Рішення
від 05.10.2020 по справі 908/1367/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 28/69/20

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.10.2020 Справа № 908/1367/20

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Федорової О.В., розглянувши при секретарі Федоровій К.О. у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні матеріали справи №908/1367/20

за позовом Публічного акціонерного товариства Запоріжжяобленерго в особі Запорізьких міських електричних мереж (вул. Волгоградська, 25, м. Запоріжжя, 69035, ідентифікаційний код 00130926)

до відповідача : Товариства з обмеженою відповідальністю НВП Благоустрій (вул.Доківська, 3, м. Запоріжжя, 69032, ідентифікаційний код 37221852)

про стягнення 197788,64 грн.

представники сторін:

від позивача - Сарібекян Н.А., довіреність №39 від 01.01.20; Качков С.О., довіреність №457 від 17.08.2020;

від відповідача - Здор А.О., довіреність б/н від 03.09.20, адвокат; Казанджан Ф.П., довіреність б/н від 22.09.2020;

СУТЬ СПОРУ:

В провадженні Господарського суду Запорізької області перебуває справа №908/1367/20 за позовом Публічного акціонерного товариства Запоріжжяобленерго в особі Запорізьких міських електричних мереж до Товариства з обмеженою відповідальністю "НВП "Благоустрій" про стягнення з 197788,64 грн. заборгованості за необліковану електричну енергію.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що 06.12.2019 при здійсненні перевірки електроустановки встановлено, що споживач при користуванні електричною енергією за адресою: м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая, 6, порушив п. 5.5.5.8, 2.3.4, 8.4.2 ПРРЕЕ, а саме: встановлено відсутність пломби ПАТ "Запоріжжяобленерго" №с46162173, установленої на двері комірки Т2 відповідно до акту про пломбування від 17.08.2018, який підтверджував факт передачі на збереження пломб. Пломба №с46162173 зірвана та знаходилась на підлозі. Порушення виявлено під час контрольного огляду. Порушення зафіксовано актом про порушення №10000594 від 06.12.2019. На засіданні комісії з розгляду актів про порушення ПРЕЕ, яке відбулось 23.01.2020 за участю представника споживача, було прийнято рішення про нарахування відповідачу вартості необлікованої електричної енергії в кількості 79057 кВт/г на загальну суму 197788,64 грн. за період з 23.10.2019 по 06.12.2019 (32 дні). Копію протоколу засідання комісії, рахунку та розрахунку до акту про порушення були надіслані відповідачу поштою 27.01.2020. Відповідач не оскаржив рішення комісії та не сплатив заборгованість, що стало підставою для звернення позивача до суду з позовом у даній справі.

Позов заявлено на підставі норм ст. ст. 15, 16, 526, 530, 610, 611, 612, 625, 629 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, п.п. 1.1.1, 5.5.5, 8.2.6, 8.2.7, 8.4.2, 8.4.8, 8.4.9, 8.4.10 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 (далі - ПРРЕЕ), Закону України "Про ринок електричної енергії", Постанов НКРЕКП №312 від 14.03.2018 та №1415 від 13.11.2018.

Згідно з витягом із протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.06.2020 позовну заяву передано на розгляд судді Федорової О.В.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 05.06.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №908/1367/20; присвоєно справі номер провадження 28/69/20; ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами без проведення судового засідання.

Відповідач 03.07.2020 надав відзив на позов, відповідно до якого просить відмовити позивачу в позові, посилаючись на те, що позивач при розрахунку оперативно-господарської санкції невірно застосував норму пп. 2 п. 8.4.2 ПРРЕЕ, оскільки пломба була встановлена не на засобах (вузлах) вимірювальної техніки, а на сітчастих і таких, що хитаються, дверцятах відключеного несправного резервного заземленого трансформатору, що не працює з 1985 року. Крім того, відповідач вказує, що в протоколі комісії №16 зазначено, що 23.10.2019 відбулось зняття показів розрахункового приладу обліку і жодних порушень виявлено не було, тому відповідач вважає, що рахувати кількість робочих днів у жовтні слід з 24.10.2019, що складає 6 робочих днів, а не 7, як визначив позивач у розрахунку.

Позивач 13.07.2020 надав відповідь на відзив, в якій не погодився із запереченнями відповідача. Зауважив, що пошкодження або відсутність пломби є окремим самостійним порушенням Правил і в такому випадку необхідність доведення факту втручання в роботу лічильника нормами законодавства не передбачена. Також відзначив, що день контрольного огляду враховується при визначенні кількості днів, за який здійснюється розрахунок безоблікового користування електричною енергією.

Ухвалою суду від 04.08.2020 визначено здійснювати розгляд справи №908/1367/20 за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття провадження у справі, замінено засідання з розгляду справи по суті підготовчим засіданням, підготовче засідання призначено на 03.09.2020 о/об 11 год. 30 хв., визнано явку представників сторін у підготовче судове засідання обов`язковою.

Ухвалою суду від 03.09.2020 закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду по суті на 23.09.2020 о 11 год. 00 хв.

В судовому засіданні 23.09.2020 були присутні представники обох сторін, здійснювалось фіксування судового процесу технічними засобами - програмно-апаратним комплексом Акорд .

Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги.

Відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог.

В судовому засіданні 23.09.2020 судом прийнято рішення, проголошено представникам сторін вступну та резолютивну частину рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

22.02.2013 Публічним акціонерним товариством Запоріжжяобленерго в особі Запорізьких міських електричних мереж (постачальник електричної енергії, позивач) та Товариства з обмеженою відповідальністю НВП Благоустрій (споживач, відповідач) укладено договір про постачання електричної енергії №12699.

У додатку №2 до договору Точки продажу електричної енергії споживачу визначено найменування приєднання (об`єктів) спожива серед яких, зокрема склад готової продукції, вул. Артема, 6 (на даний час найменування вулиці змінено на Святого Миколая), щодо якого встановлено точку продажу електричної енергії на межі балансової належності між ЗМЕМ та ТОВ НВП Благоустрій на кабельних наконечниках КЛ 6 кВ ТП-175-ТП-1150, ТП-178-ТП-1150 в РУ 6 кВ ТП 1150.

Додатком №9 до договору є акт розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін, яким встановлено балансову належність електромереж та установок постачальника електричної енергії: КЛ 6 кВ від ТП-178 РУ 6 кВ до ТП-1150 РУ 6 кВ, КЛ 6 кВ від ТП-175 РУ 6 кВ до ТП-1150 РУ 6 кВ, споживача: ТП-1150: РУ 6 кВ; Т1=Т2=630 кВА; РУ 0,4 кВ. Кабельні лінії 0,4 кВ від ТП 1150 до ВРУ об`єкта по вул. Артема, 6, електрообладнання об`єкта, ВРУ, трансформатори току, вторинні комутації та прилад обліку в РУ 0,4 кВ ТП-1150. Межа балансової належності електромереж та установок встановлюється на кабельних наконечниках 2КЛ 6 кВ в РУ 6 кВ ТП1150.

Пунктом 9.4 договору встановлено, що цей договір набирає чинності з дня його підписання і укладається на термін до 31.12.2013. Договір вважається щорічно продовженим на наступний календарний рік, якщо за місяць до закінчення терміну дії договору жодною із сторін не буде заявлено про припинення його дії.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України від 13.04.2017 № 2019-VIII "Про ринок електричної енергії" господарська діяльність з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, трейдерська діяльність, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця провадиться на ринку електричної енергії за умови отримання відповідної ліцензії.

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) № 1415 від 13.11.2018 (пункти 1, 2):

- видано Публічному акціонерному товариству "Запоріжжяобленерго" (код ЄДРПОУ 00130926) ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності, а саме на території Запорізької області в межах розташування системи розподілу електричної енергії, що перебуває у власності Публічного акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго", та електричних мереж інших власників, які приєднані до мереж ліцензіата (з якими укладені відповідні договори згідно з законодавством);

- анульовано Публічному акціонерному товариству "Запоріжжяобленерго" (код ЄДРПОУ 00130926) з 01 січня 2019 року ліцензію на право провадження господарської діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, видану відповідно до постанови Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 04 вересня 1996 року № 73, та ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, видану відповідно до постанови Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 04 вересня 1996 року № 74, на підставі пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ринок електричної енергії".

Згідно з п.п. 3 п. 3 вказаної постанови зобов`язано Публічне акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго" до 01 січня 2019 року укласти договори про надання послуг з розподілу електричної енергії зі споживачами, електроустановки яких приєднані до системи розподілу електричної енергії Публічного акціонерного товариство "Запоріжжяобленерго", та договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії з електропостачальниками, які мають намір здійснювати діяльність з постачання електричної енергії таким споживачам, із відкладальною умовою набрання ними чинності з 01 січня 2019 року.

14.03.2018 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, прийнята постанова № 312 Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії , відповідно до пунктів 1, 2 якої затверджено Правила роздрібного ринку електричної енергії, а також визначено, що укладення договорів між споживачами та іншими учасниками роздрібного ринку електричної енергії відповідно до вимог Правил здійснюється шляхом приєднання споживачів до публічних договорів приєднання (договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, відповідних договорів про постачання електричної енергії) на умовах чинних договорів про постачання електричної енергії та про користування електричною енергією, укладених з відповідними постачальниками електричної енергії за регульованим тарифом, шляхом подання заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку до цієї постанови.

З 01.01.2019 відповідач приєднався до публічного договору приєднання (договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії, відповідних договорів про постачання електричної енергії) на умовах чинного договору про постачання електричної енергії №12699 від 22.02.2013. За даним договором позивач є оператором системи розподілу, а відповідач - споживачем.

Відповідно до підпунктів 2, 3 пункту 6.2 договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії споживач зобов`язаний забезпечити належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх внутрішніх електромереж, електроустановок та електроприладів; невідкладно повідомляти оператора системи про недоліки в роботі вузла вимірювання.

06.12.2019 при здійсненні технічної перевірки електроустановки відповідача за адресою: вул. Святого Миколая, 6, м. Запоріжжя, позивач виявив порушення відповідачем вимог п. 2.3.4, п. 5.5.5.8, 8.4.2 ПРРЕЕ, а саме: відсутність пломби енергопостачальника №с46162173, установленої на двері комірки Т2, відповідно до акту про пломбування від 17.08.2018, який підтверджував факт передачі на збереження пломб. Пломба №с46162173 зірвана та знаходилась на підлозі. Порушення виявлено під час контрольного огляду.

Порушення зафіксовано актом про порушення від 06.12.2019 за №10000594 з додатком №1 (схема електропостачання).

В акті зазначено, що технічна перевірка проводилась в присутності представника споживача - головного енергетика Філіпішина О.С., який підписав акт із зауваженням про те, що цілісність пломби перевірялась у листопаді 2019 року, обрив пломби можливо стався при виконанні будівельних робіт підрядником у середині листопада).

Споживач запрошений на комісію постачальника електроенергії з розгляду складеного акта про порушення 02.01.2020.

02.01.2020 на засіданні комісії з розгляду актів про порушення перенесено засідання комісії на 23.01.2020. Копію протоколу засідання комісії від 02.01.2020 надіслано споживачу 08.01.2020 та отримано ним 20.01.2020, що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції та фіскальним чеком від 08.01.2020, а також рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення від 20.01.2020 №6903526923911.

23.01.2020 відбулось засідання комісії з розгляду актів про порушення ПРРЕЕ за участю представника споживача - Краснокутського В.В.

Споживачем були надані пояснення вих. №23/01-20 від 23.01.2020 стосовно акту про порушення від 06.12.2019 за №10000594 про те, що при проведенні перевірки засобів обліку не було зауважень по обліку від співробітників ЗМЕМ. Щодо виявленого пошкодження пломбування комірки резервного трансформатора споживач повідомив, що даний трансформатор був встановлений у 1985 році, був перевірений під навантаженням, випробування навантаженням не витримав та був відімкнений. Даний трансформатор не використовувався жодного разу під навантаженням з моменту випробування навантаженням у 1985 році і по теперішній час. Наявні трансформатори не передбачають можливості паралельної роботи за технічними показниками умов паралельної роботи. Комірка трансформатору має двоє дверей - зовнішні дерев`яні та внутрішні металеві сітчані, які не мають упору для фіксування в закритому стані. Пломбування було виконано на внутрішніх сітчаних дверях. Напередодні перевірки у листопад 2019 року підрядниками споживача проводились будівельні роботи по встановленню елементів витяжної системи (труби діаметром 250 мм) на відстані ширини дверей. При цьому виконувалось свердління капітальної стіни свердлом 250мм та монтаж самих труб. Споживач припустив, що при виконанні вказаних робіт підрядники могли необачно надавити на сітчасті двері, що і призвело до зриву пломби. В акті зафіксовано знаходження пломби одразу за дверима з внутрішньої сторони. Пломба була вилучена працівниками ЗМЕМ без розкриття дверей, а просто натиском на них 5-7 см до місяця знаходження пломби. Споживач просив врахувати неумисне пошкодження пломби при розгляді акту про порушення, наявність результатів обліку за попередній період системою ЛУЗОД з відсутністю реєстрації будь-яких збоїв чи зауважень до обліку та відсутність підстав для застосування п. 8.4.2 ПРРЕЕ.

За результатами розгляду акту про порушення від 06.12.2019 за №10000594 комісією прийнято рішення, яке оформлено протоколом від 23.01.2020 №16, про виконання розрахунку недоврахованої електроенергії по акту відповідно до пп. 2 п. 8.4.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, за період з 23.10.2019 по 06.12.2019 в кількості 79057 кВт.год. на суму 197788,64 грн. При розрахунку враховано акт зняття показів розрахункового приладу обліку від 23.10.2019.

Другий примірник протоколу комісії, розрахунок та рахунок до акту про порушення від 06.12.2019 за №10000594 були надіслані споживачу 27.01.2020, що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції та фіскальним чеком від 27.01.2020.

Пунктом 8.2.7 ПРРЕЕ встановлено, що кошти за необліковану електричну енергію та суми збитків перераховуються споживачем на поточний рахунок оператора системи.

Споживач має оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка.

У разі незгоди споживача з фактом крадіжки електричної енергії та відмови від сплати вартості необлікованої електричної енергії оператор системи звертається з позовом до суду для підтвердження факту викрадення електричної енергії та стягнення вартості необлікованої електричної енергії.

Спірні питання, які виникають між сторонами при складанні акта про порушення, при визначенні розміру суми збитків, належної до оплати, а також при здійсненні платежів, вирішуються у судовому порядку.

Відповідач рішення комісії не оскаржував, вартість недоврахованої електроенергії в сумі 197788,64 грн. не оплатив.

На підставі вказаних обставин Публічне акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго" в особі Запорізьких міських електричних мереж звернулося до Господарського суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю НВП Благоустрій заборгованості в розмірі 197788,64 грн. за недовраховану електричну енергію.

Спірні правовідносини сторін є господарськими і виникли у сфері використання електричної енергії.

Згідно з п. 8.2.5, абз. 1 п. 8.2.6 цих Правил, у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача або представника споживача оформлюється акт про порушення.

В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил або методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої Регулятором, та вихідні дані, необхідні для визначення обсягу необлікованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків. За необхідності в акті зазначаються заходи, яких необхідно вжити для усунення допущених порушень.

Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.

Акт про порушення підписується представником оператора системи та споживачем або представником споживача.

У разі відмови споживача або представника споживача підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо він підписаний уповноваженим представником оператора системи та двома незаінтересованими особами (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення їх осіб.

Споживач має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта про порушення та викласти мотиви своєї відмови від його підписання, які зазначаються в акті про порушення або надаються (надсилаються) оператору системи окремим письмовим повідомленням.

На підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.

Пунктом 8.7 договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії передбачено, що в разі виявлення представником оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених в місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак вручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж, у тому числі фактів розкрадання електричної енергії, розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до методики визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, затвердженої регулятором.

Акт про порушення підписується представником оператора системи та споживачем або представником споживача. Представником споживача є особа, яка знаходиться на території об`єкта споживача під час проведення перевірки та допустила представників оператора системи до перевірки об`єкту. У разі відмови споживача або представника споживача підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт вважається дійсним, якщо він підписаний уповноваженим представником оператора системи та двома будь-якими незаінтересованими особами, за умови посвідчення їх осіб.

На підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідання комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг не облікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків. Рішення комісії оформлюється протоколом. На засідання комісії про внесення змін до протоколу запрошується споживач.

В даному випадку акт про порушення від 06.12.2019 за №10000594 складався в присутності представника споживача - головного енергетика Філіпішина О.С., який підписав акт із зауваженням про те, що цілісність пломби перевірялась у листопаді 2019 року, обрив пломби можливо стався при виконанні будівельних робіт підрядником у середині листопада).

Комісією з розгляду актів про порушення ПРРЕЕ визначено, що порушення відповідає пп. 2 п. 8.4.2 ПРРЕЕ, а саме: пошкодження або відсутність пломб з відбитками тавр оператора системи чи інших заінтересованих сторін, установлених на засобах (вузлах) вимірювальної техніки в місцях, указаних в акті про пломбування, складеному в порядку, визначеному Кодексом комерційного обліку, або в іншому документі, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження засобів вимірювальної техніки та установлених пломб (крім пломб, установлених на кріпленнях кожуха лічильника електричної енергії).

У п. 1.1.2 ПРРЕЕ визначено, що засіб вимірювальної техніки - технічні засоби, які використовуються для вимірювання обсягів та/aбо якості електричної енергії в точці вимірювання відповідної точки комерційного обліку і мають нормовані метрологічні характеристики.

Відповідно до пунктів 7.1, 7.4, 7.5 Кодексу комерційного обліку електричної енергії, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.03.2018 № 311 (далі - Кодекс комерційного обліку електричної енергії), з метою запобігання несанкціонованому втручанню, доступу до елементів або функції настроювання ЗВТ за результатами повірки такі ЗВТ пломбують. ЗВТ має бути опломбований на затискній кришці пломбою ППКО. Пломби з тавром ППКО мають бути встановлені також на пристроях, що закривають первинні і вторинні кола живлення засобу обліку, важелі і кнопки управління комутаційних апаратів та кришки автоматів, встановлених у цих колах, двері комірок трансформаторів напруги, кришки на зборках і колодках затискачів, випробувальних блоках, усі інші пристрої і місця, що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин схеми обліку. Підготовка місць для опломбування здійснюється ВТКО та стороною, на території (у приміщенні) якої встановлені ЗВТ згідно з переліком, наданим ППКО. Перелік місць пломбування може бути розширений за обґрунтованою пропозицією однієї із сторін.

У пп. 14 п. 1.4 Кодексу комерційного обліку електричної енергії наведено визначення: вузол обліку електричної енергії (вузол обліку, ВОЕ) - сукупність обладнання та засобів вимірювальної техніки, змонтованих та з`єднаних між собою за встановленою схемою з метою забезпечення вимірювання та обліку електричної енергії в заданій точці вимірювання. Типовий ВОЕ складається з лічильника електричної енергії, трансформатора струму, трансформатора напруги, засобів захисту (автоматичні вимикачі або запобіжники), вторинних кіл струму і напруги та інших допоміжних засобів (тестового блока, перетворювачів імпульсів, блоків живлення тощо); характеристики складових ВОЕ мають бути достатніми для вимірювання електричної енергії з заданою періодичністю та похибкою.

Виходячи з викладених норм, пломби встановлюються як на засобах вимірювальної техніки, так і на пристроях і місцях, що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин схеми обліку. Однак норма пп. 2 п. 8.4.2 ПРРЕЕ, за якою кваліфіковано правопорушення позивачем, передбачає, що визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами застосовується в разі виявлення пошкодження або відсутності пломб, установлених саме на засобах (вузлах) вимірювальної техніки в місцях, указаних в акті про пломбування. Тобто дане правопорушення стосується не будь-яких пломб, які можуть встановлюватися відповідно до акту про пломбування, а саме тих, які установлені на засобах (вузлах) вимірювальної техніки.

Як вбачається з акту про порушення від 06.12.2019 за №10000594, при здійсненні перевірки було виявлено відсутність пломби №с46162173, установленої на двері комірки Т2, відповідно до акту про пломбування від 17.08.2018.

Відповідно до пояснень відповідача, що підтверджується фотографіями з місця порушення, які додані до позову, відсутність пломби була виявлена на сітчаних дверях приміщення, в якому встановлено трансформатор, тобто не на засобі вимірювальної техніки.

За актом про пломбування від 17.08.2018 пломби енергопостачальника були встановлені в 21 місці, серед яких клемна кришка лічильника електроенергії, кріплення кожуха лічильника, огородження лічильників, огородження трансформаторів. Дані пломби на момент виявлення порушення були збережені, тобто актом про порушення від 06.12.2019 за №10000594 не було зафіксовано факту пошкодження або відсутності, установлених на засобах (вузлах) вимірювальної техніки, що є визначальною кваліфікуючою ознакою правопорушення, передбаченого пп. 2 п. 8.4.2 ПРРЕЕ, на підставі якого позивачем здійснено розрахунок вартості необлікованої електричної енергії.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивач невірно застосував норму пп.2 п. 8.4.2 ПРРЕЕ до спірних правовідносин та кваліфікував зрив пломби №с46162173, установленої на двері комірки Т2, як правопорушення, передбачене даною нормою. У зв`язку з цим суд не вбачає підстав для застосування оперативно-господарської санкції до відповідача у вигляді здійснення розрахунку вартості необлікованої електричної енергії на підставі акту про порушення від 06.12.2019 за №10000594.

Враховуючи викладене, суд відмовляє в задоволенні позовних вимог про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості в розмірі 73513,69 грн. за недовраховану електричну енергію.

Щодо зауважень відповідача про невірне визначення позивачем кількості днів, за які розраховано оперативно-господарську санкцію, суд зазначає, що відповідно до пп. 1 п. 8.4.8 ПРРЕЕ кількість днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил, визначається виходячи з кількості робочих днів електроустановки споживача (крім випадків фіксації засобами комерційного обліку кількості днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил): у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-3 (у частині пошкодження засобів вимірювальної техніки та/або пломб) або у підпункті 4 пункту 8.4.2 цієї глави, - з дня останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку або технічної перевірки (якщо технічну перевірку було проведено після останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку) до дня виявлення порушення, але не більше загальної кількості робочих днів у шести календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення.

Виходячи з викладеного, день останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку або технічної перевірки також враховується при визначенні кількості днів, за які розраховується оперативно-господарська санкція.

Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору за розгляд позовної заяви в розмірі 2966,83 грн. покладаються на позивача.

Керуючись 129, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог відмовити.

Судові витрати залишити за позивачем.

Набрання рішенням законної сили, строк на апеляційне оскарження та порядок подачі апеляційної скарги визначені статтями 241, 256, 257 ГПК України з урахуванням положень пункту 4 розділу Х Прикінцеві положення ГПК України.

Апеляційна скарга може бути подана до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Запорізької області.

Повне судове рішення складено 05.10.2020.

Суддя О.В.Федорова

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено06.10.2020
Номер документу91971807
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1367/20

Ухвала від 12.03.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Постанова від 19.01.2021

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 20.11.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Дармін Михайло Олександрович

Ухвала від 07.10.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

Рішення від 05.10.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

Ухвала від 03.09.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

Ухвала від 04.08.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

Ухвала від 05.06.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Федорова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні