Рішення
від 05.10.2020 по справі 420/6869/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6869/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1686377/34034619 від 01.07.2020р., про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.06.2020р., зобов`язання Державну податкову службу України провести в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію поданих ТОВ « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» (код ЄДРПОУ 340346191) податкової накладної №1 від 01.06.2020р., днем її надходження.

Ухвалою суду від 03.08.2020р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що 14.04.2018р. між позивачем та ТОВ ІЗМАЇЛ-ТРАНСБАЛКТЕРМІНАЛ укладено договір №14/04/2018-1 від 14.04.2018р., згідно умов якого ТОВ ІЗМАЇЛ-ТРАНСБАЛКТЕРМІНАЛ зобов`язується виконати роботи з виготовлення готової продукції з сировини замовника, а замовник зобов`язується прийняти і вивезти готову продукцію та прийняти і оплатити виконані роботи, у порядку та на умовах, визначених цим Договором. Позивач вказав, що передача сировини та відповідно готової продукції підтверджуються відповідними первинними документами. Поряд з цим, позивач наголосив, що на виконання умов договору №14/04/2018-1 він придбав сировину (насіння соняшника врожаю 2018 року) у ТОВ ЗЕРНО-СВОП згідно договору №03/06/2 від 03.06.2019р., а сировина зберігалась на Елеваторі ТОВ Прометей-транс зерносклад Пологи та була переоформлена на користь позивача згідно тристороннього акту прийому-передачі сільськогосподарської продукції від 03.06.2019р., складської квитанції на зерно №БА 372016. В подальшому між позивачем та ТОВ ОДЕСЬКА ТОРГОВА КОМПАНІЯ був укладений договір поставки №01/06/2020 від 01.06.2020р. на олію соняшникову нерафіновану. Позивач вказав, що ТОВ « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» було складено та направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкову накладну №1 від 01.06.2020р., однак її реєстрацію було зупинено. На виконання п.п.201.16.2. п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України позивачем було направлено на адресу ДПС України відповідне повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній реєстрація якої зупинена разом із первинними документами, однак відповідачем відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної, у зв`язку з ненаданням первинних документів. Позивач, посилаючись на те, що висновки відповідача в його рішенні щодо відсутності копій первинних документів повністю спростовуються наданими позивачем копіями документів, що були надіслані та письмовими поясненнями позивача, щодо характеру здійснених господарських операцій його і його контрагентів, а Комісією ГУ ДПС в Одеській області не було проведено аналізу документів надісланих позивачем, а лише продубльовано норму постанови Кабінету Міністрів України, просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

31.08.2020р. до суду від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказав, що підставами для прийняття комісією контролюючого органу рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

Ненадання: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. З огляду на ненадання позивачем разом із повідомленням всіх необхідних документів, Комісією яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування були винесені оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. У зв`язку з викладеним, представник відповідачів вважає, що рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної товариства із посиланням на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів, - є повністю обґрунтованим та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог позивача у повному обсязі.

08.09.2020р. до суду від Товариства з обмеженою відповідальністю « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» надійшла відповідь на відзив у якій позивач вказав, що товариство надало відповідні первинні документи, однак в оскаржуваному рішенні про відмову у реєстрації ПН і в відзиві на позовну заяву контролюючим органом не обґрунтовано, які саме документи не надано позивачем. Оскільки рішення суб`єкта владних повноважень не містить чіткої підстави їх прийняття, це свідчить про їх необґрунтованість.

Дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

01.06.2020р. між ТОВ « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» та ТОВ ОДЕСЬКА ТОРГОВА КОМПАНІЯ укладено договір поставки №01/06/2020р., згідо п.п. 1.1. якого постачальник зобов`язується поставити, а покупець прийняти і оплатити товар(олія соняшникова нерафінована) в кількості і на умовах передбачених цим договором та спеціфікаціями, що є невід`ємною його частиною(а.с.128-131).

За результатами поставленого згідно вказаного договору товару ТОВ « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» було складено та направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних, податкову накладну №1 від 01.06.2020р.(а.с.142).

За результатами обробки вказаної податкової накладної документ доставлено до ДПС України, реєстрація зупинена із зазначенням підстави Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1512, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/PK для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. .

Так, на пропозицію контролюючого органу ТОВ « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» щодо реєстрації податкової накладної надано повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/ розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 25.06.2020р.(а.с.152).

Рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1686377/34034619 від 01.07.2020р. відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.06.2020р.(а.с.163).

Підставою для прийняття вказаного рішення контролюючого органу зазначено: не надано копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи(інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.

Згідно п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.

Пунктами 5, 6 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну//розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» , «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, п.5 якого встановлено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Як зазначалось судом, за результатами обробки податкової накладної №1 від 01.06.2020р. було зупинено її реєстрацію з підстав того, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1512, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Поряд з цим, на пропозицію контролюючого органу позивачем щодо реєстрації податкової накладної надано повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/ розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 25.06.2020р.(а.с.152), згідно яких надано пояснення, що основним видом діяльності товариства згідно з КВЕД ДК 009:2010 є 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами. У своїй діяльності підприємство закуповує насіння соняшника з метою переробки та в результаті переробки отримує наступні види продукції: олія соняшникова нерафінована, шрот соняшниковий, лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. У подальшому продукцію реалізовує на внутрішні і зовнішні ринки.

Разом із поясненнями на ДПС України направлено наступні документи:бухгалтерська довідка від 26.06.2020р.(а.с.4-5); договір оренди від 23.08.2018р. (а.с.136-141); договір №14/04/2018-1 від 14.04.2018р. про виконання робіт з виготовлення готової продукції, укадений між позивачем та ТОВ ІЗМАЇЛ -ТРАНСБАЛКТЕРМІНАЛ (а.с.98-106); акт приймання- передачі сировини на переробку до договору №14/04/2018-1 (а.с.11); акти приймання -передачі сировини на переробку(а.с.111-127); рахунок на оплату №47 від 30.06.3019р. платіжне доручення №4948 від 30.07.2019(а.с.107-108);договір №03/06/2 від 03.06.2019р., укладений між ТОВ « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» та ТОВ ЗЕРНО-СВОП про передачу соняшника врожаю 2018 року(а.с.41-44); рахунок -фактура від 03.06.3019р.(а.с.45), видаткова накладана від 03.06.2019р.(а.с.46); платіжне доручення №4937 від 04.06.2019р. №4942 від 05.06.2019р.(а.с.48-49) тристоронній акт прийому-передачі сільськогосподарської продукції від 03.06.2019р.(а.с.50), складська квитанція на зерно №БА 372016(а.с.51), картка аналізу на зерно від 03.06.2019р.(а.с.52), товарно-транспортні накладні(а.с.53-93), договір купівлі- продажу №30/05 від 30.05.2019р.(а.с.94-96), видаткова накладна №30/05 від 30.05.2019р.(а.с.97), договір поставки №01/06/2020р. від 01.06.2020р., укладений між ТОВ « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» та ТОВ ОДЕСЬКА ТОРГОВА КОМПАНІЯ (а.с.128-131); специфікація №1 від 01.06.2020р.(а.с.132); платіжне дорученя №4243 від 23.06.2020р.(а.с.133); видаткова накладана №1 від 01.06.2020р.(а.с.134); рахунок на оплату №1 від 01.06.2020р.(а.с.135).

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Вживання податковим органом загального посилання на ненадання первинних документів без конкретизації, не може вважатись обгрунтованим.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Разом з тим, суд зазначає, що Комісія Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН приймаючи рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, з підстав того, що позивач не надав копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи(інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), не зазначила(не підкреслила), яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Натомість, позивач на спростування обставин, зазначених у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних, надав пояснення та відповідні первинні документи. Так, позивачем надано первинні документи стосовно придбання, транспортування сировини та виготовлення товару, який в подальшому був реалізований контрагенту позивача-ТОВ ОДЕСЬКА ТОРГОВА КОМПАНІЯ .

Враховуючи викладене та надані на пропозицію комісії позивачем відповідні первинні документи, суд приходить до висновку про необгрунтованість прийняття оскарженого рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1686377/34034619 від 01.07.2020р.

У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача про зобов`язання Державну податкову службу України ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 01.06.2020р., днем її надходження.

Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єктвладних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваногорішення, за виняткомвипадків, коли віндоведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх дотримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентом, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, щовідповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, щопередбачені Конституцією та законами України.

Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи викладене, суд вважає,що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-»підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з платіжних доручень №5162 від 09.07.2020р. та №5163 від 09.07.2020р. позивачем сплачено судовий збір у розмірі 4204,00грн.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача, суд вважає, що наявні підстави для стягнення солідарно з Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України на користь позивача 4204,00грн. сплаченого судового збору.

Керуючисьст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1686377/34034619 від 01.07.2020р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 01.06.2020р.

Зобов`язати Державну податкову службу України провести в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію поданих Товариства з обмеженою відповідальністю « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» (код ЄДРПОУ 340346191) податкової накладної №1 від 01.06.2020р., днем її надходження.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, вул. Семінарська, 5 м.Одеса) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю« -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» (код ЄДРПОУ 34034619, м.Ізмаїл, вул. Кутузова 2А) судовий збір у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні).

Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа 9, м.Київ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю « -ПІВДЕННИЙ ТОРГОВИЙ ДІМ-» (код ЄДРПОУ 34034619, м.Ізмаїл, вул. Кутузова 2А) судовий збір у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу91979539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6869/20

Ухвала від 14.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 18.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні