Справа № 933/716/20
Провадження № 3/933/353/20
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2020 року смт Олександрівка
Суддя Олександрівського районного суду Донецької області Шинкаренко А.І. розглянувши матеріали, які надійшли від Олександрівського ВП Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, не працюючого, зареєстрованого в АДРЕСА_1 , фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
- за ст. 51 Кодексу України про адміністративне правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
30.09.2020 року до Олександрівського районного суду Донецької області надійшов протокол про адміністративне правопорушення від 18.09.2020року, складений відносно ОСОБА_1 за ст. 51 Кодексу України про адміністративне правопорушення.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ГП №220640 від 18.09.2020року, ОСОБА_1 08 вересня 2020 року, о 21 год. 30 хв., з нагульного ставка №12 рибгоспу "Олександрівка", рибдільниці "Новоандріївка", Олександрівського району Донецької області, здійснив крадіжку риби, а саме: коропа - 1 шт, вагою 200 г, судака - 1шт., вагою 300 г, карася - 3 шт., вагою 900 г, чим своїми діями причинив ПрАТ "Донрибкомбінат" матеріальну шкоду на суму 98 грн. 50 коп.
Відповідно до ст. 278 КУпАП при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішуються питання, зокрема: чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
Згідно ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Частиною 1 ст. 51 КпАП України передбачена відповідальність за дрібне викрадення чужого майна шляхом крадіжки, шахрайства, привласнення чи розтрати. Викрадення чужого майна вважається дрібним, якщо вартість такого майна на момент вчинення правопорушення не перевищує 0,2 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Диспозиція ч. 2 ст. 51 КУпАП передбачає відповідальність за дії, передбачені частиною першою ст. 51 КУпАП, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалась адміністративному стягненню.
Юридичними ознаками майна як предмета дрібного викрадення є те, що, таке майно повинно бути чужим для винного, та як правило, має належати на праві власності іншому суб`єкту права власності.
Даний протокол про адміністративне правопорушення серії ГП №220640 від 18.09.2020року не відповідає вимогам ч. 1 ст. 256 КУпАП, та п. 9 розділу ІІ Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, за наступних підстав:
- стаття 51 КУпАП передбачає відповідальність за двома частинами, що мають різну диспозицію, проте, в протоколі про адміністративне правопорушення відсутня частина статті, яка передбачає відповідальність за вчинене правопорушення;
- відсутні докази, на підтвердження права власності чи права користування даним ставком ПрАТ "Донрибкомбінат".
- відсутні докази того, що ОСОБА_1 здійснював вилов риби саме з нагульного ставка №12 рибгоспу "Олександрівка", рибдільниці "Новоандріївка", Олександрівського району Донецької області, а не з будь-якого іншого.
Відповідно до положень ст. 62 Конституції України, всі сумніви щодо доведеності вини особи повинні тлумачить на її користь.
За змістом ч.2 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, кого притягнуто до адміністративної відповідальності у вчинені кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.
Рішення у справі Карелін проти Росії (заява № 926/08, рішення від 20.09.2016 р.) ЄСПЛ зазначив, що, за умови відсутності сторони обвинувачення та при наявності певної неповноти чи суперечностей, суду не залишилося нічого іншого, як взяти на себе функції сторони обвинувачення, самостійно відшукуючи докази винуватості особи, що становить порушення ч.1 ст.6 Конвенції в частині дотримання принципу рівності сторін і вимог змагального процесу (за цих умов особа позбавлена можливості захищатися від висунутого проти нього обвинувачення перед незалежним судом, а навпаки вона має захищатися від обвинувачення, яке, по суті, судом підтримується).
В межах розгляду справи про адміністративне правопорушення, суд не має права в порушення принципу змагальності та диспозитивності, принципу рівності сторін, перебирати на себе функції обвинувачення та виправити цей недолік протоколу.
Відповідно до роз`яснень, наданих в пункті 24 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 23 грудня 2005 року № 14 , пункті 12 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17.10.2014 Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення , визнано правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КУпАП , відповідному правоохоронному органу, для належного оформлення.
Враховуючи те, що зазначені недоліки позбавляють суд можливості повно, всебічно та об`єктивно розглянути дану справу, та винести рішення, справа про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 51 КУпАП підлягає поверненню до Олександрівського ВП Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області, для належного оформлення.
Одночасно, суд звертає увагу на те, що усунення зазначених недоліків в протоколі повинно бути проведено, виключно, шляхом складання нового протоколу про адміністративне правопорушення, з безумовним виконанням вимог ст. 256 КУпАП.
Згідно п.7 Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України 06.11.2015 року № 1376, не допускається закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також внесення додаткових записів після того, як протокол підписано особою, стосовно якої його складено.
Керуючись ст. ст. 51, 276, 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення,суддя,
ПОСТАНОВИВ:
Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , щодо вчинення ним правопорушення, передбаченого ст. 51 КУпАП, повернути до Олександрівського ВП Краматорського ВП ГУНП в Донецькій області, для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя А.І. Шинкаренко
Суд | Олександрівський районний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91948952 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Олександрівський районний суд Донецької області
Щербак Ю. В.
Адмінправопорушення
Олександрівський районний суд Донецької області
Шинкаренко А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні