Рішення
від 02.10.2020 по справі 440/4100/20
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/4100/20

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна група "Фенікс" про стягнення коштів з рахунків платника за податковим боргом,

В С Т А Н О В И В:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий зміст позовних вимог

03 серпня 2020 року Головне управління ДПС у Полтавській області (далі-позивач, ГУ ДПС у Полтавській області) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна група "Фенікс" (далі-відповідач, ТОВ "КГ "Фенікс") про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків у сумі податкового боргу 6645,91 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за ТОВ "КГ "Фенікс" обліковується податковий борг з податку додану вартість у загальному розмірі 6645,91 грн, що виник як внаслідок несплати відповідачем самостійно визначених грошових зобов`язань, так і несплати нарахованих контролюючим органом грошових зобов`язань.

2. Стислий зміст заперечень відповідача

Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

3. Процесуальні дії по справі

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

16.09.2020 до суду від ГУ ДПС у Полтавській області надійшли письмові пояснення /а.с.52/, згідно з якими сума боргу, заявлена до стягнення у справі у розмірі 6645,91 грн не сплачена, інформація щодо оскарження податкової вимоги та податкових повідомлень-рішень відсутня. Відповідач перейшов на податковий облік до ГУ ДПС у Полтавській області 28.10.2016 з Жовтоводської ДПІ Кам`янського управління ГУ ДПС у Полтавській області.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи та відповідні правовідносини.

ТОВ "КГ "Фенікс" (ідентифікаційний код 39781252) зареєстроване як юридична особа, запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №12251020000000889 від 06.05.2015, перебуває на обліку у ГУ ДПС у Полтавській області, Кременчуцьке управління, Кременчуцька ДПІ (м. Кременчук), про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с.36/.

З довідки ГУ ДПС у Полтавській області №28552/10/16-31-51-10-18 від 24.07.2020 /а.с.9/, розрахунку податкового боргу ТОВ "КГ "Фенікс" (ЄДРПОУ 39781252) /а.с.7/, відомостей з інтегрованої картки платника податків за платежем Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) /а.с.65-81/ суд вбачає, що за ТОВ "КГ "Фенікс" обліковується податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальному розмірі 6645,91 грн, у тому числі: податковий борг - 1000,00 грн, штрафні санкції-5618,66 грн, пеня-27,25 грн, що виник з наступних підстав.

06.03.2018 ТОВ "КГ "Фенікс" подано до Кременчуцької ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області податкову декларацію з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) №27040 за січень 2018 року, якою самостійно визначено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), що підлягає сплаті до бюджету, у розмірі 1000,00 грн /а.с.12/. Сума заборгованості по цій податковій декларації становить 1000,00 грн.

07.04.2017 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість ТОВ "КГ "Фенікс" за жовтень 2015 року, за результатами якої встановлено порушення термінів реєстрації податкової накладної №5 від 08.10.2015 на суму ПДВ 3486,60 грн, кількість днів затримки - 6 календарних днів, про що складено акт №1430/16-03-12-01-45/39781252 /а.с.20/, який вручено відповідачу 20.04.2017 /а.с.21/.

11.04.2017, на підставі акту №1430/16-03-12-01-45/39781252 від 07.04.2017, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0003771201, яким до ТОВ "КГ "Фенікс" застосовано штрафну санкцію за несвоєчасну сплату у розмірі 348,66 грн /а.с.18/, яке вручено відповідачу 20.04.2017 /а.с.19/.

17.07.2017 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, за результатами якої встановлено неподання податкової звітності з ПДВ за червень 2016 року, про що складено акт №3417/16-31-12-01-45/39781252 /а.с.14-15/, який повернутий до контролюючого органу у зв`язку із закінченням терміну зберігання /а.с.16-17/.

28.08.2017, на підставі акту №3417/16-31-12-01-45/39781252 від 17.07.2017, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0020721203, яким до ТОВ "КГ "Фенікс" застосовано штрафну санкцію за неподання податкової звітності з ПДВ за червень 2016 року у розмірі 170,00 грн /а.с.13/, яке вручено відповідачу 05.09.2017 /а.с.13 зворотній бік/.

29.01.2018 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, за результатами якої встановлено неподання податкової звітності з ПДВ за січень, лютий, квітень, жовтень 2017 року, про що складено акт №856/16-31-12-03-45/39781252 /а.с.23-24/, який повернутий до контролюючого органу у зв`язку із закінченням терміну зберігання /а.с.25/.

29.01.2018, на підставі акту №856/16-31-12-03-45/39781252 від 29.01.2018, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0004891203, яким до ТОВ "КГ "Фенікс" застосовано штрафну санкцію за неподання податкової звітності з ПДВ за червень 2016 року у розмірі 4080,00 грн /а.с.22/, яке повернуто до контролюючого органу у зв`язку із закінченням терміну зберігання /а.с.25/.

15.02.2018 ГУ ДФС у Полтавській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, за результатами якої встановлено неподання податкової звітності з ПДВ за грудень 2017 року, про що складено акт №1479/16-31-12-03-45/39781252 /а.с.28/, який повернутий до контролюючого органу у зв`язку із відсутністю адресата /а.с.29/.

01.03.2018, на підставі акту №1479/16-31-12-03-45/39781252 від 15.02.2018, ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0010521203, яким до ТОВ "КГ "Фенікс" застосовано штрафну санкцію за неподання податкової звітності з ПДВ за червень 2016 року у розмірі 1020,00 грн /а.с.26/, яке повернуто до контролюючого органу у зв`язку із вибуттям відповідача /а.с.26 зворотній бік/.

Крім того, відомостями з інтегрованої картки платника податків за платежем Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) /а.с.68/ та розрахунком податкового боргу ТОВ "КГ "Фенікс" (ЄДРПОУ 39781252) /а.с.7/ підтверджено, що ТОВ "КГ "Фенікс" 05.02.2018 автоматично нараховано пеню у розмірі 27,25 грн на податковий борг минулих періодів за податковою декларацією з ПДВ за вересень 2016 року №9196966196 від 19.10.2016.

Отже, з огляду на несплату відповідачем узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) утворився податковий борг у загальному розмірі 6645,91 грн, у тому числі: податковий борг - 1000,00 грн, штрафні санкції-5618,66 грн, пеня-27,25 грн.

16.11.2015 Верхньодніпровською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області сформовано та надіслано відповідачу податкову вимогу №1751-23 про сплату узгодженої суми грошового зобов`язання у загальному розмірі 847,41 грн /а.с.10/. Податкова вимога отримана платником податків 03.12.2015, що підтверджено копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення /а.с. 10/.

Сторонами у справі доказів оскарження даної податкової вимоги у встановленому законом порядку та переривання податкового боргу не надано.

Довідкою ГУ ДПС у Полтавській області від 24.07.2020 №28543/10/16-31-51-10-09 /а.с.8/ підтверджено, що ТОВ "КГ "Фенікс" має відкриті рахунки у банківських установах.

Посилаючись на несплату відповідачем податкового зобов`язання у строки, визначені Податковим кодексом України, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

За змістом підпунктів 14.1.39, 14.1.156, 14.1.175, 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк). Податковий борг- сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання. Пеня- сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Згідно із підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу Україникрім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно із підпунктом 129.1.3. пункту 129.1. статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається: при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Нарахування пені закінчується, зокрема, у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (пп. 129.3.1. п. 129.3. статті 129 Податкового кодексу України).

За змістом абзацу 2 пункту 129.4. статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня (з 271 календарного дня у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

За змістом пункту 57.3. статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Згідно з пунктом 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Відповідно до пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Підпунктом 20.1.19 пункту 20.1 статті20 Податкового кодексу України визначено, що податковий орган наділений правом стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Відповідно до пункту 41.2статті 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 102.4 статті 102 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Згідно з абзацом 10 пункту 52 1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Суд враховує, що пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" (із змінами) відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. установлено з 12 березня 2020 р. до 22 травня 2020 р. на всій території України карантин.

Також, постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2020 р. № 392 "Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів" установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 22 травня 2020 р. до 31 липня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської , Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) із урахуванням епідемічної ситуації в регіоні карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 №641 Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 установлено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі - COVID-19), з 1 серпня до 31 серпня 2020 р. на території Автономної Республіки Крим, Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, м. Києва, м. Севастополя (далі - регіони) карантин, продовживши на всій території України дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та від 20 травня 2020 р. № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» .

Постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2020 №760 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» , а саме у пункті 1 цифри і слово « 31 серпня» замінити цифрами і словом « 31 жовтня» .

ІV. ВИСНОВКИ СУДУ

Аналіз наведених норм Податкового кодексу України дає підстави для висновку, що статусу податкового боргу набуває узгоджена сума грошового (податкового) зобов`язання, не сплачена платником податків у визначений строк. Грошові зобов`язання, визначені відповідачем у податкових деклараціях , вважаються узгодженими з дати подання таких декларацій до контролюючого органу, не можуть бути оскаржені та підлягають сплаті у строки, визначені Податковим кодексом України. Грошові зобов`язання, визначені контролюючим органом у податкових повідомленнях-рішеннях, підлягають сплаті протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, а у разі процедури оскарження рішення контролюючого органу - протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

При цьому суд враховує, що в силу положень пункту 58.3. статті 58 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час спірних правовідносин) податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Матеріалами справи підтверджено, що податкові повідомлення-рішення, якими визначено грошові зобов`язання відповідача, заявлені до стягнення позивачем, були вручені відповідачеві або вважалися врученими в силу вимог пункту 58.3. статті 58 Податкового кодексу України.

Згідно із інформацією позивача вказані податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися в судовому або адміністративному порядку.

У зв`язку з несплатою відповідачем грошових зобов`язань, визначених самостійно та контролюючим органом у податкових повідомленнях-рішеннях, у встановлені Податковим кодексом України строки, ці зобов`язання набули статусу податкового боргу.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідач відзиву на позовну заяву, жодних заперечень чи доказів сплати суми податкового боргу до суду не надав.

Разом з тим, наявність у відповідача податкового боргу за узгодженими грошовими зобов`язаннями підтверджено довідкою ГУ ДПС у Полтавській області №28552/10/16-31-51-10-18 від 24.07.2020, розрахунком податкового боргу ТОВ "КГ "Фенікс" (ЄДРПОУ 39781252), відомостями з інтегрованої картки платника податків за платежем Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) .

Зважаючи на те, що строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), продовжений до 31.10.2020, трок давності, передбачений статтею 102 цього Кодексу, для стягнення податкового боргу не закінчився, тому податковий орган не пропустив строк для звернення до суду з цим позовом.

За таких обставин, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог Головного управління ДПС у Полтавській області.

Отже, позов належить задовольнити у повному обсязі.

V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Відповідно до статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Зважаючи на те, що позивачем є суб`єкт владних повноважень, доказів на підтвердження понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз не надано, тому суд не вбачає підстав для розподілу судових витрат.

На підставі викладеного та керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська,4, м. Полтава, 36014, ідентифікаційний код 43142831) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна група "Фенікс" (вул. Європейська,76, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 39781252) про стягнення коштів з рахунків платника податків задовольнити.

Стягнути кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Комерційна група "Фенікс" (вул. Європейська,76, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, ідентифікаційний код 39781252) у розмірі податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 6645,91 грн (шість тисяч шістсот сорок п`ять гривень дев`яносто одна копійка) на бюджетний рахунок №UA74899998031305002900001608, код отримувача 37965850, одержувач УК у м. Кременчуці/м. Кременчук/14060100, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету 14060100, код банку 899998.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91951973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4100/20

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні