Рішення
від 04.10.2020 по справі 500/2885/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №500/2885/20

04 жовтня 2020 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Мартиць О.І. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка до Тернопільської міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

02 жовтня 2020 року Тернопільська територіальна організація Радикальної Партії Олега Ляшка звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Тернопільської міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії, в якій позивач просить:

- визнати протиправною та скасувати постанову Тернопільської міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 30.09.2020 №44 "Про відмову у реєстрації кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 , висунутого Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року".

- зобов`язати Тернопільську міську територіальну виборчу комісію Тернопільського району Тернопільської області зареєструвати кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 на підставі документів, поданих 24.09.2020 представником політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка" Пастернак Д.Я.

В обґрунтування позовних вимог вказано, що 30 вересня 2020 року Тернопільська міська територіальна виборча комісія Тернопільського району Тернопільської області прийняла постанову №44 "Про відмову у реєстрації кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 , висунутого Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року". Підставою відмови вказано те, що платником грошової застави місцевої організації політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка зазначено ПП "Радикальна партія Олега Ляшка", чим порушено вимоги статті 225 Виборчого кодексу України, а саме відсутній документ про внесення грошової застави.

Позивач вважає, що така відмова є безпідставною, незаконною та прийнятою з порушенням вимог Виборчого кодексу України.

Прийняття відповідачем спірної постанови позбавляє громадян України, які є членами політичної партії "Радикальна Партія Олега Ляшка" брати участь у місцевих виборах, призначених на 25 жовтня 2020 року, та призводить до втрати статусу суб`єкта виборчого процесу вказаних виборів Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка згідно статті 22 Виборчого кодексу України.

Крім цього, зазначає, що статтею 225 Виборчого кодексу України передбачено, що організація партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі визначеному Виборчим кодексом. При цьому, політична партія "Радикальна партія Олега Ляшка" є юридичною особою і організацією вищого рівня по відношенню до Тернопільської територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка , яка не маючи статусу юридичної особи, не може відкривати банківський рахунок, у тому числі з метою внесення у безготівковій формі грошової застави, яка передбачена статтею 225 Виборчого кодексу України. Тому Тернопільська територіальна організація Радикальної партії Олега Ляшка внесла кошти на рахунок політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка", а політична партія як організація вищого рівня внесла грошову заставу з призначення платежу як грошова застава місцевої організації ПП "Радикальна партія Олега Ляшка", яка висунула кандидатів у депутати Тернопільської міської ради, що підтверджується протоколом №Б-17/09 засідання бюро від 17 вересня 2020 року.

Позивач вважає, що жодна норма Виборчого кодексу України не містить вимог щодо форми та змісту документу, який повинен підтверджувати внесення застави (за виключенням вимоги щодо дотримання безготівкового способу внесення), тобто організація партії самостійно визначає спосіб та порядок виконання обов`язку щодо внесення грошової застави.

У зв`язку з цим, оскаржувана постанова відповідача порушує гарантії реалізації виборчих прав громадян, не відповідає засадам виборчого процесу та створює переваги громадянам, які здійснюють висування кандидатів на посади сільських, селищних та міських голів через організації партій, які мають статус юридичної особи, статтю 3 Протоколу №1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, є протиправною та підлягає скасуванню.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 03.10.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі з урахуванням вимог статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). У справі призначено судове засідання на 04.10.2020.

04.10.2020 від представника позивача через відділ документального забезпечення суду поступило клопотання про долучення документів з метою повного, всебічного та об`єктивного з`ясування всіх обставин у справі. Просить проводити розгляд справи за відсутності представника, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Від відповідача 04.10.2020 до суду надійшов відзив, в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка повністю. Зазначає, що твердження позивача про те, що спірна постанова є незаконною та прийнятою з порушенням вимог Виборчого кодексу України не відповідає дійсності і суперечить низці положень Виборчого кодексу України та інших нормативних актів, а саме внести заставу на місцевих виборах можуть лише визначені законодавством відповідні організації політичних партій, а не політичні партії. Тому документ про внесення грошової застави має відображати здійснення оплати грошової застави саме особою, яка висуває кандидатів у депутати та подає документи для реєстрації, або організацією вищого рівня. Оскільки в платіжному дорученні №267 платником вказано політичну партію "Радикальна партія Олега Ляшка", а не відповідну місцеву організацію партії вважає, що Тернопільська міська територіальна виборча комісії Тернопільського району Тернопільської області діяла у спосіб і в межах, визначених чинним законодавством України.

Також подано заяву про розгляд і вирішення адміністративної справи без проведення судового засідання на підставі наявних матеріалів справи.

Згідно частини третьої статті 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

За таких встановлених обставин суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи в письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

17 вересня 2020 року рішенням зборів, конференції Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка про висування кандидата на посаду Тернопільського міського голови №37 відповідно до частин першої, другої, п`ятої, шостої статті 217, статей 218 - 221 Виборчого кодексу України висунуто кандидатом на посаду Тернопільської міської голови Тернопільського району Тернопільської області на перших виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року ОСОБА_2 .

24 вересня 2020 року Тернопільська міська територіальна виборча комісія Тернопільського району Тернопільської області прийняла від представника Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка повний пакет документів, передбачений статтею 224 Виборчого кодексу України, для реєстрації кандидата на посаду Тернопільського міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

30.09.2020 о 19 год. 43 хв. відповідачем прийнято постанову "Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 висунутого Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року".

Підставою відмови в реєстрації кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 висунутого Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року зазначено, що платником в платіжному дорученні №267 про сплату грошової застави місцевої організації політичної партії Радикальна Партія Олега Ляшка , яка висунула кандидата на посаду Тернопільського міського голови є ПП "Радикальна Партія Олега Ляшка", код платника 37279703, тому Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка порушено вимоги статті 255 Виборчого кодексу України, а саме відсутній документ про внесення грошової застави, що відповідно до статті 230 Виборчого кодексу України є підставою для відмови у реєстрації кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 , від Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Не погоджуючись з таким рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина перша статті 2 КАС України).

Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість рішення відповідача на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, суд виходить з наступного.

Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Згідно з частиною першою статті 1 Виборчого кодексу України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 3 Виборчого кодексу України, відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів: місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).

Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму. (частина перша статті 273 КАС України)

Дана стаття кореспондується з положеннями Виборчого кодексу України, а саме статтею 64 частиною першою, в якій зазначено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

30 серпня 2020 року Центральна виборча комісія прийняла Постанову №208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року", якою постановила: оголосити з 5 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

Приписами частини першої статті 20 Виборчого кодексу України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частина перша статті 22 Виборчого кодексу України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Статтею 196 Виборчого кодексу України визначено, що виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом. (частина перша статті 221 Виборчого кодексу України).

За нормами частин другої, третьої, четвертої статті 221 Виборчого кодексу України висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі організацією партії відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та цією статтею.

Організація партії може висунути кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

Висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії здійснюється рішенням конференції, зборів організації партії. У разі висування на конференції, зборах організації партії кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів більше ніж однієї сільської, селищної, міської територіальної громади рішення щодо кожного кандидата приймається окремо.

Статтею 222 Виборчого кодексу України визначено умови реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Згідно пункту 5 частини першої цієї статті, відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів зокрема, документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу.

Тобто, одним з документів, що повинні в обов`язкову порядку подаватися до міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, є документ про внесення грошової застави.

Відповідно до абзацу 4 частини другої статті 225 Виборчого кодексу України, організація партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати обласної, районної, районної у місті, а також міської, селищної, сільської (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) ради, кандидати на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, яка висувається кандидатом на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше) шляхом самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати та на посаду міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу, на кожні 90 тисяч виборців відповідного єдиного територіального виборчого округу для кожного виду виборів окремо.

Частиною сьомою статті 225 Виборчого кодексу України, передбачено, що порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави встановлюється Центральною виборчою комісією спільно з Міністерством фінансів України не пізніш як за шістдесят днів до дня голосування.

Постановою Центральної виборчою комісією від 21 серпня 2020 року №193 затверджено Порядок внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах (далі Порядок №193).

Згідно пункту 3 Порядку №193 грошова застава вноситься такими суб`єктами:

місцевою організацією політичної партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;

місцевою організацією політичної партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати обласної, районної, районної в місті, а також міської, селищної, сільської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;

місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) у багатомандатному виборчому окрузі, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;

особою, яка висувається кандидатом у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч) шляхом самовисування в багатомандатному виборчому окрузі;

місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня;

особою, яка висувається кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови шляхом самовисування в єдиному одномандатному виборчому окрузі.

Аналізуючи вищенаведені норми, суд дійшов висновку, що організація партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу.

В частині сьомій статті 229 Виборчого кодексу України зазначено, що сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 230 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі, зокрема відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)".

Відповідно до статті 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001№ 2365-ІІІ (далі - Закон №2365-ІІІ), політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об`єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Статтею 3 Закону №2365-ІІІ визначено, що політичні партії в Україні створюються і діють тільки із всеукраїнським статусом.

Згідно частини дев`ятої статті 9 Закону №2365-ІІІ, обласні, міські, районні організації, первинні осередки політичної партії та інші структурні утворення, передбачені статутом партії, використовують повне найменування політичної партії з доповненнями, які визначають їх місце в організаційній структурі політичної партії.

Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13.10.2010 зареєстровано політичну партію Радикальна партія Олега Ляшка .

Відповідно до пункту 4.1. Статуту політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка (нова редакція), затвердженого протоколом від 25.07.2020 №1 (далі Статут), організаційну структура Партії складають:

первинні осередки Партії;

місцеві організації Партії;

територіальні організації Партії.

Згідно пункту 4.3 Статуту, організації партії використовують найменування Партії з доповненнями, які визначають їх місце в організаційній структурі Партії, визначені цим Статутом у відповідності до адміністративно-територіального устрою України.

На підставі пункту 4.4. Статуту, для кожної організації Партії керівними органами вищого рівня є:

керівні органи організацій Партії вищого рівня (пункт 4.4.1.);

центральні керівні органи Партії (пункт 4.4.2.).

Згідно з пункту 17.1. Статуту, територіальна організація Партії створюється згідно з існуючою системою адміністративно-територіального устрою України в межах АРК, областей, міст Києва та Севастополя без статусу юридичної особи.

Свідоцтвом про реєстрацію структурного утворення політичної партії від 24.12.2010 №145 підтверджується реєстрація Тернопільської територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка.

Проаналізувавши правові норми Закону №2365-ІІІ та Статут, який, зокрема, визначає місце обласних осередків в організаційній структурі політичної партії, суд вважає, що політична партія Радикальна партія Олега Ляшка відносно Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка , в розумінні статті 225 Виборчого кодексу України та пункту 3 Порядку №193, є організацією відповідної політичної партії вищого рівня.

Таким чином, оскільки політична партія Радикальна партія Олега Ляшка є організацією вищого рівня Тернопільської територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка , сплата грошової застави політичною партією замість Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка , яка висунула кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 , відповідає вимогам передбаченим пунктом 5 частини першої статті 224, абзацу 4 частини 2 статті 225 Виборчого кодексу України та Порядку №193.

Крім того, суд звертає увагу, що відповідно до частини шостої статті 14 Закону №2365-ІІІ політична партія, а також місцева організація політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, зобов`язані відкрити рахунки в установах банків України, на які перераховуватимуться всі кошти у безготівковій формі.

Пункт 29.9. Статуту передбачає, що обов`язок відкриття рахунків в установах банку покладений саме на партію.

Зважаючи на те, що позивач не зареєстрований як юридична особа, відповідно не має відкритих банківських рахунків, що у свою чергу унеможливлює сплату грошової застави безпосередньо Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов до висновку про наявність підстав для визнання протиправною та скасування постанови Тернопільської міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 30.09.2020 №44 "Про відмову у реєстрації кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 , висунутого Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року".

Щодо вимоги позивача про зобов`язання відповідача зареєструвати кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 на підставі документів, поданих 24.09.2020 представником політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка" Пастернак Д.Я., суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом №475/97-ВР від 17.07.1997 кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Відповідно до частини шостої статті 64 Виборчого кодексу України у разі скасування судом рішення виборчої комісії, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, встановлення підсумків голосування та результатів виборів, рішення з цього питання приймає виборча комісія, рішення якої було скасовано, або відповідна виборча комісія вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому, якщо рішення не було скасовано з формальних підстав, виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює скасоване рішення.

З урахуванням наведеного, суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача Тернопільську міську територіальну виборчу комісію Тернопільського району Тернопільської області зареєструвати кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 на підставі документів, поданих 24.09.2020 представником політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка" Пастернак Д.Я.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За змістом частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, виходячи з встановлених обставин справи, оцінивши добуті докази в їх сукупності за правилами статті 90 КАС України та наведені положення чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

За звернення до суду із вказаним позовом, позивачем при поданні позовної заяви не сплачено судовий збір, у зв`язку з чим у відповідності до вимог частини дев`ятої статті 273 КАС України та з урахуванням частини першої статті 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача до Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2102,00 грн.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Тернопільської територіальної організації Радикальної Партії Олега Ляшка до Тернопільської міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову Тернопільської міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області від 30.09.2020 №44 "Про відмову у реєстрації кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 , висунутого Тернопільською територіальною організацією Радикальної Партії Олега Ляшка, на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року".

Зобов`язати Тернопільську міську територіальну виборчу комісію Тернопільського району Тернопільської області зареєструвати кандидата на посаду Тернопільського міського голови ОСОБА_2 на підставі документів, поданих 24.09.2020 представником політичної партії "Радикальна партія Олега Ляшка" Пастернак Д.Я.

Стягнути з Тернопільської міської територіальної виборчої комісії Тернопільського району Тернопільської області в дохід Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2102,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено і підписано 04 жовтня 2020 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- Тернопільська територіальна організація Радикальної Партії Олега Ляшка місцезнаходження: вул. Карпенка, 30/33, м. Тернопіль, 46018 код ЄДРПОУ 37279703;

відповідач:

- Тернопільська міська територіальна виборча комісія Тернопільського району Тернопільської області місцезнаходження: вул. Миру, 6, м. Тернопіль, 46018 код ЄДРПОУ 43756283

Головуючий суддя Мартиць О.І.

Дата ухвалення рішення04.10.2020
Оприлюднено04.10.2020
Номер документу91969215
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2885/20

Рішення від 04.10.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні