пр. № 1-кс/759/4952/20
ун. № 759/16422/20
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2020 року м. Київ
Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , підозрюваної ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_7 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020110000000124 від 15.06.2020 року за ч.1 ст.362 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
29.09.2020 року до слідчого судді Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_7 , погоджене першим заступником керівника Київської обласної прокуратури ОСОБА_8 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020110000000124 від 15.06.2020 року за ч.1 ст.362 КК України, в якому слідчий просив продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020110000000124 від 15.06.2020 року за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.362 КК України, до п`яти місяців, тобто до 04.12.2020 року.
Клопотання обґрунтовано тим, що у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020110000000124 від 15.06.2020, за підозрою ОСОБА_6 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 362 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до розпорядження № 04-К сільського голови Томилівської сільської ради Білоцерківського району Київської області ОСОБА_9 від 23 квітня 2019 року ОСОБА_6 призначено на посаду державного реєстратора Томилівської сільської ради.
У відповідності зі статтею 10. Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
1. Державним реєстратором є:
1) громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав;
3. Державний реєстратор:
1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:
відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;
відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;
відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах;
наявність обтяжень прав на нерухоме майно;
наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;
3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов`язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником.
Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов`язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі;
4) під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень;
5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав;
6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна у випадках, передбачених Законом ;
7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);
8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;
9) формує реєстраційні справи у паперовій формі;
Згідно статті 17. Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
1. Реєстраційна справа формується у паперовій та електронній формі після відкриття розділу на об`єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав та внесення до нього відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав та зберігається протягом всього часу існування об`єкта.
Реєстраційній справі присвоюється реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна.
2. Реєстраційна справа включає документи у паперовій та електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав у процесі проведення таких реєстраційних дій.
Документи, на підставі яких проведено реєстраційні дії та які підлягають поверненню заявнику, зберігаються у реєстраційній справі у формі електронних копій документів, виготовлених шляхом сканування під час проведення реєстраційних дій.
3. Реєстраційна справа в паперовій формі зберігається протягом десяти років з дати її закриття. Після закінчення цього строку реєстраційні справи в паперовій формі, не внесені за результатами експертизи їх цінності до Національного архівного фонду, знищуються в установленому законодавством порядку.
Реєстраційна справа в електронній формі зберігається в Державному реєстрі речових прав постійно.
У відповідності зі статтею 29. Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
1. Державна реєстрація права власності на земельну ділянку, набутого та оформленого в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться за умови наявності відповідних відомостей в Державному земельному кадастрі.
Державна реєстрація права власності на земельну ділянку, набутого в результаті переходу права власності та не оформленого в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться за умови встановлення факту переходу прав від особи, відомості про яку містяться в Державному земельному кадастрі, до особи, яка заявляє свої права.
Державна реєстрація права власності на земельну ділянку, набутого за рішенням органу державної влади чи органу місцевого самоврядування та не оформленого в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться за умови встановлення факту відсутності відомостей про речові права інших осіб на таку земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.
У разі наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про інші речові права, похідні від права власності, перенесених з Державного реєстру земель, крім відомостей про право власності на земельну ділянку, державний реєстратор одночасно з відкриттям розділу в Державному реєстрі прав переносить такі відомості Державного земельного кадастру про речові права на таку земельну ділянку до відповідного відкритого розділу Державного реєстру прав.
2. Державна реєстрація речових прав на земельну ділянку, похідних від права власності, набутих та оформлених в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться з одночасною державною реєстрацією права власності на таку земельну ділянку, крім випадків, якщо право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано в Державному реєстрі прав.
3. Державна реєстрація речових прав на земельну ділянку, набутих та оформлених в установленому порядку до 1 січня 2013 року, проводиться без подання заявником документа, на підставі якого набуто речове право, за умови наявності інформації про зареєстровану земельну ділянку в Державному земельному кадастрі, у тому числі перенесеної із Державного реєстру земель, документів, що відповідно до законодавства, яке діяло до 1 січня 2013 року, посвідчували право власності або право користування землею (земельними ділянками), а також книг записів (реєстрації) таких документів.
Відповідно до пункту 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постаново Кабінету міністрів України від 25.12.2015 року за №1127 (далі Порядок) державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.
Згідно п. 7 Порядку для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком.
У відповідності до п. 8 Порядку державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та реєструє заяву в базі даних заяв за умови оплати послуг за державну реєстрацію прав у повному обсязі та встановлення особи заявника, а також у разі, коли заява подається щодо земельної ділянки, - за умови наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про таку земельну ділянку.
Згідно п. 10 Порядку під час формування та реєстрації заяви державний реєстратор виготовляє електронні копії оригіналів документів чи відповідно оформлених копій документів у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 7 цього Порядку, поданих заявником для державної реєстрації прав, шляхом їх сканування та долучає до відповідної заяви.
Електронні копії заяви, підписаної заявником, документа, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав, чи копії документа, що підтверджує право на звільнення від сплати відповідного збору, шляхом їх сканування не виготовляються.
У відповідності до абзацу другого пункту 12 Порядку під час розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор використовує відомості Державного реєстру прав, зокрема його невід`ємної архівної складової частини, а також Державного земельного кадастру, Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - Єдиний реєстр документів), а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав.
Абзацом третім пункту 12 Порядку передбачено у разі коли відомості Державного земельного кадастру про власників, користувачів земельної ділянки, перенесені з державного реєстру земель, містять неповну або неточну інформацію, що унеможливлює ідентифікацію особи, державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав надсилає відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 89, ст. 3598), повідомлення в електронній формі державному кадастровому реєстраторові про уточнення інформації в Державному земельному кадастрі, в якому зазначається виключний перелік відомостей, що є неповними або неточними.
Згідно пункту 81-1 Порядку державна реєстрація прав на земельні ділянки, речові права на які набуто до 1 січня 2013 р., проводиться у порядку, передбаченому статтею 29 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Згідно пункту 81-2 Порядку для державної реєстрації права власності та права постійного користування на земельну ділянку, права на яку набуваються шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у постійне користування із земель державної або комунальної власності, подається рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність чи надання у постійне користування або про затвердження документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки та передачу її у власність чи надання у постійне користування.
Державний реєстратором Томилівської сільської ради Білоцерківського району ОСОБА_6 в супереч Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядку реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого Постановою Кабінету міністрів України № 1127 від 25.12.215 вчинила кримінальне правопорушення за наступних обставин.
Так, у ході досудового розслідування встановлено, що рішенням І сесії 23 скликання Ходосіївської сільської ради народних депутатів від 22.04.1998 року б/н Колективному сільськогосподарському підприємству Агрокомбінат «Хотівський» виданий державний акт на право постійного користування землею серії ІІ КВ № 002924 від 06.12.1999 року на земельну ділянку площею 845,8 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
В подальшому на підставі заяви генерального директора Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Агрокомбінат «Хотівський» (далі СТОВ Агрокомбінат «Хотівський») ОСОБА_10 від 08.02.2010 № 14 про добровільну відмову на користь держави від користування земельними ділянками, які перебувають в користуванні товариства на підставі державного акту на право постійного користування серії ІІ КВ № 002924 від 06.12.1999, Києво-Святошинською районною державною адміністрацією Київської області видано розпорядження № 1187 від 23.02.2010 року про припинення права постійного користування СТОВ Агрокомбінат «Хотівський» на земельну ділянку площею 92,6043 га в адміністративних межах Ходосівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.
Відповідно до вказаного розпорядження державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії ІІ КВ № 002924 від 06.12.1999 анульовано в установленому законом порядку, а дану земельну ділянку включено до складу земель запасу державної власності в адміністративних межах Ходосівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.
Після чого, в межах території земельної ділянки, яка раніше була в постійному кротуванні СТОВ Агрокомбінат «Хотівський» на підставі державного акту на праві постійного користування серії ІІ КВ № 002924 від 06.12.1999 (який анульований) Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області видані чотири накази «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою» від 16.03.2020 за заявою фізичних осіб для ведення особистого селянського господарства на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 3222487000:03:001:5406 площею 2 га, 3222487000:03:001:5404 площею 2 га, 3222487000:03:001:5403 площею 2 га, 3222487000:03:001:5402 площею 1.6723 га, розробленого ДП «Житомирський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою». Проте, станом на 29.05.2020 вищевказані проекти землеустрою не були затверджені Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області.
Далі, на підставі заяв СТОВ Агрокомбінат «Хотівський» про надання відомостей з Державного земельного кадастру № ЗВ-9906238322020, № ЗВ-9906239432020, № ЗВ-9906238532020 від 26.05.2020 та заяви № ЗВ-9906239132020 від 25.05.2020 Державним кадастровим реєстратором Управління були видані вищевказаному товариству наступні витяги № НВ-3219355472020 від 26.05.2020 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222487000:03:001:5106, № НВ-3219355522020 від 26.05.2020 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222487000:03:001:5102, № НВ-3219355482020 від 26.05.2020 та № НВ-3219355502020 на земельну ділянку з кадастровим номером 3222487000:03:001:5103.
Після чого, директор СТОВ Агрокомбінат «Хотівський» ОСОБА_10 29.05.2020 близько 17 годин прибув до робочого кабінету державного реєстратора Томилівської сільської ради Білоцерківського району Київської області ОСОБА_6 , який розташований на першому поверсі чотирьох поверхового нежитлового будинку, що за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Ярослава Мудрого, 2.
Далі, цього ж дня директор СТОВ Агрокомбінат «Хотівський» ОСОБА_10 звернувся із заявами про реєстрацію іншого права власності (постійне право користування) на земельні ділянки з кадастровими номерами 3222487000:03:001:5406 площею 2 га, 3222487000:03:001:5404 площею 2 га, 3222487000:03:001:5403 площею 2 га, 3222487000:03:001:5402 площею 1.6723 з цільовим призначення для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Ходосівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської за вищевказаним товариством. Як додаток до заяви надав державному реєстратору Томилівської сільської ради ОСОБА_6 державний акт на право постійного користування серії ІІ КВ № 002924 від 06.12.1999, який анульований в установленому законом порядку.
Державний реєстратор Томилівської сільської ради Білоцерківського району ОСОБА_6 перебуваючи у своєму робочому кабінеті, який розташований на першому поверсі нежитлової чотирьох поверхової будівлі що за адресою: вул. Ярослава Мудрого, 2, м. Біла Церква Київська область 29.05.2020 здійснила реєстрацію вказаних заяв ОСОБА_10 за номерами № 39778738 від 29.05.2020 о 17 год. 12 хв., № 39778700 від 29.05.2020 о 17 год. 10 хв., № 39778659 від 29.05.2020 о 17 год. 08 хв., № 39778633 від 29.05.2020 о 17 год. 07 хв.
В подальшому держаний реєстратор Томилівської сільської ради Білоцерківського району ОСОБА_6 за результатом розгляду заяв та документів, поданих директором СТОВ Агрокомбінат «Хотівський» ОСОБА_10 для державної реєстрації іншого права власності (постійне право користування) на вказані земельні ділянки, 29.05.2020 приблизно через 30 хвилин після реєстрації вищевказаних заяв, перебуваючи на своєму робочому місці, що за адресою: АДРЕСА_1 , умисно та усвідомлюючи противоправний характер своїх дій, будучі достовірно обізнаною у здійсненні процедури реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, не перевіривши відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, в порушення діючого станом на 29.05.2020 законодавства України, а саме абзацу першого п. 1 ч. 3 статті 10,
п. 3 ч. 3 ст. 10, п. 4 ч. 1 ст. 18, ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. 12, п. 81-1, 81-2 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постаново Кабінету міністрів України від 25.12.2015 року за № 1127, ч. 10 ст. 79-1 Земельного кодексу України, безпідставно приняла незаконне рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 52445104, № 52445203, № 52445011 та № 52444905, після чого не маючи дійсного права на вчинення вказаних реєстраційних дій, за допомогою свого електронного ключа шляхом внесення запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на підставі анульованого державного акту на право постійного користування серії ІІ КВ № 002924 від 06.12.1999, без рішення органу виконавчої влади про передачу вказаних земельних ділянок у постійне користування або про затвердження документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки та передачу її у постійне користування СТОВ Агрокомбінат «Хотівський» та без використання архівної складової Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно, здійснила несанкціоновану зміну інформації, шляхом внесення до Держаного реєстру речових прав на нерухоме майно раніше відсутню інформацію відносно об`єктів нерухомості у вигляді земельних ділянок з кадастровими номерами 3222487000:03:001:5406 площею 2 га, 3222487000:03:001:5404 площею 2 га, 3222487000:03:001:5403 площею 2 га, 3222487000:03:001:5402 площею 1.6723 га з цільовим призначення для ведення особистого селянського господарства, які розташовані на території Ходосівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, тим самим зареєструвавши в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно право постійного користування на вказані об`єкти нерухомості за СТОВ АК «Хотівський».
У вчиненнізазначеного кримінальногоправопорушення підозрюються ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
В діях ОСОБА_6 вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.362 КПК України, у зв`язку з чим їй 04.07.2020 повідомлено про підозру.
03.09.2020 року керівником регіональної прокуратури Київської області продовжено строк досудового розслідування до трьох місяців по 04.10.2020.
Підозра ОСОБА_6 підтверджується зібраними в кримінальному провадженні доказами:
- розпорядженням Києво-Святошинської районної державної адміністрації від 23.02.2010 №1187 «Про припинення права постійного користування СГ ТОВ АК «Хотівський» на земельну ділянку в адміністративних межах Ходосівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області;
- протоколом огляду від 16.06.2020 та реєстраційними справами щодо реєстрації права постійного користування за СГ ТОВ АК «Хотівський»;
- протоколом огляду місця події від 25.06.2020;
- матеріалами проведених виїмок в ДП «НАІС» від 08.07.2020, 14.07.2020, 07.08.2020;
- листом Головного управління Держгеокадастру в Київській області від 12.06.2020 №10-10-0.223-7342/2-20;
-показами свідка генерального директора СГ ТОВ АК «Хотівський» ОСОБА_10 від 06.07.2020;
- показами свідка ОСОБА_11 ;
- заявою генерального директора СГ ТОВ АК «Хотівський»
ОСОБА_10 №14 від 08.02.2010;
- висновком судово-почеркознавчої експертизи №17-3/1402 від 02.09.2020;
Строк досудового розслідування у кримінальному провадженні, який був продовжений до трьох місяців керівником регіональної прокуратури закінчується 04.10.2020, але закінчити досудове розслідування до зазначеної дати неможливо, у зв`язку із складністю провадження, крім цього потрібно виконати процесуальні дії, які потребують додаткового часу, а саме:
- встановити місцезнаходження ОСОБА_12 , ОСОБА_13 ,
ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , які отримали дозвіл в ГУ Держгеокадастру у Київській області на право постійного користування земельними ділянками для ведення особистого селянського господарства з кадастровими номерами 3222487000:03:001:5406 площею 2 га, 3222487000:03:001:5404 площею 2 га, 3222487000:03:001:5403 площею 2 га, 3222487000:03:001:5402 площею 1.6723 га. Допитати останніх у якості свідків щодо фактичних обставин скоєного кримінального правопорушення, у разі необхідності визнати останніх у якості потерпілих по вказаному кримінальному провадженню;
- оглянути документи в електронному вигляді (проаналізувати інформацію), що отримано в рамках проведення тимчасового доступу до речей та документів в операторів, провайдерів телекомунікацій ПрАТ «Київстар», ПрАТ «ВФ Україна», ТОВ «Лайфселл»;
- завершити проведення судової оціночно-земельної експертизи та судової експертизи з питань землеустрою та долучити відповідні висновки експертів до матеріалів кримінального провадження;
- завершити проведення перевірки департаментом державної реєстрації та нотаріату Міністерства юстиції України щодо правомірності дій державного реєстратора та долучити відповідний акт перевірки до матеріалів кримінального провадження;
- у разі необхідності виконати інші слідчі (розшукові) дії;
- виконати вимоги ст. 290 КПК України;
- скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування.
В судовому засіданні прокурор та слідчий клопотання підтримали, посилаючись на обставини, викладені в клопотанні.
Захисник ОСОБА_5 , якого підтримала підозрювана ОСОБА_6 , заявив клопотання про повернення клопотання про продовження строків досудового розслідування № 42020110000000124 від 15.06.2020 року та про відмову в задоволенні клопотання про продовження строків досудового розслідування № 42020110000000124 від 15.06.2020 року.
Свої клопотання сторона захисту мотивувала тим, що ГУ НП в Київській області знаходиться за адресою: м.Київ, вул.Володимирська, 15, тобто під юрисдикцією Шевченківського районного суду м.Києва, копії документів та інші матеріали додані до клопотання не завірені належним чином, а саме клопотання належним чином не обґрунтоване.
Дослідивши матеріали клопотання, заслухавши сторін кримінального провадження, слідчий суддя дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання, виходячи із наступного.
Відомості про дану подію внесено до ЄРДР 15.06.2020 за № 42020110000000124. 04.07.2020 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.362 КК України.
Таким чином у даному кримінальному провадженні проведено значну кількість слідчих дій, направлених на виконання завдань кримінального судочинства, проте до цього часу не закінчено проведення призначених експертиз.
Після отримання висновку експертів, необхідно ознайомити учасників провадження з матеріалами досудового розслідування, після чого скласти обвинувальний акт.
Відповідно дост. 219 КПК Українистрок досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:
1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину;
2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Згідно положеньст. 294 КПК України, якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування неможливо закінчити у строк, зазначений в пункті 4 частини третьої статті 219 цього Кодексу, такий строк може бути продовжений у межах строків, встановлених пунктами 2 і 3 четвертоїстатті 219 цього Кодексу, до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора.
Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цього Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати:
1) двох місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку у виняткових випадках, передбачених пунктами 1 і 2 частини третьої цієї статті;
2) шести місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні нетяжкого злочину;
3) дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Відповідно до ч. 1ст. 295-1 КПК Україниу випадках, передбаченихстаттею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.
Частиною 5 вказаної статті також передбачено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.
З досліджених матеріалів кримінального провадження вбачається, що на момент розгляду клопотання слідчим з об`єктивних причин не завершено процесуальних дій, спрямованих на отримання доказів, достатніх для складання обвинувального акту.
Суд, вважає, що слідчим доведено наявність об`єктивних чинників про неможливість закінчення досудового розслідування у даному кримінальному провадженні в строк, визначений ст. 219 КПК України з незалежних від слідчого та прокурора причин, а вказані докази є необхідними під час судового розгляду, тому для виявлення обставин, що викривають чи виправдовують підозрюваних, а також обставин, що пом`якшують чи обтяжують їх покарання, слід продовжити строк досудового розслідування до п`яти місяців.
Щодо клопотання сторони захисту про повернення клопотання про продовження строків досудового розслідування, то вони задоволенню не підлягають, оскільки наказом Національної поліції України Головного управління Національної поліції в Київській області №1248 від 12.06.2018 року «Про визначення адреси місця знаходження відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління», визначено місце знаходження відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління в Святошинському районі м. Києва за адресою: м. Київ, вул.. Святошинська, 2а.
Відповідно до постанови про призначення слідчої групи від 16.07.2020 визначено місце проведення досудового розслідування за місцем знаходження відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУ Національної поліції в Київській області, а саме: Святошинський район, міста Києва (м.Київ, вул.Святошинська, 2-А).
Також дослідивши копії документів та інші матеріали додані до клопотання про продовження строку досудового розслідування, суд встановив, що всі вони пронумеровані, підшиті та завірені печаткою Слідчого управління ГУНП Київського області.
Керуючись ст.ст.219,294,295-1, 309,369,372,376 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_7 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020110000000124 від 15.06.2020 року за ч.1 ст.362 КК України, задовольнити.
Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42020110000000124 від 15.06.2020 року за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.362 КК України, до п`яти місяців, тобто до 04.12.2020 року.
Клопотання захисника ОСОБА_16 про повернення клопотання про продовження строків досудового розслідування № 42020110000000124 від 15.06.2020 року та про відмову в задоволенні клопотання про продовження строків досудового розслідування № 42020110000000124 від 15.06.2020 року - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Святошинський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2020 |
Оприлюднено | 10.02.2023 |
Номер документу | 91963014 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Святошинський районний суд міста Києва
Скорін А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні