Рішення
від 01.10.2020 по справі 440/4066/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 жовтня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/4066/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" про стягнення коштів з рахунків платника за податковим боргом,

В С Т А Н О В И В:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий зміст позовних вимог

31 липня 2020 року Головне управління Державної податкової служби у Полтавській області (далі-позивач, ГУ ДПС у Полтавській області) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" (далі-відповідач, ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА") про стягнення коштів з рахунків ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" у розмірі 7433,10 грн за податковим боргом з податку на додану вартість.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" обліковується податковий борг з податку додану вартість у загальному розмірі 7433,10 грн, що виник як внаслідок несплати відповідачем самостійно визначених грошових зобов`язань, так і несплати нарахованих контролюючим органом грошових зобов`язань.

2. Стислий зміст заперечень відповідача

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

3. Процесуальні дії по справі

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

18.09.2020 до суду від ГУ ДПС у Полтавській області надійшли письмові пояснення /а.с.86/, згідно з якими сума боргу, заявлена до стягнення у справі №440/4066/20, у розмірі 7433,10 грн, відповідачем не сплачена.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи та відповідні правовідносини.

ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" (ідентифікаційний код 37411282) зареєстроване як юридична особа, запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №15851020000007507 від 30.11.2010, перебуває на обліку у ГУ ДПС у Полтавській області, Кременчуцьке управління, Кременчуцька ДПІ (м. Кременчук) з 02.12.2010, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с.57-58/.

З довідки ГУ ДПС у Полтавській області №28362/10/16-31-51-10-09 від 23.07.2020 /а.с.7/, розрахунку податкового боргу ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" (ЄДРПОУ 37411282) /а.с.9/, відомостей з інтегрованої картки платника податків за платежем Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) суд вбачає, що за ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" обліковується податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальному розмірі 7433,10 грн, у тому числі: податкові зобов`язання - 3784,00 грн, штрафні санкції-2757,22 грн, пеня-891,88 грн, що виник з наступних підстав.

20.04.2017 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №1700042000 за березень 2017 року, по терміну сплати 30.04.2017, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 5677,00 грн /а.с.13/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 171,00 грн.

20.07.2017 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №1778154763 за червень 2017 року, по терміну сплати 30.07.2017, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 5,00 грн /а.с.12/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 5,00 грн.

20.08.2017 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №9167803851 за липень 2017 року, по терміну сплати 30.08.2017, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 8,00 грн /а.с.11/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 8,00 грн.

20.09.2017 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №9192394637 за серпень 2017 року, по терміну сплати 30.09.2017, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 42,00 грн /а.с.15/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 42,00 грн.

20.04.2018 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №31021069 за березень 2018 року, по терміну сплати 30.04.2018, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 160,00 грн /а.с.21/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 160,00 грн.

20.06.2018 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №36718570 за травень 2018 року, по терміну сплати 30.06.2018, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 20,00 грн /а.с.20/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 20,00 грн.

20.09.2018 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №9203520527 за серпень 2018 року, по терміну сплати 30.09.2018, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 38,00 грн /а.с.16/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 38,00 грн.

20.11.2018 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №9257515199 за жовтень 2018 року, по терміну сплати 30.11.2018, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 37,00 грн /а.с.17/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 37,00 грн.

01.12.2018 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області уточнюючий розрахунок №9021274238, яким уточнено грошові зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету. Сума заборгованості по уточнюючому розрахунку становить 1866,00 грн.

20.12.2018 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №9284807454 за листопад 2018 року, по терміну сплати 30.12.2018, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 17,00 грн /а.с.18/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 17,00 грн.

21.01.2019 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №9308282694 за грудень 2018 року, по терміну сплати 30.01.2019, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 86,00 грн /а.с.19/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 86,00 грн.

13.02.2019 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області уточнюючий розрахунок №9021274238, яким уточнено грошові зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, що визначені у податковій декларації з ПДВ за грудень 2018 року. Сума заборгованості по уточнюючому розрахунку становить 56,00 грн /а.с.14/.

18.03.2019 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №16968646 за лютий 2019 року, по терміну сплати 30.03.2019, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 1162,00 грн /а.с.25/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 1162,00 грн.

14.05.2019 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №19880692 за квітень 2019 року, по терміну сплати 30.05.2019, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 41,00 грн /а.с.24/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 41,00 грн.

10.06.2019 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №20711517 за травень 2019 року, по терміну сплати 30.06.2019, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 7,00 грн /а.с.23/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 7,00 грн.

03.09.2019 ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" подано до ГУ ДПС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №26055850 за серпень 2019 року, по терміну сплати 30.09.2019, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 68,00 грн /а.с.22/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 68,00 грн.

Таким чином, матеріалами справи підтверджено, що податковий борг ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА", що виник на підставі вищенаведених податкових декларацій з ПДВ, становить 3784,00 грн.

Крім того, відомостями з інтегрованої картки платника податків за платежем Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) /а.с.59-65/ та розрахунком податкового боргу ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" (ЄДРПОУ 37411282) /а.с.9/ підтверджено, що ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" автоматично нараховано пеню на податковий борг минулих періодів у сумі 891,88 грн, а саме:

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 31.07.2017 у сумі 0,03 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 13.06.2018 у сумі 28,40 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 08.11.2018 у сумі 20,50 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 30.11.2018 у сумі 16,91 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 03.01.2019 у сумі 273,73 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 03.01.2019 у сумі 45,62 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 18.02.2019 у сумі 150,48 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 27.03.2018 у сумі 312,63 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 23.05.2019 у сумі 12,17 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 27.06.2019 у сумі 7,84 грн;

-по податковій декларації з ПДВ №1700042000 від 20.04.2017 за період з 30.07.2017 по 20.09.2019 у сумі 24,02 грн.

07.04.2017 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання з податку на додану вартість, за результатами якої встановлено несвоєчасну сплату узгодженої суми податку на додану вартість за березень 2017 року по строку сплати 30.04.2017, про що складено акт №1438/16-31-12-01-45/37411282 /а.с.56/, який отримано платником податків 13.04.2017 /а.с.55/.

25.04.2017, на підставі акту №1438/16-31-12-01-45/37411282 від 07.04.2017, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0004641201, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення строків сплати податку на додану вартість у розмірі 1,01 грн /а.с.54/, яке вручено відповідачу 28.04.2017 /а.с.54 зворотній бік/.

01.06.2017 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання з податку на додану вартість, за результатами якої встановлено несвоєчасну сплату узгодженої суми податку на додану вартість за березень 2017 року по строку сплати 30.04.2017, про що складено акт №2336/16-31-12-03-45/37411282 /а.с.53/, який отримано платником податків 07.06.2017 /а.с.52/.

20.06.2019, на підставі акту №2336/16-31-12-03-45/37411282 від 01.06.2017, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0005821203, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення строків сплати податку на додану вартість у розмірі 168,01 грн /а.с.51/, яке вручено відповідачу 22.06.2017 /а.с.51 зворотній бік/.

25.05.2018 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку даних електронного адміністрування податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю Нафтопродтранссервіс-Україна (код ЄДРПОУ 37411282) за жовтень 2017 року, за результатами якої встановлено порушення термінів реєстрації податкової накладної №1 від 03.10.2017 на загальну суму 13500,00 грн, у тому числі ПДВ-2250,00 грн, зареєстровано 30.01.2018 із затримкою на 91 календарних днів, про що складено акт №4900/16-31-12-03-11/37411282 /а.с.50/, який повернуто до контролюючого органу за закінченням терміну зберігання /а.с.49/.

24.07.2018, на підставі акту №4900/16-31-12-03-11/37411282 від 25.05.2018, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0047821203, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення термінів реєстрації податкових накладних у розмірі 900,00 грн /а.с.48 зворотній бік/.

25.05.2018 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю Нафтопродтранссервіс-Україна (код ЄДРПОУ 37411282) за квітень 2018 року, за результатами якої встановлено несвоєчасне подання податкової звітності з податку на додану вартість за квітень 2018 року, про що складено акт №4901/16-31-12-03-11/37411282 /а.с.46/, який направлений відповідачу 25.05.2018 та повернутий за закінченням терміну зберігання/а.с.45/.

24.07.2018, на підставі акту №4901/16-31-12-03-11/37411282 від 25.05.2018, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0047831203, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення термінів подання податкової звітності з ПДВ у сумі 170,00 грн /а.с.48/, яке вручено відповідачу 01.08.2018 /а.с.47/.

17.09.2018 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку даних електронного адміністрування податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю Нафтопродтранссервіс-Україна (код ЄДРПОУ 37411282) за квітень 2018 року, за результатами якої встановлено порушення термінів реєстрації податкової накладної №1 від 16.04.2018 на загальну суму 5900,00 грн, у тому числі ПДВ-983,33 грн, зареєстровано 21.05.2018 із затримкою на 6 календарних днів, про що складено акт №8184/16-31-12-03-45/37411282 /а.с.44/, який отримано платником податків 20.09.2018 /а.с.43/.

08.10.2018, на підставі акту №8184/16-31-12-03-45/37411282 від 17.09.2019, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0000935112, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення термінів реєстрації податкових накладних у розмірі 98,33 грн /а.с.42/, яке вручено відповідачу 11.10.2018 /а.с.42 зворотній бік/.

18.01.2019 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку даних електронного адміністрування податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю Нафтопродтранссервіс-Україна (код ЄДРПОУ 37411282) за жовтень, грудень 2018 року, за результатами якої встановлено порушення термінів реєстрації податкової накладної №2 від 24.10.2018 на загальну суму 10350,00 грн, у тому числі ПДВ-1725,00 грн, зареєстровано 11.12.2018 із затримкою на 26 календарних днів; податкової накладної №2 від 11.12.2018 на загальну суму 6000,00 грн, у тому числі ПДВ-1000,00 грн, зареєстровано 02.01.2019 із затримкою на 2 календарні дні, про що складено акт №14667/16-31-51-12-12/37411282 /а.с.41/, який отримано платником податків 22.01.2019 /а.с.40/.

11.02.2019, на підставі акту №14667/16-31-51-12-12/37411282 від 18.01.2019, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0004245112, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення термінів реєстрації податкових накладних у розмірі 445,00 грн /а.с.39/, яке вручено відповідачу 21.02.2019 /а.с.39 зворотній бік/.

11.02.2019 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку даних електронного адміністрування податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю Нафтопродтранссервіс-Україна (код ЄДРПОУ 37411282) за грудень 2018 року, за результатами якої встановлено порушення термінів реєстрації податкової накладної №2 від 28.12.2018 на загальну суму 12880,00 грн, у тому числі ПДВ-2146,67 грн, зареєстровано 21.01.2019 із затримкою на 6 календарних днів, про що складено акт №15430/16-31-51-12-12/37411282 /а.с.38/, який отримано платником податків 21.02.2019 /а.с.37/.

14.03.2019, на підставі акту №15430/16-31-51-12-12/37411282 від 11.02.2019, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0009825112, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення термінів реєстрації податкових накладних у розмірі 214,67 грн /а.с.36/, яке вручено відповідачу 19.03.2019 /а.с.36 зворотній бік/.

24.04.2019 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання з податку на додану вартість, за результатами якої встановлено несвоєчасну сплату узгодженої суми податку на додану вартість за березень 2017 року по строку сплати 30.04.2017, про що складено акт №19022/16-31-51-12-12/37411282 /а.с.35/, який отримано платником податків 02.05.2019 /а.с.34/.

21.05.2019, на підставі акту №19022/16-31-51-12-12/37411282 від 24.04.2019, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0021815112, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення строків сплати податку на додану вартість у розмірі 733,40 грн /а.с.33/, яке вручено відповідачу 23.05.2019 /а.с.33 зворотній бік/.

14.08.2019 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання з податку на додану вартість, за результатами якої встановлено несвоєчасну сплату узгодженої суми податку на додану вартість за березень 2017 року по строку сплати 30.04.2017, про що складено акт №23610/16-31-51-12-12/37411282 /а.с.32/, який отримано платником податків 20.08.2019 /а.с.31/.

09.09.2019, на підставі акту №23610/16-31-51-12-12/37411282 від 14.08.2019, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0036605104, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення строків сплати податку на додану вартість у розмірі 13,20 грн /а.с.30/, яке вручено відповідачу 12.09.2019 /а.с.30 зворотній бік/.

08.11.2019 ГУ ДПС у Полтавській області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання з податку на додану вартість, за результатами якої встановлено несвоєчасну сплату узгодженої суми податку на додану вартість за березень 2017 року по строку сплати 30.04.2017, про що складено акт №26960/16-31-51-04-12/37411282 /а.с.29/, який отримано платником податків 15.11.2019 /а.с.28/.

05.12.2019, на підставі акту №26960/16-31-51-04-12/37411282 від 08.11.2019, ГУ ДПС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0051425104, яким до ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" застосовано штрафну санкцію за порушення строків сплати податку на додану вартість у розмірі 13,60 грн /а.с.26/, яке направлене відповідачу 05.12.2019 /а.с.27/.

Таким чином, контролюючим органом донараховано ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" суму грошових зобов`язань у загальному розмірі 2757,22 грн.

З огляду на несплату відповідачем узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) утворився податковий борг у розмірі 7433,10 грн.

02.06.2017 Головним управлінням ДФС у Полтавській області сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу №825-17/1603 про сплату узгодженої суми грошового зобов`язання у загальному розмірі 3973,01 грн /а.с. 10/. Податкова вимога отримана платником податків 11.07.2017 що підтверджено копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення /а.с. 10/.

Сторонами у справі доказів оскарження даної податкової вимоги у встановленому законом порядку не надано.

Довідкою ГУ ДПС у Полтавській області від 23.07.2020 №28363/10/16-31-51-10-09 /а.с.8/ підтверджено, що ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" має відкриті рахунки у банківських установах.

Посилаючись на несплату відповідачем податкового зобов`язання у строки, визначені Податковим кодексом України, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

За змістом підпунктів 14.1.39, 14.1.156, 14.1.175, 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк). Податковий борг- сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання. Пеня- сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Згідно із підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу Україникрім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно із підпунктом 129.1.3. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується, зокрема, у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (пп. 129.3.1. п. 129.3. статті 129 Податкового кодексу України).

За змістом абзацу 2 пункту 129.4. статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

За змістом пункту 57.3. статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Згідно з пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Підпунктом 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено, що податковий орган наділений правом стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Відповідно до пункту 41.2 статті 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 102.4 статті 102 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Згідно з абзацом 10 пункту 52 1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Суд враховує, що пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" (із змінами) відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. установлено з 12 березня 2020 р. до 22 травня 2020 р. на всій території України карантин.

Також, постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 р. № 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів" установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 22 травня 2020 р. до 31 липня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської , Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) із урахуванням епідемічної ситуації в регіоні карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 №641 Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1 серпня до 31 серпня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та від 20 травня 2020 р. № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» .

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2020 №760 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» , а саме у пункті 1 цифри і слово « 31 серпня» замінити цифрами і словом « 31 жовтня» .

ІV. ВИСНОВКИ СУДУ

Аналіз наведених норм Податкового кодексу України дає підстави для висновку, що статусу податкового боргу набуває узгоджена сума грошового (податкового) зобов`язання, не сплачена платником податків у визначений строк. Грошові зобов`язання, визначені відповідачем у податкових деклараціях податку на додану вартість вважаються узгодженими з дати подання таких декларацій до контролюючого органу, не можуть бути оскаржені та підлягають сплаті у строки, визначені Податковим кодексом України. Грошові зобов`язання, визначені контролюючим органом у податкових повідомленнях-рішеннях, підлягають сплаті протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, а у разі процедури оскарження рішення контролюючого органу - протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

При цьому суд враховує, що в силу положень пункту 58.3. статті 58 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час спірних правовідносин) Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Матеріалами справи підтверджено, що податкові повідомлення-рішення, якими визначено грошові зобов`язання відповідача, заявлені до стягнення позивачем, були вручені відповідачеві або вважалися врученими в силу вимог пункту 58.3. статті 58 Податкового кодексу України.

Згідно із інформацією позивача вказані податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися в судовому або адміністративному порядку.

У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань, визначених самостійно та контролюючим органом у податкових повідомленнях-рішеннях, у встановлені Податковим кодексом України строки, ці зобов`язання набули статусу податкового боргу.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідач відзиву на позовну заяву, жодних заперечень чи доказів сплати суми податкового боргу до суду не надав.

Разом з тим, наявність у відповідача податкового боргу за узгодженими грошовими зобов`язаннями підтверджено відомостями з інтегрованої картки платника податків, довідкою ГУ ДПС у Полтавській області №28362/10/16-31-51-10-09 від 23.07.2020, розрахунком податкового боргу ТОВ "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" (ЄДРПОУ 37411282).

Крім того, зважаючи на те, що строк дії карантину встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) продовжений до 31.10.2020, строк давності, передбачений статтею 102 цього Кодексу, для стягнення податкового боргу не закінчився, відтак податковий орган не пропустив строк для звернення до суду з цим позовом.

За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Головного управління ДПС у Полтавській області.

Отже, позов належить задовольнити у повному обсязі.

V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Відповідно до статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Згідно з частиною 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Зважаючи на те, що позивачем є суб`єкт владних повноважень, доказів на підтвердження понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз не надано, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного та керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська,4, м. Полтава, 36014, ідентифікаційний код 43142831) до Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" (проспект Лесі Українки (колишня назва-50 років Жовтня),69, кв.100, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 37411282) про стягнення коштів з рахунків платника податків задовольнити.

Стягнути кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТОПРОДТРАНССЕРВІС-УКРАЇНА" (проспект Лесі Українки (колишня назва-50 років Жовтня),69, кв.100, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 37411282) у загальному розмірі 7433,10 грн (сім тисяч чотириста тридцять три гривні десять копійок) за податковим боргом з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на бюджетний рахунок №UA748999980313050029000016008, код отримувача 37965850, одержувач УК у м. Кременчуці/м. Кременчук/14060100, код ЄДРПОУ: 38019510, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено02.10.2020
Номер документу91909281
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4066/20

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні