КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 жовтня 2020 року м. Київ 320/8938/20
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Головенко О.Д.,
при секретарі судового засідання Кориляк М.Б.
за участю:
позивача - ОСОБА_1 ,
представника позивача - Бургели О.В.
представника відповідача - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Броварської міської Територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області про визнання протиправним та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом до Броварської міської Територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області та просить суд:
визнати протиправним та скасувати постанову Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області № 65 від 28.09.2020 у частині виключення з єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля на перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 (п.2 резолютивної частини постанови);
зобов"язати Броварську міську територіальну виборчу комісію Броварського району Київської області зареєструвати кандидатом (першим) у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 від Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Бровари Київської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 .
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.10.2020 провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем було виключено його з єдиного та територіальних списків як кандидата у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, включеного до єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати Київською обласною організацією Політичної партії "Громадянський рух "Хвиля", у зв`язку з тим, що в заяві про згоду балотуватись зазначено іншу політичну партію як суб`єкт висування, а саме Київська обласна організація Політичної партії Опозиційна платформа - за життя , однак позивач із зазначеною постановою не погоджується і вважає її такою, що порушує його законні права та інтереси, оскільки відповідачем самостійно підтверджено про усунення зазначених недоліків.
Позивач та його представник позов підтримали та просили його задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача до суду не з`явився, хоча про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Крім того направив на електронну адресу суду копії витребуваних документів, однак відзиву на позовну заяву не подавав.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, з таких підстав.
Верховна Рада України Постановою від 15.07.2020 Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25.10.2020, крім виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим, міста Севастополя та в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької та Луганської областей, а також депутатів Донецької та Луганської обласних рад (пункти 2 і 3 цієї Постанови).
Постановою від 14.08.2020 № 176 Про призначення перших виборів депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року Центральна Виборча Комісія України призначила на неділю, 25.10.2020, перші вибори депутатів районних рад, утворених згідно з п. 1 Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів .
24.09.2020, у відповідності до Виборчого кодексу України (далі - ВК України), представником Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля Кузьменком Вадимом Григоровичем подано пакет документів, передбачених ст. 222 ВК України, зокрема: заяву про реєстрацію його як першого кандидата у депутати, рішення зборів Київської обласної організації Політичної партії Громадський рух Хвиля про висування позивача як кандидата у депутати, Єдиний виборчий список кандидатів у депутати, передвиборча програма Політичної партії Громадянський рух Хвиля , документ про внесення Київською обласною організацією Політичної партії Громадянський рух Хвиля грошової застави, згоду позивача балотуватися кандидатом у депутати, автобіографію позивача, заяву про відсутність заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, одну фотографію, копію першої та другої сторінок паспорта громадянина України.
28.09.2020 відбулось засідання Броварської міської Територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області, на якому о 18 год. 45 хв. було прийнято постанову № 65 Про реєстрацію кандидатів у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області та виключення з єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .
Згідно вказаної постанови, відповідач розглядав пакет документів, поданих представником Київської обласної організації Громадянський рух Хвиля Кузьменком В.Г., за результатами чого було встановлено неточності у оформленні цих документів вимогам ВК України. Під час розгляду справи було встановлено, що у заяві позивача про згоду балотуватися не вірно зазначено суб`єкт висування.
У зазначеній постанові відповідач також зазначив, що постановою від 25.09.2020 № 48 Про повідомлення щодо усунення недоліків у поданих документах на реєстрацію кандидатів у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії Громадянський рух Хвиля , представника ОСОБА_2 повідомлено про недоліки відповідно до ч. 3 ст. 230 ВК України, однак 28.09.2020 недоліки усунуто - надані необхідні документи.
Проте у резолютивній частині спірної постанови зазначено про виключення ОСОБА_1 з єдиного та територіальних виборчих списків як кандидата у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, висунутого Київською обласною організацією Політичної партії Громадянський рух Хвиля , у зв`язку із зазначенням у заявах про згоду балотуватися іншу політичну партію як суб`єкт висування, а саме - Київську обласну організацію Політичної партії Опозиційна платформа - за життя .
Не погоджуючись із зазначеною постановою про виключення позивача з єдиного та територіальних виборчих списків як кандидата у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області звернувся із даним адміністративним позов до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.
ВК України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Відповідно ст. 1 ВК України визначено, що вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Статтею 222 ВК України визначені умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).
Так відповідна виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:
заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;
рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;
передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;
документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);
заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);
автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);
заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;
по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
Відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати.
Як вбачається з матеріалів справи представником позивача Кузьменко В.Г. 24.09.2020 було подано пакет документів до Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області щодо реєстрації позивача кандидатом у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, висунутого Київською обласною організацією Політичної партії Громадянський рух Хвиля , однак відповідачем в установленому порядку зазначену довідку видано не було.
Частиною 3 ст. 230 ВК України визначено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.
Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.
Позивачем стверджується, що при поданні ним заяви згоди балотуватись кандидатом у депутати допущено помилку, а саме як суб`єктом висування помилково зазначено - Київську обласну організацію Політичної партії Опозиційна платформа - за життя , а не Київську обласну організацію Політичної партії Громадянський рух Хвиля .
Як вбачається із матеріалів справи відповідачем постановою від 25.09.2020 № 48 Про повідомлення щодо усунення недоліків у поданих документах на реєстрацію кандидатів у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії Громадянський рух Хвиля , представника ОСОБА_2 повідомлено про недоліки відповідно до ч. 3 ст. 230 ВК України, однак 28.09.2020 недоліки усунуто - надані необхідні документи. Водночас у резолютивній частині спірної постанови зазначено про виключення ОСОБА_1 з єдиного та територіальних виборчих списків як кандидата у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, висунутого Київською обласною організацією Політичної партії Громадянський рух Хвиля , у зв`язку із зазначенням у заявах про згоду балотуватися іншу політичну партію як суб`єкта висування, а саме - Київську обласну організацію Політичної партії Опозиційна платформа - за життя .
Щодо виявленого у постанові від 28.09.2020 № 65 спірного питання суд зазначає наступне.
Постанова про від 28.09.2020 № 65 Про реєстрацію кандидатів у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області та виключення з єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року є актом індивідуальної дії, а отже впливає на права і обов`язки особи щодо якої його прийнято.
Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Крім того суд звертає увагу, що правова визначеність як елемент верховенства права, у якому стверджується, що обмеження основних прав людини і громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями; обмеження будь-якого права повинне базуватись на критеріях, які дадуть змогу відокремлювати правомірну поведінку від протиправно
Однак як вбачається із змісту постанови відповідачем самостійно підтверджено, що недоліки, а саме невірне зазначення позивачем суб`єкта висування, були повідомленні представнику Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля ОСОБА_2 , а 28.09.2020 такі недоліки усунуто шляхом подачі додаткових документів, проте при прийнятті спірної постанови відповідачем проігноровано власні твердження про усунення визначених недоліків, а в подальшому прийнято рішення про виключення позивача з єдиного та територіальних виборчих списків, що на думку суду є порушенням засад та повноважень діяльності суб`єкта владних повноважень передбачених ч. 2 ст. КАС України.
Таким чином, на думку суду зазначена обставина свідчить про протиправність дій Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області, що призвела до порушення прав позивача, а саме позивача було позбавлено можливості реалізувати своє конституційне право, передбачене ст. 38 Конституції України, а саме громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
З огляду на вищенаведене, суд приходить до висновку що позовну вимогу про визнання протиправною та скасування постанови Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області № 65 від 28.09.2020 у частині виключення з єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля на перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 (п.2 резолютивної частини постанови) слід задовольнити.
За приписами ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Відповідно до п. 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані. Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Щодо позовних вимог про зобов"язання Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області зареєструвати кандидатом (першим) у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 від Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Бровари Київської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , суд зазначає наступне.
За приписами ч. 6 ст. 227 ВК України до повноважень сільської, селищної, міської виборчої комісії після прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів належить прийняти рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.
При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 230 ВК України підставами за яких територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах є: порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій; відсутності хоча б одного з документів, зазначених у п. 1 - 5 ч. 1 ст. 222, п. 1, 2, 4 ч. 1 ст. 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави); встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення; висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
З огляду на викладене, суд доходить висновку, що прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації кандидатом у депутати є повноваженнями Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області, які не може перебирати на себе суд.
Наведений висновок зумовлений тим, що відповідно до ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
За приписами ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, визначеному п. 4 ч. 2 цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Статтею 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 КАС України.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Однак Броварська міська Територіальна виборча комісія Броварського району Київської області не надала суду належних та допустимих доказів правомірності своїх дій та спірної постанови.
З огляду на вищенаведене, дослідивши і оцінивши усі наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку про часткове задоволення позову.
Крім того відповідно до ч. 9 ст. 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
На час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачувався, відповідно, питання про стягнення судового збору підлягає вирішенню згідно правил розподілу судових витрат, встановлених КАС України.
Згідно ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя).
Оскільки на час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачено і суд дійшов висновку про часткове задоволення позову, з відповідача слід стягнути до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 420,80 грн за подання адміністративного позову немайнового характеру (з урахуванням однієї основної та похідної вимоги).
Керуючись ст.ст. 9, 14, 72-78, 90, 139, 143, 242- 246, 250, 255, 273-277 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області (код ЄДРПОУ 43757428) № 65 від 28.09.2020, у частині виключення з єдиного та територіальних списків кандидатів у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля на перших місцевих виборах 25.10.2020 ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) (п.2 резолютивної частини постанови).
Зобов`язати Броварську міську територіальну виборчу комісію Броварського району Київської області (код ЄДРПОУ 43757428) повторно розглянути документи кандидата у депутати Броварської міської ради Броварського району Київської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 від Київської обласної організації Політичної партії Громадянський рух Хвиля громадянина України ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )), з урахуванням висновків суду.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Державного бюджету України з Броварської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області (07400, Київська область, м. Бровари, вул. Гагаріна, 18) судовий збір у розмірі 420 (чотириста двадцять) грн 40 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години дор початку голосування.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91951252 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні