Рішення
від 03.10.2020 по справі 640/23521/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 жовтня 2020 року м. Київ №640/23521/20

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., секретаря судового засідання Олеярника М.І., за участю представників:

позивача - Степаненка Р.О., Андрійця Г.О.;

відповідача - Семиряки О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Київської обласної організації Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ

до Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської

області

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Київська обласна організація Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ з позовом до Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області про визнання протиправною та скасування постанови Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області №30 від 28 вересня 2020 року Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ; зобов`язання Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області зареєструвати кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.10.2020 вказаний адміністративний позов передано за територіальною підсудністю на розгляд Київському окружному адміністративному суду.

Позов мотивовано незаконністю оскаржуваної постанови, прийнятої відповідачем всупереч вимог Виборчого кодексу України, незважаючи на усунення позивачем недоліків у поданих до територіальної виборчої комісії документах на реєстрацію кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих позивачем на місцевих виборах 25.10.2020, та з урахуванням неправдивих відомостей щодо часу повідомлення позивача про виявлені у поданих документах недоліки, а саме - 25.09.2020, що фактично відбулось лише 28.09.2020.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.10.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено судовий розгляд справи по суті в судовому засіданні на 03.10.2020 о 15:00 год., запропоновано відповідачу в строк до 13:00 год. 03.10.2020 подати відзив на позовну заяву та витребувані в ухвалі докази.

Відповідач правом подання відзиву на позов не скористався, інших заяв по суті справи відповідачем до суду не подано.

Представниками позивача під час судового розгляду позов підтримано з підстав, викладених у позовній заяві.

Представником відповідача під час судового розгляду позов визнано, зазначено про несуттєвий характер виявлених територіальною виборчою комісією помилок і неточностей у поданих позивачем з метою реєстрації кандидатів у депутати документах, що не може слугувати достатньою підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати позивача.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.

Рішенням Стратегічної Ради Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ , оформленого протоколом №70 від 04.09.2020, вирішено, зокрема, регіональним та місцевим організаціям Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ прийняти участь в усіх місцевих виборах, призначених на 25.10.2020.

На офіційному веб-сайті Київської обласної організації Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ в розділі Анонси партійних конференцій (https://www.zagittya-kyivoblast.org/blog/categories/анонси-партійних-конференцій) 09.09.2020 розміщено повідомлення наступного змісту: Повідомлення про проведення Загальних зборів (Конференції) Київської обласної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА- ЗА ЖИТТЯ . На виконання ст. 218 Виборчого кодексу України Київська обласна організація Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ повідомляє, що 15 вересня 2020 року о 10:00 в приміщенні готельно-ресторанного комплексу ONOVO за адресою: м. Київ, Бориспільське шосе, 18 відбудуться Загальні збори (Конференція) Київської обласної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ з метою висування кандидатів у депутати, кандидатів на посади сільського, селищного, міського голови на перших та чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Акредитація представників ЗМІ для участі у вказаному заході триватиме до 14 вересня 2020 року за телефоном: НОМЕР_1 . З Порядком акредитації на вказаний захід можна ознайомитися за посиланням. .

Вказаний пост про розміщення повідомлення оновлено 11.09.2020, на що вказує відповідна інформація про оновлення під датою опублікування поста.

В подальшому 12.09.2020 в розділі Анонси партійних конференцій офіційного веб-сайту Київської обласної організації Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ розміщено пост наступного змісту: Загальні збори (конференція) - перенесені. Київська обласна організація Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ інформує про те, що Загальні збори - перенесені. Додаткова інформація буде оприлюднена найближчим часом .

13.09.2020 в розділі Анонси партійних конференцій офіційного веб-сайту Київської обласної організації Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ опубліковано наступне повідомлення: Повідомлення про проведення Загальних зборів (Конференції) Київської обласної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ . На виконання ст. 218 Виборчого кодексу України Київська обласна організація Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ повідомляє, що 18 вересня 2020 року об 11 год. в приміщенні готельно-ресторанного комплексу ONOVO за адресою:м. Київ, Бориспільське шосе, 18 відбудуться Загальні збори (Конференція) Київської обласної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ з метою висування кандидатів у депутати, кандидатів на посади сільського, селищного, міського голови на перших та чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Акредитація представників ЗМІ для участі у вказаному заході триватиме до 17 вересня 2020 року за телефоном: НОМЕР_1 . З Порядком акредитації на вказаний захід можна ознайомитися за посиланням. .

Зазначений пост про розміщення повідомлення оновлено 15.09.2020, на що вказує відповідна інформація про оновлення під датою опублікування поста.

Київською обласною організацією Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ подано 16.09.2020 до Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області повідомлення щодо проведення 18.09.2020 конференції з метою висування, зокрема, кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області.

Березанською міською територіальною виборчою комісією Броварського району Київської області видано представнику Київської обласної організації Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ ОСОБА_1 довідку про те, що 24.09.2020 о 22:31 год. нею передано до Березанської міської територіальної виборчої комісії пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати Березанської міської ради.

Головою Березанської міської територіальної виборчої комісії надано ОСОБА_1 довідку №36 від 28.09.2020 про те, що ОСОБА_1 подано в ТВК довіреність від 21.05.2020.

Березанською міською територіальною виборчою комісією Броварського району Київської області прийнято постанову від 28.09.2020 №30 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року , якою відмовлено у реєстрації кандидатів у депутати до Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Вважаючи вказану постанову протиправною, позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Порядок підготовки та проведення виборів депутатів усіх рівнів визначено Виборчим кодексом України від 19.12.2019 №396-IX (з наступними змінами і доповненнями).

Відповідно до статті 218 Виборчого кодексу України, висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом (частина перша).

Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції (частина друга).

Повідомлення про час і місце проведення зборів, конференції організації партії з метою висування кандидатів у депутати, порядок акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, визначений його організаторами, не пізніш як за п`ять днів до дня проведення зборів, конференції розміщується на офіційному веб-сайті організації партії, а у разі його відсутності - на офіційному веб-сайті партії (частина третя).

Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє також засоби масової інформації. Порядок акредитації представників засобів масової інформації на таких зборах, конференції визначає організатор заходу (частина четверта).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, не пізніш як за тридцять п`ять днів до дня голосування передає на паперових носіях та в електронному вигляді до відповідних територіальних виборчих комісій відомості щодо зареєстрованих партій та їх організацій із зазначенням керівників, а в разі зміни керівників партій та організацій партій - невідкладно інформує про це відповідні територіальні виборчі комісії (частина п`ята).

Як встановлено судом, Київською обласною організацією Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на своєму офіційному веб-сайті розміщувались повідомлення про проведення загальних зборів з метою висування кандидатів у депутати, порядку акредитації на таких зборах, конференції представників засобів масової інформації, а саме: 09.09.2020 - про проведення зборів, 12.09.2020 - про перенесення зборів, 13.09.2020 - про проведення зборів 18.09.2020, що відповідає зазначеним вище вимогам Виборчого кодексу України.

Згідно приписів статті 219 Виборчого кодексу України, якою встановлено порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом (частина перша).

Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом (частина друга).

Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії (частина третя).

Кількість кандидатів у депутати, які включаються до єдиного виборчого списку організації партії, не повинна перевищувати кількісний склад депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради (частина четверта).

У єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати (частина п`ята).

Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків (частина шоста).

Особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії (частина сьома).

Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків (частина восьма).

Під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку (частина дев`ята).

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії (частина десята).

Форми єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від організації партії затверджуються Центральною виборчою комісією і не можуть бути змінені під час виборчого процесу (частина одинадцята).

У єдиному виборчому списку стосовно кожного кандидата зазначаються: 1) порядковий номер кандидата у єдиному виборчому списку; 2) прізвище, ім`я (усі імена), по батькові (за наявності) кандидата; 3) число, місяць і рік народження; 4) громадянство; 5) відомості про освіту; 6) посада (заняття), місце роботи; 7) партійність; 8) адреса місця проживання; 9) відомості про наявність чи відсутність судимості; 10) відомості про наявність чи відсутність представницького мандата; 11) номер територіального виборчого округу, до якого віднесено кандидата (крім першого кандидата); 12) порядковий номер кандидата у відповідному територіальному виборчому списку (крім першого кандидата) (частина дванадцята).

У кожному територіальному виборчому списку стосовно кожного кандидата зазначаються його порядковий номер у цьому списку та відомості, передбачені пунктами 2-10 частини дванадцятої цієї статті (частина тринадцята).

Відповідно до статті 222 Виборчого кодексу України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів: 1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії; 2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається); 3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді; 4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді; 5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу; 6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність); 7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність); 8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді); 10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати; 11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді; 12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях (частина перша).

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи (частина друга).

Територіальна виборча комісія не розглядає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 227 цього Кодексу, про що повідомляється суб`єкта звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії (частина третя).

Відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати (частина четверта).

Документи для реєстрації кандидатів у депутати можуть подаватися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів в порядку, встановленому Центральною виборчою комісію.

У такому разі документи, передбачені частиною першою цієї статті, можуть подаватися у вигляді електронних копій, вірність яких засвідчується керівником відповідної організації партії та/або відповідним кандидатом у депутати з урахуванням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги (частина п`ята).

Статтею 227 Виборчого кодексу України встановлено, що кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу (частина перша).

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування (частина друга).

Особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається (частина третя).

Особа, включена організацією партії до єдиного та/або єдиного та відповідного територіального виборчих списків, має право до дня реєстрації її кандидатом відкликати свою заяву про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії. Заява про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України Про нотаріат , або особисто подана відповідною особою до територіальної виборчої комісії. З моменту отримання територіальною виборчою комісією заяви про відкликання заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною із виборчого списку (виборчих списків) цієї організації партії, що враховується при прийнятті територіальною виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів, включених до виборчих списків. Про отримання такої заяви відповідна виборча комісія письмово повідомляє організацію партії не пізніше наступного дня після отримання заяви. Повторна заява особи про її згоду балотуватися від організації партії не приймається (частина четверта).

У разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України Про нотаріат .

У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій.

У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення така особа рішенням територіальної виборчої комісії виключається з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена (частина п`ята).

Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації (частина шоста).

Список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу (частина сьома).

У разі реєстрації кандидатів у депутати представнику організації партії у територіальній виборчій комісії разом з копією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати у триденний строк з дня його прийняття видаються посвідчення кандидатів у депутати за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Рішення про реєстрацію кандидатів у депутати в триденний строк з дня його прийняття розміщується відповідною виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності), веб-сайтах відповідних місцевих рад (за наявності) або в інший визначений цими комісіями спосіб та/або на стенді офіційних матеріалів комісії. Відомості про реєстрацію кандидатів у депутати в єдиному виборчому окрузі із зазначенням суб`єкта висування, порядкового номера кандидата, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, номера територіального виборчого округу, до якого віднесено кандидата, та порядкового номера кандидата у відповідному територіальному виборчому списку кожного кандидата в депутати (крім першого кандидата) передаються для оприлюднення на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку (частина восьма).

Згідно статті 230 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: 1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій; 2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави); 3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення; 4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки (частина перша).

Помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми (частина третя).

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування) (частина четверта).

Судом встановлено, що представником Київської обласної організації Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ ОСОБА_1 подано до Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати Березанської міської ради, про що територіальною виборчою комісію представнику видано довідку від 24.09.2020.

Як убачається з матеріалів справи, на підтвердження повноважень представника Київської обласної організації Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ Розовик Мар`яною Василівною подано до виборчої комісії довіреність від 21.09.2020, якою представника уповноважено представляти інтереси довірителя у Березанській селищній територіальній виборчій комісії Броварського району Київської області.

В подальшому ОСОБА_1 подано до Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області виправлену довіреність, що підтверджується довідкою №36 від 28.09.2020 за підписом голови Березанської міської територіальної виборчої комісії, в якій зазначено про уповноваження представника на представництво інтересів довірителя у Березанській міській територіальній виборчій комісії Броварського району Київської області.

При цьому, з наявних у матеріалах справи доказів, а саме журналів вихідної кореспонденції Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області, не убачається направлення виборчою комісією позивачу повідомлення про помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, після отримання від уповноваженої особи позивача пакету документів для реєстрації кандидатів у депутати Березанської міської ради. Доказів повідомлення позивача про виявлені недоліки у поданих ним документах у інший спосіб відповідачем суду також не надано, клопотань з цього приводу не заявлено.

Представником відповідача під час судового розгляду визнано факт відсутності належного повідомлення Березанською міською територіальною виборчою комісією Броварського району Київської області позивача про помилки і неточності, виявлені в поданих ним на реєстрацію документах.

Таким чином, в силу приписів частини третьої статті 230 Виборчого кодексу України, зважаючи на неповідомлення Березанською міською територіальною виборчою комісією Броварського району Київської області позивача про виявлені недоліки у поданих документах, у позивача був відсутній обов`язок подати на наступний день після отримання повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати.

Втім, як убачається зі змісту постанови Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області від 28.09.2020 №30 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року , підставами для відмови у реєстрації кандидатів у депутати до Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року слугували висновки виборчої комісії про: порушення позивачем загального порядку висування кандидатів в частині опублікування повідомлення про проведення Загальних зборів (Конференції) Київської обласної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ 18 вересня 2020 року на офіційному веб-сайті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ 16.09.2020; неусунення у встановлений Виборчим кодексом України строк виявлених недоліків у поданих документах, а саме відсутності станом на 26.09.2020 виправленої довіреності представника Київської обласної організації політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ , яким подано до Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати; виявлені неточності і невідповідності у пакеті документів для реєстрації кандидатів у депутати, а саме: кандидат №1 ( ОСОБА_2 ) - дані кандидата в автобіографії і у єдиному виборчому списку у графах посада і місце роботи не співпадають; кандидат №10 (Охріменко) - дані кандидата в автобіографії і у єдиному виборчому списку у графі місце роботи не співпадають; кандидат №14 (Снісаренко) - дані кандидата в автобіографії і у єдиному виборчому списку у графі адреса місце проживання не співпадають; кандидат №17 (Кириленко) - дані кандидата в автобіографії і у єдиному виборчому списку у графі число, місяць, рік народження не співпадають.

Обставини щодо порушення позивачем загального порядку висування кандидатів в частині несвоєчасного опублікування повідомлення про проведення зборів (конференції) Київської обласної організації Політичної партії ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на офіційному веб-сайті суб`єкта виборчого процесу та щодо неусунення у встановлений Виборчим кодексом України строк виявлених недоліків у поданих документах, не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду та спростовані наявними у матеріалах справи доказами.

Водночас, невідповідність деяких даних автобіографії декількох кандидатів у депутати даним єдиного виборчого списку, за висновком суду, є помилками і неточностями, наявність яких не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, те не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, що прямо передбачено абзацом першим частини третьої статті 230 Виборчого кодексу України.

За наведених обставин, суд дійшов висновку про прийняття Березанською міською територіальною виборчою комісією Броварського району Київської області постанови від 28.09.2020 №30 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року з порушенням критерію обґрунтованості, відповідно, вказана постанова є протиправною та підлягає скасуванню.

Європейський суд з прав людини у пункті 50 рішення від 13.01.2011 (остаточне) по справі Чуйкіна проти України (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив про те, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює право на суд , в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі Голдер проти Сполученого Королівства (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, пункт 45, від 10.07.2003, та Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, пункт 25, ECHR 2002-II).

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачем, позивачем дотримано вимог Виборчого кодексу України щодо порядку висування кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, виявлені виборчою комісією помилки і неточності не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати.

Виборчим кодексом України визначено, що після прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Таким чином, зважаючи на визнання судом протиправною та такою, що підлягає скасуванню, постанови Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області №30 від 28 вересня 2020 року, якою відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача зареєструвати кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Оскільки представник відповідача не обмежений у повноваженнях в частині визнання позову, що підтверджується відповідним застереженням на зворотному боці ордера ПТ №153029 від 03.10.2020 на представництво інтересів відповідача в Київському окружному адміністративному суді, враховуючи, що визнання представником відповідача позову не суперечить закону, встановленим обставинам справи та висновкам суду, суд приймає визнання представником відповідача позову, відповідно, позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Згідно частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 4204,00 грн. (платіжне доручення від 30.09.2020 №113), відтак, на користь позивача слід присудити судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4204,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань, призначених для Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області.

Керуючись статтями 241-246, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області №30 від 28 вересня 2020 року Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .

Зобов`язати Березанську міську територіальну виборчу комісію Броварського району Київської області зареєструвати кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Стягнути на користь Київської обласної організації політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4204,00 грн. (чотири тисячі двісті чотири грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань, призначених для Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області (ідентифікаційний код 43764070, місцезнаходження: 07541, Київська область, м. Березань, вул. Героїв Небесної Сотні, 1).

Позивач - Київська обласна організація Політичної парті ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА-ЗА ЖИТТЯ (ідентифікаційний код 34001929, місцезнаходження 08503, Київська область, м. Фастів, вул. Гусєва, 27-Б).

Відповідач - Березанська міська територіальна виборча комісія Броварського району Київської області (ідентифікаційний код 43764070, місцезнаходження: 07541, Київська область, м. Березань, вул. Героїв Небесної Сотні, 1).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, провадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Суддя Колеснікова І.С.

Дата ухвалення рішення03.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91951270
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —640/23521/20

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Рішення від 03.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні