Постанова
від 30.09.2020 по справі 640/21811/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/21811/19 Суддя (судді) першої інстанції: Балась Т.П.

Суддя-доповідач: Губська Л.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Губської Л.В.,

суддів: Епель О.В., Степанюка А.Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 квітня 2020 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПРЕСС АЛЬЯНС до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю ПРЕСС АЛЬЯНС звернулось до суду з даним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0635181206 від 31.07.2019 в частині сплати штрафних санкцій на суму 20 599, 81 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що визначаючи штрафні санкції, контролюючий орган не врахував, що платники податків звільняються від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, що не надаються покупцю (отримувачу) та складені на постачання товарів/послуг для операцій, які звільненні від оподаткування. Позивач доводить, що податкові накладні / розрахунки коригування виписувались на неплатника ПДВ у зв`язку із чим вони не надавались отримувачу та як наслідок відсутні збитки бюджету.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 квітня 2020 року адміністративний позов задоволено, при цьому суд першої інстанції виходив з того, що зміст зареєстрованих податкових накладних вказує на те, що вони не підлягали наданню отримувачу (покупцю), а тому жоден з таких контрагентів позивача не зазнав і не міг зазнати шкоди через невключення сум ПДВ до податкового кредиту.

Не погодившись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального права, просить рішення суду скасувати та постановити нове про відмову у задоволенні позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що суд дійшов помилкового висновку про те, що ПН/РК виписані на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, оскільки в них у графі 8 не зазначено код ставки, натомість у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, в графі коду ставки повинен бути зазначений код ставки - 903, проте до графи 9 не внесено код пільги. Разом з цим, в розділі А заповнено рядки І-ІІІ, ІV, які не заповнюються у разі складання податкової накладної на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування податком на додану вартість.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Так, судом першої інстанції установлено і підтверджується матеріалами справи, що посадовою особою відповідача на підставі п.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст. 75, ст. 76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю ПРЕСС АЛЬЯНС щодо своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За наслідками проведеної перевірки складено акт № 6774/26-15-12-06-16/35139756 від 05.07.2019, за висновками якого встановлено порушення пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України у вигляді недотримання строків реєстрації податкових накладних, а саме:

- до 15 календарних днів на загальну суму ПДВ 147 945, 27 грн;

- від 31 до 60 календарних днів на загальну суму ПДВ 19 941, 31 грн;

На підставі висновків акта перевірки від 05.07.2019 № 6474/26-15-12-06-16/35139756 Головним управлінням ДФС у м. Києві було прийняте податкове повідомлення-рішення від 31.07.2019 № 0635181206, яким до позивача за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф на загальну суму 20 776,91 грн.

З додатку до податкового повідомлення-рішення від 31.07.2019 № 0635181206 убачається, що штраф застосовано відповідачем за порушення позивачем термінів реєстрації наступних податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних: № 186 від 31.03.2017, №452 від 31.12.2017, №458 від 31.12.2017, №293 від 31.07.2017, №453 від 31.12.2017, №460 від 31.12.2017, №209 від 28.02.2017, №451 від 31.12.2017, №457 від 31.12.2017, №456 від 31.12.2017, №449 від 31.12.2017, №461 від 31.12.2017, №462 від 31.12.2017, №454 від 31.12.2017, №183 від 31.05.2017, №450 від 31.12.2017, №172 від 31.10.2017, №459 від 31.12.2017, №346 від 30.11.2017, № 347 від 30.11.2017, №525 від 31.12.2018, №436 від 30.11.2018, №438 від 30.11.2018, №522 від 31.12.2018, №521 від 31.12.2018, №516 від 31.12.2018, №517 від 31.12.2018, №518 від 31.12.2018, №515 від 31.12.2018, №514 від 31.12.2018, №520 від 31.12.2018, №519 від 31.12.2018, №513 від 31.12.2018, №526 від 31.12.2018, №524 від 31.12.2018, №55 від 10.01.2019.

Позивач скористався своїм правом на адміністративне оскарження, та подав до Державної податкової служби України скаргу на податкове повідомлення-рішення, яке рішенням Державної податкової служби України від 07.10.2019 № 4603/6/99-00-08-05-05, залишено без змін, а скаргу без задоволення, що обумовило звернення позивача до суду з цим позовом.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.ч. 1,2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів перед судом правомірність свого рішення, в той же час, надані позивачем пояснення вказують на наявність підстав для його скасування.

Колегія суддів не може погодитись з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до абзацу першого, другого пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (абзаци чотирнадцятий, п`ятнадцятий пункту 201.10).

Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

За приписами п. 192.1 ст. 192 ПК України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Підпунктами 192.1.1 та 192.1.2 цієї статті визначено, що якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення перерахунку.

Отримувач має право збільшити суму податкового кредиту лише після реєстрації постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Системний аналіз наведених положень Податкового кодексу України дає підстави для висновку, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Вказана правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду в справах № 816/1488/17, № 807/68/18, № 808/3250/17.

Згідно з положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015 (далі - Порядок №1307), до графи 8 податкових накладних вноситься код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

Відповідно до пункту 8 Порядку № 1307 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини робиться помітка X та зазначається тип причини:

01 - Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку);

02 - Складена на постачання неплатнику податку;

03 - Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;

04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;

05 - Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;

06 - Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;

07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;

08 - Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;

09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;

10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;

11 - Складена за щоденними підсумками операцій;

12 - Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку);

13 - Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;

14 - Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;

15 - Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.

В інших випадках у верхній лівій частині податкової накладної тип причини не зазначається (нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються).

Відповідно до п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 року № 1307, таблична частина податкової накладної складається з двох розділів: А і Б.

До розділу Б податкової накладної вносяться дані у розрізі опису (номенклатури) постачання товарів/послуг, зокрема:

1) до графи 2 - опис (номенклатура) товарів/послуг постачальника (продавця);

2) до граф 3.1, 3.3 - код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - ДКПП);

3) до граф 4 та 5 - одиниця виміру товарів/послуг;

4) до графи 6 - кількість (об`єм, обсяг) постачання товарів/послуг;

5) до графи 7 - ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування податку на додану вартість. Графа 7 заповнюється у гривнях з копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством;

6) до графи 8 - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

У графі 8 зазначається код ставки:

20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою;

7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків;

901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою;

902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою;

903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування;

7) до графи 9 - код пільги.

Графа 9 заповнюється у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, звільнених від оподаткування податком на додану вартість.

У графі 9 зазначається код відповідної пільги з податку на додану вартість згідно з Довідниками податкових пільг (Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, або Довідник інших податкових пільг), які затверджені ДФС станом на дату складання податкової накладної.

У разі здійснення пільгових операцій, які не внесені до вказаних довідників (у зв`язку із запровадженням нової пільги) станом на дату складання податкової накладної, у графі 9 проставляється умовний код "99999999", а у відведеному полі зазначаються відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи Податкового кодексу України та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування;

8) до графи 10 - обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ;

У графі 10 зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 цього Порядку, вказується вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується податок відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Кодексу, згідно з основною ставкою податку та ставкою податку 7 відсотків, які застосовуються при нарахуванні податкових зобов`язань;

9) до графи 11 - сума податку на додану вартість.

Отже, положеннями Порядку № 1307 визначено детальний перелік податкових накладних, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Цей перелік включає в себе не тільки податкові накладні, складені на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість та операції, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість, але й інші групи операцій, здійснення яких обумовлює ненадання податкових накладних продавцю.

За встановленими обставинами справи, позивачем було подано до реєстрації такі податкові накладні та розрахунки коригування до податкової накладної:

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №455 від 31.12.2017 до податкової накладної №216 від 30.06.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- №186 від 31.03.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 18.04.2017;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №452 від 31.12.2017 до податкової накладної №186 від 31.03.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №458 від 31.12.2017 до податкової накладної №216 від 30.09.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- №293 від 31.07.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.08.2017;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №453 від 31.12.2017 до податкової накладної №115 від 30.04.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №460 від 31.12.2017 до податкової накладної №347 від 30.12.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- №209 від 28.02.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 16.03.2017;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №451 від 31.12.2017 до податкової накладної №209 від 28.02.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №457 від 31.12.2017 до податкової накладної №251 від 31.08.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №456 від 31.12.2017 до податкової накладної №293 від 31.07.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- №449 від 31.12.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 21.01.2018;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №461 від 31.12.2017 до податкової накладної №448 від 31.12.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №462 від 31.12.2017 до податкової накладної №449 від 31.12.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №454 від 31.12.2017 до податкової накладної №183 від 31.05.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- №183 від 31.05.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 16.06.2017;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №450 від 31.12.2017 до податкової накладної №201 від 31.01.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- №172 від 31.10.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 16.11.2017;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №459 від 31.12.2017 до податкової накладної №172 від 31.10.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 30.01.2018;

- №347 від 30.11.2017 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 18.12.2017;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №525 від 31.12.2018 до податкової накладної №438 від 30.11.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 21.01.2019;

- №436 від 30.11.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 18.12.2017;

- №438 від 30.11.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 18.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №522 від 31.12.2018 до податкової накладної №244 від 31.10.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №521 від 31.12.2018 до податкової накладної №204 від 30.09.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №516 від 31.12.2018 до податкової накладної №230 від 30.04.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №517 від 31.12.2018 до податкової накладної №252 від 31.05.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №518 від 31.12.2018 до податкової накладної №310 від 30.06.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 18.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №515 від 31.12.2018 до податкової накладної №227 від 31.03.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №514 від 31.12.2018 до податкової накладної №224 від 28.02.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №520 від 31.12.2018 до податкової накладної №295 від 31.08.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №519 від 31.12.2018 до податкової накладної №276 від 31.07.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №513 від 31.12.2018 до податкової накладної №181 від 31.01.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 17.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №525 від 31.12.2018 до податкової накладної №438 від 30.11.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 21.01.2019;

- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №526 від 31.12.2018 до податкової накладної №524 від 31.12.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 21.01.2019;

- №524 від 31.12.2018 (отримувач (покупець) ТОВ Пресс Альянс ; індивідуальний податковий номер 600000000000); дата реєстрації 18.01.2019;

Системний аналіз статей 192, 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України, Порядку № 1307 дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Вказана правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду від 04 вересня 2018 року в справі № 816/1488/17, від 07.02.2019 в справі № 808/3250/17.

Водночас з аналізу відповідних ПН/РК вбачається, що по цих операціях позивач не звільнений від оподаткування (основна ставка податку значиться як 20%), а обсяги постачання товарів не оподатковуються за нульовою ставкою (сума за ставкою 0% відсутня - код ставки 901, 902, розділ А VII, VIII) чи обсяги операцій звільнені від оподаткування (код ставки 903, розділ А ІХ), що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість.

Наведене узгоджується із висновками Верховного Суду, які містяться в постанові від 04 вересня 2018 року в справі № 816/1488/17.

Судова колегія також вважає необгрунтованими посилання позивача на положення підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України, оскільки презумпція правомірності рішень платника податку застосовується у разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Водночас у даному випадку множинне трактування прав та обов`язків відсутнє, оскільки пунктом 120-1.1 статті 120 ПК України чітко визначений склад правопорушення і винятки з нього, які звільняють від передбаченої законом відповідальності.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення № 0635181206 від 31.07.2019 в частині застосування штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних у сумі 20 599, 81 грн відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені законами України.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції рішення ухвалено при неповному з`ясуванні усіх обставин справи, з неправильним застосуванням норм матеріального права, при цьому, висновки суду не відповідають фактичним обставинам, тому воно підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позову.

Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, та неправильне застосування норм матеріального права.

Керуючись ст.ст. 242, 250, 308, 315, 317, 321, 322 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві - задовольнити.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 квітня 2020 року - скасувати.

Прийняти постанову, якою у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ПРЕСС АЛЬЯНС до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Верховного Суду.

Головуючий-суддя: Л.В. Губська

Судді: О.В. Епель

А.Г. Степанюк

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91915458
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/21811/19

Постанова від 30.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Губська Людмила Вікторівна

Рішення від 21.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні