ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
02.10.2020Справа № 915/705/20 За позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Криворіжхарчторг"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "МТС Логістик"
про стягнення 826086,04 грн.
Суддя Усатенко І.В.
Представники сторін: не викликались
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Криворіжхарчторг" звернулось до Господарського суду Миколаївської області з позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "МТС Логістик" про стягнення 826086,04 грн збитків.
Ухвалою Господарського суду Миколаївської області, позовну заяву та додані до неї документи передано за підсудністю до Господарського суду міста Києва.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань за договором № Е-07/12/18-1 від 07.12.2018.
Ухвалою суду від 22.06.2020 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.
20.07.2020 від позивача через канцелярію суду надійшов супровідний лист на виконання ухвали від 22.06.2020 про усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою суду від 23.07.2020 відкрито провадження у справі № 915/705/20, постановлено, розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження, без виклику учасників справи, надано відповідачу строк у 15 днів з дати отримання ухвали на подання відзиву.
19.08.2020 від відповідача через канцелярію суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач проти позовних вимог заперечує повністю, мотивуючи це тим, що позивачем не додано належних доказів, які б підтверджували понесені позивачем збитки.
Разом з відзивом на позовну заяву відповідачем було подане клопотання про поновлення строку на подання відзиву. Дане клопотання позивач мотивує тим, що змога ознайомитися з матеріалами справи у відповідача виникла лише 19.08.2020.
Відповідно до ч. 1, ст. 119 ГПК України, суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Відповідно до п. 4, розділу Х ГПК України, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Враховуючи наявність підстав для поновлення процесуального строку, а також те, що одночасно із поданням клопотання про поновлення процесуального строку для подання відзиву подано письмовий відзив на позов, суд вважає за можливе поновити відповідачу строк на подання відзиву та прийняти його до розгляду.
18.09.2020 від позивача через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, в якій позивач спростовує наведені відповідачем у відзиві на позовну заяву заперечення проти позовних вимог.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
07.12.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю Криворіжхарчоторг (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю МТС Логістик (виконавець) було укладено договір про надання послуг перевезення вантажів автомобільним транспортом № Е - 07/12/18-1.
Відповідно до п. 1.1. - 1.2. договору, виконавець зобов`язується організувати та виконати доставку автомобільним транспортом ввірений йому замовником вантаж до пункту призначення у встановлений договором строк та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (вантажоодержувачу), а замовник зобов`язується сплатити за організацію та перевезення вантажу встановлену плату. Замовник за цим договором може виступати також і вантажоодержувачем. Найменування вантажу, обсяг, місце завантаження/пункти призначення, строки приймання вантажу, дата подачі транспортних засобів під завантаження, особа - вантажоодержувач, строки доставки та передачі одержувачам, перевізна плата, умови надання транспортних засобів і подання вантажів до перевезення, інші умови перевезення, визначаються в заявках на перевезення, які є невід`ємними додатками до цього договору. Заявка на перевезення оформляється в письмовій формі та підписується обома сторонами.
Відповідно до п. 2.1. - 2.3. договору, ціна договору дорівнює сумарній вартості наданих виконавцем та прийнятих замовником послуг, пов`язаних із виконанням цього договору протягом дії цього договору та складає загальну суму згідно підписаних актів передачі - приймання наданих послуг протягом строку дії договору. Розмір плати за кожне перевезення підтверджується у окремих узгоджених заявках на перевезення замовника, що є невід`ємною частиною цього договору. Форма заявки на перевезення - письмова, довільна, проте має містить інформацію, що визначена п. 1.2. договору. Плата за перевезення вантажу здійснюється виключно після його фактичного виконання на підставі підписаного сторонами акту передачі - прийняття наданих послуг у строк протягом 5 календарних днів з дати його підписання.
Відповідно до п. 3.1. - 3.3. договору, перевезення здійснюються на підставі належним чином оформленої товарно - транспортної накладної надалі по тесту - ТТН/Накладна на вантаж. Накладна на вантаж оформляється вантажовідправником у чотирьох примірниках Вантажовідправником виступає - Товариство з обмеженою відповідальністю Криворіжхарчоторг . У накладній на вантаж вказуються необхідні відомості про характер і вид вантажу, його вагу, місце відправки, місце призначення, дані про замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача та інші необхідні відомості. Перевезення вантажу з місця відправки до місця призначення виконується протягом строку, погодженого сторонами у заявці на перевезення.
Згідно п. 3.4-3.8 договору відповідальність виконавця за збереження вантажу виникає з моменту прийняття вантажу до перевезення, що засвідчується підписом уповноваженої особи виконавця у накладній на вантаж, і діє до моменту фактичної видачі вантажу вантажоодержувачу, що підтверджується підписом вантажоодержувача на ТТН. Сторони домовилися, що належним доказом наявності факту втрати вантажу при його перевезенні є дані ТТН. Кількість втраченого вантажу визначається наступним чином: у випадку отримання вантажу вантажоодержувачем, що підтверджується його підписом в ТТН - від кількості вантажу при завантаженні, яка вказана в ТТН, віднімається кількість вантажу при його розвантаженні в пункті призначення; - у випадку відсутності підпису вантажоодержувача в ТТН - кількість вантажу при завантаженні, яка вказана в ТТН, дорівнює кількості втраченого вантажу. Сторони домовилися, що пошкодженням вантажу є невідповідність якісних показників вантажу у зв`язку з перевезення в пункт призначення або повернення вантажу в пункт навантаження, тим якісним показникам, які мали місце при завантаженні вантажу в транспортний засіб перед його перевезенням. Сторони домовилися, що вартість втраченого чи пошкодженого вантажу визначається замовником виходячи з середніх ринкових цін на аналогічну продукцію, які склалися в період перевезення виконавцем вантажу, який втрачений. Видача вантажів Вантажоодержувачу у пункті призначення по масі ( об`єму), кількості та іншим характеристикам провадиться згідно ТТН. Вантажі видаються вантажоодержувачу за умови пред`явлення оригіналів паспорта та оформленої довіреності. Факт надання послуг виконавцем фіксується сторонами в акті передачі - приймання наданих послуг.
Відповідно до п. 4.1.1., 4.1.4. договору, виконавець зобов`язаний: подати автомобілі під завантаження/розвантаження за адресою і в строки, вказані в заявці на перевезення. У випадку неможливості подачі автотранспорту через його відсутність або з інших поважних причин, перевізник повідомляє про це замовника не пізніше ніж за 24 години до запланованих дати і часу перевезення за допомогою електронної пошти та факсимільного зв`язку; забезпечити збереження вантажу з моменту прийняття до перевезення і до моменту його видачі в пункті призначення.
Відповідно до п. 4.2.1, 4.2.3. договору, виконавець має право отримувати оплату за надані послуги в порядку, передбаченому даним договором; за необхідності за попереднім погодженням із замовником, відступати від погоджених сторонами умов, зокрема у разі виникнення загрози ушкодження вантажу, безпеці людей та навколишньому середовищу. У разі відсутності можливості попередньо повідомити про ситуацію, що склалась, замовнику, виконавець має право діяти на власний розсуд, повідомивши замовника про свої дії, тільки-но це стане можливим.
Відповідно до п. 5.1.1., 5.1.3. договору, замовник зобов`язаний: провести завантаження транспортного засобу у спосіб, що не перешкоджає проведенню огляду вантажу; оплачувати послуги виконавця на умовах визначених даним договорів.
Відповідно до п. 5.2.1. договору, замовник має право: задекларувати оголошену цінність вантажу.
Відповідно до п. 6.1.2, 6.1.3. договору, виконавець несе відповідальність за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата , пошкодження або нестача сталися внаслідок обставин, яким виконавець не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало. Виконавець несе відповідальність у разі втрати або нестачі вантажу - у розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає . Виконавець зобов`язаний забезпечити кількісне та якісне збереження вантажу з моменту його прийняття для перевезення і до моменту видачу вантажоодержувачу. Втрати при перевезенні вантажу насипом, вважається доставленим без втрат, якщо різниця між масою вантажу зазначеної в пункті відправлення та масою вантажу, що встановлена в місці призначення/доставки вантажу не перевищує 0,2%. Різниця між масою вантажу зазначеною в пункті відправлення вантажу в товарно - транспортних накладних та масою вантажу, встановленою в місці призначення вантажу, що перевищує 0,2% підлягає відшкодуванню виконавцем замовнику в грошовій формі протягом 10 робочих днів з моменту отримання виконавцем претензії та підтверджуючих документів. У випадку нестачі або повної втрати вантажу переданого до перевезення з оголошеною цінністю, виконавець несе відповідальність в розмірі оголошеної цінності, задекларованої замовником у ТТН.
Відповідно до п. 9.1. договору, договір набуває чинності з моменту його підписання й діє до 31.12.2019. В разі, якщо за 30 днів до закінчення строку дії договору жодна зі сторін не повідомить іншу сторону при припинення дії цього договору, договір вважається продовженим на наступний рік на тих самих умовах. Дана умова діє на кожен наступний календарний рік.
До матеріалів справи додано товарно - транспортні накладні:
- № 153 від 06.08.2019, відповідно до якої ТОВ Криворіжхарчоторг передало для перевезення ТОВ МТС Логістик вантаж: насіння ріпаку врожаю 2019 р. (насипом); вага нетто 31320 кг., вага тари 16280 кг., вага брутто 47600 кг.; автомобіль для перевезення МАН д.р.н. НОМЕР_1 , причіп д.р.н. НОМЕР_2 ; вантажоодержувач ТОВ Вібо - транс ; накладна містить підписи вантажовідправника та водія перевізника. Підпис вантажоодержувача на підтвердження отримання вантажу відсутній;
- № 193 від 11.08.2019, відповідно до якої ТОВ Криворіжхарчоторг передало для перевезення ТОВ МТС Логістик вантаж: насіння ріпаку врожаю 2019 р. (насипом); вага нетто 25540 кг., вага тари 14720 кг., вага брутто 40260 кг; вантажоодержувач ТОВ Вібо - транс ; накладна містить підписи вантажовідправника та водія перевізника. Підпис вантажоодержувача на підтвердження отримання вантажу відсутній;
- № 194 від 11.08.2019, відповідно до якої ТОВ Криворіжхарчоторг передало для перевезення ТОВ МТС Логістик вантаж: насіння ріпаку врожаю 2019 р. (насипом); вага нетто 25720 кг., вага тари 14800 кг., вага брутто 40520 кг.; вантажоодержувач ТОВ Вібо - транс ; накладна містить підписи вантажовідправника та водія перевізника. Підпис вантажоодержувача на підтвердження отримання вантажу відсутній;
- № 196 від 11.08.2019, відповідно до якої ТОВ Криворіжхарчоторг передало для перевезення ТОВ МТС Логістик вантаж: насіння ріпаку врожаю 2019 р. (насипом); вага нетто 25920 кг., вага тари 14440 кг., вага брутто 40360 кг.; вантажоодержувач ТОВ Вібо - транс ; накладна містить підписи вантажовідправника та водія перевізника. Підпис вантажоодержувача на підтвердження отримання вантажу відсутній;
- № 200 від 11.08.2019, відповідно до якої ТОВ Криворіжхарчоторг передало для перевезення ТОВ МТС Логістик вантаж: насіння ріпаку врожаю 2019 р. (насипом); вага нетто 25000 кг., вага тари 14540 кг., вага брутто 39540 кг.; вантажоодержувач ТОВ Вібо - транс ; накладна містить підписи вантажовідправника та водія перевізника. Підпис вантажоодержувача на підтвердження отримання вантажу відсутній;
- № 201 від 11.08.2019, відповідно до якої ТОВ Криворіжхарчоторг передало для перевезення ТОВ МТС Логістик вантаж: насіння ріпаку врожаю 2019 р. (насипом); вага нетто 26460 кг., вага тари 13980 кг., вага брутто 40440 кг.; вантажоодержувач ТОВ Вібо - транс ; накладна містить підписи вантажовідправника та водія перевізника. Підпис вантажоодержувача на підтвердження отримання вантажу відсутній.
До матеріалів справи додано лист, відповідно до якого, ТОВ Криворіжхарчоторг звернулося до ТОВ Вібо - транс з метою отримання інформації, чи було доставлено ТОВ МТС Логістик вантаж відправлений за товарно - транспортними накладними № 153 від 06.08.2019, № 193 від 11.08.2019, № 194 від 11.08.2019, № 196 від 11.08.2019, № 200 від 11.08.2019, № 200 від 11.08.2019. Докази направлення відсутні
ТОВ "Вібо-Транс" надало відповідь позивачу листом № 497/08/МК від 21.08.2019, яким повідомило ТОВ Криворіжхарчоторг , що автомобілі з вантажем визначені в товарно - транспортних накладних № 193 від 11.08.2019, № 194 від 11.08.2019, № 196 від 11.08.2019, № 200 від 11.08.2019, № 2001 від 11.08.2019 до підприємства ТОВ Вібо - транс в період з 01.08.2019 по 14.08.2019 не надходили. В листі зазначено, що автомобілі, вказані позивачем у листі розвантажувались, але товар отримувався згідно інших ТТН та в інші дати (детальний опис міститься у листі).
До матеріалів справи додано контракт № 591881 від 26.07.2019, укладений між COFCO Resources S.A. (покупець) та ТОВ Криворіжхарчоторг (продавець). За даним контрактом, продавець бажає продати покупцеві, а покупець зобов`язується придбати у продавця насіння ріпаку продовольчого, вищого та/або 1 - го класів 2019 року, без ГМО. Відповідно до п. 1 - 2.1. контракту, товар: насіння ріпаку продовольчого, вищого та/або 1 -ого класів 2019 року, без гмо. Одиниця виміру товару є метрична тонна (1000 кг). Відповідно до п. 4.1. - 4.2. контракту, ціна за одиницю товару: 400 (чотириста доларів 00 центів) за одну метричну тонну. За умови, що олійність поставленого товару на як є менше 42: - ціна знижується пропорційно до такого зниження у співвідношенні 1 до 1,5 за формулою = ЦК - (ЦК/100*1,5*?%). Загальна вартість товару за цим контрактом: 560000 ( п`ятсот шістдесят тисяч доларів 00 центів) +/- 5%. Відповідно до п. 5.3. контракту, поставка товару повинна бути зроблена в період з 26.07.2019 по 18.08.2019. Відповідно до п. 11.9 контракту, контракт набуває чинності з дати його підписання і буде залишатися в силі до повного виконання сторонами своїх договірних зобов`язань.
Згідно претензії б/н позивач звернувся до відповідача та повідомив, що внаслідок втрати ним вантажу за видатковою накладною № 153 від 06.08.2019, позивачем було понесені збитки у розмірі 317083,68 грн. Вартість втраченого вантажу розраховувалась позивачем за приписами контракту № 591881 від 26.07.2019 (400 доларів за одну метричну тонну). Докази направлення претензії містяться в матеріалах справи (опис вкладення, фіскальний чек АТ Укрпошта , рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення).
До матеріалів справи додано гарантійний лист від 30.09.2019 , відповідно до якого ТОВ МТС Логістик гарантує сплатити причинені збитки згідно договору № Е - 07/12/18 - 1 від 07.12.18 про надання послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом між ТОВ МТС логістик та ТОВ Криворіжхарчторг у термін до 01.11.2019. Даним листом відповідач визнає обсяг понесених збитків позивачем у розмірі 1619435,04 грн., внаслідок втрати відповідачем вантажу за товарно - транспортними накладними № 153 від 06.08.2019, № 193 від 11.08.2019, № 194 від 11.08.2019, № 196 від 11.08.2019, № 200 від 11.08.2019, № 200 від 11.08.2019 до підприємства ТОВ Вібо - транс в період з 01.08.2019 по 14.08.2019. При цьому, відповідач зазначає про наявність в позивача заборгованості перед відповідачем у розмірі 293349,00 грн. З урахуванням взаємозаліку зустрічних грошових вимог, сума відшкодування, яку відповідач зобов`язався сплатити на користь позивача складає 1326086,04 грн. (1619435,04 грн - 293349,00 грн).
Позивач долучив до матеріалів справи платіжні доручення: № 1504 від 27.09.2019 на суму 100000,00 грн; № 1536 від 24.10.2019 на суму 100000,00 грн; № 2458 від 03.02.2020 на суму 50000,00 грн; № 2460 від 05.02.2020 на суму 50000,00 грн; № 2461 від 06.02.2020 на суму 50000,00 грн; № 2463 від 07.02.2020 на суму 50000,00 грн; № 2464 від 07.02.2020 на суму 50000,00 грн; № 2466 від 10.02.2020 на суму 50000,00 грн. Призначення платежів: оплата завданих збитків згідно претензії по договору № Е - 07/12/18-1 від 07.12.18 . Загалом відповідачем на користь позивача, за даними платіжними дорученнями було перераховано грошові кошти в розмірі 500000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань за договором № Е-07/12/18-1 від 07.12.2018, а саме, втратою вантажу переданого позивачем для перевезення відповідачу за товарно - транспортними накладними № 153 від 06.08.2019, № 193 від 11.08.2019, № 194 від 11.08.2019, № 196 від 11.08.2019, № 200 від 11.08.2019, № 200 від 11.08.2019 до підприємства ТОВ Вібо - транс в період з 01.08.2019 по 14.08.2019, внаслідок чого позивач просить стягнути з відповідача збитки у розмірі 826086,04 грн.
Відповідно до частин 1, 2 ст.509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу .
Частина 1, п.1 ч.2 ст.11 Цивільного кодексу України визначає, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відповідно ч.1, ч.4 ст.202 Цивільного кодексу України визначено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Дво- чи багатостороннім правочином є погоджена дія двох або більше сторін.
Згідно ч.1 ст.626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
За змістом ст.ст. 6 , 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу , інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
За своєю правовою природою укладений між сторонами договір є договором перевезення.
Статтею 909 Цивільного кодексу України визначено, що за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Стаття 307 Господарського кодексу України передбачає, що за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Відповідно ч. 2 ст. 924 ЦК України перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.
Перевізник відповідає за втрату, нестачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.
Зазначена норма передбачає принцип винності в разі відповідальності перевізника за втрату, нестачу, псування й ушкодження вантажу, який є загальним для всіх видів транспорту. Перевізник несе відповідальність за нестачу, втрату, псування й ушкодження вантажу лише у випадках, коли він винен у несхоронності вантажу. При цьому обов`язок доведення своєї невинуватості лежить на ньому.
Отже, відповідальність перевізника побудована за принципом вини і діє, як правило, презумпція вини зобов`язаної сторони.
Перевізник несе відповідальність, якщо не доведе, що втрата, псування й ушкодження вантажу відбулися внаслідок обставин, яким він не міг запобігти чи усунення яких від нього не залежало, зокрема внаслідок вини перевізника чи відправника вантажу; особливих природних властивостей перевезеного вантажу; недоліків тари й пакування, яких не можна було встановити шляхом зовнішнього огляду при прийманні вантажу до перевезення й інших обставин, передбачених законом.
Із зазначеного вбачається, що перевізник звільняється від відповідальності за незбереження вантажу у випадках, коли причиною його незбереження була непереборна сила. Втрата, нестача, псування або пошкодження вантажу внаслідок випадку, що не підлягає під визначення непереборної сили, відповідно до частини 1 статті 924 Цивільного кодексу України не звільняють перевізника від відповідальності за незбереження вантажу.
Таким чином, законодавець покладає на перевізника обов`язок доводити наявність обставин, що звільняють його від відповідальності за незбереження вантажу.
Перевізник несе відповідальність за втрату, нестачу та пошкодження прийнятого до перевезення вантажу, якщо не доведе, що втрата, нестача або пошкодження сталися не з його вини (частина 1 статті 314 Господарського кодексу України ).
Згідно з частиною 3 статті 314 Господарського кодексу України , у разі втрати вантажу перевізник відповідає перед замовником в розмірі вартості втраченого вантажу.
Вказана правова позиція також визначена в постанові Верховного Суду від 26.03.2018 № 910/5040/17.
Крім того, самим договором сторони визначили відповідальність виконавця за збереження вантажу виникає з моменту прийняття вантажу до перевезення, що засвідчується підписом уповноваженої особи виконавця у накладній на вантаж, і діє до моменту фактичної видачі вантажу вантажоодержувачу, що підтверджується підписом вантажоодержувача на ТТН. Сторони домовилися, що належним доказом наявності факту втрати вантажу при його перевезенні є дані ТТН. Кількість втраченого вантажу визначається наступним чином: у випадку отримання вантажу вантажоодержувачем, що підтверджується його підписом в ТТН - від кількості вантажу при завантаженні, яка вказана в ТТН, віднімається кількість вантажу при його розвантаженні в пункті призначення; - у випадку відсутності підпису вантажоодержувача в ТТН - кількість вантажу при завантаженні, яка вказана в ТТН, дорівнює кількості втраченого вантажу. Сторони домовилися, що пошкодженням вантажу є невідповідність якісних показників вантажу у зв`язку з перевезення в пункт призначення або повернення вантажу в пункт навантаження, тим якісним показникам, які мали місце при завантаженні вантажу в транспортний засіб перед його перевезенням. Сторони домовилися, що вартість втраченого чи пошкодженого вантажу визначається замовником виходячи з середніх ринкових цін на аналогічну продукцію, які склалися в період перевезення виконавцем вантажу, який втрачений. Видача вантажів Вантажоодержувачу у пункті призначення по масі ( об`єму), кількості та іншим характеристикам провадиться згідно ТТН. Вантажі видаються вантажоодержувачу за умови пред`явлення оригіналів паспорта та оформленої довіреності. Факт надання послуг виконавцем фіксується сторонами в акті передачі - приймання наданих послуг (п. 3.4-3.8 договору).
Відповідно до ст.ст. 525 , 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Цивільного Кодексу України , інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно зі ст.629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим до виконання сторонами.
Матеріалами справи підтверджена передача позивачем відповідачу вантажу для перевезення за договором № Е-07/12/18-1 від 07.12.2018.
Гарантійним листом від 30.09.2019, відповідач підтверджує втрату вантажу переданого для перевезення позивачем за товарно - транспортними накладними № 153 від 06.08.2019, № 193 від 11.08.2019, № 194 від 11.08.2019, № 196 від 11.08.2019, № 200 від 11.08.2019, № 200 від 11.08.2019. Також, даним гарантійний листом відповідач визнає загальну вартість втраченого вантажу у розмірі 1619435,04 грн. З урахуванням взаємозаліку зустрічних грошових вимог, сума відшкодування, яку відповідач зобов`язався сплатити на користь позивача складає 1326086,04 грн. (1619435,04 грн - 293349,00 грн).
Платіжні доручення № 1504 від 27.09.2019; № 1536 від 24.10.2019; № 2458 від 03.02.2020; № 2460 від 05.02.2020; № 2461 від 06.02.2020; № 2463 від 07.02.2020; № 2464 від 07.02.2020; № 2466 від 10.02.2020, якими було частково відшкодовано понесені позивачем збитки, за втрачений відповідачем під час перевезення товар у розмірі 500000,00 грн. Призначення платежів: оплата завданих збитків згідно претензії по договору № Е - 07/12/18-1 від 07.12.18 . Дані платіжні доручення також свідчать про те, що відповідач визнає факт понесення збитків позивачем, внаслідок втрати відповідачем вантажу який було ввірено йому для перевезення.
Відповідно до ч. 1, ст. 75 ГПК України, обставини, які визнаються учасниками справи, не підлягають доказуванню, якщо суд не має обґрунтованих підстав вважати їх недостовірними або визнаними у зв`язку з примусом. Обставини, які визнаються учасниками справи, можуть бути зазначені в заявах по суті справи, поясненнях учасників справи, їх представників.
З урахуванням часткового відшкодування відповідачем, понесених позивачем збитків залишок збитків, який підлягає відшкодуванню складає 826086,04 грн.
Отже, позовна вимога, щодо стягнення з відповідача на користь позивача збитків за втрату вантажу у розмірі 826086,04 грн. підлягає задоволенню в повному обсязі.
Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ст. 76-79 Господарського процесуального кодексу України , обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За приписами ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).Відповідач під час розгляду справи не надав суду жодних доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги або свідчили про відсутність у відповідача обов`язку сплати заборгованості у заявленому позивачем розмірі, як і не скористався своїм правом на подання відзиву.
Відповідач під час розгляду справи не надав суду жодних доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги або свідчили про відсутність у відповідача обов`язку сплати заборгованості у заявленому позивачем розмірі. Заперечення відповідача, викладені у відзиві спростовані матеріалами справи та умовами, укладеного між сторонами договору.
За таких обставин, оцінивши подані докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Витрати по сплаті судового збору відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на відповідача.
Керуючись ст. 13 , 73 , 74 , 76-80 , 86 , 129 , 232 , 236-242 , 252 Господарського процесуального кодексу України , Господарський суд міста Києва -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Криворіжхарчоторг задовольнити в повному обсязі.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю МТС Логістик (03189, м. Київ, вул.. Вільямса Академіка, будинок 6 - Д, офіс 43; ідентифікаційний код: 41312353) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Криворіжхарчоторг (50086, м. Кривий ріг, вул. Леоніда Бородича, будинок 17, офісне приміщення № 8; ідентифікаційний код 23650516) збитки за втрату вантажу у розмірі 826086 (вісімсот двадцять шість тисяч вісімдесят шість) грн. 04 коп. та судовий збір у розмірі 12391 (дванадцять тисяч триста дев`яносто одну) грн. 30 коп..
3. Після набрання рішенням законної сили, видати наказ.
4. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
5. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя І.В. Усатенко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2020 |
Оприлюднено | 02.10.2020 |
Номер документу | 91938716 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Усатенко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні