Справа № 420/9849/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2020 року м. Одеса
У залі судових засідань № 18
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Донець В.Р.
за участю сторін:
представника позивача - Щелчкова О.В.
представника відповідача - Попової О.Г., Буц Г.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовною заявою Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського до Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду звернулася Одеська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського з позовною заявою до Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області №42 від 28 вересня 2020 року Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського , зобов`язання відповідача зареєструвати кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, висунутих Одеською регіональною організацією політичної партії Перемога Пальчевського .
За цією позовною заявою відкрито провадження за окремою категорією термінових справ з урахуванням вимог ст. 273 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву.
Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Позов обґрунтований позивачем тим, що 24 вересня 2020 року Одеською регіональною організацією політичної партії Перемога Пальчевського подано до Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області пакет документів, серед яких наявні всі необхідні документи для реєстрації кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, однак відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації кандидатів у депутати, оскільки ненадходження до відповідача письмового повідомлення про дату, час і місце проведення зборів конференції Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського може трактуватись лише як порушення ст. 218 Виборчого кодексу України та не тягне за собою такого юридичного наслідку як відмова у реєстрації кандидатів. Крім того, оскаржувану постанову відповідачем прийнято з порушенням вимог, передбачених ч. 12 ст. 36 Виборчого кодексу України, оскільки прийняття оскаржуваної постанови підтримано менше ніж половиною складу територіальної комісії.
Представники відповідача в судове засідання з`явилися. З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки положення ст. 218 Виборчого кодексу України обов`язкові для виконання всіма організаціями партій та встановлюють порядок висування кандидатів організацією партії, проте ці положення позивачем не дотримані в частині повідомлення територіальної виборчої комісії про проведення зборів конференції Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського , що є порушенням порядку висування кандидатів та підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського . Крім того, відповідач зазначив, що лише 12 членів Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії прийняли присягу та тільки 10 з них постійно приймають участь в засіданням, а тому відповідач позбавлений можливості приймати рішення більшою кількістю членів комісії.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача та заперечення відповідача, суд вважає, що позов Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського підлягає частковому задоволенню, з огляду на наступне.
Постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року №795-IX Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році на неділю - 25 жовтня 2020 року, призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів.
24 вересня 2020 року представник Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського Пащенко Павло Олександрович звернувся до Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області із заявою про реєстрацію кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського .
Згідно довідки Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області №4 від 24.09.2020 року про прийняття територіальною комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати та кандидатів на посаду сільського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року прийняла наступні документи: довіреність від 18.09.2020 року; заява про реєстрацію кандидатів у депутати; рішення конференції №14 Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського про висування кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області; єдиний виборчий список кандидатів в депутати Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області; територіальний виборчий список кандидатів в депутати Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області у виборчих округах №1, №2, №3, №4; передвиборна програма Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського ; платіжне доручення; фото 4х6; копії паспортів; автобіографії; заява про відсутність заборгованість зі сплати аліментів; заява про згоду балотуватися кандидатом у депутати від Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського ; перелік кандидатів у депутати (аркуш справи 20).
Однак, постановою Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області №42 від 28 вересня 2020 року Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського у зв`язку з відсутністю письмового повідомлення відповідної територіальної виборчої комісії про дату, час і місце проведення зборів, конференції Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського з метою висування кандидатів у депутати до Нерубайської сільської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року (аркуш справи 10).
Позивач не погодився з правомірністю постанови Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області №42 від 28 вересня 2020 року Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського та звернувся до суду з цим позовом.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, відповідно до Конституції України регулює Виборчий кодекс України.
Згідно зі ст. 1 Виборчого кодексу України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Відповідно до ст. 11 Виборчого кодексу України, громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно ст. 32 Виборчого кодексу України, в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів. До виборчих комісій належать, зокрема, територіальні виборчі комісії. Виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України.
Відповідно до ч. 1, 4 ст. 33 Виборчого кодексу України виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства. Територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Згідно ч. 4, 12, 14, 15 ст. 36 Виборчого кодексу України, засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини її складу.
Рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Рішення комісії набирає чинності з моменту його прийняття.
Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання.
Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 63 Виборчого кодексу України, рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, можуть бути оскаржені до суду або до виборчої комісії.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності, що стосуються виборчого процесу, до суду, а також розгляд та вирішення справ судом здійснюються в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 2 ст. 192, ч. 1, 2 ст. 193 Виборчого кодексу України, вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) проводяться за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками місцевих організацій політичних партій у територіальних виборчих округах, на які поділяється єдиний багатомандатний виборчий округ, що збігається з територією відповідно Автономної Республіки Крим, області, району, міста, району в місті, села, селища згідно з адміністративно-територіальним устроєм або територією міської, сільської, селищної територіальної громади.
Депутатом, сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.
Депутатом, сільським, селищним, міським головою не може бути обраний громадянин України, який має судимість за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 196 Виборчого кодексу України, виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи, зокрема, висування та реєстрація кандидатів.
Згідно ч. 1, п. 4 ч. 2 ст. 206 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.
Відповідна територіальна виборча комісія, яка встановлює результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, результати виборів сільського, селищного, міського голови, зокрема, реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення.
Згідно із ч. 1, 2 ст. 216 Виборчого кодексу України, висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Згідно зі ст. 218 Виборчого кодексу України, висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.
Повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати, порядок акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, визначений його організаторами, не пізніш як за п`ять днів до дня проведення зборів, конференції розміщується на офіційному веб-сайті організації партії, а у разі його відсутності - на офіційному веб-сайті партії.
Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє також засоби масової інформації. Порядок акредитації представників засобів масової інформації на таких зборах, конференції визначає організатор заходу.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, не пізніш як за тридцять п`ять днів до дня голосування передає на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідних територіальних виборчих комісій відомості щодо зареєстрованих партій та їх організацій із зазначенням керівників, а в разі зміни керівників партій та організацій партій - невідкладно інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії.
Відповідно до ч. 1, 2, 4 ст. 222 Виборчого кодексу України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів: 1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії; 2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається); 3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді; 4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді; 5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу; 6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність); 7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);
8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді); 10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати; 11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді; 12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
Відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати.
Відповідно до ч. 1, 6 ст. 227 Виборчого кодексу України, кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.
Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
Згідно із п. 1 ч. 1, ч. 4 ст. 230 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі, зокрема порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій.
Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
Так, з протоколу засідання Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області №5 від 28 вересня 2020 року вбачається, що на подання відповідача від 25.09.2020 року №17, Одеською районною територіальною виборчою комісією Одеської області надано повідомлення №44 від 16.09.2020 року Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського , якою позивач повідомив Одеську районну територіальну виборчу комісію Одеської області про те, що 18 вересня 2020 року о 12 год. 00 хв. за адресою: вул. Гагарінське плато, 5А в приміщенні готельного комплексу Одеса відбудеться конференція з метою висування кандидатів в депутати.
Проте, до Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області не надходило повідомлення в письмовій формі про дату, час і місце проведення зборів, конференції Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського з метою висування кандидатів у депутати до Нерубайської сільської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, що є порушенням загального порядку висування кандидатів організацією партії, передбаченого ст. 218 Виборчого кодексу України та підставою для відмови в реєстрації кандидатів в депутати відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України, оскільки, в даному випадку, позивачем порушений порядок висування кандидатів.
Позивачем до суду не надано доказів та не доведено ту обставину, що позивач повідомляв Нерубайську сільську територіальну виборчу комісію Одеського району Одеської області про дату, час і місце проведення зборів, конференції Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського , а у відповідності до вимог ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Разом з цим, суд звертає увагу на ту обставину, що при прийнятті оскаржуваної постанови відповідачем порушені вимоги ч. 12 ст. 36 Виборчого кодексу України, оскільки прийняття оскаржуваної постанови підтримано лише восьма членами цієї виборчої комісії (проти - нуль, утримались - двоє), що є недостатнім для прийняття рішення, оскільки Нерубайська сільська територіальна виборча комісія Одеського району Одеської області складається з 18 членів комісії, а рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, тобто, мінімум 10 членів комісії мали проголосувати за таке рішення.
Такі самі положення щодо кількості членів територіальної комісії для прийняття відповідного рішення містяться в Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів , який є додатком до постанови Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року №173 та аналогічні висновки Центральною виборчою комісією викладені в постанові від 11.09.2020 року №255 при скасуванні рішення Конотопської міської територіальної виборчої комісії Конотопського району Сумської області.
Оскільки відповідачем допущені порушення вимог ч. 12 ст. 36 Виборчого кодексу України при прийнятті оскаржуваного рішення, воно є протиправним та підлягає скасуванню судом.
Твердження представника позивача про не запрошення позивача на засідання Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області суд не приймає до уваги, оскільки ця обставина не була зазначена як підстава в позові, а уточнень позовних вимог до суду не надавалося.
Щодо позовних вимог про зобов`язання відповідача зареєструвати кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського , вони не підлягають задоволенню, оскільки, рішення Нерубайською сільською територіальною виборчою комісією Одеського району Одеської області про реєстрацію, або відмову в реєстрації кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського , має бути прийнято належним кількісним складом комісії, а тому суд приходить до висновку, що належним способом захисту прав позивача буде зобов`язання відповідача повторно розглянути подані позивачем документи та прийняти рішення у відповідності до вимог законодавства з врахуванням висновків суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч.1, 3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Одеська регіональна організація політичної партії Перемога Пальчевського обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в частині визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення та зобов`язання відповідача розглянути подану 24 вересня 2020 року Одеською регіональною організацією політичної партії Перемога Пальчевського заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського з врахуванням висновків суду, а в іншій частині позов задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. 6, 14, 90, 139, 255, 273 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського (вул. Канатна, буд. 78, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 40124055) до Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (вул. Зелена, буд. 1, с. Нерубайське, Біляївський район, Одеська область, 65092, код ЄДРПОУ 43774424) про визнання протиправною та скасування постанови Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області №42 від 28 вересня 2020 року Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського , зобов`язання відповідача зареєструвати кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, висунутих Одеською регіональною організацією політичної партії Перемога Пальчевського - задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області №42 від 28 вересня 2020 року Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського .
Зобов`язати Нерубайську сільську територіальну виборчу комісію Одеського району Одеської області повторно розглянути заяву Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського від 24 вересня 2020 року про реєстрацію кандидатів у депутати Нерубайської сільської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського з урахуванням висновків суду.
В задоволенні іншої частини позовних вимог Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського - відмовити.
Стягнути з Нерубайської сільської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (вул. Зелена, буд. 1, с. Нерубайське, Біляївський район, Одеська область, 65092, код ЄДРПОУ 43774424) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Одеської регіональної організації політичної партії Перемога Пальчевського (вул. Канатна, буд. 78, м. Одеса, 65012, код ЄДРПОУ 40124055) сплачений судовий збір у розмірі 2102 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 278 КАС України.
Суддя Л. І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 01.10.2020 |
Номер документу | 91909255 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні