Рішення
від 04.10.2020 по справі 320/9130/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2020 року №320/9130/20

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Терлецької О.О., розглянувши в місті Києві у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" до Узинської міської територіальної виборчої комісії Білоцерківського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного звернулась Київська обласна організація Політичної партії НАШ КРАЙ (далі - Позивач) з адміністративним позовом до Узинської міської територіальної виборчої комісії Білоцерківського району Київської області (далі - Відповідач), про скасування рішень та про зобов`язання до вчинення дій по реєстрації.

Зміст позову складають наступні вимоги:

- задовольнити адміністративний позов в повному обсязі: визнати протиправним та скасувати рішення Відповідача щодо відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих Позивачем, у формі постанови від 28.09.2020 №50 Про відмову в реєстрації кандидатів в депутати включених до виборчих списків кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії НАШ КРАЙ в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах (далі - Постанова №50);

- зобов`язати Узинську міську територіальну виборчу комісію Білоцерківського району Київської області (код ЄДРПОУ 43756248) Київська область, Білоцерківський район, м. Узин, вул. Івана Богуна, буд.1) зареєструвати кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної партії НАШ КРАЙ .

Позивач, повідомлений належним, в судове засідання не з`явився. Подав клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні, без його участі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив в повному обсязі, просив відмовити у задоволенні позову. Свої заперечення обґрунтовував, що оскаржувана Постанова №50 була винесена у зв`язку з порушенням Позивачем ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України та на підставі п.1 ч.1 ст.230 Виборчого кодексу України. В судовому засіданні представник Відповідача, у зв`язку з відсутністю позивача заявив усне клопотання про перехід до письмового слухання справи, яке було задоволене судом протокольною ухвалою.

Дослідивши матеріали судової справи та заслухавши пояснення представника Відповідача, - суд встановив наступне.

Виборчий кодекс України від 19.12.2019 з наступними змінами визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Центральна виборча комісія постановою від 08 серпня 2020 року №160 Про перші вибори депутатів і сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року призначила перші вибори депутатів і сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року.

Згідно Додатку №9 Перші вибори у вказану дату проводяться, в тому числі, і до Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області (зазначено в рядку під №13 вказаного Додатку). Вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) проводяться за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками місцевих організацій політичних партій (далі - виборчі списки) у територіальних виборчих округах, на які поділяється єдиний багатомандатний виборчий округ, що збігається з територією відповідно Автономної Республіки Крим, області, району, міста, району в місті, села, селища згідно з адміністративно-територіальним устроєм або територією міської, сільської, селищної територіальної громади (ч. 2 ст. 192 Виборчого кодексу України).

Згідно ч.2 ст.216 Виборчого кодексу України право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) реалізується виборцями через місцеві організації політичних партій (далі - організація партії) у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку.

Висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Виборчого кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

Відповідно до частини четвертої статті 217 Виборчого кодексу України, - обласна організація партії може висунути єдиний обласний виборчий список кандидатів у депутати відповідної обласної ради.

Обласна чи республіканська в Автономній Республіці Крим організація політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм може також висунути:

1) кандидатів у депутати на виборах депутатів відповідних районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад (районів, міст, районів у містах, сіл, селищ, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм);

2) не більше ніж по одному кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (сіл, селищ, міст, що входять до складу відповідної області, Автономної Республіки Крим згідно з адміністративно-територіальним устроєм).

Рішенням XXVIII Позачергового з`їзду Політичної партії НАШ КРАЙ від 03 вересня 2020 року № 3/9/20 було прийнято рішення про участь Політичної партії НАШ КРАЙ у місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, що не заперечувалось і Відповідачем по справі.

Позивач є місцевою організацією Політичної партії НАШ КРАЙ з правом юридичної особи, ідентифікаційний код 339863371, зареєстрована в установленому законом порядку.

22 вересня 2020 року Позивачем на зборах було прийнято рішення про висування кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області та затверджено єдиний і територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії НАШ КРАЙ на Перших виборах депутатів і сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, що було затверджено Центральним виконавчим комітетом Політичної партії НАШ КРАЙ від 22 вересня 2020 року № 23/9.

Додатками до такого рішення Позивача є :

- єдиний виборчий список кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної партії НАШ КРАЙ в єдиному багатомандатному окрузі, висунутих на зборах цієї організації політичної партії, що відбулися 22 вересня 2020 р. (далі в тексті - Єдиний виборчий список);

- територіальний виборчий список кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної партії НАШ КРАЙ у територіальному виборчому окрузі № 1, висунутих на зборах цієї організації політичної партії, що відбулися 22 вересня 2020 р.(далі в тексті - Територіальний виборчий список);

- територіальний виборчий список кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району, висунутих Київською обласною організацією політичної партії НАШ КРАЙ у територіальному виборчому окрузі №2, висунутих на зборах цієї організації політичної партії, що відбулися 22 вересня 2020 р.;

- територіальний виборчий список кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району, висунутих Київською обласною організацією політичної партії НАШ КРАЙ у територіальному виборчому окрузі №3, висунутих на зборах цієї організації політичної партії, що відбулися 22 вересня 2020 р.;

- територіальний виборчий список кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району, висунутих Київською обласною організацією політичної партії НАШ КРАЙ у територіальному виборчому окрузі №4, висунутих на зборах цієї організації політичної партії, що відбулися 22 вересня 2020 р.

Статтею 222 Виборчого кодексу України визначено умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч). Так виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4x6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи, зазначені у частині першій цієї статті, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла документи.

Після прийнятого зборами Позивачем рішення про висунення кандидатів у депутати, 23 вересня 2020 р., до Відповідача згідно переліку документів були подані:

- Заява про реєстрацію кандидатів у депутати на 1-аркуші підписана та скріплена печаткою;

- Рішення зборів, місцевої організації політичної партії про висування кандидатів у депутати на 1 аркуші;

- Єдиний виборчий список кандидатів у депутати Територіальній виборчі списки кандидатів у депутати на 1-х аркушах та електронному носії;

- Заяви осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації політичної партії на 24 аркушах;

- Автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати на 24 аркушах та електронному носії;

- Заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кожного кандидата в депутати на 24 аркушах;

- Документ про внесення грошової застави на 1 аркуші;

- Фотографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати розміром 4 х 6 см (по 1 фотографії кожного із кандидатів) на 24 аркушах та електронному носії;

- Копія першої та другої сторінки паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копія лицьової та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата в депутати на 24 аркушах;

- Передвиборна програма на 4 аркушах та електронному носії

Таким чином Позивачем було подано необхідні документи відповідно до ст.213 Виборчого кодексу України, що підтверджується довідкою про отримання Узинською ТВК документації на реєстрацію кандидатів у депутатів селищної ради від 24.09.2020р. №8.

28 вересня 2020 р. представником Позивача до Узинської ТВК були подані також заява про виправлення технічних помилок та єдиний виборчий список кандидатів у депутати на 3-х аркушах та електронному носії. Вказаний пакет документів був прийнятий Відповідачем 28 вересня 2020 р. о 17 год. 23 хв. (вх. 115 від 28.09.2020р.).

28 вересня 2020 року в період з 18.00 год. відбулось засідання Узинської ТВК, на якому Відповідачем було винесено оскаржувану постанову.

Зі змісту Постанови № 50 Про відмову в реєстрації кандидатів в депутати включених до виборчих списків кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії НАШ КРАЙ в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах слідує, що Позивачу було відмовлено у реєстрації всіх кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 р, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих Київською обласною організацією політичної партії НАШ КРАЙ .

Підставою для відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати визначено є невиконання Позивачем положення ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України при формуванні єдиного виборчого списку по виборчому округу, а саме - не дотримання вимог щодо почергового включення кандидатів до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4), оскільки у вказаному списку за номерами № 21 та № 22 зазначено дві особи чоловічої статі, а за номерами №23 та № 24 включені особи жіночої статі.

Позивач вважає, що прийняте рішення не відповідає вимогам чинного виборчого законодавства, оскільки при його прийнятті було порушено процедуру скасування реєстрації кандидатів в депутати.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.

Особливості висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачені у ст.219 Виборчого кодексу України.

Відповідно до ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України, - під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі). У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Порядок реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) передбачений у ст. 227 Виборчого кодексу України.

Відповідно до ч.1 ст. 227 Виборчого кодексу України, - кандидати у депутати, включені організацією партії до єдиного та територіальних виборчих списків, реєструються територіальною виборчою комісією Автономної Республіки Крим, відповідною територіальною обласною, районною, міською, районною у місті, сільською, селищною виборчою комісією за умови подання комісії документів, передбачених статтею 222 цього Кодексу.

Відповідно до ч.6 ст. 227 Виборчого кодексу України, - територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Відповідно до ч.7 ст. 227 Виборчого кодексу України, - список та черговість кандидатів у депутата в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених частинами першою і другою статті 259 цього Кодексу.

Відповідно до ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, - помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Всупереч зазначеній нормі ст.230 Виборчого кодексу України, Відповідачем не було надано строк Позивачу для усунення помилок і неточностей щодо дотримання гендерного принципу, передбаченого ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України. Що не було спростовано Відповідачем по справі.

Представник Відповідача в судовому засіданні вказав на те, що комісія прийшла до висновку, зазначення підряд двох кандидатів чоловіків, а потім двох підряд кандидатів жінок є порушенням виборчого законодавства, на яке не поширюється право на надання умов для виправлення недоліків, гарантоване ст.230 Виборчого кодексу України.

Однак з матеріалів справи слідує, що в Єдиному виборчому списку було допущено саме помилку в формування списку в частині номерів кандидатів №21-24 включно.

Тлумачення норми ч.9 ст.219 Виборчого кодексу України щодо не почергового включення кандидатів жіночої та чоловічої статі у виборчі списки в кількості не кратній 5-ти саме як помилки, визначено в Постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 02.10.2020 у справі №320/8745/20.

Суд також виходить з того, що почерговість включення кандидатів жіночої та чоловічої статі в Єдиний список в кількості не кратній 5 не є єдиною і визначальною умовою забезпечення гендерного принципу, а у Позивача, при умові надання строку на усунення недоліків Відповідачем, була можливість і намір добросовісного виконання вимог статті 219 Виборчого кодексу України.

Відтак суд керуючись висновками суду апеляційної інстанції викладеними в рішенні, яке набрало законної сили, та оцінюючи обставини щодо формування Єдиного списку Позивачем в частині №21-24 кандидатів саме як помилку, - приходить до висновку про поширення права Позивача, визначеного ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, на надання строку на усунення недоліків в цій частині.

При вирішенні справи суд також враховує практику Європейського Суду з прав людини, зокрема, у справі Мельниченко проти України від 19.10.2004р. у якій зазначено, що стаття 3 Протоколу №1 до Конвенції проголошує фундаментальний принцип для ефективної політичної демократії та є відповідно найвищою цінністю в системі Конвенції. Відповідно до зазначеного рішення, з метою дотримання ст.3 (994 535), будь-яке законодавство про вибори має бути оцінено у світлі політичного розвитку країни, широкі межі розсуду держави у цій сфері обмежені зобов`язанням поважати фундаментальні принципи ст.3, зокрема, вільне вираження думки народу під час вибору законодавчого органу. Суд повинен впевнитись, що умови права голосувати та бути обраним не обмежують права до такого ступеня, щоб позбавити їх суті та ефективності взагалі, що вони переслідують законну мету та що заходи, які вживалися, є пропорційними. Аналогічна позиція щодо пропорційності заходів щодо обмеження виборчих прав висловлена ЄСПЛ при розгляді справи Ковач проти України (Заява №39424/02) від 07.02.2008.

Не надавши можливість Позивачу виправити помилку у Єдиному виборчому списку, Відповідач порушив вимоги ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України та право Позивача на участь у місцевих виборах. Оскаржувана Постанова №50 мотивована винятково лише обставинами допущення вищезазначеної помилки формулювання Єдиного виборчого списку в частині кандидатів №21-24. Відтак за умови забезпечення Позивачу права на усунення помилки в порядку ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, Позивач мав би обґрунтовані очікування у прийнятті Відповідачем іншого за змістом рішення на противагу оскаржуваній Постанові №50.

Таким чином Відповідачем при винесення Постанови №50 не було дотримано принципів правомірної діяльності та рішень, визначених пунктами 1, 3, 5, 6 та 7 ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині скасування Постанови №50.

Разом з тим, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову в частині зобов`язання Відповідача до прийняття рішення про реєстрацію та мотивує свій висновок наступним.

Відповідно до ч. 4 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Під дискреційним повноваженням слід розуміти компетенцію суб`єкта владних повноважень на прийняття самостійного рішення в межах, визначених законодавством, та з урахуванням принципу верховенства права.

Зміст статті 230 Виборчого кодексу дає підстави висновувати, що виборчі комісії при винесення рішень на виконання цієї статті наділені правом деякої оцінки змісту документів (а не лише правом перевірки повноти комплекту документів), поданих до реєстрації, що відповідає поняттю виключних дискреційних повноважень Відповідача, які суд не може перебирати на себе при вирішенні адміністративних справ.

Таким чином суд, в силу вимог зазначеної вище ч.4 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, не може задовольнити позовні вимоги в частині зобов`язання до прийняття рішення про реєстрацію.

Однак суд погоджується з доводами Позивача, викладеними в позовній заяві, що спосіб захисту порушеного повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці.

Тому суд, вбачає за необхідне та у зв`язку з необхідністю забезпечити Позивачу реалізацію його права, гарантованого ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, в порядку ч.2 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, - вийти за межі позовних вимог та зобов`язати Відповідача до вчинення дій з врахуванням його виключних дискреційних повноважень.

Виборчим кодексом визначено, що після прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно із частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Враховуючи те, що позивачем при зверненні з даним позовом до суду не було сплачено судовий збір за позов немайнового характеру в розмірі 840,80 грн, а позов задоволено частково, суд вважає за необхідне стягнути половину вказаної суми (420,40 грн) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь Київського окружного адміністративного суду.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 273-277 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Узинської міської територіальної виборчої комісії Білоцерківського району Київської області щодо відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області на місцевих виборах, що відбудуться 25 жовтня 2020 року, включених до єдиного та територіальних виборчих списків, висунутих Київською обласною організацією політичної партії НАШ КРАЙ у формі постанови від 28.09.2020 р. № 50 Про відмову в реєстрації кандидатів в депутати включених до виборчих списків кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії НАШ КРАЙ в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та територіальних виборчих округах .

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Зобов`язати Узинську міську територіальну виборчу комісію Білоцерківського району Київської області (код ЄДРПОУ 43756248): 1) надати позивачу час на усунення недоліків поданих документів в порядку, визначеному ч.3 ст.230 Виборчого кодексу України, та 2) забезпечити повторний розгляд в порядку, визначеному ст.227 Виборчого кодексу України, питання про реєстрацію кандидатів у депутати Узинської міської ради Білоцерківського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією політичної партії НАШ КРАЙ .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Узинської міської територіальної виборчої комісії Білоцерківського району Київської області (код ЄДРПОУ 43756248) на користь Київського окружного адміністративного суду (код ЄДРПОУ 35919304) судовий збір у розмірі 420 (чотириста двадцять) грн 40 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Терлецька О.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91969178
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/9130/20

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 28.01.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Рішення від 04.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні