ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2020 року Справа № 160/12320/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Віхрової В.С.,
при секретарі судового засідання Піддубцеві О.В.
за участю:
представника позивача Кенжиної О.О.
представника відповідача Резворович К.Р.
представника відповідача Товстик О.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Дніпропетровської обласної організації Політичної партії Нова політика до Підгородненської міської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови від 29.09.2020 р., зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
02.10.2020 р. о 20:08 год. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Дніпропетровської обласної організації Політичної партії Нова політика (надалі - позивач) до Підгородненської міської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області (надалі - відповідач), в якій позивач просить суд:
1.Визнати протиправною та скасувати Постанову Підгородненської міської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області від 29 вересня 2020 року Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації політичної партії НОВА ПОЛІТИКА ;
2.Зобов`язати Підгородненську міську територіальну виборчу комісію Дніпровського району Дніпропетровської області (Код ЄДРПОУ: 43757571, Україна, 52001, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н, місто Підгородне(пн), вул.Центральна, будинок 46) зареєструвати кандидатів у депутати Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, включених до виборчих списків Дніпропетровської обласної організації політичної партії НОВА ПОЛІТИКА на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.
В обґрунтування позову позивач вказує, що через недотримання відповідачем обов`язкової процедури повідомлення суб`єкта висування про виявлені недоліки документів відповідач позбавив позивача можливості та права такі недоліки виправити, наслідком чого було винесення незаконної та необґрунтованої, на думку позивача, постанови про відмову в реєстрації кандидатів.
За результатами автоматизованого розподілу справ між суддями Дніпропетровського окружного адміністративного суду справа №160/12320/20 передана до розгляду судді Віхровій В.С. 03.10.2020 р.
У відповідності до ч.1 ст.173 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) підготовку справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження в адміністративній справі.
Стаття 174 КАС України визначає, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 251 цього Кодексу. Одночасно з копією ухвали про відкриття провадження у справі учасникам справи надсилається копія позовної заяви з копіями доданих до неї документів.
Згідно положень ст.ст.175, 182 КАС України у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач має право надіслати суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову; позивачу, іншим відповідачам, третім особам - копію відзиву та доданих до нього документів. У строк, встановлений судом, позивач має право подати відповідь на відзив, а відповідач - заперечення.
Завданням розгляду справи по суті є розгляд та вирішення спору на підставі зібраних у підготовчому провадженні матеріалів, а також розподіл судових витрат (ст.192 КАС України).
Спеціальною нормою, що регулює особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій визначені в статті 273 КАС України.
Відповідно до ч. 11 ст. 273 КАС України, суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк після надходження позовної заяви.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.10.2020 р. відкрито загальне позовне провадження у справі з призначенням підготовчого судового засідання на 03.10.2020 р. о 13:00 год.
Даною ухвалою зобов`язано сторін надати до суду витребувані судом документи до 12:00 год. 03.10.2020 р.
03.10.2020 р. до початку судового засідання відповідачем подано клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку із участю представника у іншому судовому засіданні.
У зв`язку із чим, судовий розгляд справи 03.10.2020 р. відкладено до 09:00 год. 04.10.2020 р.
03.10.2020 р. засобами електронного зв`язку до суду надійшли заперечення на позов, згідно якого відповідач, наполягаючи на порушення позивачем порядку висування кандидатів, просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
У підготовче судове засідання 04.10.2020 р. о 09:00 год. прибули уповноважені представники сторін, надали пояснення по суті спору.
Суд ухвалив закінчити підготовче провадження у справі та за згодою учасників справи перейти до розгляду справи по суті у той же день.
Представник позивача просив вимоги позову задовольнити.
Представники відповідача просили у задоволенні позову відмовити.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Постановою Верховної Ради України Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році №795-IX від 15.07.2020 призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25 жовтня 2020 року.
З урахуванням Постанови Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" №807-IX від 17.07.2020 та розпоряджень Кабінету Міністрів України від 12.06.2020, якими визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад областей, Центральна виборча комісія постановою №160 від 08.08.2020 призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою №176 від 14.08.2020 призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.
Дніпропетровська обласна організація Політичної партії Нова політика (надалі - Позивач) зареєстрована як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.10.2020 року.
24.09.2020 р. Дніпропетровська обласна організація Політичної партії Нова політика звернулася до Підгородненської міської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області із заявою до доданими до неї документам для реєстрації кандидатів у депутати Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області від Дніпропетровська обласна організація Політичної партії Нова політика на перших місцевих виборах сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.
Прийняття документів відповідачем підтверджується довідкою №49 про прийняття територіальною виборчою комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів у депутати Підгородненської міської ради на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
Керуючись частиною 9 статті 219, пунктом 4 частиною 1 статті 222, пунктом 1 частиною 1 статті 230, частиною 4 статті 230 Виборчого кодексу України Підгородненська міська територіальна виборча комісія Дніпровського району Дніпропетровської області постановою від 29 вересня 2020 року №34 Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Дніпропетровської обласної організації політичної партії НОВА ПОЛІТИКА відмовила в реєстрації кандидатів.
У вказаній постанові зазначено, що при вивченні документів, поданих для реєстрації кандидатів, були встановлені розбіжності відомостей у наступних кандидатів:
в наданих списках не зазначено вид місцевих виборів, на які вони розповсюджуються відповідно до статті 194 Виборчого кодексу України та Постанови ЦВК № 160 від 08.08.2020;
в виборчих списках кандидатів у депутати Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області порушено вимогу щодо почергового включення кандидатів різної статі частину 9 статті 219 Виборчого кодексу України.
Крім того, Єдиний виборчий список кандидатів у депутати Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, висунутих Дніпропетровською обласною організацією політичної партії Нова Політика в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на конференції цієї організації політичної партії, затверджений рішенням конференції Дніпропетровської обласної організації політичної партії Нова Політика 23 вересня 2020 року не відповідає вимогам щодо зазначення Першого кандидата першим порядковим номером у списку, а також частині 9 статті 219 Виборчого кодексу України, а саме вимоги щодо забезпечення присутності у кожній п`ятірці не менше двох кандидатів кожної статі.
Відповідач у спірній постанові вказав, що навіть, якщо не брати до уваги відсутність порядкового номера у Першого кандидата та спробувати встановити кількість, то кількість кандидатів у Єдиному виборчому списку буде становити 21 кандидат. В четвертій п`ятірці Єдиного виборчого списку включено лише 1 особу однієї статі:
16. ОСОБА_1 ;
17. ОСОБА_2 ;
18. ОСОБА_3 ;
19. ОСОБА_4 .
20. ОСОБА_5 .
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 230 Виборчого кодексу України підставою для відмови в реєстрації є порушення, встановленого Виборчим кодексом України, порядку висування кандидатів в депутати.
Також, у постанові зазначено, що відповідно до частини 7 статті 227 Виборчого кодексу України, список та черговість кандидатів у депутати в Єдиному та територіальних виборчих списках не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Тобто усна пропозиція першого кандидата ОСОБА_6 , що був присутній на засіданні комісії під час розгляду та перевірки документів, щодо внесення змін до списку є неможливою.
Перевіряючи дану постанову на предмет її відповідності закону суд виходить з наступного.
Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Згідно з частиною першою статті 1 Виборчого кодексу України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.
Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму (частина перша статті 273 КАС України).
Дана стаття кореспондується з положеннями Виборчого кодексу України, а саме статтею 64 частиною першою, в якій зазначено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Частина перша статті 22 Виборчого кодексу України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Статтею 196 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Статтею 222 Виборчого кодексу України визначено умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).
Так, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею документів, передбачених ч. 1 ст. 222 Виборчого кодексу України.
Подання документів до відповідної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.
У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між єдиним виборчим списком та територіальними виборчими списками організації партії, наданими на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.
Згідно ч. 2 даної статті територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.
Відповідальність за достовірність і точність відомостей у документах, зазначених у пунктах 6, 7, 8 та 10 частини першої цієї статті, поданих до територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, несуть особи, висунуті кандидатами у депутати (ч.4).
В частині шостій статті 227 Виборчого кодексу України зазначено, що територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.
Порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) визначено в статті 219 Виборчого кодексу України.
У єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати (ч.5).
Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків (ч.6).
Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків (ч.8).
Під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).
У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку (ч.9).
Форми єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від організації партії затверджуються Центральною виборчою комісією і не можуть бути змінені під час виборчого процесу (ч.11).
У кожному територіальному виборчому списку стосовно кожного кандидата зазначаються його порядковий номер у цьому списку та відомості, передбачені пунктами 2-10 частини дванадцятої цієї статті (ч.13).
Відповідно до п. 8 Додатку до постанови Центральної виборчої комісії від 11 вересня 2020 року №249 Роз`яснення щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України стосовно висування кандидатів на місцевих виборах під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі); у разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку (частина дев`ята статті 219 Кодексу).
Наведена норма Кодексу обумовлює необхідність забезпечення присутності визначеної кількості осіб різної статі як у єдиному, так і в територіальних виборчих списках.
Статтею 230 Виборчого кодексу України передбачені підстави відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах.
У відповідності до ч. 3 даної статті помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.
Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.
Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.
Рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування) (ч. 4 ст. 230 Виборчого кодексу України).
Так, з отриманих судом пояснень та спірної постанови вбачається, що підставами для відмови в реєстрації кандидатів слугували виявлені відповідачем розбіжності у поданих позивачем Єдиному та територіальному виборчому списках кандидатів у депутати Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, висунутих Дніпропетровською обласною організацією політичної партії Нова Політика , а саме:
-в наданих списках не зазначено вид місцевих виборів, на які вони розповсюджуються відповідно до статті 194 Виборчого кодексу України та Постанови ЦВК № 160 від 08.08.2020;
-в виборчих списках кандидатів у депутати Підгородненської міської ради Дніпровського району Дніпропетровської області порушено вимогу щодо почергового включення кандидатів різної статі частину 9 статті 219 Виборчого кодексу України;
-Єдиний виборчий список кандидатів не відповідає вимогам щодо зазначення Першого кандидата першим порядковим номером у списку.
Судом досліджено документи, які надавалися позивачем 04.10.2020 року для реєстрації кандидатів у депутати та встановлено, що в єдиному виборчому списку кандидатів у депутати Підгородненської міської ради, висунутих позивачем, порядковий номер кандидата ОСОБА_7 визначено як «Перший кандидат» , а ОСОБА_8 як « 1» і так далі.
Як було встановлено судом та зазначено вище, положення ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України покладають на організацію партії певні зобов`язання, зокрема, щодо забезпечення присутності визначеної кількості чоловіків і жінок та в певній черговості.
Щодо можливості усунення недоліків у визначенні черговості кандидатів у депутати по єдиному виборчому списку, суд зазначає, що згідно ч.7 ст.227 Виборчого кодексу України список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу.
Аналогічні за змістом положення викладені у постанові ЦВК №147 від 28.07.2020 р.
Таким чином, оскільки позивачем 23.09.2020 р. надано пакет документів необхідний для реєстрації кандидатів у депутати, то вже після подачі документів для реєстрації законодавство не дозволяє змінювати список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку.
Під час судового розгляду справи судом встановлено, що позивачем було подано той самий пакет документів на електронному носії, що і в паперовому вигляді, який також був направлений до ЦВК.
Також під час засідання Підгородненської МТВК був присутній Перший кандидат партії ( ОСОБА_7 ), якому було повідомлено про виявлені розбіжності, проте він не скористався правом на усунення недоліків.
Представник позивача у судовому засіданні дані обставини не спростував.
Суд звертає увагу, що територіальна виборча комісія не наділена повноваженнями змінювати порядкові номери кандидатів у депутати, навіть у разі подання уточнень до поданого пакету документів.
Крім того, якщо кандидатів у єдиному списку рахувати суцільним шляхом, то 21 особа (при рахунку суцільним шляхом), останніми 6 особами є: 15. ОСОБА_9 , 16. ОСОБА_1 , 17. ОСОБА_2 , 18. ОСОБА_3 , 19. ОСОБА_4 , 20. ОСОБА_10 , що не відповідає вимогам ч. 9 ст. 219 Виборчого кодексу України.
Суд також акцентує увагу, що позивач не заперечує допущення ним у поданих документах розбіжностей та не спростовує, що він був про них обізнаний.
Відносно незазначення у поданих виборчих списках виду місцевих виборів, на які вони розповсюджуються відповідно до статті 194 Виборчого кодексу України та Постанови ЦВК № 160 від 08.08.2020, представник відповідача зазначила, що дійсно у вказаних положеннях не містяться імперативних норм щодо зазначення виду місцевих виборів у поданих списках.
Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що невідповідність документів, передбачених п. п. 1 - 5 ч. 1 ст. 222 ВК України вимогам цього Кодексу є підставою для відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків (п. 2 ч. 1 ст. 230 ВК України).
При цьому зі змісту ст. 230 ВК України, вбачається, що у постанові про відмову у реєстрації кандидатів у депутати, територіальна виборча комісія не має права посилатись як на підставу для відмови в реєстрації на помилки і неточності, виявлені в поданих документах.
Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що конструкція відповідної норми передбачає право і обов`язок комісії здійснити повідомлення суб`єкта подання документів про наявні недоліки, саме у випадку встановлення наявності таких недоліків в поданих комісії та досліджених документах.
Як наслідок, суд приходить до переконання, що у випадку неподання документів, перелік яких наведено в п. 2 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України, які відповідають вимогам, зміст і форму яких змінювати заборонено законом (ч. 7 ст. 227 Виборчого кодексу України), єдиним передбаченим чинним законодавством алгоритмом дій виборчої комісії є прийняття рішення про відмову в реєстрації кандидатів у депутати включених до відповідних виборчих списків.
При цьому, суд не приймає як підстави протиправності оскаржуваної постанови посилання позивача на допущення ним технічних помилок у поданих документах, оскільки такі твердження не підтверджені під час судового розгляду справи, при цьому на позивача було покладено обов`язок подання відповідних виборчих списків у чіткій відповідності вимогам виборчого законодавства.
Решта доводів сторін висновків суду по суті спору не спростовують.
Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем не були порушені норми виборчого законодавства при винесенні спірної постанови, у зв`язку із чим вимоги позову суд вважає необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.
Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі РуїсТоріха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п.29).
Приписами ч. 2 ст. 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
У відповідності до положень ст. 139 КАС України, за наслідками розгляду даної справи розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись ст.ст. 9, 137, 139, 242-246, 250, 255, 273, 278 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовної заяви Дніпропетровської обласної організації Політичної партії Нова політика до Підгородненської міської територіальної виборчої комісії Дніпровського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови від 29.09.2020 р., зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.
Розподіл судових витрат у справі не здійснюється.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими частиною 2 статті 278 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом двох днів з дня його проголошення.
Повний текст рішення суду складений 04 жовтня 2020 року.
Суддя В.С. Віхрова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2020 |
Оприлюднено | 05.10.2020 |
Номер документу | 91969152 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні