.05.2013, був зупинений транспортний засіб марки МАН реєстраційний номер НОМЕР_2 .

За результатами проведення габаритно - вагового контролю транспортного засобу марки МАН, державний номерний знак НОМЕР_2 співробітниками Управління Укртрансбезпеки в Кіровоградській області було встановлено факт перевищення вагових параметрів, а саме навантаження на одиночну вісь становило 12 260 кг, при нормативно допустимому 11000 кг згідно п.22.5 Правил дорожнього руху, тобто на 1 260 кг більше нормативно допустимого, що у відсотковому співвідношенні склало 11,45 %, про що складено акт №237885 від 01.07.2020 року.

18.07.2020р. позивача було повідомлено про розгляд справи про скоєне порушення автотранспортного законодавства.

28.07.2020р. відповідачем прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №207063, якою до позивача, на підставі ч. 1 абз. 3 ст. 60 Про автомобільний транспорт застосовано адміністративно-господарський штраф в сумі 17000 грн..

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт документами для фізичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є:

- для автомобільного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

- для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України. Відповідно до п. 6.3. Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07 червня 2010 року № 340 водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку (додаток 3).

Враховуючи вищевказані положення Закону України Про автомобільний транспорт відповідач дійшов висновку про порушення позивачем вимог автотранспортного законодавства, що і стало підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

Разом з тим, суд зазначає, що висновки відповідача є протиправними оскільки при прийняття рішення безпідставно не враховано обставини, які мають значення у спірних правовідносинах.

Судом встановлено, що власником автотранспортного засобу МАН, державний номерний знак НОМЕР_2 є ОСОБА_1 , а не СВК "Відродження" (а.с.22,52).

Факт керування вказаним транспортним засобом, станом на дату проведення перевірками працівником ОСОБА_1 підтверджується документами про працевлаштування водія транспортного засобу ОСОБА_2 (а.с.20,21).

Станом на час проведення перевірки автотранспортний засіб перебував в законному користуванні у ОСОБА_1 , а тому саме вказана особа, в розумінні ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт є суб`єктом відповідальності.

Згідно товарно-транспортної накладної від 01.07.2020р., автомобільним перевізником зазначено водія ОСОБА_2 , вантажовідправником ТОВ ТД Укрросхим , вантажоодержувачем ТОВ Агрохімцентр ТД (а.с.52), а тому відсутній сам факт використання позивачем транспортного у спірних правовідносинах.

Враховуючи зібрані у справі письмові докази, суд прийшов до висновку, що відповідачем неправомірно винесено постанову про застосування фінансових санкцій №207063 від 28 липня 2020 року.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, суд присуджує на користь позивача всі здійснені, документально підтверджені, витрати по сплаті судового збору у розмірі 2102 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст.9, 77, 90, 132, 139, 143, 242-246, 255, 287, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління Укртрансбезпеки в Кіровоградській області щодо перевірки 01 липня 2020 року на пересувному пункті габаритно-вагового контролю стану дотримання габаритно-вагових норм на автомобілі МАК, номерний знак НОМЕР_1 , та причепі вантажному ІАКМІЬ, номерний знак НОМЕР_1 , з вантажем - мінеральні добрива, за маршрутом від с.Веселівка Кіровоградського району Кіровоградської області до с. Червона Слобода Компаніївського району Кіровоградської області, за результатами яких складені акт № 034280 від 01.07.2020 р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, акт б/н від 01.07.2020 р. про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, розрахунок № 1560 плати на проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування до акту №034280 від 01.07.2020 року, на сплату 51,84 євро.

Скасувати постанову т.в.о.начальника Управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області №207063 від 28 липня 2020 року про застосування до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Відродження" адміністративно-господарського штрафу у розмірі 17 000 грн..

Стягнути на користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Відродження" (код ЄДРПОУ03756402), судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з питань безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845) у розмірі 2102 грн..

Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Ю.П. Пасічник

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено01.10.2020
Номер документу91908580
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/3478/20

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. Пасічник

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні