ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/3814/20
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом Головного управління ДПС у Черкаській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Черкаський деревопросочувальний комбінат" про стягнення коштів з рахунків платника податків,
В С Т А Н О В И В:
І. ІСТОРІЯ СПРАВИ
1. Стислий зміст позовних вимог
20 липня 2020 року Головне управління ДПС у Черкаській області (далі-позивач, ГУ ДПС у Черкаській області) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Черкаський деревопросочувальний комбінат" (далі-відповідач, ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат") про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 36879,82 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" обліковується податковий борг у загальному розмірі 36879,82 грн, у тому числі з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 34732,15 грн та з екологічного податку у розмірі 2147,67 грн, що виник як внаслідок несплати відповідачем самостійно визначених грошових зобов`язань, так і несплати нарахованих контролюючим органом грошових зобов`язань.
2. Стислий зміст заперечень відповідача
Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
3. Процесуальні дії по справі
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 липня 2020 року позовну заяву залишено без руху у зв`язку із невідповідністю її вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України.
03 серпня 2020 року Головним управлінням ДПС у Черкаській області надано до суду документи, якими усунуто недоліки, визначені ухвалою суду від 23 липня 2020 року.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
21.09.2020 до суду від ГУ ДПС у Черкаської області надійшли письмові пояснення /а.с.93/, згідно з якими повідомлено, що податкові повідомлення-рішення від 12.03.2018 №002788125, №0027891205, від 08.01.2019 №0001705012, від 03.12.2018 №0102911205, від 17.12.2019 №01942850004, якими визначено грошові зобов`язання відповідачу і на підставі яких виник податковий борг та податкова вимога від 17.01.2020 №7093-17 не оскаржувалися ні в адміністративному, ані в судовому порядку.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.
ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи та відповідні правовідносини.
ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" (ідентифікаційний код 38803594) зареєстроване як юридична особа, запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №15881020000012890 від 18.07.2013, перебуває за основним місцем обліку у ГУ ДПС у Полтавській області, управління у м. Полтаві, ДПІ у м. Полтаві з 19.07.2013, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с.55-60/.
ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" перебуває за не основним місцем обліку у ГУ ДПС у Черкаській області, що не заперечується сторонами у справі.
З розрахунку суми податкового боргу ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" (ЄДРПОУ 38803594) /а.с.5-6/ суд вбачає, що за ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" обліковується податковий борг у загальному розмірі 36879,82 грн, у тому числі з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 34732,15 грн та з екологічного податку у розмірі 2147,67 грн, що виник з наступних підстав.
1. Податковий борг з орендної плати з юридичних осіб
13.03.2017 ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" подано до Золотоніської ОДПІ ГУ ДФС у Черкаській області податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9038607616 за 2017 рік, якою задекларовано річну суму орендної плати у загальному розмірі 76404,32 грн з місячною розбивкою: за січень 2017 року - 6367,03 грн, за лютий 2017 року - 6367,03 грн, за березень 2017 року - 6367,03 грн, за квітень 2017 року - 6367,03 грн, за травень 2017 року - 6367,03 грн, за червень 2017 року - 6367,03 грн, за липень 2017 року - 6367,03 грн, за серпень 2017 року - 6367,03 грн, за вересень 2017 року - 6367,02 грн, за жовтень 2017 року - 6367,02 грн, за листопад 2017 року - 6367,03 грн, за грудень 2017 року - 6367,02 грн /а.с.15-17/.
З інтегрованої картки платника податків за платежем "Орендна плата з юридичних осіб" за 2017 рік /а.с.7-9/ слідує, що заборгованість за податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9038607616 за 2017 рік виникла за період з серпня по грудень 2017 року, зокрема, 4818,12 грн по терміну сплати 30.09.2017 (з урахуванням часткової сплати) за серпень 2017 року, 6367,02 грн по терміну сплати 30.10.2017 за вересень 2017 року, 6367,02 грн за жовтень 2017 року, 6367,02 грн по терміну сплати 30.12.2017 за листопад 2017 року та 6367,02 по терміну сплати 30.01.2018 за грудень 2017 року
Отже, у відповідача наявна заборгованість зі сплати самостійно визначених грошових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб за 2017 рік за податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9038607616 за 2017 рік, що виникла за період з серпня по грудень 2017 року у загальному розмірі 30286,20 грн.
Крім того, відомостями з інтегрованої картки платника податків за платежем Орендна плата з юридичних осіб /а.с. 10/ та розрахунком податкового боргу ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" /а.с.5-6/ підтверджено, що ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" 20.03.2018 автоматично нараховано пеню на податковий борг, що виник на підставі декларації №9038607616 за 2017 рік, за період з 30.12.2017 по 20.03.2018, у сумі 49,90 грн.
26.01.2018 ГУ ДФС у Черкаській області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань до бюджету, за результатами якої встановлено несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб, код бюджетної класифікації платежу 5018010600 по податковому розрахунку земельного податку №9038607616 від 13.03.2017, про що складено акт №825/23-00-12-0506/38803594 /а.с.23-24/, який направлений платнику податків 30.01.2018 та повернутий до контролюючого органу за закінченням терміну зберігання /а.с.25/.
12.03.2018, на підставі акту №825/23-00-12-0506/38803594 від 13.03.2017, ГУ ДФС у Черкаській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0027881205 /а.с.18-19/, яким до ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" застосовано штрафну санкцію за порушення строків сплати орендної плати з юридичних осіб у розмірі 913,18 грн та податкове повідомлення-рішення №0027891205, яким до ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" застосовано штрафну санкцію за порушення строків сплати орендної плати з юридичних осіб у розмірі 2177,03 грн /а.с.20-21/, які направлені відповідачу 14.03.2018 та повернуті до контролюючого органу за закінченням терміну зберігання /а.с.22/.
20.06.2018 ГУ ДФС у Черкаській області проведено камеральну перевірку податкової звітності з плати за землю щодо неподання (несвоєчасного подання) податкової звітності, за результатами якої встановлено неподання податкової декларації за землю за 2018 рік, граничний строк подання-20.02.2018, про що складено акт №4321/23-00-12-0506/38803594 /а.с.26-27/, який направлений платнику податків 21.06.2018 та повернутий до контролюючого органу /а.с.28/.
31.07.2018, на підставі акту №4321/16-31-12-03-45/37411282 від 20.06.2018, ГУ ДФС у Черкаській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0064231205, яким до ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" застосовано штрафну санкцію за неподання податкової декларації за землю за 2018 рік у розмірі 1020,00 грн /а.с.29-30/, яке направлено відповідачу 02.08.2018 та повернуто до контролюючого органу за закінченням терміну зберігання /а.с.31/.
19.11.2018 ГУ ДФС у Черкаській області проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгоджених податкових зобов`язань до бюджету, за результатами якої встановлено несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб, код бюджетної класифікації платежу 5018010600_32, адміністративний район 2313, по податковому розрахунку земельного податку №9038607616 від 13.03.2017, сума погашеного податкового боргу - 1429,18 грн, затримка сплати узгодженої суми податкового зобов`язання 171 календарних днів, про що складено акт №9495/23-00-12-0506/38803594 /а.с.32-33/, який повернуто до контролюючого органу за закінченням терміну зберігання /а.с.34/.
08.01.2019, на підставі акту №9495/23-00-12-0506/38803594 від 19.11.2018, ГУ ДФС у Черкаській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0001705012, яким до ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" застосовано штрафну санкцію за порушення строків сплати орендної плати з юридичних осіб у розмірі 285,84 грн /а.с.35/, яке направлено відповідачу 10.01.2019 та повернуто до контролюючого органу за закінченням терміну зберігання /а.с.36/.
З інтегрованої картки платника податків за платежем Орендна плата з юридичних осіб /а.с.14/ суд вбачає, що станом на 31.12.2019 за відповідачем обліковується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб у загальному розмірі 34732,15 грн, у тому числі: недоїмка - 34682,25 грн, пеня - 49,90 грн.
Отже, з огляду на несплату відповідачем узгоджених податкових зобов`язань з орендної плати з юридичних осіб утворився податковий борг у загальному розмірі 34732,15 грн,
2. Податковий борг з екологічного податку
08.10.2018 ГУ ДФС у Черкаській області проведено камеральну перевірку неподання (несвоєчасного подання) податкової звітності, за результатами якої встановлено неподання податкової декларації з екологічного податку за І та ІІ квартали 2018 року, про що складено акт №8072/23-00-12-0506/38803594 /а.с.39-40/, який повернуто до контролюючого органу за закінченням терміну зберігання /а.с.41/.
03.12.2018, на підставі акту №8072/23-00-12-0506/38803594 від 08.10.2018, ГУ ДФС у Черкаській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0102911205, яким до ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" застосовано штрафну санкцію за неподання податкової декларації з екологічного податку за І та ІІ квартали 2018 року у розмірі 2040,00 грн /а.с.42-43/, яке направлено відповідачу 05.12.2018 та повернуто до контролюючого органу за закінченням терміну зберігання /а.с.44/.
25.11.2019 ГУ ДПС у Черкаській області проведено камеральну перевірку неподання (несвоєчасного подання) податкової звітності, за результатами якої встановлено неподання податкової декларації з екологічного податку за ІІІ квартал 2018 року, про що складено акт №1652/23-00-50-04-007/38803594 /а.с.45-47/, який повернуто до контролюючого органу /а.с.48/.
17.12.2019, на підставі акту №1652/23-00-50-04-007/38803594 від 25.11.2019, ГУ ДПС у Черкаській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0194285004, яким до ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" застосовано штрафну санкцію за неподання податкової декларації з екологічного податку за ІІІ квартал 2018 року у розмірі 170,00 грн /а.с.49-50/, яке направлено повернуто до контролюючого органу /а.с.51/.
З інтегрованої картки платника податків за платежем Екологічний податок, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючими речовинами стаціонарних джерел забруднення /а.с.38/ суд вбачає, що станом на 31.01.2020 за відповідачем обліковується податковий борг з екологічного податку у загальному розмірі 2147,67 грн.
Отже, з огляду на несплату відповідачем узгоджених податкових зобов`язань з екологічного податку утворився податковий борг у загальному розмірі 2147,67 грн.
17.01.2020 Головним управлінням ДПС у Черкаській області сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу №7093-17 про сплату узгодженої суми грошового зобов`язання у загальному розмірі 36879,82 грн /а.с. 53/. Податкова вимога направлена платнику податків 22.01.2020, але не вручено останньому у зв`язку з вибуттям, що підтверджено копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення /а.с. 54/.
Сторонами у справі доказів оскарження даної податкової вимоги у встановленому законом порядку не надано.
Довідкою ГУ ДПС у Черкаській області від 18.06.2020 №1632/23-00-54-10-020 /а.с.52/ підтверджено, що ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" має відкриті рахунки у банківських установах.
Посилаючись на несплату відповідачем податкового зобов`язання у строки, визначені Податковим кодексом України, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.
ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
За змістом підпунктів 14.1.39, 14.1.156, 14.1.175, 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк). Податковий борг- сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання. Пеня- сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Згідно із підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
За змістом пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно із пунктом 287.3. статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до підпункту 129.1.3. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Нарахування пені закінчується, зокрема, у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (пп. 129.3.1. п. 129.3. статті 129 Податкового кодексу України).
За змістом абзацу 2 пункту 129.4. статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
За змістом пункту 57.3. статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Згідно з пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Підпунктом 20.1.19 пункту 20.1 статті20 Податкового кодексу України визначено, що податковий орган наділений правом стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Відповідно до пункту 41.2 статті 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України визначено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Пунктом 102.4 статті 102 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Згідно з абзацом 10 пункту 52 1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.
Суд враховує, що пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" (із змінами) відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. установлено з 12 березня 2020 р. до 22 травня 2020 р. на всій території України карантин.
Також, постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 р. № 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів" установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 22 травня 2020 р. до 31 липня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської , Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) із урахуванням епідемічної ситуації в регіоні карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 №641 Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1 серпня до 31 серпня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та від 20 травня 2020 р. № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» .
Постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2020 №760 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» , а саме у пункті 1 цифри і слово « 31 серпня» замінити цифрами і словом « 31 жовтня» .
ІV. ВИСНОВКИ СУДУ
Аналіз наведених норм Податкового кодексу України дає підстави для висновку, що статусу податкового боргу набуває узгоджена сума грошового (податкового) зобов`язання, не сплачена платником податків у визначений строк. Грошові зобов`язання, визначені відповідачем у податкових деклараціях , вважаються узгодженими з дати подання таких декларацій до контролюючого органу, не можуть бути оскаржені та підлягають сплаті у строки, визначені Податковим кодексом України. Грошові зобов`язання, визначені контролюючим органом у податкових повідомленнях-рішеннях, підлягають сплаті протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, а у разі процедури оскарження рішення контролюючого органу - протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.
При цьому суд враховує, що в силу положень пункту 58.3. статті 58 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час спірних правовідносин) податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Матеріалами справи підтверджено, що податкові повідомлення-рішення, якими визначено грошові зобов`язання відповідача, заявлені до стягнення позивачем, вважалися врученими відповідачеві в силу вимог пункту 58.3. статті 58 Податкового кодексу України.
Згідно із інформацією позивача вказані податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися в судовому або адміністративному порядку.
У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань, визначених самостійно та контролюючим органом у податкових повідомленнях-рішеннях, у встановлені Податковим кодексом України строки, ці зобов`язання набули статусу податкового боргу.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач відзиву на позовну заяву, жодних заперечень чи доказів сплати суми податкового боргу до суду не надав.
Разом з тим, наявність у відповідача податкового боргу за узгодженими грошовими зобов`язаннями підтверджено відомостями з інтегрованих карток платника податків, розрахунком податкового боргу ТОВ "ТД "Черкаський деревопросочувальний комбінат" (ЄДРПОУ 38803594).
Крім того, суд враховує, що строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) продовжений до 31.10.2020, відтак строк давності, передбачений статтею 102 цього Кодексу, для стягнення податкового боргу не закінчився, тому податковий орган не пропустив строк для звернення до суду з цим позовом.
За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Головного управління ДПС у Черкаській області.
Отже, позов належить задовольнити у повному обсязі.
V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ
Відповідно до статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Зважаючи на те, що позивачем є суб`єкт владних повноважень, доказів на підтвердження понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз не надано, тому суд не вбачає підстав для розподілу судових витрат.
На підставі викладеного та керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик,235, м. Черкаси, Черкаська область, 18002, ідентифікаційний код 43142920) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Черкаський деревопросочувальний комбінат" (вул. Куйбишева (Чорновола),20, м. Полтава, Полтавська область, 36039, ідентифікаційний код 38803594) про стягнення коштів з рахунків платника податків задовольнити.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім" Черкаський деревопросочувальний комбінат" (вул. Куйбишева (Чорновола),20, м. Полтава, Полтавська область, 36039, ідентифікаційний код 38803594) у банках, обслуговуючих платника податків, кошти у загальному розмірі 36879,82 грн (тридцять шість тисяч вісімсот сімдесят дев`ять гривень вісімдесят дві копійки) на погашення податкового боргу з орендної плати з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 34732,15 грн (тридцять чотири тисячі сімсот тридцять дві гривні п`ятнадцять копійок) та екологічного податку у розмірі 2147,67 грн (дві тисячі сто сорок сім гривень шістдесят сім копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя М.В. Довгопол
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91951970 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
М.В. Довгопол
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні