У Х В А Л А
про прийняття позовної заяви до розгляду
та відкриття провадження у адміністративній справі
01 жовтня 2020 року справа № 580/4243/20 м. Черкаси
Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Бабич А.М., перевіривши матеріали позову ОРЛОВЕЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ до ОСОБА_1 про обмеження на мирне зібрання,
УСТАНОВИЛА:
01.10.2020 ОРЛОВЕЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА (19515, Черкаська обл., Городищенський р-н., с.Орловець, вул.Смілянська, буд.1; код ЄДРПОУ 26358213) (далі - позивач) подала у Черкаський окружний адміністративний суд позов до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП невідомий) (далі - відповідач) про заборону відповідачу та іншим учасникам 02.10.2020 в період з 17 год 00 хв. до 24 год 00 хв. проведення мирної ходи на вулиці Цвітківська с. Орловець, Городищенського району Черкаської області з подальшим проведенням мітингу. Додатково просив розглянути справу негайно.
В обгрунтування позову зазначено, що до позивача надійшло повідомлення від відповідача про проведення мирної ходи за вказаною вище адресою з подальшим проведенням мітингу. Під час проведення вказаного мітингу буде використовуватися відкритий вогонь з дотриманням всіх норм пожежної безпеки, карантинних обмежень та дотримання діючого законодавства. Орієнтовна кількість учасників - 200 осіб, відповідальна особа - відповідач. Позивач вважає, що проведення вказаних заходів унеможливить дотримання вимог постанови КМУ від 22.07.2020 №641 Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом COVID-19 , а саме неможливим буде забезпечити проведення вказаної ходи за участю більше однієї особи на 5 кв. м. території та дотримання між учасниками фізичної дистанції не менше ніж 1,5 метра.
Ознайомившись із матеріалами позову суд дійшов висновку про наявність підстав для відкриття провадження з огляду на таке.
Спір виник із публічно-правових відносин, належить до юрисдикції адміністративних судів та має розглядатись у порядку адміністративного судочинства. Позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність та у строк, установлений законом. Також відповідає вимогам, встановленим ст.ст.160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі відсутні. Отже, наявні підстави прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.
Частиною 3 ст.161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Суд врахував, що позивач надав копію квитанцію про сплату судового збору, суд зобов`язаний здійснити перевірку зарахування коштів судового збору на відповідні рахунки Казначейства України. Тому позивач повинен надати суду оригінал квитанції про сплату ним судового збору.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.280 КАС України встановлено, що органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування негайно після одержання повідомлення про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо мають право звернутися до окружного адміністративного суду за своїм місцезнаходженням із позовною заявою про заборону таких заходів чи про встановлення іншого обмеження права на свободу мирних зібрань (щодо місця чи часу їх проведення тощо). Копію позовної заяви та доданих до неї документів позивач додатково надсилає на адресу електронної пошти, зазначеної в повідомленні про проведення мирного зібрання, та оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті. До позовної заяви позивачем додаються докази виконання вимог цієї частини.
Якщо позовна заява не відповідає вимогам статті 160 цього Кодексу, суд залишає її без руху та надає строк для усунення недоліків, але не більше ніж 12 годин. Позовна заява, яка надійшла пізніше ніж за 24 години до часу проведення заходів, визначених частиною першою цієї статті, залишається без розгляду (ч.ч.3, 4 ст.280 КАС України).
Відповідно до ч.5 ст.280 КАС України визначено, що адміністративна справа про заборону або встановлення обмеження щодо реалізації права на свободу мирних зібрань вирішується судом протягом двох днів після відкриття провадження у справі, а в разі відкриття провадження менш як за два дні до проведення відповідних заходів - невідкладно.
Суд залишає позовну заяву без розгляду у таких випадках: 1) неявки позивача у судове засідання (незалежно від поважності причин неявки); 2) надходження клопотання позивача про розгляд справи за його відсутності; 3) залишення позивачем зали судових засідань до моменту виходу суду до нарадчої кімнати (ч.6 ст.280 КАС України).
Частинами 7, 8 ст.280 КАС України встановлено, що позивач повинен обґрунтувати необхідність встановлення обмеження щодо реалізації права на свободу мирних зібрань у демократичному суспільстві та пропорційність запропонованого у позові способу обмеження. У разі відмови відповідача від проведення мирного зібрання суд закриває провадження у справі.
Згідно з ч.9 ст.280 КАС України суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку в разі, якщо визнає, що проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань може створити реальну небезпеку заворушень чи вчинення кримінальних правопорушень, загрозу здоров`ю населення або правам і свободам інших людей. У разі встановлення обмеження права на свободу мирних зібрань суд повинен обґрунтувати у постанові необхідність встановлення обмеження щодо реалізації права на свободу мирних зібрань, а також пропорційність способу такого обмеження. Якщо для досягнення цілей такого обмеження достатньо застосувати менш обтяжливий для відповідача спосіб обмеження, ніж запропонував позивач, суд зобов`язаний його застосувати.
Апеляційна скарга на рішення адміністративного суду про встановлення обмеження щодо реалізації права на свободу мирних зібрань подається не пізніше дня, наступного за днем його проголошення (ч.10 ст. 280 КАС України).
Зважаючи на предмет спору, значення його для сторін, кількість учасників та обсяг обставин необхідних для з`ясування суду, справа має ознаки складної та має вирішуватися терміново.
Частинами 1, 2 ст.173 КАС України встановлено, що підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі. Завданням підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті. Згідно з ч.ч.1-2 ст.179 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, що розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання. Дата і час підготовчого засідання призначається судом з урахуванням обставин справи і необхідності вчинення відповідних процесуальних дій.
Тому наявні підстави відкрити провадження та призначити підготовче засідання.
Відповідно до ст.32 КАС України усі адміністративні справи в суді першої інстанції, крім випадків, встановлених цим Кодексом, розглядаються і вирішуються суддею одноособово. Згідно з ч.2 ст.33 КАС України встановлено, що будь-яку справу, що відноситься до юрисдикції суду першої інстанції, залежно від категорії і складності справи, може бути розглянуто колегіально у складі трьох суддів, крім справ, які розглядаються в порядку спрощеного позовного провадження. Питання про призначення колегіального розгляду вирішується до закінчення підготовчого засідання у справі (до початку розгляду справи, якщо підготовче засідання не проводиться) суддею, який розглядає справу, за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, про що постановляється відповідна ухвала.
Оскільки, клопотань учасників справи про її розгляд колегіально до суду не надходило, зважаючи на суб`єктний склад учасників, спір можливо вирішити суддею одноособово.
Керуючись ст. ст.2-20, 32-33, 48-49, 160-161, 171-173, 243, 248, 280 КАС України, суддя
УХВАЛИЛА:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі за позовом ОРЛОВЕЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ до ОСОБА_1 про обмеження на мирне зібрання. Розглянути її правилами загального позовного (термінового) провадження.
2. Призначити підготовче засідання на 01 жовтня 2020 року о 16 год. 00 хв. , що буде проводитись одноособово суддею Бабич А.М. у залі Черкаського окружного адміністративного суду за адресою: м.Черкаси, бульвар Шевченка, 117, - із повним фіксуванням судового засідання.
У підготовче засідання викликати учасників справи. Зобов`язати позивача чи його представника прибути у підготовче судове засідання.
3. Встановити відповідачу строк до 14 год. 00 хв. 01 жовтня 2020 року для надання: суду - відзиву на позовну заяву та всіх письмових і електронних доказів (які можливо доставити до суду), висновків експертів і заяв свідків, що підтверджують заперечення проти позову (за наявності); позивачу - копії відзиву та доданих до нього документів.
Зобов`язати позивача надати завірені копії документів, що підтверджують факти та обставини, викладені у позовній заяві. Відповідача - належним чином завірені копії сторінок власного паспорта та довідки про присвоєння ідентифікаційного номера. Зобов`язати у разі неможливості надати наявні докази у вищевказаний строк письмово невідкладно повідомити суд про причини та надати на їх підтвердження відповідні докази. Попередити відповідача, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, спір буде вирішено за наявними матеріалами справи. Встановити позивачу строк до 15 год. 00 хв. 01 жовтня 2020 року у разі завчасного отримання відзиву для подання суду відповіді на нього.
4. Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію у справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/ .
5. Копію ухвали направити учасникам спору.
6. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя А.М. Бабич
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 02.10.2020 |
Номер документу | 91913827 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні