Постанова
від 01.10.2020 по справі 460/4785/17
ЯВОРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 460/4785/17

Провадження №2-а/944/62/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.10.2020 рокум.Яворів

Яворівський районний суд Львівської області в складі:

головуючого судді Кондратьєвої Н.А.

з участю секретаря судового засідання Юрчишина В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Яворові адміністративну справу за позовом Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області до Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про визнання протиправними та скасування постанов, -

встановив:

Представник Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області звернувся до суду з адміністративним позовом до Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області про скасування постанови державного виконавця Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 03.11.2017 року ВП №54743939 про стягнення виконавчого збору та постанови від 02.11.2017 року ВП №54743939 про накладення штрафу.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 09.11.2017 року Порічанською сільською радою Яворівського району Львівської області було отримано поштою від Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області постанову від 03.11.2017 року про стягнення виконавчого збору у виконавчому провадженні № 54743939 та постанову від 02.11.2017 року про накладення штрафу у виконавчому провадженні № 54743939. Вважає вказані постанови протиправними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, оскільки виконавчий лист суду було повністю виконано позивачем. Так, згідно виконавчого листа суд зобов`язав Порічанську сільську раду надати ОСОБА_1 житлове приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України. 03.10.2017 року Порічанською сільською радою Яворівського району Львівської області на засідання сесії було подано на розгляд питання про надання ОСОБА_1 житлового приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України. За результатами поіменного голосування рішення не було прийнято у зв`язку з відсутністю житлового приміщення на балансі Порічанської сільської ради. Окрім того, ще рішенням виконавчого комітету Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області № 138 від 15.11.2007 року ОСОБА_1 було зараховано до списку на квартирну чергу на пільгових умовах, як громадянку, яка першочергово потребує поліпшення житлових умов. Таким чином, позивачем було в повному обсязі виконано вимоги Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з урахуванням ст. 19 Конституції України та ч. 1, 2 ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування в України . Таким чином, постанову про накладення штрафу було винесено із порушенням вимог закону. Державним виконавцем не було враховано, що позивачем було скликано позачергову сесію і винесено питання про виділення ОСОБА_1 житлового приміщення. Постанову про накладення штрафу проведено без попередньої перевірки фактичного виконання рішення суду, при наявності документального підтвердження рішення суду, при ігноруванні підстав для закриття виконавчого провадження. Також зазначає, що виконавчий документ повернуто не було, виконавче провадження закінчено не було, жодних грошових сум з позивача не стягувалося, а відтак постанову про стягнення виконавчого збору було винесено без достатніх правових підстав. Просить позов задовольнити.

Справа поступила до провадження судді Швед Н.П.

Згідно із додатковими поясненнями до позовної заяви від 19.11.2018 року Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області, позивач зазначає, що підставою для накладення штрафу є встановлений державним виконавцем факт невиконання без поважних причин рішення, яким боржника зобов`язано особисто вчинити певні дії. Згідно постанови Яворівського районного суду Львівської області від 08.07.2014 року суд зобов`язав Управління соціального захисту населення районної державної адміністрації придбати житло, що буде відповідати вимогам житлового законодавства України для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та передати його в подальшому у розпорядження Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області для розподілу, згідно черги осіб, які перебувають на квартирному обліку для поліпшення житлових умов. Таким чином, для виконання вказаної постанови житлове приміщення повинне бути придбане Управлінням соціального захисту населення районної державної адміністрації та бути наявним на балансі сільської ради або надійти у її розпорядження. Станом на час винесення оспорюваних постанов Управлінням соціального захисту населення районної державної адміністрації не передавалося будь-яке житло та на балансі ради таке житло також відсутнє. Окрім того, до повноважень Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області не належить повноваження надати ОСОБА_1 житлове приміщення, яке куплене чи побудоване для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України. Зазначені делеговані повноваження належать Виконавчому комітету Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області. Просить позовні вимоги задовольнити.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 05.03.2019 року, згідно із розпорядженням керівника апарату суду № 450 від 05.03.2019 року у зв`язку з закінченням повноважень першого періоду призначення на посаду судді ОСОБА_2 справу передано судді ОСОБА_3 .

Ухвалою від 21.03.2019 року суддею Кондратьєвою Н.А. справу прийнято до провадження.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи у його відсутності, позовні вимоги підтримує, просить позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Згідно із ч.4ст. 229 КАС України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного запису не здійснювалось.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що постановою Яворівського районного суду Львівської області від 08.07.2014 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Яворівської районної державної адміністрації Львівської області про визнання дій неправомірними, визнання права на позачергове забезпечення житловим приміщенням, зобов`язання надати житлове приміщення та стягнення моральної шкоди було частково задоволено позовні вимоги. Суд визнав протиправними дії Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області та Управління соціального захисту населення Яворівської районної державної адміністрації щодо незабезпечення ОСОБА_1 житловим приміщенням у встановлені законом терміни; зобов`язав Управління соціального захисту населення Яворівської районної державної адміністрації придбати житло, що буде відповідати вимогам житлового законодавства України для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та передати його в подальшому у розпорядження Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області для розподілу, згідно черги осіб, які перебувають на квартирному обліку для поліпшення житлових умов; зобов`язано Порічанську сільську раду Яворівського району Львівської області надати ОСОБА_1 житлове приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України; в іншій частині позовних вимог відмовлено.

Постанова Яворівського районного суду Львівської області від 08.07.2014 року набрала законної сили 29.08.2014, на підставі даної постанови видано виконавчий лист №2-а/1329/1261/12 від 17.09.2014 року.

Відповідно до постанови державного виконавця Яворівського районного відділу ДВС ГТУЮ у Львівській області від 22.09.2017 року відкрито виконавче провадження ВП № 54743939 щодо примусового виконання виконавчого листа №2-а/1329/1261/12, виданого 17.09.2014 року Яворівським районним судом Львівської області про зобов`язання Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області надати ОСОБА_1 житлове приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України. У постанові боржнику вказано виконати рішення суду протягом 10 робочих днів.

Згідно із актом державного виконавця від 11.10.2017 року, рішення Яворівського районного суду Львівської області від 08.07.2014 року боржником не було виконано.

Відповідно до постанови про накладення штрафу від 02.11.2017 року ВП № 54743939, державним виконавцем Яворівського районного відділу ДВС ГТУЮ у Львівській області постановлено накласти на Порічанську сільську раду Яворівського району Львівської області за невиконання рішення суду штраф на користь держави в розмірі 10200 грн.

Відповідно до постанови про стягнення виконавчого збору від 02.11.2017 року ВП № 54743939, державним виконавцем Яворівського районного відділу ДВС ГТУЮ у Львівській області постановлено стягнути з Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області 12800,00 грн виконавчого збору.

Відповідно до інформації про виконавче провадження ВП № 54743939 станом на 14.11.2017 року відкрито.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області № 138 від 15.11.2007 року ОСОБА_1 визнано такою, що належить до числа потерпілих І категорії внаслідок Чорнобильської катастрофи як особу, яка забезпечена жилою площею нижче рівня середньої забезпеченості громадян та зараховано до списку на квартирну чергу на пільгових умовах.

Відповідно до протоколу № 22 двадцять першої (позачергової) сесії VII скликання Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області від 03.10.2017 року на порядок денний засідання сесії винесено питання про надання ОСОБА_1 житлового приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України. За результатами поіменного голосування За проголосувало - 0 депутатів, Проти - 9. Рішення не прийнято, у зв`язку з відсутністю житлового приміщення на балансі Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області.

Відповідно до протоколу № 23 двадцять другої (позачергової) сесії VII скликання Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області від 30.10.2017 року на порядок денний засідання сесії винесено питання про надання ОСОБА_1 житлового приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України. За результатами поіменного голосування За проголосувало - 0 депутатів, Проти - 10. Рішення не прийнято, у зв`язку з відсутністю житлового приміщення на балансі Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області.

Відповідно до заяви Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області від 06.10.2017 року № 451 державному виконавцю Яворівського районного відділу ДВС ГТУЮ у Львівській області сільська рада просить закінчити виконавче провадження ВП № 54743939 з виконання виконавчого листа №2-а/1329/1261/12, виданого 17.09.2014 року Яворівським районним судом Львівської області про зобов`язання Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області надати ОСОБА_1 житлове приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України у зв`язку з фактичним виконанням судового рішення в повному обсязі, оскільки сільською радою 03.10.2017 року проведено позачергову сесію, на яку винесено питання щодо надання ОСОБА_1 житлового приміщення. За результатами поіменного голосування рішення не прийнято у зв`язку з відсутністю житлового приміщення на балансі Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області.

Відповідно до заяви Порічанської сілької ради Яворівського району Львівської області від 31.10.2017 року № 486 державному виконавцю Яворівського районного відділу ДВС ГТУЮ у Львівській області сільська рада просить закінчити виконавче провадження ВП № 54743939 з виконання виконавчого листа №2-а/1329/1261/12, виданого 17.09.2014 року Яворівським районним судом Львівської області про зобов`язання Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області надати ОСОБА_1 житлове приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України у зв`язку з фактичним виконанням судового рішення в повному обсязі, оскільки сільською радою 30.10.2017 року проведено позачергову сесію, на яку винесено питання щодо надання ОСОБА_1 житлового приміщення. За результатами поіменного голосування рішення не прийнято у зв`язку з відсутнрістю житлового приміщення на балансі Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області.

Відповідно до подання Яворівського РВ ДВС про притягнення до кримінальної відповідальності за ст. 382 КК України Невиконання судового рішення № 111 від 28.11.2017 року державний виконавець звернувся до Яворівського ВП ГУНП України у Львівській області про вирішення питання про притягнення боржника Порічанську сільську раду до кримінальної відповідальності за ст. 382 КК України.

Відповідно до постанови державного виконавця Яворівського районного відділу ДВС ГТУЮ у Львівській області від 04.12.2017 року закрито виконавче провадження ВП № 54743939 щодо примусового виконання виконавчого листа №2-а/1329/1261/12, виданого 17.09.2014 року Яворівським районним судом Львівської області про зобов`язання Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області надати ОСОБА_1 житлове приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України.

Відповідно до довідки Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області № 492 від 19.11.2018 року на балансі Порічанської сільської ради станом на 19.10.2017 року та 02.11.2017 року відсутнє будь-яке житлове приміщення, яке відповідає вимогам житлового законодавства України, зокрема, побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи осіб.

Відповідно до довідки Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області № 493 від 19.11.2018 року станом на 19.10.2017 року та 02.11.2017 року від Управління соціального захисту населення Яворівської райдержадміністрації не надходило будь-яке житлове приміщення, яке відповідає вимогам житлового законодавства України, зокрема, побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи осіб.

Як визначено у статті 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 ЗУ Про виконавче провадження від 05.10.2016 виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 26 ЗУ Про виконавче провадження за заявою стягувача про примусове виконання рішення виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону.

Частиною шостою цієї статті визначено, що за рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню, рішень про встановлення побачення з дитиною).

Статтею 63 ЗУ Про виконавче провадження визначено:

- за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження (частина перша);

- у разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність (частина друга).

- виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, передбаченого частиною другою цієї статті, повторно перевіряє виконання рішення боржником. У разі невиконання боржником рішення, яке не може бути виконано без участі боржника, виконавець надсилає до органу досудового розслідування повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення та виносить постанову про закінчення виконавчого провадження (частина третя).

Згідно з частиною 1 статті 75 ЗУ Про виконавче провадження у разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобовязує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.

Відповідно статті 13 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 року держава взяла на себе відповідальність за завдану шкоду громадянам та зобов`язується відшкодувати її за:

1) пошкодження здоров`я або втрату працездатності громадянами та їх дітьми, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

2) втрату годувальника, якщо його смерть пов`язана з Чорнобильською катастрофою;

3) матеріальні втрати, що їх зазнали громадяни та їх сім`ї у зв`язку з Чорнобильською катастрофою, відповідно до цього Закону та інших актів законодавства України.

Статтею 20 Закону визначено компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 1. Особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14), надаються гарантовані державою компенсації та пільги, зокрема, позачергове забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов (включаючи сім`ї загиблих або померлих громадян). Особи, зазначені в цьому пункті, забезпечуються жилою площею протягом року з дня подання заяви, для чого місцеві ради щорічно виділяють 15 відсотків усього збудованого житла (в тому числі підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності). Кабінет Міністрів України щорічно виділяє обласним державним адміністраціям цільовим призначенням капітальні вкладення відповідно до кількості сімей, що потребують поліпшення житлових умов. Фінансування будівництва здійснюється з Державного бюджету України.

Відповідно до статті 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 року сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Як вбачається з вищенаведеного, підставою для накладення на боржника штрафу є встановлений державним виконавцем факт невиконання без поважних причин рішення, яким боржника зобов`язано особисто вчинити певні дії.

Поряд з цим, згідно з приписами статей 63, 75 ЗУ Про виконавче провадження визначальною ознакою для накладення на боржника штрафу є саме відсутність поважних причин, що зумовили невиконання рішення суду у встановлені строки.

Поважними в розумінні норм ЗУ Про виконавче провадження можуть вважатися об`єктивні причини, які унеможливили або значно ускладнили виконання рішення божником та які не залежали від його волевиявлення. Вирішення цього спору потребує перевірки рішення державного виконавця в контексті оцінки ним повідомлених боржником у виконавчому провадженні обставин як таких, що зумовили невиконання рішення суду без поважних причин.

При вирішенні даного спору суд звертає увагу на те, що відповідно до пункту третього резолютивної частини постанови Яворівського районного суду Львівської області від 08.07.2014 суд зобов`язав Управління соціального захисту населення Яворівської районної державної адміністрації придбати житло, що буде відповідати вимогам житлового законодавства України для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи та передати його в подальшому у розпорядження Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області для розподілу, згідно черги осіб, які перебувають на квартирному обліку для поліпшення житлових умов. А наступним пунктом резолютивної частини рішення зобов`язано Порічанську сільську раду Яворівського району Львівської області надати ОСОБА_1 житлове приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, що перебуває або надійде у розпорядження сільської ради та буде відповідати вимогам житлового законодавства України.

Відтак, для виконання постанови № 1329/1261/12 від 08.07.2014 житлове приміщення, що повинно відповідати вимогам житлового законодавства України, повинне: бути придбане Управлінням соціального захисту населення Яворівської районної державної адміністрації та передане в розпорядження Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області для розподілу; надійти в розпорядження або перебувати на балансі сільської ради.

Реагуючи на вимоги державного виконавця про виконання рішення Яворівського районного суду, Порічанська сільська рада Яворівського району Львівської області скерувала заяви від 06.10.2017 року № 451 та від 31.10.2017 року № 486, згідно із якими повідомила державного виконавця про те, що на виконання рішення суду були скликані позачергові сесії, однак рішення по справі ОСОБА_1 не прийняті, оскільки на балансі сільської ради не перебуває та не надходило житлове приміщення, яке побудоване чи куплене для постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Вказані заяви Порічанської сільської ради у виконавчому провадженні свідчать про добросовісність та реальність дій, спрямованих на виконання рішення суду. Як для сторін виконавчого провадження, так і для державного виконавця має бути очевидною така обставина за відсутності (ненадходження від Управлінням соціального захисту населення районної державної адміністрації, яке суд зобов`язав придбати житлове приміщення для ОСОБА_1 ) у Порічанської сільської ради житлового приміщення, яке б відповідало вимогам житлового законодавства України, боржник у виконавчому провадженні об`єктивно не може виконати рішення Яворівського районного суду № 1329/1261/12 від 08.07.2014.

Враховуючи встановлені обставини справи та норми чинного законодавства суд дійшов висновку, що Порічанська сільська рада Яворівського району Львівської області діяла добросовісно та вживала адекватних та доречних заходів для виконання рішення суду. Наведені боржником та відомі державному виконавцю обставини свідчать про те, що сільська рада вчиняє дії на виконання рішення суду, однак, з незалежних від боржника обставин, такі об`єктивно не можуть бути виконані у визначений державним виконавцем строк. Державний виконавець повинен був врахувати ці обставини, які є поважними причинами невиконання боржником рішення суду в повному обсязі в десятиденний строк, однак він ці обставини не аналізував та не врахував при винесенні оскарженої постанови про накладення штрафу.

Відтак, оскаржувана постанова державного виконавця Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 02.11.2017 року ВП № 54743939 про накладення штрафу є такою, що не відповідає встановленим у ч. 2 ст. 2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності та пропорційності, тому її слід скасувати.

Відповідно до статті 27 Закону України Про виконавче провадження виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України. Виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що фактично стягнута, повернута, або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом. За примусове виконання рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - фізичної особи і в розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.

Згідно статті 27 Закону України Про виконавче провадження , розділу VI Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 № 512/5, виконавчий збір стягується на підставі постанови, яка виноситься на стадії розподілу стягнутих з боржника сум або закінчення виконавчого провадження згідно статті 39 Закону в розмірі 10 % від суми, що фактично стягнута, повернута стягувачу.

Отже, підставою для стягнення виконавчого збору у межах виконавчого провадження про стягнення з боржника сум коштів є здійснення державним виконавцем дій по фактичному стягненню з боржника на користь стягувана зазначених у виконавчому документі сум, та виконавчий збір обраховується лише від розміру фактично стягнутих сум.

Приписами ЗУ Про виконавче провадження (статті 40, 42 Закону) передбачено порядок винесення постанови про стягнення виконавчого збору, зокрема частиною 3 статті 40 цього Закону унормовано, що у разі повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених пунктами 1, 3, 4, 6 частини першої статті 37 цього Закону, закінчення виконавчого провадження з підстав, передбачених пунктами 1, 2, 4, 6, 9 (крім випадку, передбаченого частиною дев`ятою статті 27 цього Закону), 11, 14 і 15 частини першої статті 39 цього Закону, якщо виконавчий збір не стягнуто, державний виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня повернення виконавчого документа (закінчення виконавчого провадження) виносить постанову про стягнення виконавчого збору , яку виконує в порядку, встановленому цим Законом.

Як вбачається з долучених матеріалів справи, постанова про стягнення виконавчого збору винесена 03.11.2017 року, згідно інформації про стан виконавчого провадження ВП № 54743939 на 14.11.2017 року стан виконавчого провадження - відкрито , постанова про закриття виконавчого повадження № 54743939 винесена 04.12.2017 року. Таким чином, на час винесення постанови про стягнення виконавчого збору виконавче провадження не закривалося, виконавчий лист не повертався стягувачу, а отже, постанову винесено без достатніх правових підстав.

Спірна постанова про стягнення виконавчого збору від 03.11.2017 року, прийнята раніше, ніж постанова про закінчення виконавчого провадження від 04.12.2017 року, що суперечить ч. 3 ст. 40 Закону України Про виконавче провадження .

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог.

Враховуючи те, що позов підлягає задоволеню, сплачений судовий збір в сумі 1600 грн належить стягнути з Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області на користь Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області.

Керуючись ст. 2, 5-10, 19, 77, 139, 241-246, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ухвалив:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову державного виконавця Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області ВП № 54743939 від 02.11.2017 року про накладення штрафу.

Визнати протиправною та скасувати постанову державного виконавця Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області ВП № 54743939 від 03.11.2017 року про стягнення виконавчого збору.

Стягнути з Яворівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області на користь Порічанської сільської ради Яворівського району Львівської області 1600 (тисяча шістсот) гривень судового збору.

Рішення може бути повністю або частково оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення через Яворівський районний суд Львівської області в порядку, визначеному ст. ст. 272, 287, пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Повне найменування сторін.

Позивач - Порічанська сільська рада Яворівського району Львівської області, ЄДРПОУ 05290770, адреса місцезнаходження: 81076, Львівська область, Яворівський район, с. Поріччя, вул. Шевченка, 1А.

Відповідач - Яворівський районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області, ЄДРПОУ 34978144, адреса місцезнаходження: 81000, Львівська область, м. Яворів, вул. Львівська, 2.

Суддя Н.А. Кондратьєва

СудЯворівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91962486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/4785/17

Постанова від 01.10.2020

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Кондратьєва Н. А.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні