Справа № 420/7090/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРФРУТ КОМПАНІ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, третя особа на стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариство з обмеженою відповідальністю «АРТА КОМПАНІ ЛТД» , про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В :
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРФРУТ КОМПАНІ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, третя особа на стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариство з обмеженою відповідальністю «АРТА КОМПАНІ ЛТД» , про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1662972/40379140 від 23.06.2020р. та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 29 від 21.05.2020р.; визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1662971/40379140 від 23.06.2020р. та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 32 від 27.05.2020р.; визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1662970/40379140 від 23.06.2020р. та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 33 від 29.05.2020р.
Ухвалою суду від 04.08.2020р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
В обґрунтуванняпозовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що ТОВ «УКРФРУТ КОМПАНІ» було складено та направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкові накладні №29 від 21.05.2020р., №32 від 27.05.2020р. та №33 від 29.05.2020р. Позивач вказав, що вказані податкові наладні прийнято, але їх реєстрацію зупинено. На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України ТОВ УКРФРУТ КОМПАНІ було направлено на адресу ДПС України відповідні повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим документам разом із первинними документами, однак відповідачем відмовлено у реєстрації вказаних податкових накладних. Позивач, посилаючись на те, що висновки відповідачів в їх рішенні щодо відсутності копій первинних документів повністю спростовуються наданими позивачем копіями документів, що були надіслані та письмовими поясненнями позивача, щодо характеру здійснених господарських операцій його і його контрагентів, а відповідачами до позивача було встановлено критерії ризиковості, проте відповідачами, ні при прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, ні при прийнятті рішення про відмову у задоволенні скарги, не були враховані надані позивачем документи та пояснення на усунення вказаних ризиків, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
20.08.2020р. до суду від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказав, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. В оскаржуваних рішеннях Комісії було зазначено які документи не було надано підприємством ТОВ УКРФРУТ КОМПАНІ разом із повідомленням, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) , у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. З огляду на ненадання ТОВ УКРФРУТ КОМПАНІ разом із повідомленням всіх необхідних документів, Комісією яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування були винесені оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. У зв`язку з викладеним, представник відповідачів вважає, що рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ УКРФРУТ КОМПАНІ із посиланням на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів, - є повністю обґрунтованим та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог позивача у повному обсязі.
Дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.
23.04.2019р. між позивачем та ILSA DIS, TIC.LTD.STL. (Турція) було укладено контракт №23/04/19, згідно з п.1.1 якого продавець зобов`язується продати, а покупець оплатити та прийняти товари, окремими партіями в асортименті, кількості та за цінами, вказаними в інвойсах на кожну конкретну партію поставки товару, які є невід`ємною партією контракта(а.с.40-46).
01.03.2020р. між ТОВ УКРФРУТ КОМПАНІ та ТОВ Арт Компані ЛТД укладено договір постаки №01/03, згідно п.п.1.1. якого постачальник зобов`язується поставляти товар згідно із замовленям, а покупець прийняти у власність та оплачувати за ціною, що визначається відповідно до розділу 4 Договору(а.с.54-58).
Відповідно до п.4 вказаного договору №01/03 ціна, кількість та асортимент товару, що поставляється за цим договором вказані у замовленнях (заявках), накладних та вантажно-транспортних докуметах до договору. Оплата товару здійснюється на підставі умов договору або виставленого рахунку на оплату за кожну партію товару. Розрахунок за цим договором здійснюється шляхом безготівкового розрахунку, по узгодженому сторонами порядку. Товар передається покупцю на підставі товаросупровідних документів, акту прийняття -передачі та інших товарів
За результатами поставленого згідно вказаного договору товару (помідори) ТОВ УКРФРУТ КОМПАНІ було складено та направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних, податкові накладні:
-№29 від 21.05.2020р. (а.с.23);
-№32 від 27.05.2020р. (а.с.28);
-№33 від 29.05.2020р. (а.с.32).
За результатами обробки вказаних податкових накладних документ доставлено до ДПС України, реєстрація зупинена із зазначенням підстави відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення прореєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних(а.с.22, 27, 31).
Так, на пропозицію контролюючого органу ТОВ УКРФРУТ КОМПАНІ щодо реєстрації податкових накладних, надано: контракт № 23/04/19 від 23.04.2019р., митні декларації Форми МД-2 № UA 500100/2020/007676 від 11.01.2020р., № UA 500100/2020/007645 від 11.05.2020р., № UA 500100/2020/218573 від 24.05.2020р.(а.с.47-53); договір поставки № 01/03 від 01.03.2020р., укладений між ТОВ УКРФРУКТ КОМПАНІ та ТОВ Арта Компані ЛТД , видаткова накладна №606 від 21.05.2020р., видаткова накладна № 607 від 27.05.2020р., видаткова накладна №608 від 29.05.2020р., платіжне доручення № 2692 від 16.06.2020р., акт виконаних робіт № ОДИВ-00887 від 10.05.2020р., № ОДСГ- 01484 ВІД 24.05.2020р., протокол випробувань № 207/2 від 11.11.2019р., договір оренди № 01/01-20-4 від 01.04.2020р., штатний розпис та пояснення(а.с.40-100).
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1662972/40379140 від 23.06.2020р. відмовлено у реєстрації податкової накладної № 29 від 21.05.2020р.(а.с.20).
Рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1662971/40379140 від 23.06.2020р. відмовлено у реєстрації податкової накладної № 32 від 27.05.2020р.(а.с.25-26).
Рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1662970/40379140 від 23.06.2020р. відмовлено у реєстрації податкової накладної № 33 від 29.05.2020р.(а.с.29-30).
Підставою для прийняття вказаних рішень контролюючим органом зазначено: не надано копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи(інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
Положеннями п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.
Згідно п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.
Пунктами 5, 6 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну//розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, п.5 якого встановлено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Як зазначалось судом, за результатами обробки податкових накладаних №29 від 21.05.2020р.(а.с.23), №32 від 27.05.2020р. (а.с.28), №33 від 29.05.2020р. (а.с.32) було зупинено їх реєстрацію з підстав того, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Так, згідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, визначеного додатку 1 до Порядку №1165 - у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Разом з тим, ні в оскаржених рішеннях , ні у відзиві відповідачів не зазначено яка саме у контролюючого органу наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Поряд з цим, на пропозицію контролюючого органу позивачем щодо реєстрації податкових накладних надано пояснення та зазначено, що товар придбано у іноземного постачальника ILSA DIS, TIC.LTD.STL. (Турція), а реаізація продукції здійснилась ТОВ АРТА КОМПАНІ ЛТД (а.с.33).
Разом з тим, як підтверджується матеріалами справи, позивачем надано до контролюючого органу разом із вказаними поясненнями: контракт № 23/04/19 від 23.04.2019р., митні декларації Форми МД-2 № UA 500100/2020/007676 від 11.01.2020р., № UA 500100/2020/007645 від 11.05.2020р., № UA 500100/2020/218573 від 24.05.2020р.(а.с.47-53); договір поставки № 01/03 від 01.03.2020р., укладений між ТОВ УКРФРУКТ КОМПАНІ та ТОВ Арта Компані ЛТД , видаткова накладна №606 від 21.05.2020р., видаткова накладна № 607 від 27.05.2020р., видаткова накладна №608 від 29.05.2020р., платіжне доручення № 2692 від 16.06.2020р., акт виконаних робіт № ОДИВ-00887 від 10.05.2020р., № ОДСГ- 01484 ВІД 24.05.2020р., протокол випробувань № 207/2 від 11.11.2019р., договір оренди № 01/01-20-4 від 01.04.2020р., штатний розпис та пояснення(а.с.40-100).
Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Вживання податковим органом загального посилання на ненадання первинних документів без конкретизації, не може вважатись обгрунтованим.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Разом з тим, суд зазначає, Комісія Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН приймаючи рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, з підстав того, що позивач не надав копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи(інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), не зазначила(не підкреслила), яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Натомість, позивач на спростування обставин, зазначених у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних, надав пояснення та відповідні первинні документи.
Враховуючи викладене та надані на пропозицію комісії позивачем відповідні первинні документи, суд приходить до висновку про необґрунтованість прийняття оскаржених рішень комісії Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування №1662972/40379140 від 23.06.2020р.; №1662971/40379140 від 23.06.2020р.; №1662970/40379140 від 23.06.2020р.
У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача про зобов`язання Державну податкову службу України ДПС України зареєструвати податкові накладні №29 від 21.05.2020р.; №32 від 27.05.2020р., №33 від 29.05.2020р.
Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єктвладних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваногорішення, за виняткомвипадків, коли віндоведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх дотримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентом, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, щовідповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншогозаконодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, щопередбачені Конституцією та законами України.
Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно;6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи викладене, суд вважає,що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрфрут компані» підлягає задоволенню.
Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з платіжного доручення №1751 від 28.07.2020р. позивачем сплачено судовий збір у розмірі 12 612,00грн.
Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних позивача та позивачем заявлено 3 вимоги немайнового характеру (вимога про зобов`язаня вчинити певні дії є похідною від вимоги про визнання рішення протиправним), суд приходить до висновку про наявність підстав для стягнення солідарно з Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України на користь позивача 6306,00грн. сплаченого судового збору.
Керуючисьст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРФРУТ КОМПАНІ» - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1662972/40379140 від 23.06.2020р.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1662971/40379140 від 23.06.2020р.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування № 1662970/40379140 від 23.06.2020р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 29 від 21.05.2020р. Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРФРУТ КОМПАНІ» в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 32 від 27.05.2020р. Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРФРУТ КОМПАНІ» в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 33 від 29.05.2020р. Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРФРУТ КОМПАНІ» в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, вул. Семінарська, 5 м.Одеса) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРФРУТ КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 40379140, м.Одеса, вул. Академіка Вільямса, 43А) судовий збір у розмірі 3153,00 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні).
Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа 9, м.Київ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРФРУТ КОМПАНІ» (код ЄДРПОУ 40379140, м.Одеса, вул. Академіка Вільямса, 43А) судовий збір у розмірі 3153,00 грн. (три тисячі сто п`ятдесят три гривні).
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.О. Танцюра
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 91979534 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні