ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
30 вересня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3592/20
20:43
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Тихонова І.В.,
суддів: Борзаниці С.В., Свергун І.О.,
за участю: секретаря судового засідання: Таращенко О.В.,
представника позивача: Бурлакова Н.В.,
представника відповідача 1: Скиба В.В.,
представника відповідача 2: Скиба В.В.,
відповідач 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області, члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області - голови комісії ОСОБА_1 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області - секретаря комісії ОСОБА_2 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_9, члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_10, члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_3 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_4 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_5 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_6 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_7 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_8 про визнання протиправним та скасування рішення виборчої комісії, зобов`язання вчинити дії, встановлення факту одноразового грубого порушення, -
ВСТАНОВИВ:
28 вересня 2020 року о 19 год. 22 хв. до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу (далі - позивач) до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області (далі - відповідач 1), члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області - голови комісії ОСОБА_1 (далі - відповідач 2), члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області - секретаря комісії ОСОБА_2 (далі - відповідач 3), члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_9 (далі - відповідач 4), члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_10 (далі - відповідач 5), члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_3 (далі - відповідач 6), члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_4 (далі - відповідач 7), члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_5 (далі - відповідач 8), члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_6 (далі - відповідач 9), члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_7 (далі - відповідач 10), члену Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_8 (далі - відповідач 11), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 27.09.2020 №29, якою відмовлено в реєстрації єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Біловодської селищної ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу ;
- зобов`язати Біловодську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області повторно розглянути питання про реєстрацію кандидатів у депутати Біловодської селищної ради Старобільського району Луганської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Луганською обласною організацією політичної партії Слуга народу та включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , сформованих та затверджених на конференції Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , що відбулася 16 вересня 2020 року;
- встановити факт одноразового грубого порушення членами Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 законодавства України про місцеві вибори.
Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач посилається на те, що на підставі Постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 №795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році Центральною виборчою комісією прийнято Постанову від 08.08.2020 №160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року , згідно п.1 якої призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.
Конференцією Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , що відбулася 16 вересня 2020 року прийнято рішення, зокрема, щодо висування кандидатів у депутати Біловодської селищної ради Старобільського району Луганської області.
22.09.2020 Луганською обласною організацією політичної партії Слуга народу до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області було подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Біловодської селищної ради Старобільського району Луганської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , сформованих та затверджених на конференції Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , що відбулася 16 вересня 2020 року. Для реєстрації кандидатів у депутати Луганською обласною організацією політичної партії Слуга народу до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області були подані також наступні документи:
1. Рішення конференції Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу про висування кандидатів у депутати від організації партії на 1 арк.
2. Єдиний виборчий список кандидатів від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу на 5 арк. та електронному носії.
3. Територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу на 8 арк. та електронному носії.
4. Заяви осіб, включених до виборчих списків кандидатів від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії на 26 арк.
5. Автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу на 26 арк. та електронному носії.
6. Довідки про наявність чи відсутність судимості, виданої уповноваженим органом після початку виборчого процесу, кожного з кандидатів у депутати на 25 арк.
7. Заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кожного з кандидатів у депутати на 26 арк.
8. Документ про внесення грошової застави на 1 арк.
9. Фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу розміром 4 х 6 см (по 1 фотографії кожного з кандидатів) на 26 арк. та електронному носії.
10. Ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати на 26 арк.
11. Передвиборна програма Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу на 1 арк. та електронному носії.
12. Заява про реєстрацію представника місцевої організації політичної партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу разом з копією паспорта громадянина України запропонованої особи на 3 арк. 5
13. Копія рішення керівного органу місцевої організації політичної партії про затвердження кандидатури представника місцевої організації політичної партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу на 1 арк.
Вищезазначені документи були прийняті Біловодською селищною територіальною виборчою комісією Старобільського району Луганської області 22.09.2020 о 17 год. 50 хв., що підтверджується описом про передачу документів із підписом уповноваженої особи Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області та зазначенням вх. № 14 та дати реєстрації 22.09.2020.
Крім того, Луганською обласною організацією політичної партії Слуга народу , у зв`язку з виявленими технічними помилками, а саме помилковим поданням 22.09.2020 до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області варіанту проекту Передвиборної програми Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , який перевищував 4000 друкованих знаків, 24.09.2020 було подано до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області другий варіант Передвиборної програми Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , який був вірний та саме який був затверджений на Конференції Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , що відбулася 16 вересня 2020 року.
Постановою Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 27.09.2020 №29 було відмовлено в реєстрації єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Біловодської селищної ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу .
Підставами для прийняття Біловодською селищною територіальною виборчою комісією Старобільського району Луганської області стало наступне.
На думку Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області, за змістом статті 227 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія реєструє кандидатів в депутати відповідної місцевої ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків місцевої ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків місцевої організації партії, за умови дотримання документів, передбачених частиною першою статті 222 Кодексу. Водночас, нібито на порушення вказаного припису в пакеті документів, поданих особою за довіреністю ОСОБА_11 заяви усіх осіб, включених до виборчих списків Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу частина 1 пункт 6 статті 222 Виборчого кодексу України заяви усіх про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документу примусового виконання, кожного кандидата у депутати частина 1 пункт 10 статті 222 Виборчого кодексу України підписані 15.09.2020, а саме конференція Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу проводилась 16.09.2020, що є порушенням порядку висування кандидатів встановленого Виборчим кодексом України частина 1 пункт 1 статті 230 Виборчого кодексу України.
Також постановою Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 27.09.2020 №29 встановлено, що в пакеті документів містилася виборча програма обласної конференції Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу яка містить більше ніж 4000 печатних символів, що категорично суперечить частині 1 пункту 4 статті 222 Виборчого кодексу України. 24.09.2020 о 15:30 особа за довіреністю ОСОБА_12 надала у Біловодську селищну територіальну виборчу комісію листа з другим варіантом передвиборної програми обласної конференції Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , про що в журналі реєстрації зроблено запис №25 від 24.09.2020, 15 годин 30 хвилин.
На думку Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області, Виборчий кодекс України не передбачає ніякого другого варіанту виборчої програми політичної партії. Це не є помилкою чи недоліком, на усунення якої надається доба для виправлення. Більш того, на думку Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області на одній конференції будь-якої політичної партії не може бути прийняті дві різні виборчі програми, тому Біловодська селищна територіальна виборча комісія Старобільського району Луганської області вважає, що в даній дії вбачається кримінальне правопорушення, а саме підробка виборчої документації, це злочин, передбачений статтею 158 УК України. На думку Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області усі вищезазначені порушення є безумовною підставою відмовити у реєстрації кандидатів в депутати Біловодської селищної ради від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу .
Як нормативні підстави для прийняття постанови від 27.09.2020 №29 Біловодська селищна територіальна виборча комісія Старобільського району Луганської області послалася на статті 216-219, частину 1 статті 222, частину 3 статті 227, частину 1 пункти 1,2 статті 230 Виборчого кодексу України. З постановою Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 27.09.2020 №29, якою відмовлено в реєстрації єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Біловодської селищної ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , позивач не погоджується, вважає її незаконною та необґрунтованою, прийнятою із грубими порушеннями виборчого законодавства України.
Ухвалою суду від 28.09.2020 відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи здійснювати колегією у складі трьох суддів. Призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 29.09.2020 о 15 год. 00 хв. у приміщенні Луганського окружного адміністративного суду за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Космонавтів, 18.
В судовому засіданні представник позивача підтримала заявлені позовні вимоги та просила задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідачів в судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог та пояснив, що відповідач по справі - Біловодська селищна територіальна виборча комісія Старобільського району Луганської області, керувався вимогами Виборчого кодексу, нормами закону та відповідними доказами. Просив у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.
Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статтей 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив такі обставини справи.
Верховна Рада України постановою від 15 липня 2020 року № 795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.
Центральна виборча комісія постановою від 8 серпня 2020 року № 160 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою від 14 серпня 2020 року № 176 - перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.
Постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 172 "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" утворені та сформовані склади обласних, районних територіальних виборчих комісій у межах, в тому числі Луганської області.
Відповідно до витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області, визначений як голова комісії - Погорєлов Дмитро Олександрович.
Постановою Центральної виборчої комісії № 208 від 30.08.2020 офіційно оголошено про початок з 5 вересня 2020 року виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року. Мотивувальна частина вказаної постанови визначає, що враховуючи викладене, згідно з частиною восьмою статті 195, пунктом 7 частини першої статті 205 Виборчого кодексу України, а також Постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-ІХ "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році", беручи до уваги постанови Центральної виборчої комісії від 8 серпня 2020 року № 160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року", № 161 "Про неможливість проведення перших виборів депутатів окремих сільських, селищних, міських рад Донецької і Луганської областей та відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року", від 14 серпня 2020 року № 176 "Про призначення перших виборів депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року", керуючись статтями 11-13, пунктом 13 статті 17, пунктом 9 статті 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє: Оголосити з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року .
Луганська обласна організація політичної партії Слуга народу , код ЄДРПОУ 43721435, зареєстрована як юридична особа Сєвєродонецькою міською радою 22.07.2020 за № 13831020000005870, місцезнаходження: 93412, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Космонавтів, будинок 7/108, керівник - Кузнєцов О.О.
Статут політичної партії Слуга народу затверджено позачерговим з`їздом політичної партії Слуга народу , протокол № 7 від 30 серпня 2020 року.
Виборчий кодекс України (надалі ВК України) відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Згідно частини 1 статті 2 ВК України підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України Про Центральну виборчу комісію , Про Державний реєстр виборців , іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії.
Частиною 1 статті 20 ВК України визначено поняття виборчого процесу - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
За змістом статті 32 ВК України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Частиною 3 цієї ж статті передбачено, що виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.
Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів (ч. 4 ст. 33 ВК України).
Відповідно до частини першої статті 196 Виборчого кодексу України від 19.12.2019 № 396-IX (далі по тексту - ВК України) виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи:
1) утворення виборчих округів;
2) утворення дільничних виборчих комісій;
3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;
4) висування та реєстрація кандидатів;
5) проведення передвиборної агітації;
6) голосування у день виборів;
7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Згідно з частиною першою статті 201 ВК України систему територіальної організації виборів депутатів обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) складають:
1) єдиний багатомандатний виборчий округ;
2) територіальні виборчі округи;
3) виборчі дільниці.
Згідно з пунктом 2 частини другої статті 206 ВК України відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови: утворює територіальні, багатомандатні виборчі округи відповідно до цього Кодексу, встановлює їхні межі та єдину нумерацію, визначає кількість мандатів, які розподіляються у багатомандатних виборчих округах.
Відповідно до ч.1 ст.216 ВК України висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Частиною 2 статті 216 ВК України передбачено, що право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до ч.1 ст.218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом. Порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) встановлений статтею 219 Виборчого кодексу України та передбачає: висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Частиною 1 статті 222 ВК України, передбачені умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).
Виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;
2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;
5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);
7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);
8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);
9) довідка про наявність чи відсутність судимості, виданої уповноваженими органами після початку виборчого процесу;
10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;
11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 x 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.
2. Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
3. Територіальна виборча комісія не розглядає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 10 227 цього Кодексу, про що повідомляється суб`єкта звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії.
4. Відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати.
Частиною 3 статті 227 ВК України, передбачено порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) Особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається.
Відповідно до вимог статті 230 ВК України
1. Територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:
1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;
2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);
3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;
4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
3. Помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.
Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.
4. Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
З матеріалів справи встановлено, що відповідно до зазначених вимог ВК України 22.09.2020 Луганською обласною організацією політичної партії Слуга народу до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області було подано заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Біловодської селищної ради Старобільського району Луганської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу , сформованих та затверджених на конференції Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу , що відбулася 16 вересня 2020 року.
Для реєстрації кандидатів у депутати селищної ради позивачем до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області подані документи, а саме:
1. Рішення конференції Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу про висування кандидатів у депутати від організації партії на 1 арк.
2. Єдиний виборчий список кандидатів від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу на 5 арк. та електронному носії.
3. Територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу на 8 арк. та електронному носії.
4. Заяви осіб, включених до виборчих списків кандидатів від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу , про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії на 26 арк.
5. Автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу на 26 арк. та електронному носії.
6. Довідки про наявність чи відсутність судимості, виданої уповноваженим органом після початку виборчого процесу, кожного з кандидатів у депутати на 25 арк.
7. Заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кожного з кандидатів у депутати на 26 арк.
8. Документ про внесення грошової застави на 1 арк.
9. Фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу розміром 4 х 6 см (по 1 фотографії кожного з кандидатів) на 26 арк. та електронному носії.
10. Ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати на 26 арк.
11. Передвиборна програма Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу на 1 арк. та електронному носії.
12. Заява про реєстрацію представника місцевої організації політичної партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу разом з копією паспорта громадянина України запропонованої особи на 3 арк.
13. Копія рішення керівного органу місцевої організації політичної партії про затвердження кандидатури представника місцевої організації політичної партії у територіальній виборчій комісії з правом дорадчого голосу на 1 арк.
Вищезазначені документи були прийняті Біловодською селищною територіальною виборчою комісією Старобільського району Луганської області 22.09.2020 року о 17 год. 50 хв., що підтверджується описом про передачу документів із підписом уповноваженої особи Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області та зазначенням вх. № 14 та дати реєстрації 22.09.2020.
Також судом встановлено, що 22.09.2020 Луганською обласною організацією політичної партії Слуга народу , у зв`язку з виявленими технічними помилками, а саме помилковим поданням до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області варіанту проекту передвиборної програми Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу , який перевищував 4000 друкованих знаків, повторно звернувся до відповідача, а саме зазначив, що на підставі виявлених технічних помилок, 24.09.2020 позивачем повторно подано до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області другий варіант передвиборної програми Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу , який як зазначає позивач був вірний та саме був затверджений на конференції Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу , що відбулася 16 вересня 2020 року.
Постановою Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 27.09.2020 №29 було відмовлено в реєстрації єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Біловодської селищної ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу .
Так, підставами для прийняття вищезазначеної постанови відповідачем зазначено порушення статті 227 ВК України, норми якої передбачають, що територіальна виборча комісія реєструє кандидатів в депутати відповідної місцевої ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків місцевої ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків місцевої організації партії, за умови дотримання документів, передбачених частиною першою статті 222 Кодексу.
Зазначив, що на порушення вказаного припису, в пакеті документів, поданих особою за довіреністю ОСОБА_11 , заяви усіх осіб, включених до виборчих списків Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу про згоду балотуватися кандидатами у депутати від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу частина 1 пункт 6 статті 222 ВК України, заяви усіх осіб про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документу примусового виконання, кожного кандидата у депутати частина 1 пункт 10 статті 222 ВК, підписані 15.09.2020, а конференція Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу проводилась 16.09.2020, що є порушенням порядку висування кандидатів встановленого ВК України частина 1 пункт 1 статті 230 ВК України.
Також постановою Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 27.09.2020 №29 встановлено, що в пакеті документів містилася виборча програма обласної конференції Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу яка містить більше ніж 4000 печатних символів, що суперечить частині 1 пункту 4 статті 222 ВК України.
24.09.2020 о 15:30 особа за довіреністю ОСОБА_12 надала у Біловодську селищну територіальну виборчу комісію листа з другим варіантом передвиборної програми обласної конференції Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу , про що в журналі реєстрації зроблено запис №25 від 24.09.2020 о 15 годин 30 хвилин.
На підставі вищезазначених порушень відповідач в постанові зазначив, що ВК України не передбачає ніякого другого варіанту виборчої програми політичної партії, та вважає, що це не є помилкою чи недоліком на усунення якої надається доба для виправлення. Крім того вважає, що на одній конференції будь-якої політичної партії не може бути прийняті дві різні виборчі програми, тому з даних дій вбачається кримінальне правопорушення, а саме підробка виборчої документації, як злочин передбачений статтею 158 УК України.
В зв`язку з вищезазначеним, Біловодська селищна територіальна виборча комісія Старобільського району Луганської області дійшла висновку, що ці порушення є безумовною підставою для відмови у реєстрації кандидатів в депутати Біловодської селищної ради від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу .
Як нормативні підстави для прийняття постанови від 27.09.2020 №29 Біловодська селищна територіальна виборча комісія Старобільського району Луганської області зазначила порушення статті 216-219, частину 1 статті 222, частину 3 статті 227, частину 1 пункти 1,2 статті 230 ВК України.
Як суд зазначав вище, відповідно до вимог статті 222 ВК України визначено умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).
Постановою Центральної виборчої комісії від 14 серпня 2020 року № 177 Про форми виборчої документації, рекомендовані для використання під час організації підготовки та проведення місцевих виборів (далі - Постанова № 177) встановлено форми виборчої документації, рекомендовані для використання під час організації підготовки та проведення місцевих виборів, зокрема, заяви особи, включеної до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) від місцевої організації політичної партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї партії (додаток 10), та заяви особи, включеної до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) від місцевої організації політичної партії, про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини (додаток 14).
Судом під час судового розгляду справи досліджено заяви осіб, включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати Біловодської селищної ради Старобільського району Луганської області від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , про згоду балотуватися кандидатом у депутати та про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини та встановлено, що вказані заяви підписано 15 вересня 2020 року.
Щодо зазначених відповідачем 1 порушень пунктів 6 та 10 ч. 1 статті 222 ВК України суд зазначає таке.
Пунктом 6 частини 1 статті 222 ВК України визначено, що виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання, серед інших, заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність).
Пунктом 10 частини 1 статті 222 ВК України визначено, що виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання, серед інших, заяв про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати.
Таким чином, заява про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також заява про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, відповідно до положень п. 6, 10 ч. 1 ст. 222 ВК України повинна надаватися особою, яка вже включена до виборчих списків організації партії.
Судом установлено та не заперечується сторонами, що конференція Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу , на якій відбулося висування кандидатів у депутати від організації партії, відбулася лише 16 вересня 2020 року.
За таких обставин відповідач 1 встановив порушення пунктів 6 та 10 частини першої статті 222 ВК України та на підставі ч. 1 статті 230 ВК України прийняв оскаржене рішення про відмову в реєстрації єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Біловодської селищної ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу .
Суд не погоджується з таким рішенням відповідача та зазначає наступне.
Абзацом першим частини 3 статті 230 визначено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Представником ТВК не заперечувалося, що в розпорядженні комісії станом на 27.09.2020 були відомості про включення осіб, які підписали відповідні заяви 15.09.2020, до виборчих списків організації партії.
Таким чином, виявлена помилка щодо дати підписання заяв про згоду балотуватися кандидатами у депутати від організації партії, та заяв про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини з урахуванням наявних відомостей стосовно включення цих осіб до виборчих списків організації партії, не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей стосовно вже включених до виборчих списків організації партії осіб, та відповідно, не може бути підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати.
Крім того, як пояснив представник відповідача, вказані помилки є такими, що могли бути виправлені. У такому разі, на думку суду, відповідач повинен був повідомити про наявність помилки відповідного суб`єкта подання документів, проте, відповідачем - суб`єктом владних повноважень, вказаного здійснено не було, відповідне повідомлення позивачеві не направлялося.
Також судом установлено, що в розпорядженні відповідача 1 з 24.09.2020 були наявні дві передвиборчі програми Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу , які відрізнялися кількістю друкованих знаків. При цьому в одній передборній програмі було менше 4000 друкованих знаків, що відповідало положенням п. 4 ч. 1 ст. 222 ВК України.
Таким чином, відповідач 1 мав у своєму розпорядженні документи, в яких були неточності, які полягали в різній кількості друкованих знаків, що унеможливлювало визначення того документу, який необхідно було враховувати при прийнятті рішення стосовно висунутих кандидатів. Тобто, відповідач 1 виявив у поданих документах недоліки.
У зв`язку з чим, на підставі абз. 2 частини 3 статті 230 ВК України відповідач 1 повинен був невідкладно повідомити позивача про виявлені недоліки.
Абзац 3 частини 3 статті 230 ВК України гарантує право суб`єкта подання документів усунути виявлені недоліки у поданих документах шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати.
Однак відповідач 1 не повідомляв позивача про виявлені недоліки, позбавивши останнього скористатися правом, передбаченим абз. 3 ч. 3 ст. 230 ВК України, чим порушив виборчі права позивача.
Посилання представника відповідача 1 на наявність ознак кримінального правопорушення у зв`язку із наданням позивачем двох різних екземплярів передвиборчих програми Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу є передчасним, оскільки відповідачем 1 не надано та не зазначено належних доказів наявності двох оригіналів передвиборчої програми позивача, які мають різний зміст.
Заявлені вимоги про встановлення факту одноразового грубого порушення членами Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 законодавства України про місцеві вибори не підлягають задоволенню, оскільки судом не виявлені такі порушення з огляду на таке.
Так ознакою грубого порушення є заподіяння істотних для суб`єктів виборчого процесу порушень гарантованих конституційних виборчих прав, що створюють суттєві перешкоди для участі у виборчому процесі в цілому чи ставлять під сумнів легітимність окремих стадій виборчого процесу
Як встановлено судом, позивач сам подав відповідачу 1 документи, які містили помилки та неточності.
Відповідач 1, розглядаючи документи позивача, допустив неповне з`ясування усіх обставин, що не може бути визнано як грубе порушення законодавства України про місцеві вибори.
Також оскаржене рішення приймалося колегіально шляхом голосування, за оскаржене рішення проголосували 10 членів комісії, проти проголосувало 7 членів комісії. При цьому жодних відомостей стосовно поіменного голосування позивачем не зазначено. Таких відомостей під час розгляду справи також не встановлено судом.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про часткове задоволення заявлених вимог.
Частиною дев`ятою статті 273 КАС України передбачено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Частиною першою статті 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI "Про судовий збір" (далі - Закон № 3674) встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано: юридичною особою або фізичною особою - підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб; за подання позову майнового характеру суб`єктом владних повноважень, юридичною особою - 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Станом на 01 січня 2020 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 2102,00 грн. Тобто, за одну вимогу немайнового характеру юридична особа має сплатити судовий збір у розмірі 2102,00 грн.
Позивачем заявлено три позовної вимоги немайнового характеру:
- визнати протиправною та скасувати постанову Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 27.09.2020 №29, якою відмовлено в реєстрації єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Біловодської селищної ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу ;
- зобов`язати Біловодську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області повторно розглянути питання про реєстрацію кандидатів у депутати Біловодської селищної ради Старобільського району Луганської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Луганською обласною організацією політичної партії Слуга народу та включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , сформованих та затверджених на конференції Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , що відбулася 16 вересня 2020 року;
- встановити факт одноразового грубого порушення членами Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 законодавства України про місцеві вибори.
Друга позовна вимога є похідною від першої позовної вимоги.
Таким чином, позивач за подання такої позовної заяви мав сплатити судовий збір в сумі 4204 грн.
Оскільки суд за результатами розгляду справи дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, суд вважає за необхідне присудити до стягнення в дохід Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2102,00 грн з відповідача у справі за першою та другою позовними вимогами.
Щодо позовної вимоги, за якою суд відмовив в задоволенні позову, а саме про встановлення факту одноразового грубого порушення членами Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області законодавства України про місцеві вибори, суд вважає за необхідне присудити до стягнення в дохід Державного бюджету України судовий збір у сумі 2102,00 грн з позивача у справі.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255, 273, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу до Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області, члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області - голови комісії ОСОБА_1 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області - секретаря комісії ОСОБА_2 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_9, члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_10, члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_3, члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_4 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_5 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_6 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_7 , члена Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області ОСОБА_8 про визнання протиправним та скасування рішення виборчої комісії, зобов`язання вчинити дії, встановлення факту одноразового грубого порушення задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 27.09.2020 №29, якою відмовлено в реєстрації єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Біловодської селищної ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу .
Зобов`язати Біловодську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області повторно розглянути питання про реєстрацію кандидатів у депутати Біловодської селищної ради Старобільського району Луганської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутих Луганською обласною організацією політичної партії Слуга народу та включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , сформованих та затверджених на конференції Луганської обласної організацію політичної партії Слуга народу , що відбулася 16 вересня 2020 року.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути з Луганської обласної організації політичної партії Слуга народу (код ЄДРПОУ 43721435, 93412, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, проспект Космонавтів, буд.7/108) в дохід Державного бюджету України судовий збір в сумі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.).
Стягнути з Біловодської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області (код ЄДРПОУ 43776070, 92800, Луганська область, Біловодський район, смт. Біловодськ, вул. Центральна, буд.109) в дохід Державного бюджету України судовий збір в сумі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення.
Головуючий суддя І.В. Тихонов Суддя Суддя І.О. Свергун С.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2020 |
Оприлюднено | 01.10.2020 |
Номер документу | 91908616 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В. Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні