Постанова
від 02.10.2020 по справі 500/2791/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2020 року 15:30 годЛьвівСправа № 500/2791/20 пров. № А/857/11687/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Большакової О. О.,

суддів - Качмара В. Я, Курильця А. Р.,

за участю секретаря судового засідання - Пильо І.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Тернопільської обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" до Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії за апеляційною скаргою Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2020 року (суддя першої інстанції Мартиць О.І., м. Тернопіль, повний текст рішення складено 28.09.2020),

В С Т А Н О В И В:

26 вересня 2020 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" до Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про :

- визнання протиправним рішення Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області висунутих та включених до виборчих списків Тернопільською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року, від 25 вересня 2020 року 17 год. 35 хв.,

- скасування постанови №9 Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області висунутих та включених до виборчих списків Тернопільською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року" від 25 вересня 2020 року 17 год. 35 хв.,

- зобов`язання Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області скликати позачергове засідання та надати право усунути технічну помилку відповідно до пункту 3 статті 230 Виборчого Кодексу України,

- зобов`язання Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області скликати позачергове засідання та після усунення недоліків розглянути питання реєстрації кандидатів у депутати до Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що при прийнятті 25.09.2020 відповідачем спірної постанови порушені права позивача, а саме не надано можливості усунути технічну помилку в пакеті документів, поданих до Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області для реєстрації кандидатів у депутати до Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2020 року позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправною та скасовано постанову №9 Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області висунутих та включених до виборчих списків Тернопільською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року" від 25 вересня 2020 року. Зобов`язано Збаразьку міську територіальну виборчу комісію Тернопільського району Тернопільської області повторно розглянути питання реєстрації кандидатів у депутати висунутих та включених до виборчих списків Тернопільською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року з урахуванням вимог частини третьої статті 230 Виборчого кодексу України. Стягнуто з Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області в дохід Державного бюджету України судовий збір в розмірі 2102 грн.

Із таким судовим рішенням не погодилася Збаразька міська територіальна виборча комісія Тернопільського району Тернопільської області та подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просила скасувати рішення і постановити нове - про відмову в позові. Апелянт, зокрема, зауважив, що дана справа не є незначної складності, а тому представником може бути лише адвокат. Позов було подано і підписано представницею за довіреністю, яка не є адвокатом, а тому були підстави для повернення позовної заяви. Також суд першої інстанції безпідставно не допустив до участі у справі адвоката Ханаса Д.Б., який надав ордер на представництво відповідача.Суд в основу рішення поклав Витяг з протоколу ІІ етапу XVI конференції Тернопілсьької обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина як доказ, не надавши йому належної оцінки. Так суд безпідставно не взяв до уваги, що вказаний Витяг не входив до складу документації на реєстрацію кандидатів відповідно до вимог Виборчого кодексу.Зауважив, що рішення суду належним чином не мотивовано.

Позивачем було подано відзив на апеляційну скаргу, в якому вказано про законність і обгрунтованність судового рішення.

У судовому засіданні представник апелянта Небельський Р.О. підтримав апеляційну скаргу та дав пояснення, аналогічні викладеним у ній доводам.

Представники позивача Дрозда В.П., Яворівська Т.О., Деревляний В.Г. у судовому засіданні заперечили щодо задоволення апеляційної скарги та пояснили, що вважають оскаржуване судове рішення законним і обґрунтованим, а доводи апеляційної скарги безпідставними.

Восьмий апеляційний адміністративний суд, заслухавши пояснення представників сторін і дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги з таких мотивів.

Судом встановлено і підтверджено матеріалами справи, що 23.09.2020 Тернопільська обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" подала до Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати до Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року.

25.10.2020 о 17 год. 35 хв. відповідачем прийнято постанову "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, висунутих та включених до виборчих списків Тернопільської обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року", якою відмовлено в реєстрації всіх кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області, включених до виборчих списків (єдиного та територіального) Тернопільською обласною організацією Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року.

Апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність вказаного рішення з таких підстав.

Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму. (частина перша статті 273 КАС України)

Дана стаття кореспондується з положеннями Виборчого кодексу України, а саме статтею 64 частиною першою, в якій зазначено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

30 серпня 2020 року Центральна виборча комісія прийняла Постанову №208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року", якою постановила: оголосити з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Приписами частини першої статті 20 Виборчого кодексу України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частина перша статті 22 Виборчого кодексу України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Статтею 196 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом (частина перша статті 219 Виборчого кодексу України).

За нормами частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Статтею 222 Виборчого кодексу України визначено умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).

Згідно частини першої статті 227 Виборчого кодексу України кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

За нормами частини першої статті 222 Виборчого кодексу України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею вичерпного переліку документів.

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи. (частина друга статті 222 Виборчого кодексу України)

У частині шостій статті 227 Виборчого кодексу України зазначено, що територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

За нормами частини першої статті 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі:

1) порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, у тому числі перевищення встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку та територіальному виборчому списку організації партії на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), кандидатів у депутати в кожному багатомандатному окрузі на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч), які можуть бути висунуті організаціями партій;

2) відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави);

3) встановлення нею наявності у передвиборній програмі організації партії положень, спрямованих на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення;

4) висування кандидатів у депутати від організації партії, яка здійснює пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, їхньої символіки та щодо якої в установленому Кабінетом Міністрів України порядку прийнято рішення про невідповідність її діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

За змістом частини третьої статті 230 Виборчого кодексу України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування). (частина четверта статті 230 Виборчого кодексу України) .

Як видно з протоколу засідання Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району від 25.09.2020 одним з членів комісії при перевірці документів Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" виявлено невідповідність в списку територіального виборчого округу №2 вимогам частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України, а саме: до останніх у списку чотирьох кандидатів не застосована вимога до почергового включення кандидатів різної статі .

Представник Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" Яворівська Т.О. пояснила, що це є технічна помилка, той час як у рішенні конференції вказано вірно та зазначила, що політична партія просить дозволити усунути невідповідність у документах (а.с.13- 19).

Згідно наявного у матеріалах справи і дослідженого судом витягу з протоколу ІІ етапу ХVІ конференції Тернопільської обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина", проведеної 19.09.2020 року, сформовано територіальний виборчий список кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області у територіальному виборчому окрузі №2:

1. ОСОБА_1 ;

2. ОСОБА_2 ;

3. ОСОБА_3 ;

4. ОСОБА_4 ;

5. ОСОБА_5 ;

6. ОСОБА_6 ;

7. ОСОБА_7 ;

8. ОСОБА_8 ;

9. ОСОБА_9 .

Тобто формування списку кандидатів згідно цього рішення відповідає вимогам частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України.

Враховуючи викладене, апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що мала місце технічна помилка у поданому до виборчої комісії списку кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області у територіальному виборчому окрузі №2 та єдиному виборчому списку, так як саме рішення конференції Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" є підставою для реєстрації і таке прийнято з дотриманням вимог виборчого законодавства.

Апеляційний суд відхиляє доводи апелянта про недопустимість посилання на цей документ як на доказ, оскільки зазначений витяг належним чином засвідчений підписами головуючого ІІ етапу XVI Конференції Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина Деревляним В.Т. та секретарем Боднарчук О.Я. і скріплений печаткою Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина".

При цьому вказаний документ містить повну інформацію щодо питання, яке стосується даного спору і підстав для витребування повного тексту протоколу конференції, зокрема щодо питань, які не стосуються предмету дослідження, у суду першої інстанції не було.

Отже, відсутні підстави для обґрунтованого сумніву у достовірності вказаного доказу.

Згідно частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач не надав суду доказів фальсифікації вищевказаного документу, а тому суд першої інстанції правильно врахував його як доказ при вирішенні спору.

Крім того, апеляційний суд відхиляє аргументи апелянта щодо неподання зазначеного протоколу ІІ етапу ХVІ конференції Тернопільської обласної організації Всеукраїнське об`єднання "Батьківщина" до виборчої комісії при вирішенні питання про реєстрацію кандидатів у депутати, з огляду на те, що такий не вимагався відповідною виборчою комісією, а також при повідомленні представником Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина про технічні помилки у списку кандидатів, відповідач не з`ясував повно і з достатньою ретельністю це питання, зокрема з урахуванням рішення обласної конференції.

Право бути обраним до органів державної влади та органів місцевого самоврядування (пасивне виборче право) гарантоване статтею 38 Конституції України.

Верховний Суд в своєму рішенні від 28 червня 2019 року у справі №855/157/19 зазначив, що відповідно до параграфа 24 Документа Копенгагенської наради Конференції щодо людського виміру ОБСЄ від 29 червня 1990 року наведене право особи може бути обмеженим, якщо це передбачено законом і таке обмеження є розумним і співрозмірним цілям й завданням закону.

Проте, у відповідності з пунктом 7.5 названого Документа Копенгагенської наради ОБСЄ, процедури реєстрації кандидатів не повинні бути дискримінаційними. Отож підстави для відмови в реєстрації мають бути засновані на об`єктивних критеріях і чітко визначені в законі.

Отже, оскільки матеріалами справи підтверджено , що відповідач, виявивши недоліки у поданих позивачем документах для реєстрації кандидатів у депутати до Збаразької міської ради, не вжив заходів для повного і об`єктивного вирішення питання щодо дотримання позивачем вимог частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку, не надавши усунути допущені у поданих документах недоліки, допустив формалізм і порушив права суб`єкта виборчого процесу .

За таких обставин колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що постанова №9 Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області висунутих та включених до виборчих списків Тернопільською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання "Батьківщина" на перших виборах депутатів Збаразької міської ради Тернопільського району Тернопільської області 25 жовтня 2020 року" від 25 вересня 2020 року прийнята необґрунтовано, а також без дотриманням інших критеріїв визначених частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, з порушенням вимог частини другої статті 19 Конституції України та призвела до порушень прав та інтересів позивача.

Щодо посилань апелянта та порушення судом першої інстанції процесуального права, яке полягало у прийнятті до провадження позовної заяви, підписаної представником Яворіською Т.О., яка не є адвокатом, апеляційний суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 279 КАС України передбачено особливості представництва у справах, пов`язаних з виборчим процесом.

Згідно цієї статті особа, яка відповідно до закону про вибори зареєстрована як уповноважений представник або довірена особа кандидата, діє як представник відповідного кандидата у справах, пов`язаних з виборчим процесом, без додаткового уповноваження.

Особа, яка відповідно до закону про вибори чи референдум зареєстрована як уповноважена особа (представник) партії (блоку), місцевої організації партії, ініціативної групи референдуму, діє як представник відповідної партії (блоку), місцевої організації партії, ініціативної групи референдуму у справах, пов`язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму, без додаткового уповноваження.

Документом, що підтверджує повноваження представників, визначених частинами першою і другою цієї статті, є відповідне посвідчення, видане в порядку, встановленому законом про вибори чи референдум.

Підписант зареєстрована Збаразькою міською територіальною виборчою комісією Тернопільського району представником Тернопільської обласної організації Всеукраїнського об`єднання Батьківщина , що підтверджено відповідним посвідченням №3 від 26 вересня 2020 року.

Отже, підстав вважати позовну заяву підписаною неуповноваженою особою немає.

Щодо посилання апелянта на порушення судом першої інстанції його права на захист внаслідок не допуску до участі у справі адвоката Ханаса Д.Б., апеляційний суд зазначає, що така процесуальна дія не призвела до порушення прав відповідача на участь у судовому розгляді, оскільки представництво в суді здійснювала голова Збаразької міської територіальної виборчої комісії, яка користувалася всіма правами, передбаченими ст.ст. 44, 47 КАС України.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи істотно порушено норми процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v.) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

З урахуванням вищевикладеного, підстави для скасування оскаржуваного рішення суду відсутні.

Апелянтом при зверненні з апеляційною скаргою не було сплачено судовий збір.

Частиною дев`ятою статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік передбачено, що з 1 січня 2020 року установлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2102 грн.

Отже за подання апеляційної скарги судовий збір становить 3153 грн і підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 251, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Збаразької міської територіально виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2020 року - без змін.

Стягнути з Збаразької міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 3153 (три тисячі сто п`ятдесят три) грн за наступними реквізитами Отримувач коштів - УК у Галицькому районі м.Львова; код отримувача за ЄДРПОУ - 38007573; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); МФО - 899998; рахунок отримувача - UA218999980313161206081013004; код класифікації доходів бюджету - 22030101; Восьмий апеляційний адміністративний суд .

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя О. О. Большакова судді В. Я. Качмар А. Р. Курилець

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91957928
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2791/20

Постанова від 02.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 27.09.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні