Рішення
від 01.10.2020 по справі 460/7179/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

01 жовтня 2020 року м. Рівне №460/7179/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щербакова В.В. за участю секретаря судового засідання А.М. Трохимчук та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представники Чекальський А.М., Свінціцький В.А.

відповідача: представник Сорока Г.В.;

третіх осіб: Михальська М. М., Козлюк М. І., Остапчук О. О., представник Поліщук Н.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом КОРЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "САМОВРЯДНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА" до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Рівненська обласна організація політичної партії "Пропозиція", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинення певних дій

В С Т А Н О В И В:

КОРЕЦЬКА РАЙОННА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "САМОВРЯДНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА" (далі - позивач) звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області (далі - відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови №27 від 24.09.2020 в частині реєстрації кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих РІВНЕНСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ", а саме: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ; про скасування реєстрації ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 кандидатами у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих РІВНЕНСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ" .

Ухвалою від 30.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду. Відкрито провадження в адміністративній справі. Залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Рівненську обласну організацію політичної партії "Пропозиція", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 . Розгляд справи вирішено провести за правилами статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, яка визначає особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій, в загальному провадженні. Призначити судове засідання для розгляду справи по суті на 30 вересня 2020 року о 15:00 год.

Ухвалою суду від 30.09.2020, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, оголошено перерву в судовому засіданні до 01.10.2020.

У судовому засіданні 01.10.2020 на підставі ст. ст. 21, 47 КАС України представником позивача подано заяву про зміну предмету позову.

Ухвалою суду від 01.10.2020 заяву КОРЕЦЬКОЇ РАЙОННОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "САМОВРЯДНА УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА" про зміну предмету позову повернуто без розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 24.09.2020 відбулося засідання Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області, на якому постановою №27 було зареєстровано кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих РІВНЕНСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ", зокрема, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 . Позивач вважає неправомірними дії виборчої комісії щодо реєстрації вказаних кандидатів у депутати Корецької міської ради, оскільки вони є членами інших політичних партій та керівниками їх структурних утворень станом, як на момент висунення, так і на момент реєстрації, і по даний час. Відтак, вважає, що відповідно до вимог ст. 219 Виборчого кодексу України, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 не могли бути висунуті кандидатами та не могли бути включені до єдиного та територіальних виборчих списків політичної партії Пропозиція на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив позов задовольнити з підстав, наведених у позовній заяві. Додатково зауважив, що спірне рішення від 24.09.2020 підписане секретарем Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району М.Кирильчук, проте така лише 25.09.2020 була призначена секретарем комісії.

У встановлений ухвалою суду строк відзив на адміністративний позов відповідачем не подано. Проте, в судовому засіданні представник Корецької міської територіальної виборчої комісії заперечив повністю проти задоволення позову. Вказує, що нормами виборчого законодавства не передбачено обов`язку територіальної виборчої комісії перевіряти належність кандидатів у депутати до інших партій. Водночас, обов`язок щодо надання достовірної інформації щодо партійності покладається на самого кандидата. Зазначає, що у поданих до реєстрації кандидатів у депутати документах було зазначено, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 є безпартійними, а тому вважає, що Корецькою міською територіальною виборчою комісією було правомірно зареєстровано вказаних осіб кандидатами у депутати Корецької міської ради.

Щодо підписання оспорюваного рішення секретарем Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району М. Кирильчук представник відповідача у судовому засіданні зазначив, що на засіданні комісії 25.09.2020 було обрано нового секретаря комісії у зв`язку з самоусуненням від здійснення повноважень та відмовою підписувати протоколи та постанови Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області попереднім секретарем комісії. Протокольним рішенням було зобов`язано ОСОБА_5 привести у відповідність попередньо оформлені документи комісії, в тому числі й шляхом їх підписання.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Рівненська обласна організація політичної партії "Пропозиція", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 проти задоволення позову заперечили та просили відмовити у його задоволенні повністю.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - ОСОБА_3 у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином.

Заслухавши пояснення представників сторін та третіх осіб, розглянувши подані документи і матеріали, суд встановив наступне.

Постановою Верховної Ради України «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» №795-IX від 15.07.2020 призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року. Цією ж Постановою визначено, що чергові місцеві вибори не проводяться у разі призначення перших виборів депутатів відповідних місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2020 року.

З урахуванням Постанови Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" №807-IX від 17.07.2020 та розпоряджень Кабінету Міністрів України від 12.06.2020, якими визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад областей, Центральна виборча комісія постановою №160 від 08.08.2020 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою №176 від 14.08.2020 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

Додатком 16 до постанови Центральної виборчої комісії №160 від 08.08.2020 Корецька міська рада Рівненського району Рівненської області визначена тією міською радою Рівненської області, що обиратиметься на перших виборах депутатів місцевої ради 25 жовтня 2020 року.

За даними офіційного сайту Центральної виборчої комісії політична партія «Пропозиція» включена до Переліку політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Рівненська обласна організація політичної партії Пропозиція включена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Постановою Центральної виборчої комісії №172 від 10.08.2020 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій.

Додатком 358 до цієї Постанови утворено і сформовано склад Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області. Головою комісії є ОСОБА_6

24 вересня 2020 року до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області представником Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція" ОСОБА_1 подано заяву та інші, визначені частиною першою статті 222 Виборчого кодексу України, документи для реєстрації кандидатів у депутати Корецької міської ради на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція".

За результатом розгляду вказаних вище документів, Корецькою міською територіальною виборчою комісією Рівненського району Рівненської області прийнято постанову №27 «Про реєстрацію кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецької міської ради від Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція" та постановлено:

1. Зареєструвати кандидатів в депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області від Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція" (Згідно додатку).

2. Надіслати копію цього рішення представнику Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція" ОСОБА_1 .

3. Видати представнику Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція" ОСОБА_1 посвідчення кандидатів у депутати Корецької міської ради встановленої форми.

4. Рішення про реєстрацію кандидатів у депутати до Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція", розмістити на стенді офіційних матеріалів комісії та на веб сайті Корецької районної ради.

5. Передати відомості про реєстрацію кандидатів у депутати від Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція" до Центральної виборчої комісії у порядку, встановленому частиною 8 статті 227 Виборчого кодексу України.

Згідно з Додатку до постанови № 27 від 24 вересня 2020 року «Про реєстрацію кандидатів у депутати Корецької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Корецької міської ради від Рівненської обласної організації політичної партії "Пропозиція", а саме - Територіального виборчого списку та Єдиного виборчого списку кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненської області, висунутих Рівненською обласною організацією політичної партії «Пропозиція» на перших чергових місцевих виборах 25 жовтня 2020 року в територіальному окрузі № 1, № 2, № 3, то до них включено, в тому числі, наступних кандидатів: ОСОБА_1 (партійність - безпартійний), ОСОБА_2 (партійність - безпартійний), ОСОБА_3 (партійність - безпартійний), ОСОБА_4 (партійність - безпартійний).

Саме реєстрація вказаних кандидатів, на переконання сторони позивача, проведена з порушенням вимог Виборчого кодексу України, оскільки такі кандидати у депутати є членами інших політичних партій та керівниками їх структурних утворень станом, як на момент висунення, так і на момент реєстрації, і по даний час. А тому, у відповідності до вимог виборчого законодавства, вказані особи не могли бути висунуті кандидатами та не могли бути включені до єдиного та територіальних виборчих списків політичної партії «Пропозиція» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Вирішуючи даний спір та надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з наступного.

Гарантії права громадян на участь у виборах визначає Виборчий кодекс України, який також регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

За правилами статті 11 Виборчого кодексу України, громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.

Пунктом 2 частини першої статті 12 Закону України «Про політичні партії в Україні» №2365-III від 05.04.2001, передбачено, що політичні партії мають право, зокрема, брати участь у виборах до органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у порядку, встановленому відповідними законами України.

Загальний порядок висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови встановлений положеннями статті 216 Виборчого кодексу України.

Згідно з частинами першою, другою цієї статті, висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування. Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Частиною другою та четвертою статті 217 Виборчого кодексу України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина. Обласна організація партії, зокрема, може висунути кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм);

Відповідності до ст. 218 Виборчого кодексу України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Статтею 219 Виборчого кодексу України передбачений порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше).

У відповідності до приписів частин першої, другої, третьої та четвертої статті 219 Виборчого кодексу України, висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

Організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у частині другій цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.

За правилами частини сьомої та восьмої статті 219, особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії.

Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

За умови отримання виборчою комісією Автономної Республіки Крим, обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією переліку документів, визначених статтею 222 Виборчого кодексу України, остання реєструє кандидатів у депутати.

Відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати (частина четверта статті 222 Кодексу).

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачений у ст. 227 Виборчого кодексу України.

У відповідності до частини першої, другої цієї статті кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу. Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Згідно із частинами п`ять та шість статті 227 Виборчого кодексу України, у разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат". У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій. У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення така особа рішенням територіальної виборчої комісії виключається з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена.

Територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

У судовому засіданні третіми особами ОСОБА_1 , ОСОБА_4 надано пояснення, що вони на момент їх реєстрації кандидатами у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненької області були безпартійними.

В свою чергу, ОСОБА_2 зазначила, що нею подано заяву про припинення членства в політичній партії Об`єднання Самопоміч ще до моменту її реєстрації кандидатом у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненької області.

За наявною в матеріалах справи копією газети Урядовий кур`єр підтверджується подання ОСОБА_2 відповідного оголошення про припинення членства у партії.

За наявною на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії інформації судом встановлено, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 брали участь у місцевих виборах як безпартійні. (https://cvk.gov.ua/pls/vm2015/pvm056pid102=8310pf7691=8310pt001f01=100rej=0pt00_t001f01=100.html,https://cvk.gov.ua/pls/vm2015/pvm056pid102=8311pf7691=8311pt001f01=100rej=0pt00_t001f01=100.html, https://cvk.gov.ua/pls/vm2015/pvm056pid102=8311pf7691=8311pt001f01=100rej=0pt00_t001f01=100.html, https://cvk.gov.ua/pls/vm2015/pvm056pid102=8310pf7691=8310pt001f01=100rej=0pt00_t001f01=100.html) брали участь у місцевих виборах як безпартійні.

Судом не здобуто, а позивачем на надано доказів, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 на момент реєстрації їх кандидатами у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненької області були членами політичної партії.

Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 30.09.2020 витребувано в Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) інформацію щодо наявності чи відсутності станом на 24.09.2020 членства у політичних партіях громадян України - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 .

Листом від 01.10.2020 №1957/2636/0/20-20/05.6-08 Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Львів) повідомлено, що відділ державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань у Рівненській області Управління державної реєстрації не володіє інформацією щодо членства у політичних партіях та їх структурних утворень, окрім складу керівних органів. Крім того, суду надана інформація про те, що згідно з Реєстром громадських формувань - Розділ Реєстр політичних партій та документів реєстраційних справ ОСОБА_1 є керівником структурного утворення політичної партії Корецької районної організації Політичної партії Народний фронт , ОСОБА_2 є головою Організації, Членом Виконавчого комітету (за посадою) Корецької районної організації Політичної партії "Об`єднання "САМОПОМІЧ" в Рівненській області та Член Виконавчого Комітету Рівненської обласної організації Політичної партії "Об`єднання "САМОПОМІЧ", ОСОБА_3 - Координатор, Член Ради Корецької районної організації Політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі". По ОСОБА_4 - припинено діяльність Корецької районної організації Політичної партії "Сильна Україна".

У відповідності до ст.1 Закону України «Про політичні партії в України» право громадян на свободу об`єднання у політичні партії для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів визначається і гарантується Конституцією України. Встановлення обмежень цього права допускається відповідно до Конституції України в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей, а також в інших випадках, передбачених Конституцією України. Ніхто не може бути примушений до вступу в політичну партію або обмежений у праві добровільного виходу з політичної партії. Належність чи неналежність до політичної партії не може бути підставою для обмеження прав і свобод або для надання державою будь-яких пільг і переваг. Обмеження щодо членства у політичних партіях встановлюються виключно Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 6 ст. 6 Закону України «Про політичні партії в України» порядок вступу до політичної партії, зупинення та припинення членства в ній визначається статутом політичної партії.

Громадянин України має право в будь-який час зупинити чи припинити своє членство в політичній партії шляхом подання заяви до відповідних статутних органів політичної партії. Членство в політичній партії зупиняється чи припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. З цього ж дня припиняється перебування громадянина України на будь-яких виборних посадах в політичній партії. Дія частини шостої цієї статті не поширюється на членів політичних партій, обраних на посади керівника та заступника керівника політичної партії. Членство в політичній партії зазначених керівників припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи його заступника.

Тобто положення ст. 6 Закону України «Про політичні партії в України» встановлює особливий порядок зупинення чи припинення членства у політичній партії, яких обрано на посади керівника та заступника керівника політичної партії.

В свою чергу, вказаним законом не встановлення таких особливостей щодо осіб, які займають керівні посади в структурних утвореннях політичних партій.

За наведених обставин, суд вважає, що наявна у Реєстрі громадських формувань та документах реєстраційних справ інформація про те, що ОСОБА_1 є керівником структурного утворення політичної партії Корецької районної організації Політичної партії Народний фронт , ОСОБА_2 є головою Організації, Членом Виконавчого комітету (за посадою) Корецької районної організації Політичної партії "Об`єднання "САМОПОМІЧ" в Рівненській області та Член Виконавчого Комітету Рівненської обласної організації Політичної партії "Об`єднання "САМОПОМІЧ", ОСОБА_3 є членом Ради Корецької районної організації Політичної партії "Рух Нових Сил Михайла Саакашвілі", не є прямим доказом того, що такі особи є членами політичної партії.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що порядок реєстрації кандидатів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих Рівненською обласною організацією політичної партії Пропозиція відповідав вимогам Виборчого кодексу України.

Щодо обґрунтувань представника позивача про неправомірність постанови Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області №27 від 24.09.2020 з підстав її підписання секретарем комісії, яка була призначена лише 25.09.2020, суд зазначає наступне.

Як вже зазначалося вище по тексту рішення постановою Центральної виборчої комісії №172 від 10.08.2020 утворено та сформовано склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій.

Додатком 358 до цієї Постанови утворено і сформовано склад Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області. Вказано, що головою комісії є ОСОБА_6 , а секретарем комісії - ОСОБА_7 .

Відповідно до протоколу засідання Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району №8 від 25.09.2020 одним із питань порядку денного було питання про невиконання секретарем обов`язків, передбачених постановою ЦВК №173 від 10.08.2020, обрання для ведення засідання комісії від 25 вересня 2020 року секретаря з числа членів комісії з делегуванням йому обов`язків на доопрацювання невиконаної роботи.

Протокольним рішенням комісії було вирішено (постановлено) призначити секретарем комісії на 25.09.2020 року члена комісії ОСОБА_8 , зобов`язано члена комісії ОСОБА_8 доробити протоколи і постанови з правом підпису попередніх засідань для запобігання зриву виборчого процесу (22-24 вересня 2020 року).

У судовому засіданні було встановлено, що ряд постанов та протоколів засідання комісії, в тому числі й постанова №27 від 24.09.2020, не були підписані секретарем комісії ОСОБА_7 з невідомих причин.

Згідно з ч. ч. 12, 14, 15 ст. 36 Виборчого кодексу України рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов`язковим для виконання. Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом. У такому разі виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення по суті питання.

Відповідно до ст. 37 Виборчого кодексу України документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією. Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови. Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). З питань поточної діяльності виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.

Аналогічні положення містяться у Порядку організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів (Додаток до постанови Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 173).

Отже, рішення комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії. В свою чергу, постанова - це оформлений паперовий документ, який виготовлений для матеріального відображення прийнятого виборчою комісією рішення.

Судом встановлено та не заперечено сторонами, що рішення про реєстрацію кандидатів у депутати Корецької міської ради Рівненського району Рівненької області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих РІВНЕНСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ", було прийняте відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії на її засідання 24.09.2020.

З аналізу вказаних вище норм та враховуючи досліджені в судовому засіданні докази, дотримуючись принципу пропорційності, суд приходить до висновку, що в даному випадку підписання оригіналу постанови Корецької міської територіальної виборчої комісії №27 від 24.09.2020 ОСОБА_8 , яку призначено секретарем комісії протокольним рішенням комісії від 25.09.2020 та зобов`язано дооформити протоколи і постанови з правом підпису попередніх засідань, в тому числі тих, що прийняті на засіданні комісії 24.09.2020, а не попереднім секретарем комісії ОСОБА_7 , не може бути безумовною та беззаперечною підставою для скасування колегіального рішення комісії. Суд вважає, що в даному випадку, порушення порядку оформлення процесуального документа у виборчому процесі не може ставити в залежність реалізації громадян України активного виборчого права обирати та бути обраним.

Крім того, виборчим законодавством передбачено, що постанова підписується секретарем комісії (секретарем засідання), як посадовою особою.

Додатково суд вказує на те, що Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував про необхідність дотримання вимог щодо виправданості втручання у права, гарантовані статтями 8-10 Конвенції.

У рішенні від 03 квітня 2008 року по справі «Корецький та інші проти України» ЄСПЛ визнав, що втручання в свободу об`єднання заявників не було виправданим і порушувало права, гарантовані статтею 11 Конвенції.

Зокрема, за позицією ЄСПЛ виправданість втручання у права, гарантовані Конвенцією встановлюється - за сукупності трьох умов:

1) втручання здійснюється «згідно із законом» ,

2) втручання переслідує законну мету, зазначену у другому пункті відповідної статті Конвенції.

3) втручання є «необхідним у демократичному суспільстві» для досягнення такої цілі чи цілей (мається на увазі, що воно відповідає нагальній соціальній потребі, і, зокрема, є пропорційним до поставленої законної мети).

За наведених обставин суд прийшов до висновку, що постанова Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області №27 від 24 вересня 2020 року, відповідає встановленим у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям законності, компетентності, обґрунтованості, неупередженості, добросовісності, розсудливості та пропорційності, а відтак жодних підстав для її скасування немає.

Таким чином, у задоволенні позову Корецької Районної організації політичної партії "Самоврядна українська держава" належить відмовити повністю.

Відповідно до ч.2 ст.132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Так, позивачем при зверненні з даним позовом до Рівненського окружного адміністративного суду не подано документ про сплату судового збору у встановленому Законом України "Про судовий збір" розмірі.

Згідно із частиною дев`ятою статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Враховуючи те, що у задоволенні позову позивача відмовлено, то суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору на користь Державного бюджету України, розмір якого становить 2102,00грн.

Керуючись статтями 241-246, 255, 287, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позову Корецької районної організації політичної партії "Самоврядна українська держава" (вул. Берездівська, буд.28,м.Корець,Рівненська область,34700, код ЄДРПОУ 43749576) до Корецької міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області (пл.Київська,5,м.Корець,Рівненська область,34700, код ЄДРПОУ 43758444), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Рівненська обласна організація політичної партії "Пропозиція" (33028, м. Рівне, вул. Міцкевича, 32, офіс 52, кв. 24, код ЄДРПОУ 43645119), ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_3 ) про визнання протиправною та скасування в частині постанови, зобов`язання вчинення певних дій - відмовити повністю.

Стягнути з Корецької районної організації політичної партії "Самоврядна українська держава"(вул. Берездівська, буд.28,м.Корець,Рівненська область,34700, код ЄДРПОУ 43749576) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2102,00грн. (дві тисячі сто дві гривні нуль копійок), який перерахувати: Одержувач УК у м. Рівному/м. Рівне/2203010; Реквізити одержувача (код за ЄДРПОУ) 38012714; Банк отримувача Казначейство України (ЕАП); Код банку отримувача (МФО) 899998; Рахунок отримувача UA 688999980313111206084017002;Код класифікації доходів бюджету 22030101; Призначення платежу


;Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), Рівненський окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Судове рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справи набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржене.

Апеляційна скарга на рішення суду подається у дводенний строк з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складений 01 жовтня 2020 року о 20:20 год.

Суддя В.В. Щербаков

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91952082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/7179/20

Постанова від 05.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

В.В. Щербаков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні