РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
13:20 год. 03 жовтня 2020 р. Справа № 120/5353/20-а
Вінницький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Свентуха Віталія Михайловича,
суддів: Дмитришеної Руслани Миколаївни,
Сала Павла Ігоровича,
за участю:
секретаря судового засідання: Дмитрука Віктора Володимировича,
представника позивача: Пономаренка Дениса Юрійовича,
представника відповідача: Стрільченка Євгена Вікторовича,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу:
за позовом: Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" (код ЄДРПОУ: 40128002, адреса: вул. Соборна, 52, м. Вінниця, Вінницька область, 21050)
до: Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області (код ЄДРПОУ: 43769110, адреса: вул. Брацлавська, 85, м. Вінниця, Вінницька область, 21000)
про: визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
01.10.2020 року о 15:44 год. до Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Вінницька регіональна організація політичної партії "Перемога Пальчевського" з адміністративним позовом до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, у якому просить:
- визнати протиправними дії Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області у винесенні 29.09.2020 року постанови № 67 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Вінницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;
- зобов`язати Вінницьку міську територіальну виборчу комісію Вінницького району Вінницької області зареєструвати кандидатів у депутати Вінницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що на виконання приписів частини 2 статті 218 Виборчого кодексу України 15.09.2020 року направлено до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області поштовим відправленням повідомлення про проведення конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" 20.09.2020 року о 10:00 год. за адресою: вул. Соборна, 52, оф. 203, м. Вінниця, з метою висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради на перших місцевих виборах 25.10.2020 року.
У подальшому, позивач подав до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області належним чином оформлену заяву від 24.09.2020 року з додатками щодо реєстрації кандидатів у депутати Вінницької міської ради Вінницького району Вінницької області.
29.09.2020 року Вінницька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області прийняла постанову № 67 про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Вінницької міської ради, висунутих Вінницькою регіональною організацією політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25.10.2020 року. Підставою для прийняття цієї постанови є те, що Вінницька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області отримала повідомлення про проведення конференції Вінницької регіональної організації партії "Перемога Пальчевського" 25.09.2020 року, що є порушенням порядку висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради і відповідно є підставою для відмови в реєстрації згідно пункту 1 частини першої статті 230 Виборчого кодексу України.
Посилаючись на те, що несвоєчасна доставка повідомлення до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області сталася не з вини позивача, а виключно з причини недобросовісного виконання своїх обов`язків працівниками поштового відділення у с. Куна Вінницької області, позивач вважає оскаржувані дії Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області протиправними та такими, що порушують його права та законні інтереси, у зв`язку із чим, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Ухвалою суду від 01.10.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених статтями 268 - 272, 273 КАС України. Призначено колегіальний розгляд справи, визначивши колегію суддів відповідно до частини 7 статті 31 КАС України.
Відповідно до протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 01.10.2020 року для розгляду цієї справи сформовано колегію суддів у складі головуючого судді Свентуха Віталія Михайловича, суддів Дмитришеної Руслани Миколаївни, Сала Павла Ігоровича.
Ухвалою суду від 01.10.2020 призначено підготовче судове засідання в справі на 11:30 годин 02 жовтня 2020 року. Встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов із поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів. Витребувано у Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області усі матеріали, що слугували підставою для прийняття постанови №67 від 29.09.2020 року "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Вінницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
02.10.2020 року о 0:04 год. від представника відповідача на електронну адресу суду надійшли матеріали, що слугували підставою для прийняття постанови №67 від 29.09.2020 року "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Вінницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Аналогічні за змістом матеріали представником відповідача доставлено до суду о 8:36 год. 02.10.2020.
При цьому, відповідач не скористався своїм правом, визначеним процесуальним законодавством, та у строк, встановлений ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 01.10.2020 року, відзив щодо заявлених позовних вимог до суду не подав.
Ухвалою суду від 02.10.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 02.10.2020 о 12:00 год.
Ухвалою, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, занесеної секретарем судового засідання до протоколу судового засідання 02.10.2020, у судовому засіданні оголошено перерву до 11:30 год. 03.10.2020 року.
У судовому засіданні представник Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" підтримав заявлені позовні вимоги, посилаючись на обставини наведені у позовній заяві, просив суд задовольнити адміністративний позов повністю.
Представник відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечував та просив відмовити у задоволенні даного позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" від 15.07.2020 року № 795-ІХ призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25.10.2020 року, крім виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим, міста Севастополя та в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької та Луганської областей, а також депутатів Донецької та Луганської обласних рад (пункти 2 і 3 цієї Постанови).
Центральна виборча комісія постановою "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" від 08.08.2020 року № 160 призначила на неділю, 25.10.2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
Як зазначає представник позивача, на виконання вимог частини 2 статті 218 Виборчого кодексу України, 15.09.2020 року позивачем направлено до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області поштовим відправленням повідомлення про проведення конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" з метою висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради на перших місцевих виборах 25.10.2020 року.
На підтвердження вказаних обставин, останнім надано квитанцію оператора поштового зв`язку від 15.09.2020 року № 509/1.
Як повідомлено представником відповідача, станом на момент винесення рішення у даній справі, зазначене поштове відправлення на адресу Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області не надходило.
Відповідно до довідки Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 24.09.2020 року про прийняття документів про реєстрацію кандидатів у депутати Вінницької міської ради, територіальна виборча комісія прийняла від представника політичної партії наступні документи:
- довіреність Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на ОСОБА_1 ;
- копію паспорта громадянина України ОСОБА_1 ;
- заяву Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" про реєстрацію кандидатів у депутати Вінницької міської ради включених до єдиного та територіальних виборчих списків;
- рішення конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" про висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради;
- єдиний виборчий список кандидатів у депутати Вінницької міської ради від Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського";
- територіальні виборчі списки №1-6 кандидатів у депутати Вінницької міської ради від Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського";
- передвиборча програма кандидатів у депутати Вінницької міської ради Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського";
- платіжне доручення №1 від 24.09.2020 року;
- заяви кандидатів у депутати Вінницької міської ради про згоду балотуватись від Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського";
- заяви кандидатів у депутати Вінницької міської ради про відсутність заборгованості зі сплати аліментів;
- автобіографії кандидатів у депутати Вінницької міської ради;
- копію першої та другої сторінок паспорта кандидатів у депутати Вінницької міської ради;
- електронний носій (CD-диск);
- фотографії кандидатів.
Як зазначено представниками сторін, повідомлення про проведення конференції з метою висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради подано представником позивача за довіреністю особисто до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області 25.09.2020 року за вхідним № 91, про що свідчить відмітка на даному повідомленні.
У письмовому повідомленні зазначено, що конференція з метою висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради відбулась 20.09.2020 року (час не зазначено), за адресою: вулиця Соборна, 52, кабінет 203, місто Вінниця.
За результатами розгляду зазначених документів, Вінницькою міською територіальною виборчою комісією Вінницького району Вінницької області прийнято постанову від 29.09.2020 року № 67 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Вінницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Дане рішення мотивоване тим, що Вінницька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області отримала повідомлення про проведення конференції Вінницької регіональної організації партії "Перемога Пальчевського" 25.09.2020 року, що є порушенням загального порядку висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради та відповідно є підставою для відмови в реєстрації згідно з пунктом 1 частини першої статті 230 Виборчого кодексу України.
Вважаючи оскаржувані дії Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області протиправними та такими, що порушують його права та законні інтереси, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає та регулює Виборчий кодекс України.
За приписами частини 1 статті 64 Виборчого кодексу України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому КАС України.
Розділ XXXVII Виборчого кодексу України визначає висування та реєстрацію кандидатів на місцевих виборах.
Порядок висування кандидата (кандидатів) у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови регламентовано статтями 216-221 вказаного розділу Виборчого кодексу України.
Право висування кандидатів у депутати міських рад реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом (частина друга статті 216 Виборчого кодексу України).
Згідно зі статтею 218 Виборчого кодексу України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Частиною 1 статті 219 Виборчого кодексу України передбачено, що висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Згідно з частинами 2,3 статті 219 Виборчого кодексу України організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.
Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.
Частиною 10 статті 219 Виборчого кодексу України передбачено, що рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, рішенням конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" про висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради Вінницької області від 20.09.2020, затверджено єдиний і територіальні виборчі списки кандидатів у депутати на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Вказане рішення підписане головою Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" та погоджено рішенням №19 від 21 вересня 2020 року політвиконкому політичної партії "Перемога Пальчевського".
Згідно з частиною 2 статті 218 Виборчого кодексу України про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.
Відтак, частиною 2 вказаної статті чітко визначено обов`язок організації партії повідомити у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніше як за день до проведення зборів, конференції про дату, час і місце проведення конференції з метою висування кандидатів організації партії.
Як зазначає представник позивача, відповідно до вимог частини другої статті 218 Виборчого кодексу України Вінницька регіональна організація політичної партії "Перемога Пальчевського" повідомила відповідача про те, що 20.09.2020 року за адресою: вулиця Соборна, 52, кабінет 203, місто Вінниця, відбудеться конференція з метою висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 року. На повідомленні вказано дату його підпису та направлення - 15.09.2020 року.
Колегією суддів досліджено копію вказаного вище письмового повідомлення та встановлено, що на ньому міститься відмітка територіальної виборчої комісії про отримання 25.09.2020 року за вхідним № 91.
Отже, враховуючи положення частини 2 статті 218 Виборчого кодексу України суд вважає, що належними доказами, копії яких містяться у матеріалах даної адміністративної справи підтверджується, що про дату та місце проведення конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" про висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради, відповідача повідомлено лише 25.09.2020 року.
Окрім того, колегія суддів критично ставиться до твердження представника позивача про те, що несвоєчасна доставка повідомлення до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області сталася не з вини позивача, а виключно з причини недобросовісного виконання своїх обов`язків працівниками поштового відділення у с. Куна Вінницької області, з огляду на наступне.
Положення частини другої статті 218 Виборчого кодексу України не містять такого трактування виконання обов`язку політичними партіями щодо повідомлення про дату, час і місце проведення конференції з метою висування кандидатів, як направлення його засобами поштового зв`язку, як і не визначають яким саме видом поштового відправлення повинно бути направлене повідомлення (простий лист, рекомендований, з повідомленням про вручення, з оголошеною цінністю).
Однак, зважаючи на імперативно встановлений обов`язок політичної партії, що висуває кандидатів, повідомити територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення конференції, суд вважає, що обраний спосіб повідомлення про дату, час і місце проведення зборів, конференції повинен забезпечити реальне повідомлення відповідної територіальної виборчої комісії та не бути лише формальним направленням такого повідомлення.
Таким чином, ризики щодо обрання способу направлення відповідного повідомлення покладаються на організацію партії. Ненадходження на адресу територіальної виборчої комісії, не пізніш як за день до дня проведення конференції, повідомлення про дату, час і місце її проведення з метою висування кандидатів, складає порушення загального порядку висування кандидатів організацією партії.
Представником позивача на підтвердження виконання вимог частини 2 статті 218 Виборчого кодексу України, а саме здійснення 15.09.2020 року поштового відправлення на адресу міської територіальної виборчої комісії письмового повідомлення, надано оригінал квитанції поштового відділення № 509/1 для огляду у судовому засіданні.
Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно зі статтею 73, 75 КАС України належними є доказами, які містять інформацію щодо предмета доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Надаючи оцінку квитанції № 509/1, колегія суддів доходить висновку про неналежність та недостовірність такого доказу, оскільки з його змісту неможливо встановити зміст (перелік) відправленої кореспонденції. Жодних інших документально підтверджуючих доказів на обґрунтування повідомлених обставин представником позивача не надано.
До того ж, у ході розгляду справи, не знайшов логічного та послідовного обґрунтування факт здійснення вказаного відправлення з відділення поштового зв`язку в населеному пункту Куна (Гайсинський район, Вінницька область), при тому, що місцем знаходженням політичної партії є місто Вінниця, вулиця Соборна, 52, а юридична адреса Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є місто Вінниця, вулиця Брацлавська, 85.
При цьому, дослідивши зміст направленого до територіальної виборчої комісії повідомлення від 15.09.2020 року, судом встановлено відсутність у ньому такої обов`язкової інформації, як час проведення конференції з метою висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради, що не узгоджується із вимогами частини другої статті 218 Виборчого кодексу України.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що позивачем не дотримано вимог частини другої статті 218 Виборчого кодексу України, а відтак допущено порушення загального порядку висування кандидатів організацією партії.
Доказів на спростування такого висновку, матеріали адміністративної справи не містять.
У контексті зазначеного, суд враховує, що відповідно до частини 1 статті 222 Виборчого кодексу України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;
2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;
5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);
7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);
8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);
10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;
11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
У свою чергу, порядок реєстрації кандидатів у депутати міських рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) визначено статтею 227 Виборчого кодексу України.
Відповідно до частини 1 вказаної статті кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.
Сторонами не заперечується, що усі необхідні документи для реєстрації кандидатів у депутати Вінницької міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2020 року подано до відповідача представником Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" Сінкевич Ніною Олександрівною, уповноваженої на підставі довіреності від цієї організації політичної партії.
Згідно з частиною 6 статті 227 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів.
Із системного аналізу вказаної правової норми вбачається, що порушення порядку висування кандидатів, який визначений розділом XXXVII та встановлений статтями 216, 217, 218, 219, 220 та 221 Виборчого кодексу України є самостійною підставою для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій.
Постановою Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 29.09.2020 року № 67 відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Вінницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, у зв`язку з порушенням загального порядку висування кандидата організацією партії, встановленого частиною 2 статті 218 Виборчого кодексу України.
У даній постанові вказано, що згідно пунктом 1 частини 1 статті 230 Виборчого кодексу України міська територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів.
Згідно з частиною 4 статті 230 Виборчого кодексу України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).
Під час судового розгляду адміністративної справи встановлено, що позивачем порушено порядок висування кандидатів у депутати Вінницької міської ради, встановлений частиною 2 статті 218 Виборчого кодексу України.
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
З огляду на вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що при прийнятті постанови від 29.09.2020 року № 67 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Вінницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року" відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а відтак у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Відповідно до частини 4 статті 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів до розгляду незалежно від сплати судового збору.
У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Згідно з частиною 2 статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Так, позивачем при зверненні з даним адміністративним позовом до суду не подано документ про сплату судового збору у розмірі, встановленому Законом України "Про судовий збір".
Таким чином, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору, розмір якого, з урахуванням заявлених позовним вимог, становить 2102,00 грн.
Керуючись статтями 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 242, 243, 245, 246, 250, 257, 262, 268-273, 278, 295 КАС України, статтями 6, 20, 22, 64, 216, 218, 219, 222, 227, 230 Виборчого кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Стягнути з Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" судовий збір у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні) на користь Державного бюджету України (УК у м. Вінниці/отг м.Вінниця/22030101, код ЄДРПОУ 38054707, банк отримувач: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок: UA028999980313181206084002856).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на судове рішення може бути подана до Сьомого апеляційного адміністративного суду у дводенний строк з дня його проголошення.
Позивач: Вінницька регіональна організація політичної партії "Перемога Пальчевського" (код ЄДРПОУ: 40128002, адреса: вул. Соборна, 52, м. Вінниця, Вінницька область, 21050);
Відповідач: Вінницька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області (код ЄДРПОУ: 43769110, адреса: вул. Брацлавська, 85, м. Вінниця, Вінницька область, 21000).
Повний текст рішення складено: 03.10.2020 року о 13:20 год.
Головуючий суддя Свентух Віталій Михайлович
Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91949580 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Свентух Віталій Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні