РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 жовтня 2020 року справа № 580/4271/20
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у одноособово в складі головуючого судді - Бабич А.М.,
за участю:
секретаря судового засідання - Виноградової А.С.
позивача - ОСОБА_1 ,
представників відповідача - Карташева С.С. (згідно з посадою), Олексюка Н.М. (згідно з ордером),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду правилами загального позовного (термінового) провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Матусівської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області про визнання незаконним і скасування рішення, зобов`язання прийняти рішення,
УСТАНОВИВ:
01.10.2020 ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) (далі - позивач) подав у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Матусівської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області (20631, Черкаська обл., Звенигородський р-н., с.Матусів, вул.Кравченка, буд.7; код ЄДРПОУ 43797499) (далі - відповідач) про:
визнання незаконною та скасування постанови від 29.09.2020 №91;
зобов`язання прийняти рішення про реєстрацію його кандидатом на посаду сільського голови Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області.
В обґрунтування зазначив, що 24.09.2020 подав відповідачу заяву про висування його як кандидата на посаду голови Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, до якої додав документи, передбачені ст.224 Виборчого кодексу України. 30.09.2020 отримав від відповідача постанову про відмову в його реєстрації, як кандидата на посаду сільського голови. Вважає, що рішення прийняте відповідачем з порушенням норм Виборчого кодексу України.
Ухвалою суду від 01.10.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд прави одноособово за правилами загального позовного (термінового) провадження. Призначено підготовче засідання на 02.10.2020 о 10год.40хв. Надано відповідачу строк до 10 год.00хв. 02.10.2020 для надання до суду відзиву на позовну заяву та всіх письмових і електронних доказів.
Відповідач правом надати письмовий відзив не скористався.
У підготовчому провадженні суд задовольнив всі клопотання учасників щодо долучення доказів та відмовив у задоволенні клопотання позивача про виклик для допиту ОСОБА_2 .
Заслухавши учасників, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на таке.
Відповідно до додатку №9 до постанови Звенигородської районної територіальної виборчої комісії Черкаської області від 09.09.2020 №13 відповідач діє в складі 18 осіб: голова комісії - ОСОБА_3 , заступник голови комісії - Кебус В.М., секретар комісії - ОСОБА_4 ; члени комісії: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19
24.09.2020 позивач подав відповідачу заяву з додатками для реєстрації його кандидатом на посаду Матусівського сільського голови Звенигородського району Черкаської області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.
Відповідач 24.09.2020 о 18 год 20 хв. склав та надав позивачу довідку №66 про прийняття від нього територіальною виборчою комісією в особі секретаря ОСОБА_4 документів для реєстрації таким кандидатом: заяви про самовисування (1арк), автобіографію (1арк), одну фотографію кандидата розміром 4х6 см (1арк), копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспорту книжечки (1 арк), квитанцію про сплату грошової застави на 1 арк., флешку.
Суд встановив, що постановою Матусівської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області від 22.08.2020 №1 встановлено порядок прийняття електронних документів лише на цифрових носіях у вигляді CD-R диску, що обґрунтоване метою запобігти можливості зміни записаних на них даних та із-за технічної неможливості перевірки дійсності електронних документів цифровими підписами. Це рішення чинне та не скасоване на час судового вирішення спору. Водночас отримана від позивача флешка була прийнята. Зафіксовані на ній файли згідно з поясненнями позивача не містили його підпису, у т.ч. цифрового.
На запит позивача видана довідка за підписом керуючого ТВБВ №10023/091 Кашіцької Л.М. від 24.09.2020 №123-06, що згідно з заявою позивача від 24.09.2020 у квитанції від 24.09.2020 №71 необхідно правильним вважати призначення платежу: Внесення грошової застави на кандидата на голову Матусівської сільської ради с.Матусів ОСОБА_1 .
24.09.2020 фізичні особи в кількості 27 осіб, у т.ч. позивач і член комісії ОСОБА_14 склали акт про те, що відповідач не прийняв заяви громадян і електронні носії з фотокартками 4*6 та автобіографії в кандидатів у депутати Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області, серед яких 21 особа. Акт підписаний у т.ч. позивачем.
Згідно з актом від 29.09.2020, підписаним позивачем, ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , позивачу надано 29.09.2020 о 17год. 00 хв. в приміщенні будинку культури одним із членів комісії автобіографію для фотографування.
29.09.2020 відповідач прийняв оскаржувану постанову №91, якою відмовив позивачу у реєстрації кандидатом на посаду Матусівського сільського голови Звенигородського району Черкаської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року у зв`язку зі встановленням відсутності в пакеті документів, які подав позивач, електронних версій автобіографії та фотографії кандидата на цифровому носії CD-диску, а також відсутності в автобіографії особистого підпису позивача та дати. Крім того комісія встановила, що додана до заяви про реєстрацію кандидатом квитанція про здійснення перерахунку на спеціальний рахунок комісії грошових коштів в сумі 5000грн не містить призначення платежу грошова застава , з огляду на що комісія дійшла висновку, що позивач не додав до заяви належним чином складений документ щодо сплати грошової застави.
Тому позивач звернувся з вищевказаним позовом до суду.
Для вирішення спору суд врахував ч.2 ст.19 Конституції України, згідно з якою органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Верховна Рада України постановою від 15.07.2020 №795-IX призначила чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.
Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовка та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає Виборчий кодекс України від 19.12.2019 №396-IX (далі - ВК України) .
Підготовка та проведення виборів регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії (ч.1 ст.2 ВК України).
Частиною першою статті 11 ВК України визначено, що громадяни України, які є виборцями, мають право висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до ч.1 ст.32 ВК України визначено, що в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Частиною другою статті 32 ВК України визначено перелік виборчих комісій:
Центральна виборча комісія;
окружні виборчі комісії;
територіальні виборчі комісії;
дільничні виборчі комісії.
Повноваження територіальних виборчих комісій щодо організації підготовки і проведення місцевих виборів визначені ст.206 ВК України.
Згідно з п.4 ч.2 ст.206 ВК України вона реєструє кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірених осіб, представників, уповноважених осіб організацій партій - суб`єктів відповідного виборчого процесу та видає їм посвідчення.
Зважаючи, що спірні правовідносини стосуються реєстрації особи, як кандидата в сільського голову, суд врахував абзац третій ч.2 ст.216 ВК України, згідно з яким право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Порядок висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови визначений ст.221 ВК України.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.221 ВК України право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом. Висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі організацією партії відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та цією статтею.
Порядок реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови встановлений ст.229 ВК України.
Відповідно до ч.ч.1-3 ст.229 ВК України визначено, що кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу. Подання документів до відповідної сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови закінчується за тридцять днів до дня голосування. Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від такої організації партії, а кандидатів, висунутих шляхом самовисування, - ними особисто, крім випадків подачі таких документів за допомогою електронних сервісів у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.
Отже, позивач мав право подати документи для реєстрації його кандидатом до 25.09.2020.
Документи, передбачені частинами першою та другою ст.229 ВК України, подані до відповідної виборчої комісії з порушенням строку, встановленого частиною другою статті 229 цього Кодексу, не розглядаються, рішення виборчої комісії у такому разі не приймається, про що повідомляється суб`єкту звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії. Отже, всі документи, подані кандидатом після 25.09.2020 не підлягають розгляду.
Умови реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови встановлені в ст.224 ВК України.
Відповідно до ч.1 ст.224 ВК України визначено, що відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів :
1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, підписаної керівником організації партії та засвідченої печаткою організації партії або організації відповідної партії вищого рівня, або печаткою партії;
2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яке має бути підписане керівником організації партії та засвідчене печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яка повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність);
4) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;
5) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити : прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (складається у друкованому вигляді);
6) однієї фотографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;
7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.
Отже, закон має вимоги як щодо форми документів, так і до їх змісту. Окремі види документів обов`язково подаються у паперовій та електронній формі.
Автобіографія кандидата викладається друком та обов`язково має містити дату та бути підписана особисто кандидатом. Вказаний пункт 5 ч.1 ст.224 ВК України викладений таким чином, що граматичний і пунктуаційний його аналіз свідчить про необхідність наявності підпису особи у т.ч. на копіях, що надаються в електронній формі в додаток до письмової.
Позивач визнає, що надані на флеш-носії копії документів, у т.ч. його автобіографія не містили його підпису.
Надана відповідачем суду копія його паперової автобіографії не містить дати та підпису.
Твердження позивача про те, що поданий ним пакет документів містив підписану автобіографію, яку у світлокопії надав суду до позовної заяви, не підтверджується сукупністю належних, допустимих і достовірних доказів з огляду на таке.
Відповідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Належними згідно з ч.1 ст.73 КАС України є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Достовірними відповідно до ч.1 ст.72 КАС України є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Згідно з ч.1 ст.76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Згаданий вище акт від 29.09.2020, підписаний позивачем, ОСОБА_20 та ОСОБА_21 , не містить інформації про те, чию автобіографію позивач отримав для фотографування та особу члена комісії, яка надала йому таку можливість саме 29.09.20, не містить жодних підписів членів відповідної комісії. Крім того, наданий суду в копії акт від 29.09.2020 щодо неприйняття відповідачем заяв, електронних носіїв з фотокартками та автобіографії в кандидатів в депутати від 21 фізичної особи не містить інформації про неприйняття таких документів від позивача.
Як наслідок, відсутні об`єктивні підстави вважати, що подана суду світлокопія його автобіографії з фото телефону позивача, яка містить його підпис та дату від 24.09.2020, є примірником оригіналу, що наданий ним 24.09.2020 відповідачу.
Отже, сукупністю належних, допустимих і достовірних доказів не доведено, що поданий позивачем пакет документів щодо реєстрації його кандидатом на сільського голову містив датовану та підписану його автобіографію.
Крім того відсутні докази щодо фактичних спроб позивача надати у встановлений законом строк та порядку вказані вище належно оформлені документи або скарги на дії членів комісії. Також відсутні кримінальні провадження щодо можливого підроблення документів кандидатів.
Вимоги щодо сплати грошової застави визначені у ст.225 ВК України.
Згідно з абзацом першим ч.2 ст.225 ВК України встановлено, що організація партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, висунута шляхом самовисування на посаду сільського, селищного, міського голови (міста з кількістю виборців до 75 тисяч), у єдиному одномандатному виборчому окрузі, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу .
Відповідно до ч.3 ст.225 ВК України реквізити рахунку для внесення грошової застави не пізніш як на другий день після початку виборчого процесу розміщуються відповідною територіальною виборчою комісією на її офіційному веб-сайті (за наявності) та/або на стенді офіційних матеріалів такої комісії, а також передаються до Центральної виборчої комісії для розміщення на її офіційному веб-сайті.
Порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави відповідно до ч.7 ст.225 ВК України встановлюється Центральною виборчою комісією спільно з Міністерством фінансів України не пізніш як за шістдесят днів до дня голосування. На час вирішення спору діє Порядок, затверджений постановою ЦВК від 21.08.2020 №193 (далі - Порядок).
Відповідно до абзацу сьомого п.3 Порядку грошова застава вноситься особою, яка висувається кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови шляхом самовисування в єдиному одномандатному виборчому окрузі.
Згідно з п.6 Порядку територіальна виборча комісія, яка здійснює організацію підготовки та проведення місцевих виборів, відкриває в органах Державної казначейської служби України в установленому законодавством порядку спеціальний (депозитний) рахунок для внесення грошової застави та не пізніш як на другий день після початку виборчого процесу розміщує його реквізити на своєму офіційному вебсайті (за наявності) та/або на стенді офіційних матеріалів, а також передає зазначені реквізити до Центральної виборчої комісії для розміщення на офіційному вебсайті Комісії.
Суд врахував відсутність доказів вручення позивачем відповідачу вказаної довідки вих.№123-06 від 24.09.2020 щодо зміни призначення платежу, вказаного у квитанції, що була подана ним до заяви від 24.09.2020 для реєстрації кандидатом на зазначену посаду.
Відповідно до ч.5 ст.224 ВК України визначено, що документи для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови можуть подаватися до відповідної виборчої комісії за допомогою електронних сервісів в порядку, встановленому Центральною виборчою комісію.
У такому разі документи, передбачені частиною першою цієї статті, можуть подаватися у вигляді електронних копій, вірність яких засвідчується керівником відповідної організації партії та/або відповідним кандидатом з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
У разі прийняття Центральною виборчою комісією рішення про застосування електронних сервісів для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови положення частини другої цієї статті щодо особистого пред`явлення документа, передбаченого частиною першою статті 8 цього Кодексу, кандидатом, який балотується шляхом самовисування, не застосовуються. В такому разі документи, передбачені пунктами 4-7 частини першої та частиною другою цієї статті, підписуються (засвідчуються) відповідним кандидатом з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
У спірних обставинах позивач не скористався правом надати вказаний перелік документів з використанням власного цифрового підпису.
Згідно з ч.2 ст.224 ВК України встановлено, що відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого шляхом самовисування, за умови особистого пред`явлення ним документа, передбаченого частиною першою статті 8 цього Кодексу, та подання ним документів, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, а також подання особисто підписаної ним заяви про самовисування кандидатом на посаду відповідно сільського, селищного, міського голови із згодою на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних у зв`язку з участю у місцевих виборах.
Відповідно до ч.3 ст.224 ВК України визначено, що представнику організації партії, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови, який подав документи в порядку самовисування, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.
Згідно з ч.4 ст.224 ВК України встановлено, що відповідальність за достовірність та точність відомостей у документах, зазначених у пункті 5 частини першої цієї статті (для осіб, висунутих шляхом самовисування - передбачених частиною другою цієї статті), поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, несуть особи, висунуті кандидатами на посаду сільського, селищного, міського голови.
Відповідно до ч.ч.7, 8 ст.229 ВК України сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації. Відомості про реєстрацію кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови із зазначенням суб`єкта висування, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), всіх попередніх прізвищ, власних імен, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання кожного кандидата не пізніш як за двадцять два дні до дня голосування оприлюднюються територіальною виборчою комісією у визначений нею спосіб.
Згідно з п.1 ч.2 ст.230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)".
Відповідно до ч.4 ст.230 ВК України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови . Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови.
Частиною 3 статті 230 ВК України визначено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.
Відсутність таких обов`язкових реквізитів документів як дата та особистий підпис кандидата, не є неточністю чи помилкою і свідчать про фактичну його відсутність.
Відповідно до ч.ч.3, 4 ст.32 ВК України виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені Конституцією України, цим Кодексом та законами України. Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом.
Врахувавши встановлені обставини справи, суд дійшов висновку про відсутність обґрунтованих доводів щодо порушення відповідачем вимог закону у заявлених спірних правовідносинах. Факти, зазначені в оскаржуваному рішенні, підтверджені та свідчать про дотримання відповідачем вимог ч.2 ст.230 ВК України та його правомірність. Тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснюється у порядку визначеному ст.139 КАС України. Відповідно до ч.1 вказаної статті при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на результат вирішеного спору, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст.2-20 72-78, 132-139, 268, 272, 273, 275, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. Відмовити повністю в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Матусівської сільської територіальної виборчої комісії Звенигородського району Черкаської області (20631, Черкаська обл., Звенигородський р-н., с.Матусів, вул.Кравченка, буд.7; код ЄДРПОУ 43797499) про визнання незаконною та скасування постанови від 29.09.2020 №91 та зобов`язання прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом на посаду сільського голови Матусівської сільської ради Звенигородського району Черкаської області.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення.
Суддя А.М. Бабич
Рішення ухвалене, складене у повному обсязі, проголошене та підписане 02.10.2020.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91953091 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Лічевецький Ігор Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.М. Бабич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні