Рішення
від 30.09.2020 по справі 460/7139/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

30 вересня 2020 року м. Рівне №460/7139/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нор У.М. за участю секретаря судового засідання І.М. Демчук та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Чекальський А.М., Сайчук А.О.,

відповідача: представник Сорока Г.В.,

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 : не прибули,

тертя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Рівненська обласна організація політичної партії "За майбутнє": представники Смоловик О.Ю., Пилипчук Л.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Корецької районної організації політичної партії "Самоврядна українська держава" доКорецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_1 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_5 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна організація політичної партії "За майбутнє" про визнання протиправною та скасування постанови, скасування реєстрації, - В С Т А Н О В И В:

Корецька районна організація політичної партії "Самоврядна українська держава"(далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області (далі - відповідач, Корецька міська територіальна виборча комісія), в якому просила суд:

- визнати протиправною та скасувати Постанову Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області №24 від 23 вересня 2020 року в частині реєстрації кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих Рівненською обласною організацією політичної партії "За майбутнє", а саме кандидатів: ОСОБА_1 ; ОСОБА_2 ; ОСОБА_3 ; ОСОБА_4 ; ОСОБА_5 та скасувати реєстрацію зазначених кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, включених до єдиного та територіального виборчих списків, висунутих Рівненською обласною організацією політичної партії "За майбутнє".

Ухвалою від 29 вересня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №460/7139/20, розгляд справи за правилами статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, призначено у відкритому судовому засіданні на 30.09.2020 з викликом сторін.

Цією ж ухвалою залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , Рівненську обласну організацію політичної партії "За майбутнє".

В обґрунтування позовних вимог стороною позивача вказано, що 23 вересня 2020 року відбулося засідання Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області, на якому постановою №24 було зареєстровано кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє", на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Відповідно до постанови № 24 від 23 вересня 2020 року зареєстрованими кандидатами в депутати Корецької міської ради, серед інших, є: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 . Водночас, дії відповідача в частині реєстрації зазначених вище кандидатів у депутати, - є протиправними. Наголосив, що зазначені вище кандидати в депутати висуненні на конференції Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє" та включені до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецької міської ради, вказаної організації політичної партії. Таке висунення та, відповідно, реєстрація зазначених кандидатів в депутати є порушенням встановленого Виборчим кодексом порядку висування кандидатів в депутати. Оскільки, вказані вище кандидати в депутати є членами інших політичних партій та керівниками їх структурних утворень станом, як на момент висунення, так і на момент реєстрації і по даний час. Відтак, відповідно до вимог ст. 219 Виборчого кодексу України, не могли бути висунуті кандидатами та не могли бути включені до єдиного та територіальних виборчих списків політичної партії За Майбутнє на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, кандидати: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 .

В судовому засіданні 30 вересня 2020 року представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, та просив позов задовольнити з підстав наведених у позовній заяві.

У встановлений ухвалою суду строк, відзив на адміністративний позов відповідачем не подано. Проте, в судовому засіданні 30 вересня 2020 року представник Корецької міської територіальної виборчої комісії заперечив повністю проти задоволення позову. Повідомив суд, що членство в партії не фіксується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Однак, лише відображається інформація про осіб, які займають керівні посади. Більше того, нормами виборчого законодавства не передбачено обов`язку територіальної виборчої комісії перевіряти належність кандидатів у депутати до інших партій. Тобто, норми статті 222 Виборчого кодексу України не вимагають надання доказів членства чи безпартійності кандидата у депутати. Водночас, обов`язок щодо надання достовірної інформації щодо партійності покладається на самого кандидата. Представлені у судовому засіданні документи жодним чином не підтверджують членство вказаних осіб у інших політичних партіях. За наведених обставин, заявлені позовні вимоги не підтверджені належними та допустимими доказами, а тому у судовому засіданні представник відповідача просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Представник третьої особи на стороні відповідача - Рівненської обласної організацією політичної партії "За майбутнє", в судовому засіданні 30 вересня 2020 року заперечив проти задоволення позову та подав письмові пояснення по справі. Вказав про те, що позивачем не підтверджено членства кандидатів у інших партіях. Наголосив, що вказані особи висувалися кандидатами у депутати як безпартійні особи. За приписами ст. 6 Закону України Про політичні партії в України членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичних партіях. Зазначені кандидати у депутати припинили своє членство в політичній партії. Крім того, деякі особи були керівниками партійних осередків, а тому для припинення членства їм достатньо подати відповідну заяву щодо виходу з партії, як звичайному члену партії. А тому на них не поширюються обмеження, визначені статтею 6 Закону України Про політичні партії в України . Наголосив також, що ніхто не може бути примушений до вступу в політичну партію або обмежений у праві добровільного виходу з політичної партії. Враховуючи наведене, у судовому засіданні представник Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє" просив суд відмовити у задоволенні позову, за безпідставністю позовних вимог.

Треті особи на стороні відповідача - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 у судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду справи були повідомлені належним чином.

Заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи на стороні відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, суд встановив таке:

Постановою Верховної Ради України «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» №795-IX від 15.07.2020 призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року. Цією ж Постановою визначено, що чергові місцеві вибори не проводяться у разі призначення перших виборів депутатів відповідних місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2020 року.

З урахуванням Постанови Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" №807-IX від 17.07.2020 та розпоряджень Кабінету Міністрів України від 12.06.2020, якими визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад областей, Центральна виборча комісія постановою №160 від 08.08.2020 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою №176 від 14.08.2020 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

Додатком 16 до постанови Центральної виборчої комісії №160 від 08.08.2020 Корецька міська рада Рівненського району Рівненської області визначена тією міською радою Рівненської області, що обиратиметься на перших виборах депутатів місцевої ради 25 жовтня 2020 року.

За даними офіційного сайту політична партія «За майбутнє» включена до Переліку політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Рівненська обласна організація політичної партії «За майбутнє» включена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Постановою Центральної виборчої комісії №172 від 10.08.2020 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій.

Додатком 358 до цієї Постанови утворено і сформовано склад Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області. Головою комісії є ОСОБА_6

23 вересня 2020 року до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області представники Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє" Коваленко Аліна Митрофанівна та Турович Микола Іванович , уповноважені на підставі довіреності від цієї організації партії, подали заяву та інші, визначені частиною першою статті 222 Виборчого кодексу України, документи для реєстрації кандидатів у депутати Корецької міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє".

За результатом розгляду вказаних вище документів, Корецькою міською територіальною виборчою комісією Рівненського району Рівненської області прийнято постанову № 24 Про реєстрацію кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецької міської ради від Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє" та постановлено:

1. Зареєструвати кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області від Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє" (Згідно додатку)

2. Надіслати копію цього рішення представникам Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє" ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .

3. Видати представникам Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє" Коваленко Аліні Митрофанівні та ОСОБА_8 посвідчення кандидатів у депутати Корецької міської ради встановленої форми.

4. Рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє", розмістити на стенді офіційних матеріалів комісії та на веб сайті Корецької районної ради.

5. Передати відомості про реєстрацію кандидатів у депутати від Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє" до Центральної виборчої комісії у порядку, встановленому частиною 8 статті 227 Виборчого кодексу України.

Згідно Додатку до постанови № 24 від 23 вересня 2020 року Про реєстрацію кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецької міської ради від Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє", а саме Територіального виборчого списку та Єдиного виборчого списку кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, висунутих Рівненською обласною організацією політичної партії «За майбутнє» на перших чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року в територіальному окрузі № 2, та № 3 єдиному багатомандатному виборчому окрузі, то до нього включено, серед іншого наступних кандидатів: ОСОБА_1 (партійність - безпартійний), ОСОБА_4 (партійність - безпартійний), ОСОБА_2 (партійність - безпартійний), ОСОБА_3 (партійність - безпартійна), ОСОБА_5 (партійність - безпартійний).

Саме реєстрація вказаних кандидатів, на переконання сторони позивача, проведена з порушенняям вимог Виборчого Кодексу. Згідно доказів представника позивача, наведені вище кандидати у депутати є членами інших політичних партій та керівниками їх структурних утворень станом, як на момент висунення, так і на момент реєстрації і по даний час. А тому, у відповідності до виборчого законодавства, вказані особи не могли бути висунуті кандидатами та не могли бути включені до єдиного та територіальних виборчих списків політичної партії За Майбутнє на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.

Гарантії права громадян на участь у виборах визначає Виборчий кодекс України, який також регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

За правилами статті 11 Виборчого кодексу України, громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.

Пунктом 2 частини першої статті 12 Закону України Про політичні партії в Україні №2365-III від 05.04.2001, передбачено, що політичні партії мають право, зокрема, брати участь у виборах до органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у порядку, встановленому відповідними законами України.

Загальний порядок висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови встановлений положеннями статті 216 Виборчого кодексу України.

Згідно з частинами першою, другою цієї статті, висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування. Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Частиною другою та четвертою ст.217 ВК України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина. Обласна організація партії, зокрема, може висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм);

У відповідності до ст. 218 ВК України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Статтею 219 ВК України передбачений порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше).

У відповідності до приписів частин першої, другої, третьої та четвертої статті 219 Виборчого кодексу України, висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.

За правилами частини сьомої та восьмої статті 219, особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії.

Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

За умови отримання виборчою комісією Автономної Республіки Крим, обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією переліку документів, визначених статтею 222 Виборчого кодексу України, остання реєструє кандидатів у депутати.

Відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати (частина четверта статті 222 Кодексу).

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачений у ст. 227 ВК України.

У відповідності до частини першої, другої цієї статті кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу. Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Згідно із частинами п`ять та шість статті 227 Виборчого кодексу України, у разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат". У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій. У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення така особа рішенням територіальної виборчої комісії виключається з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена.

Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Водночас, що стосується кандидата в депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, висунутого Рівненською обласною організацією політичної партії За майбутнє - ОСОБА_5 , судом встановлено:

01 грудня 2015 року ОСОБА_5 на ім"я голови Рівненської обласної політичної партії "Аграрна партія України" подано заяву про припинення членства в Аграрній партії України, та складання всіх повноважень в статутних органах, до яких її було обрано.

Відповідно до відмітки, що міститься на копї вказаної заяви, останя погоджена відповідною посадовою особою політичної партії.

Що стосується кандидата в депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, висунутого Рівненською обласною організацією політичної партії За майбутнє - Миронця Анатолія Івановича, судом встановлено:

В матеріалах справи наявні дві заяви ОСОБА_1 , про припинення членства в Аграрній партії України і припинення всіх повноважень в статутних органах організації Аграрної партії України та заява від 17 червня 2016 року та від 14 вересня 2020 року.

Відповідно до відміток, що міститься на копіях вказаних заяв, остані погоджені відповідною посадовою особою політичної партії про що свідчать відповідні підписи та відтиск печатки.

Крім того, згідно відомостей що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичнох осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань - 08.02.2018 прийнято рішення про припинення діяльності Корецької районної партійної організації Аграрної партії України. Номер запису:15971110009000354.

Що стосується кандидата в депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, висунутого Рівненською обласною організацією політичної партії За майбутнє - Приступлюка Олександра Анатолійовича, то до матеріалів справи приєднаного копію заяви про припинення членства в політичній партії Українська Народна партія від 15 квітня 2015 року та складання обов`язків голови первинного Користівського осередку Українська Народна партія у звязку із призовом по мобілізації до лав ЗСУ.

Зазначена заява була отримана Головою Корецької районної організації політичної партії Українська Народна Партія ОСОБА_9 , про що свідчить його підпис та відтиск печатки.

До матеріалів справи також надано заяву від 30 серпня 2014 року кандидата в депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, висунутого Рівненською обласною організацією політичної партії За майбутнє - ОСОБА_3 про припинення її членства в політичній партії Народний союз Наша Україна та про складання всіх повноважень статутних керівників органів партії, до яких її було обрано в 2006 році.

Вказана заява була погоджена заступником голови Рівненської обласної організації політичної партії Народний союз Наша Україна , про що свідчить його підпис на заяві.

У відповідності до абзацу першого Закону України Про політичні партії в України від 05.04.2001 № 2365-IIIП в редакції чинній на час подачі відповідних заяв (надалі - Закон № 2365), право громадян на свободу об`єднання у політичні партії для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів визначається і гарантується Конституцією України.

В силу вимог абзацу другого цієї статті Закону № 2365, ніхто не може бути примушений до вступу в політичну партію або обмежений у праві добровільного виходу з політичної партії.

Згідно з частиною шостою статті 6 цього Закону, громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії.

Вказану статтю доповнено новою частиною, відповідно до якої визначено, що дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника лише Законом №1666- VIII від 06.10.2016, який набрав чинності 02.11.2016.

Відтак, на дату складання заяв про припинення членства та вихід із партії ОСОБА_4 (15 квітня 2015 року), ОСОБА_1 (17 червня 2016 року), ОСОБА_5 (01 грудня 2015 року), ОСОБА_3 (30 серпня 2014 року), Закон № 2365 не був доповнений змінами внесеними, згідно Закону №1666- VIII від 06.10.2016, а була чинна лише редакція Закону № 2365, яка визначала, що громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії.

Як наслідок членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень.

Тобто членство вказаних осіб припинилось з дня подання ними відповідних заяв.

Таким чином, суд не погоджується з доводами позивача про те, що вказані кандидати у депутати є членами та керівниками осередків інших партій. Позаяк, дослідженими доказами підтверджено, що організація партії висунула їх у кандидати у депутати як безпартійних осіб.

Що стосується кандидата в депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, висунутого Рівненською обласною організацією політичної партії За майбутнє - ОСОБА_2 , дослідженими по справі доказами підтверджено те, що останій подав заяву про припинення членства в Корецькій районній організації Аграрної партії України лише 08 вересня 2020 року .

Водночас, суд звертає увагу, що до матеріалів справи представником тертьої особи на стороні відповідача долучено копію листа заступника начальника Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у Рівненській області № 1808/2437/0/20-20/05.6-10 від 14 вересня 2020 року про результати розгляду документів поданих керівником ОСОБА_2 щодо зміни керівника, згідно якої 14 вересня 2020 року було прийнято рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про первинну партійну організацію Корецької районної партійної організації Аграрної партії України № 13 м. Корець.

Таким чином, суд дійшов висновку, що на момент прийняття 19 вересня 2020 року рішення загальних зборів Рівненської обласної організації політичної партії "За майбутнє" про висування кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків, ОСОБА_2 висувався кандидатом у депутати як безпартійна особа.

Відтак, волевиявлення ОСОБА_2 щодо припинення членства у політичній партії в такий спосіб, відповідає вимогам статті 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, якою закріплена свобода зібрань та об`єднання.

Отже, порядок реєстрації кандидатів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 в депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, Рівненською обласною організацією політичної партії За майбутнє відповідав вимогам Виборчого кодексу України.

Додатково суд вказує на те, що Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував про необхідність дотримання вимог щодо виправданості втручання у права, гарантовані статтями 8-10 Конвенції.

У рішенні від 03 квітня 2008 року по справі Корецький та інші проти України ЄСПЛ визнав, що втручання в свободу об`єднання заявників не було виправданим і порушувало права, гарантовані статтею 11 Конвенції.

Зокрема, за позицією ЄСПЛ виправданість втручання у права, гарантовані Конвенцією встановлюється - за сукупності трьох умов:

1) втручання здійснюється згідно із законом ,

2) втручання переслідує законну мету, зазначену у другому пункті відповідної статті Конвенції.

3) втручання є необхідним у демократичному суспільстві для досягнення такої цілі чи цілей (мається на увазі, що воно відповідає нагальній соціальній потребі, і, зокрема, є пропорційним до поставленої законної мети).

За наведених обставин суд доходить висновку, що постанова Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області №24 від 23 вересня 2020 року, відповідає встановленим у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям законності, компетентності, обґрунтованості, неупередженості, добросовісності, розсудливості та пропорційності, а відтак жодних підстав для її скасування немає.

А тому у задоволенні позову Корецької Районної організації політичної партії "Самоврядна українська держава", - необхідно відмовити повністю.

Відповідно до ч.2 ст.132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Так, позивачем при зверненні з даним позовом до Рівненського окружного адміністративного суду не подано документ про сплату судового збору у встановленому Законом України "Про судовий збір" розмірі.

Згідно із частиною дев`ятою статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, враховуючи те, що у задоволенні позову відповідача відмовлено, то суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору на користь Державного бюджету України, розмір якого становить 2102,00грн.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позову Корецької районної організації політичної партії "Самоврядна українська держава" (вул. Берездівська, буд.28,м.Корець,Рівненська область,34700, код ЄДРПОУ 43749576) до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області (пл.Київська,5,м.Корець,Рівненська область,34700, код ЄДРПОУ 43758444), треті особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 ), Рівненська обласна організація політичної партії "За майбутнє" (вул. Малорівненська, буд.69, м. Рівне, Рівненська область), - про визнання протиправною та скасування постанови, скасування реєстрації, - відмовити повністю.

Стягнути з Корецької районної організації політичної партії "Самоврядна українська держава"(вул. Берездівська, буд.28,м.Корець,Рівненська область,34700, код ЄДРПОУ 43749576) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2102,00грн. (дві тисячі сто дві гривні нуль копійок), який перерахувати: Одержувач УК у м. Рівному/м. Рівне/2203010; Реквізити одержувача (код за ЄДРПОУ) 38012714; Банк отримувача Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача UA 688999980313111206084017002;Код класифікації доходів бюджету 22030101; Призначення платежу


;Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Рівненський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Судове рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справи набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржене.

Апеляційна скарга на рішення суду подається у дводенний строк з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складений 30 вересня 2020 року о 21год. 35хв.

Суддя У.М. Нор

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено02.10.2020
Номер документу91913116
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/7139/20

Рішення від 30.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні