Ухвала
від 30.09.2020 по справі 815/1436/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1436/18

УХВАЛА

30 вересня 2020 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Стефанов С.О., розглянувши у порядку письмового провадження заяву представника Національного банку України про заміну стягувача у справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки Привілей про стягнення штрафу у розмірі 3400,00 грн., -

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 22 вересня 2020 року надійшла заява представника Національного банку України про заміну стягувача по справі №815/1436/18 (вхід. №38406/20).

Судове засідання по розгляду вищезазначеної заяви призначено на 30 вересня 2020 року.

У судове засідання представники сторін не з`явилися, належним чином повідомлялися про дату, час та місце проведення судового засідання.

Представник заявника у заяві про заміну стягувача висловив прохання про розгляд вказаної заяви за його відсутності.

Згідно ч.2 ст.379 КАС України - неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Враховуючи неявку сторін, відповідно до положень ч.9 ст.205 КАС України, розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження проведено у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали заяви, суд вважає заяву представника Національного банку України про заміну стягувача обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02 травня 2018 року адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки Привілей про стягнення штрафу у розмірі 3400,00 грн., - задоволено та стягнуто з кредитної спілки Привілей (65026, Одеська область, місто Одеса, провулок Віце-Адмірала-Жукова, будинок 21/23, код ЄДРПОУ - 38786485) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у розмірі 3400,00 грн. (вісім тисяч п`ятсот грн. 00 копійок).

Вищевказане рішення суду набрало законної сили 15 червня 2018 року.

02 липня 2018 року Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №815/1436/18.

Судом встановлено, що станом на 30 вересня 2020 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02 травня 2018 року по справі №815/1436/18 не виконано.

Відповідно до ч.1 ст.52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Відповідно до ч.ч. 1, 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно з ч.5 ст.15 Закону України Про виконавче провадження , у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон №79-ІХ).

Зі змісту згаданого закону вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.

Ухваленим Законом №79-ІХ здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів:

1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;

2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про цінні папери та фондовий ринок , Про недержавне пенсійне забезпечення , Про страхування , Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про державну підтримку сільського господарства України , Про організацію формування та обігу кредитних історій , Про зовнішньоекономічну діяльність , Про кредитні спілки , Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю , Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів , Про іпотечні облігації , Про аудиторську діяльність , Про Національний банк України , Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою , Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Про ліцензування видів господарської діяльності .

Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України.

Таким чином, ухвалений Закон передбачає ліквідацію Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг та розподіл повноважень з регулювання фінансового ринку між Національним банком та Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР).

Зокрема, Національний банк на підставі Закону №79-ІХ стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.

Закон №79-ІХ передбачає перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР, який тривав до 01 липня 2020 року. Тобто, до 30 червня 2020 року включно регулюванням ринку займався Нацкомфінпослуг, а з 1 липня 2020 року цю функцію виконує Національний банк України.

З огляду на викладене, Національний банк України з 1 липня 2020 року є процесуальним правонаступником стягувача у цій справі.

Згідно з ч. 5 статті 15 Закону України Про виконавче провадження , у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Пунктом 8 Розділу II Прикінцеві положення Закону №79-ІХ установлено, що з 1 липня 2020 року Національний банк України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є процесуальними правонаступниками Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у судах у межах повноважень, встановлених Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне замінити стягувача у виконавчому листі №815/1436/18 від 02 липня 2018 року з Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на правонаступника - Національний банк України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 241-243, 248, 256, 379 України, суд -

УХВАЛИВ:

Заяву представника Національного банку України про заміну стягувача - задовольнити.

Замінити стягувача у виконавчому листі №815/1436/18 від 02 липня 2018 року по адміністративній справі №815/1436/18 про стягнення штрафу у розмірі 3400,00 грн., а саме: Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на Національний банк України (01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9; код ЄДРПОУ: 00032106).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена шляхом подачі через суд першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя С.О. Стефанов

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено02.10.2020
Номер документу91909080
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1436/18

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Рішення від 02.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні