Рішення
від 02.10.2020 по справі 340/4226/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/4226/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Притула К.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін у відкритому судовому засіданні, за участі:

секретаря Потєхіної І.В.

представника позивача Васильєва Д.О.

по справі за позовом за позовом Кіровоградської територіальної організації політична партія "Європейська солідарність" до Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області про визнання протиправним та скасування рішення територіальної виборчої комісії, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Кіровоградська територіальна організація політична партія "Європейська солідарність" звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області, в якому просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області від 29 вересня 2020 року №11;

- зобов`язати Добровеличківську селищну територіальну виборчу комісію Новоукраїнського району Кіровоградської області прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Добровеличківської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської територіальної організації Політичної партії «Європейська Солідарність» .

Позов мотивовано тим, що 24.09.2020 року позивачем подано до Добровеличківської СТВК пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність". Вказані документи були прийняті відповідачем, про що ним видано довідку №24 від 24.09.2020 року. Проте 29.09.2020 року відповідач прийняв рішення про відмову у прийнятті документів на підставі пропуску строків для подання документів відповідно до ч.2 ст. 227 ВКУ, та порушенням встановленого ВКУ порядку висування кандидатів в частині подання єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати в електронному вигляді відповідно до п.3 ч.1 ст. 222 ВКУ.

Ухвалою суду від 02 жовтня 2020 року відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 02 жовтня 2020 року о 15:00

У судове засідання, призначеного на 02 жовтня 2020 року о 15:00 відповідач не з`явився, відповідно до частини 3 статті 268 КАС України його неявка не перешкоджає розгляду справи. У встановлений судом строк відповідач відзив на позовну заяву та витребуваних судом документів не подав.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.

Дослідивши матеріли справи, суд встановив наступне.

Постановою Центральної виборчої комісії №160 від 08.08.2020 року "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

Постановою Центральної виборчої комісії №208 від 30.08.2020 року "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" оголошено з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Конференцією Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" прийнято рішення №21 від 18.09.2020 року "Про висування кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області" (а.с.9).

До Добровеличківської СТВК 24.09.2020 року від Кіровоградської територіальної організації політичної партії "Європейська Солідарність" надійшли документи для реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області.

Про прийняття документів Добровеличківською СТВК видано довідку №24 від 24.09.2020 року (а.с. 10).

Згідно пояснень представника позивача, 25 вересня 2020 року на засіданні Добровелечківської СТВК, було прийнято постанову №6 Про відмову в отриманні документів для реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради включених до Єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської обласної організації політичної партії "Європейська Солідарність. Крім того, вказана обставина також встановлена рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2020 року по справі №340/4104/20 (а.с.12-23).

В подальшому, 29 вересня 2020 року Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області була винесена постанова за № 10 від 29 вересня 2020 року про скасування постанови № 6 від 25 вересня 2020 року.

Того ж дня, 29.09.2020 року прийнято постанову Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області №11 від Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Добровелечківської селищної ради включених до Єдиного та територіального виборчих списків Кіровоградської обласної організації політичної партії Європейська солідарність (а.с.11) . Відмова в реєстрації вмотивована пропуском строків для подання документів відповідно до ч.2 ст. 227 ВКУ, та порушенням встановленого ВКУ порядку висування кандидатів в частині подання єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати в електронному вигляді відповідно до п.3 ч.1 ст. 222 ВКУ.

Не погоджуючись з даною постановою, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 216 Виборчого кодексу України установлено, що висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч) визначені у статті 222 Виборчого кодексу України.

Відповідно до частини 1 статті 222 Виборчого кодексу України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.

Відповідно до частини 2 статті 222 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.

Згідно з частиною 3 статті 222 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія не розглядає документи, зазначені у частині першій цієї статті, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 227 цього Кодексу, про що повідомляється суб`єкта звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії.

Частиною 4 статті 222 Виборчого кодексу України передбачено, що відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати.

Відповідно до частини 5 статті 222 Виборчого кодексу України документи для реєстрації кандидатів у депутати можуть подаватися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів в порядку, встановленому Центральною виборчою комісію.

У такому разі документи, передбачені частиною першою цієї статті, можуть подаватися у вигляді електронних копій, вірність яких засвідчується керівником відповідної організації партії та/або відповідним кандидатом у депутати з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) унормований статтею 227 Виборчого кодексу України.

Відповідно до частин 1, 2 статті 227 Виборчого кодексу України кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Частиною 3 статті 227 Виборчого кодексу України передбачено, що особа, включена організацією партії до єдиного та/або до єдиного та відповідного територіального виборчих списків, яка на день подання заяви організацією партії про реєстрацію кандидатів у депутати до територіальної виборчої комісії не подала заяви про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї організації партії, вважається виключеною з виборчого списку (виборчих списків) організації партії з дня подання заяви організацією партії. Заява такої особи про згоду балотуватися, подана після подання організацією партії заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, не приймається.

Згідно з частиною 6 статті 227 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

У статті 230 Виборчого кодексу України передбачені підстави відмови в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Так, відповідно до частини 1 статті 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:

1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;

2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1 - 5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);

3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;

4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Відповідно до частини 2 статті 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5 - 12 частини першої статті 222, пунктах 3 - 7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови);

1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216 - 221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Частиною 3 статті 230 Виборчого кодексу України передбачено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Згідно з частиною 4 статті 230 Виборчого кодексу України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Аналіз цих законодавчих норм свідчить, що етап висування кандидатів у депутати місцевих рад розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування. Згідно з частиною 2 статті 227 Виборчого кодексу України подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування. У цей строк до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати селищної ради (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, мають бути подані документи, перелік яких наведений у пунктах 1 - 12 частини 1 статті 222 Виборчого кодексу України. Територіальна виборча комісія не розглядає ці документи, якщо вони подані з порушенням строків, передбачених частиною 2 статті 227 Виборчого кодексу України, про що повідомляє суб`єкта звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії. Натомість у разі прийняття документів територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, довідку про їх прийняття. За правилами частини 2 статті 230 Виборчого кодексу України у разі виявлення у поданих документах помилок і неточностей, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів, який має право не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення усунути виявлені недоліки шляхом подання уточнених або інших документів. Якщо ж уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми. Згідно з частиною 6 статті 227 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів повинна прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації. При цьому згідно з пунктом 2 частини 1, пунктом 1-1 частини 2 статті 230 Виборчого кодексу України підставою для відмови в реєстрації всіх кандидатів чи окремого кандидата може бути відсутність хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1 - 5 частини 1 статті 222 Виборчого кодексу України, або невідповідність таких документів вимогам цього Кодексу. Право територіальної виборчої комісії приймати рішення про відмову в отриманні документів, поданих для реєстрації кандидатів, з будь-яких підстав, Виборчий кодекс України не передбачає.

Суд, на підставі наданих доказів встановив, що уповноважена особа позивача 24.09.2020 року - у встановлений частиною 2 статті 227 Виборчого кодексу України строк, а саме за 31 день до дня голосування, подала до Добровеличківської СТВК документи, про що їй було видано довідку, передбачену частиною 2 статті 222 Виборчого кодексу України, тобто до 25 вересня 2020 року.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивачем подано документи до Добровеличківської СТВ у строк, встановлений частиною 2 статті 227 Виборчого кодексу України, а отже у відповідача не було законних підстав для відмови в прийняті документів для реєстрації кандидати у депутати в зв`язку з пропуском строків, встановлених вказаною статтею.

Щодо зазначеного в оскаржуваній постанові порушення порядку встановленого ВКУ висування кандидатів в частині подання єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати в електронному вигляді відповідно до п.3 ч.1 ст. 222 ВКУ, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.3 ч.1 ст. 222 ВКУ виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді.

Проте, відповідно до довідки про прийняття документів Добровеличківською СТВК №24 від 24.09.2020 року зазначені в п.3 ч.1 ст. 222 ВКУ єдиний та територіальний виборчі списки містяться в переліку поданих документів вказаної довідки.

Відповідно до положень ч.3 ст. 230 ВКУ помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

В матеріалах справи відсутні відомості щодо повідомлення позивача про відсутність обов`язкових документів, а тому посилання відповідача на порушення вимог п.3 ч.1 ст. 222 ВКУ є безпідставними.

Крім того, суд розцінює неподання відповідачем відзиву на позовну заяву як визнання позову.

Частиною 1 статті 278 КАС України передбачено, що суд, установивши порушення законодавства про вибори чи референдум, визначає у рішенні спосіб захисту порушених прав та інтересів, а також порядок усунення усіх наслідків цих порушень відповідно до закону або приймає інше визначене законом рішення.

Згідно з частою 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 10) інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

За правилами частини 4 статі 245 КАС України суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Суд не вбачає підстав для зобов`язання відповідача прийняти конкретне рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Добровеличківської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність", про що просить позивач, з огляду на те, що у матеріалах справи відсутні докази того, що документи, подані позивачем для реєстрації кандидатів у депутати, розглядалися відповідачем на предмет відсутності підстав для відмови у реєстрації кандидатів у депутати, що передбачені пунктами 1, 3, 4 частини 1, пунктами 1-1- 6 частини 2 статті 230 Виборчого кодексу України. До матеріалів справи ці документи не долучені, що також позбавляє суд можливості перевірити доводи позивача про виконання ним усіх умов для реєстрації кандидатів у депутати селищної ради та дотримання встановленого порядку висування кандидатів. Тому суд відмовляє у задоволенні позову у цій частині вимог.

З`ясувавши характер спірних правовідносин сторін, характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб, дійшов до висновку, що з огляду на скасування спірного рішення, належним способом захисту та відновлення прав позивача у цій справі, передбаченим частиною 3 статті 245 КАС України, буде зобов`язання відповідача розглянути подані документи та прийняти рішення відповідно до вимог виборчого законодавства та з урахування висновків суду.

Відповідно до частини 9 статті 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно з частинами 1, 3 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Судом встановлено, що при поданні позову Кіровоградська територіальна організація Політичної партії "Європейська Солідарність" судовий збір не сплатила.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом (частина 2 статті 132 КАС України).

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється зокрема за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Частиною 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Підпунктом 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, встановлюється ставка судового збору - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" установлено, що прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року становить 2102 грн.

Згідно з частиною 1 статті 9 Закону України "Про судовий збір" судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України.

Тож за правилами розподілу судових витрат, передбаченими статтею 139 КАС України, зважаючи на задоволення позову, судовий збір, який справляється за подання до суду позовної заяви, слід стягнути в дохід Державного бюджету України з відповідача - суб`єкта владних повноважень.

Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 268, 269, 272, 273, 278 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 3/5, кв. 24, код ЄДРПОУ 39697790) до Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області (27000, Кіровоградська область, Добровеличківський район, смт. Добровеличківка, вул. Незалежності, 112, код ЄДРПОУ 43780197)- задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області від 29 вересня 2020 року №11.

Зобов`язати Добровеличківську селищну територіальну виборчу комісію Новоукраїнського району Кіровоградської області не пізніше 2 днів від дня набрання цим рішенням законної сили розглянути документи, подані уповноваженим представником Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність" для реєстрації кандидатів у депутати Добровеличківської селищної ради Новоукраїнського району Кіровоградської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Кіровоградської територіальної організації Політичної партії "Європейська Солідарність", та прийняти рішення, з урахуванням висновків суду.

Стягнути з Добровеличківської селищної територіальної виборчої комісії Новоукраїнського району Кіровоградської області в дохід Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2102 гривні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 2-денний строк, установлений статтею 278 КАС України

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. Притула

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91951347
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/4226/20

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні