Рішення
від 04.10.2020 по справі 380/8202/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/8202/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2020 року 00:09 годин

Львівський окружний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді Мричко Н.І.,

судді Крутько О.В.,

судді Кравціва О.Р.,

за участю секретаря судових засідань Кулик С.В.,

представників позивача: Ковча А.В., Бердара С.В.,

представників відповідача: Плахтій Г.Г., Подолець І. Р., Головацької І.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Львівської обласної організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка до Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії, -

встановив :

02.10.2020 о 15 год. 26 хв. до провадження Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Львівської обласної організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка (далі - Позивач) до Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області (далі - Відповідач), в якому Позивач просив суд:

1. Визнати протиправною та скасувати постанову Про відмову Львівській обласній організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка в реєстрації кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області на перших місцевих виборах депутатів Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області 25 жовтня 2020 року від 28.09.2020 № 23;

2. Зобов`язати Меденицьку селищну територіальну виборчу комісію Дрогобицького району Львівської області негайно, після набрання законної сили рішення суду, зареєструвати кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка на перших виборах депутатів Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області 25 жовтня 2020 року.

Ухвалою від 02.10.2020 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні з викликом сторін.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з метою участі у виборчому процесі, зборами Львівської обласної організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка 19.09.2020 прийнято рішення № б/н про висування кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області.

24.09.2020 представник Позивача ОСОБА_1 подав до Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області необхідний пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати. За результатами розгляду поданих документів, Відповідач 28.09.2020 прийняв постанову № 23 Про відмову Львівській обласній організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка в реєстрації кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області на перших виборах депутатів Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області 25 жовтня 2020 року. На думку Позивача, вказана постанова є незаконною, оскільки прийнята з порушенням вимог Виборчого кодексу України.

Позивач вказує, що підстави для відмови у реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій, передбачені частиною 1 статті 230 Виборчого кодексу України. Так названим положенням передбачено, що територіальна виборча комісія відмовляє у реєстрації усіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій на місцевих виборах у разі відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави).

Позивач стверджує, що усі необхідні документи для реєстрації кандидатів у депутати селищної ради, передбачені пунктами 1-5 частини 1 статті 222 Виборчого кодексу України, Відповідачу були подані 24.09.2020, що підтверджується довідкою від 24.09.2020 № 15. За таких обставин, на думку Позивача, Відповідач незаконно відмовив йому в реєстрації усіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків.

Відповідач подав відзив на позовну заяву (арк. справи 73-81), в якому заперечує позов Львівської обласної організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка та вважає його таким, що не підлягає до задоволення, виходячи з такого.

24.09.2020 представник Позивача Сушко М.І. подав до Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області такі документи: заяву про реєстрацію кандидатів у депутати на 1 аркуші; рішення зборів, конференції місцевої організації політичної партії про висування кандидатів у депутати; єдиний виборчий список кандидатів у депутати; територіальні виборчі списки кандидатів у депутати: автобіографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати; документ про внесення грошової застави; фотографії осіб, включених до виборчих списків кандидатів у депутати розміром 4x6 см (по 1 фотографії кожного із кандидатів); передвиборчу програму.

Отримавши від Позивача документи для реєстрації кандидатів у депутати, Відповідач встановив, що поданий пакет документів є неповним. Так, у заяві про реєстрацію кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області за підписом голови Львівської обласної організації Політичної партії УДАР Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка ОСОБА_2 з прикладеними відтисками печаток політичної партії та її Львівської обласної організації серед переліку документів, що додаються до заяви, заявником відмічено тільки одну позицію - Рішення Зборів Львівської обласної організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка про висування кандидатів у депутати - на 1 арк. .

Фактично, крім вказаного у заяві, уповноваженим представником Позивача Сушком М.І. до заяви про реєстрацію кандидатів, окрім зазначеного у заяві Рішення Зборів Львівської обласної організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка про висування кандидатів у депутати було подано: 1) Єдиний виборчий список та 3 (три) територіальні виборчі списки кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, на паперових носіях та в електронному вигляді; 2) передвиборча програма організації партії на паперових носіях та в електронному вигляді; 3) документ про внесення організацією партії грошової застави; 4) автобіографії 9 (дев`яти) кандидатів у депутати в електронному вигляді; 5) по одній фотографії кожного з 9 (дев`яти) кандидатів у депутати в електронному вигляді. При цьому до єдиного виборчого списку Позивачем включено 18 осіб.

Про фактичний обсяг отриманої від уповноваженого представника Позивача ОСОБА_1 документації, такому було видано довідку за вих. № 15 від 24.09.2020. Така обставина підтверджується підписом ОСОБА_1 в Журналі реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії.

Перевіркою поданих Позивачем документів для реєстрації кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області на перших місцевих виборах 25.10.2020 було встановлено їх невідповідність вичерпному переліку, визначеному частиною першою статті 222 Виборчого кодексу України, зокрема, відсутність заяв про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, заяв про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини кожного кандидата у депутати, копій першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Про виявлені недоліки Відповідач повідомив уповноваженого представника Позивача - Сушко М.І. та запропонував виправити такі (надати необхідні документи в паперовому вигляді) до 12 год. 00 хв. 25.10.2020. Разом з тим, станом на дату прийняття оскаржуваної постанови, Позивач не усунув виявлені недоліки.

З огляду на наведене вважає, що у територіальної виборчої комісії були всі підстави для відмови в реєстрації кожного кандидата, включеного Львівською обласною організацією Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати Меденицької селищної ради.

Представники Позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав, викладених у позовній заяві. Просили задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Додатково вказали, що уповноважений представник Позивача Сушко М.І. подавав до Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області щодо дев`яти кандидатів усі необхідні документи для реєстрації таких кандидатів. Проте, Відповідач не прийняв такі документи, про що складений відповідний акт. Крім цього звернули увагу суду, що Відповідач у справі зобов`язаний був прийняти рішення про відмову у реєстрації кожного окремого кандидата у депутата, як це передбачено частиною 2 статті 230 Виборчого кодексу України.

Представники Відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечили з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву. Просили у задоволенні позову відмовити повністю. Вказали, що станом на дату реєстрації кандидатів у депутати селищної ради, Позивач не дотримався вимог частини 1 статті 222 Виборчого кодексу України. Так зі всіх вісімнадцяти кандидатів у депутати, затверджених у Єдиному виборчому списку, щодо дев`яти кандидатів поданий неповний обов`язковий пакет документів для реєстрації, щодо решти кандидатів не подано жодного документа, передбаченого частиною 1 статті 222 Виборчого кодексу України.

Додатково зазначили, що інших документів, окрім зазначених у довідці № 15 від 24.09.2020 Відповідачу не подавалися.

Заслухавши пояснення представників Позивача та Відповідача, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив таке.

Відповідно до Постанови Верховної Ради України Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році №795-IX від 15.07.2020 призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25.10.2020.

Згідно з відомостями офіційного сайту Центральної виборчої комісії Львівська обласна організація Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка включена до Переліку політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у місцевих виборах 25.10.2020.

Львівська обласна організація Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка 24.02.2010 включена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

19.09.2020 Львівська обласна організація Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка звернулася до Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області з заявою про реєстрацію кандидатів у депутати до Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області (арк. справи 84-85). Така заява підписана головою Львівської обласної організація Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка Юринець О.В. та скріплена печаткою.

Позивачем до матеріалів справи долучена довідка № 15 від 24.09.2020, з якої видно, що представник Львівської обласної організації політичної партії УДАР Сушко Микола Ігорович, котрий діє на підставі довіреності від 15.09.2020 о 17:50 годині здав, а член Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області ОСОБА_3 прийняв такі документи:

1. Заява про реєстрацію кандидатів у депутати: 1;

2. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії: 1;

3. Єдиний виборчий список та територіальні виборчі списки кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів на паперових носіях та електронному вигляді: 1/3/1;

4. Передвиборчу програму організації партії на паперових носіях та електронному вигляді: 1/1;

5. Документ про внесення організацією партії грошової застави: 1;

6. Автобіографії кандидатів у депутати на паперовому носії та електронному вигляді: - /9;

7. По одній фотографії кожного кандидата у депутати розміром 4x6 см на паперових носіях та в електронному вигляді: -/9.

28.09.2020 Меденицька селищна територіальна виборча комісія Дрогобицького району Львівської області прийняла постанову Про відмову Львівській обласній організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка в реєстрації кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області на перших місцевих виборах депутатів Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області 25 жовтня 2020 року .

Не погоджуючись із вказаною постановою, Львівська обласна організація Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка звернулася до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Виборчий кодекс України (надалі - ВК України) відповідно до Конституції України, визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

У відповідності до статті 1 ВК України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом. Вибори є вільними і відбуваються на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.

Порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) визначений статтею 219 ВК України. Так, у відповідності до частини 1 статті 219 ВК України, висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Положенням частини 3 статті 219 ВК України передбачено, що організація партії висуває кандидатів з числа осіб, зазначених у ч. 2 цієї статті, у вигляді єдиного виборчого списку, який формується та затверджується на зборах, конференції організації партії.

Згідно з частиною 5 статті 219 ВК України, у єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі. Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше п`яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати.

Частиною 6 статті 219 ВК України кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків. Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.

Відповідно до частини 10 статті 219 ВК України, рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від партії приймається шляхом затвердження єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних територіальних виборчих округів, які додаються до такого рішення і є його невід`ємною частиною. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою цієї місцевої організації партії або печаткою організації партії вищого рівня, а також погоджується центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою партії.

Відповідачем у справі надано суду копії Єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області, висунутих Львівською обласною організацією Політичної Партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка на зборах організації політичної партії, що відбулися 19.09.2020. Згідно з Єдиним виборчим списком кандидатів у депутати Позивача, кількість таких кандидатів складає 18.

Водночас, як видно з довідки № 15 від 24.09.2020, представником Львівської обласної організації політичної партії УДАР ОСОБА_1 о 17:50 год. подано інформацію щодо дев`яти кандидатів у депутати селищної ради. Як пояснили представники Позивача у судовому засіданні інші дев`ять кандидатів, які були включені до Єдиного виборчого списку кандидатів у депутати, не виявили бажання брати участь у виборах.

Позивач, звертаючись до суду з цим позовом зазначає, що для реєстрації дев`яти кандидатів у депутати, висунутих Львівською обласною організацією Політичної Партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка , які виявили бажання брати участь у цих виборах, подано до Меденицької селищної ради Львівської області усі необхідні документи для реєстрації кандидатів у депутати, передбачені частиною 1 статті 222 ВК України.

Відповідачем заперечується така обставина, зазначається, що Позивач при зверненні із заявою про реєстрацію кандидатів у депутати селищної ради не надав повного пакету документів, необхідних для реєстрації таких кандидатів.

Отже, дослідженню судом підлягає обставина щодо дотримання Позивачем умов реєстрації кандидатів у депутати селищної ради.

Відповідно до частини 1 статті 222 ВК України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів: заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії; рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається); єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді; передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді; документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу; заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність); заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність); автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді); заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді; копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

У відповідності до частини 2 статті 222 ВК України, територіальна виборча комісія видає особі, яка подала документи для реєстрації кандидатів, довідку про їх прийняття. Довідка має містити перелік прийнятих документів, число, місяць і рік, а також час їх прийняття, посаду і прізвище особи, яка прийняла.

Як зазначалося вище, уповноваженим представником Львівської обласної політичної партії УДАР Сушком М.І. подано 24.09.2020 о 17:50 год. до Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області заяву про реєстрацію документів. Про прийняття територіальною виборчою комісією документів, Меденицька селищна територіальна виборча комісія Дрогобицького району Львівської області видала довідку № 15 від 24.09.2020 про їх прийняття.

Як видно з довідки № 15 від 24.09.2020, для реєстрації дев`яти кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Львівської області, Позивач подав неповний пакет документів. Зокрема, в порушення пунктів 6, 9, 10, 12 частини 1 статті 222 ВК України, не подано: заяви осіб, включених до виборчих списків організації партії про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії; довідки про наявність чи відсутність судимості; заяви про наявність (відсутність) заборгованості за сплати аліментів на утримання дитини кожного кандидата у депутати; копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати. Крім цього, частково виконано вимоги пункту 8 частини 1 статті 222 ВК України - відсутні на паперовому носії автобіографії кандидатів у депутати, а лише в електронному вигляді; пункту 11 частини 1 статті 222 ВК України, не долучено по одній фотографії кожного кандидата у депутати розміром 4*6 сантиметрів на паперовому носії, а лише в електронному вигляді. У вказаній довідці зазначено прізвище особи, яка здала документи - ОСОБА_1 ; прізвище особи, яка прийняла документи - ОСОБА_3 , а також зазначено дату реєстрації заяви про реєстрацію кандидатів за вх. № 25 від 24.09.2020 .

Таким чином з довідки № 15 від 24.09.2020 чітко видно, які саме документи були відсутні у Позивача під час подання документів для реєстрації кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області, висунутих Львівською обласною організацією Політичної Партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) ОСОБА_4 .

В судовому засіданні представниками Відповідача долучено до матеріалів справи оригінал Журналу реєстрації документів, заяв і скарг у виборчій комісії Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області. Як пояснили представники Відповідача, у такому журналі також містяться записи щодо вихідної кореспонденції. Такий журнал прошито та пронумеровано у кількості 43 листа, скріплено печаткою виборчої комісії та засвідчено підписом голови ТВК Плахтій Г.Г. Дослідивши вказаний журнал, суд встановив, що за вхідним номером 25 міститься запис про реєстрацію заяви, поданої 24.09.2020 ОСОБА_1 , що відповідає номеру у довідці № 15 від 24.09.2020 про надходження заяви про реєстрацію кандидатів. Із записів вихідної кореспонденції, під номером 15 міститься підпис ОСОБА_1 про отримання 24.09.2020 документів. Встановлені обставини спростовують доводи представників позивача щодо неотримання ними довідки № 15 від 24.09.2020.

Суд не приймає до уваги долучені у судовому засіданні представником Позивача документи, зокрема, копії заяв кандидатів, висунутих Львівською обласною організацією Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за реформи) Віталія Кличка : Сушко М.І., ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , Шатковського А.В., ОСОБА_11 про їх згоду балотуватися кандидатами у депутати; заяв про відсутність у таких заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини; автобіографії на паперових носіях, копії паспортів, з підстав відсутності належних та допустимих доказів подання таких для реєстрації.

Також суд відхиляє доводи представників Позивача в тій частині, що факт неприйняття виборчою комісією усіх документів зафіксований відповідним актом. Суд надав можливість представникам Позивача надати такий суду, проте такий наданий не був. На запитання суду чи оскаржувалися дії/бездіяльність виборчої комісії щодо неприйняття цих документів, представник Позивача відповів, що такі скарги Позивачем не подавалися.

З аналізу наведених положень ВК України вбачається, що обов`язковими умовами реєстрації кандидатів у депутати обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), є серед іншого, обов`язкове волевиявлення осіб, включених до виборчих списків організації партії, шляхом подання заяви про згоду балотуватися кандидатами у депутати від відповідної партії.

Враховуючи встановлені судом обставини, суд дійшов висновку, що при зверненні 24.09.2020 до Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області, для реєстрації кандидатів у депутати, Позивач не подав усі необхідні документи, передбачені частиною 1 статті 222 ВК України.

28.09.2020 Меденицькою селищною територіальною виборчою комісією Дрогобицького району Львівської області прийнята постанова № 23 Про відмову Львівській обласній організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка в реєстрації кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області на перших місцевих виборах депутатів Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області 25 жовтня 2020 року .

Зі змісту оскаржуваної постанови видно, що Відповідач у справі відмовив Позивачу в реєстрації кандидатів у зв`язку з невиконанням вимог частини 1 статті 222 ВК України. Як видно з мотивувальної частини оскаржуваної постанови, Відповідач при прийнятті рішення про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Меденицької селищної ради керувався частиною 2 статті 230 ВК України.

Так, у відповідності пункту 1 частини 2 статті 230 ВК України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови).

Враховуючи те, що Позивач не подав необхідного пакету документів щодо кожного кандидата у депутати включеного у виборчі списки, рішення Відповідача про відмову у реєстрації усіх поданих Позивачем кандидатів у депутати є законним та обґрунтованим. Територіальна виборча комісія не мала підстав для реєстрації жодного з поданих Позивачем кандидатів у депутати, оскільки щодо кожного з них, не було подано усіх документів, передбачених статтею 222 ВК України.

Суд зважає на покликання сторони Позивача щодо відсутності індивідуального підходу до вирішення питань відмови в реєстрації кандидатів у депутати відповідного виборчого списку, однак з цього приводу зазначає таке.

На переконання суду, буквальне тлумачення положення частини 2 статті 230 ВК України, не передбачає обов`язку територіальної виборчої комісії приймати рішення про відмову в реєстрації кожного кандидата індивідуально. У цьому випадку підстави для відмови у реєстрації кандидатів у депутати були однаковими для кожного, що дозволяло територіальній виборчій комісії прийняти одне рішення.

З урахуванням наведеного вище, суд вважає, що постанова відповідача № 23 від 28.09.2020 щодо відмови у реєстрації кандидатів у депутати Меденицької селищної ради на перших виборах депутатів Меденицької селищної ради 25.10.2020, включених до єдиного виборчого списку та територіальних виборчих списків Львівською обласною організацією Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка є правомірною. За таких обставин, у задоволенні вимог Позивача в частині: визнати протиправною та скасувати постанову Про відмову Львівській обласній організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка в реєстрації кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області на перших місцевих виборах депутатів Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області 25 жовтня 2020 року від 28.09.2020 № 23 слід відмовити.

Щодо другої позовної вимоги: зобов`язати Меденицьку селищну територіальну виборчу комісію Дрогобицького району Львівської області негайно, після набрання законної сили рішення суду, зареєструвати кандидатів у депутати Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків Львівської обласної організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка на перших виборах депутатів Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області 25 жовтня 2020 року , суд також відмовляє у її задоволенні, оскільки така є похідною від першої позовної вимоги Позивача.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності до положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в п. 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) №303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28.08.2018 по справі № 802/2236/17-а.

Згідно з частиною 1 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.

Належних і достатніх доказів, які б спростовували доводи Відповідача, Позивачем під час розгляду справи не надано.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

За правилами статті 139 КАС України при відмові у задоволенні позову, судові витрати Позивачу не відшкодовуються.

Керуючись статтями 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 271, 272, 273, 278, підпунктом 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ :

у задоволенні адміністративного позову Львівської обласної організації Політичної партії УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи) Віталія Кличка до Меденицької селищної територіальної виборчої комісії Дрогобицького району Львівської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Головуючий суддя Мричко Н.І.

Суддя Крутько О.В.

Суддя Кравців О.Р.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91969191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/8202/20

Рішення від 04.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні