Рішення
від 05.10.2020 по справі 560/5059/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/5059/20

РІШЕННЯ

іменем України

05 жовтня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук А.М.

розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області до обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив" "Комфортлайф" про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області звернулося в суд з адміністративним позовом до обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив" "Комфортлайф", в якому просить стягнути з обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив" "Комфортлайф" штраф за порушення законодавства про рекламу у сумі 8450 грн. в дохід державного бюджету.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що за результатами здійснення контролю за дотриманням порядку розповсюдження реклами та вимог до її змісту позивач виявив порушення відповідачем законодавства про рекламу. За результатами розгляду справи про порушення законодавства про рекламу, позивач прийняв рішення №0009 від 09.06.2020 про накладення штрафу за недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами на обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив" "Комфортлайф" у розмірі 6750 грн та рішення №18 від 09.06.2020 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив" "Комфортлайф" у розмірі 1700 грн. Суми штрафу за порушення законодавства про рекламу відповідач в добровільному порядку не сплатив, тому просить стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства про рекламу на загальну суму 8450 грн.

Ухвалою від 07.09.2020 суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Зазначена ухвала надіслана на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення, однак до суду повернувся конверт з відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), зокрема, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відзив на позовну заяву у встановлений судом строк відповідачем не надано, тому суд вирішує справу за наявними матеріалами з урахуванням ст. 126 КАС України, відповідно до вимог ч. 6 ст. 162 КАС України.

Дослідивши письмові докази, які знаходяться в матеріалах справи, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що під час здійснення заходів державного контролю за дотриманням законодавства про рекламу, державним інспектором Управління захисту споживачів Головного управління 25 листопада 2019 року виявлено розповсюдження зовнішньої реклами (сітілайт) об`єкту житлового будівництва (здійснено фотофіксацію) за адресою вул. Степана Бандери у м. Чортків, рекламодавець - ОК ЖБК КОМФОРТЛАЙФ м. Хмельницький, з ознаками порушення вимог ч. 1 статті 25-1 Закону України Про рекламу №270/96-ВР, а саме - реклама об`єктів будівництва з метою продажу житлових або нежитлових приміщень, в тому числі пов`язаних із залученням коштів населення, дозволяється лише за наявності ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується. Така реклама має містити номер ліцензії (дозволу), дату її видачі та найменування органу, який видав цю ліцензію (дозвіл) , інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні.

На підставі виявленого факту, для з`ясування обставин та встановлення інформації щодо рекламодавця, Головним управлінням відповідно до ст. 26 Закону №270/96-ВР надісланий запит №01-08.3/3562-19 від 25.11.2019 на ім`я міського голови м. Чорткова.

Згідно листа Чортківської міської ради №2/01-13/1524 від 05.12.2019 власником ракламоносія являється ОСОБА_1 .

Відповідно до письмового пояснення ФОП ОСОБА_1 від 20.01.2020, яке було надане на запит Головно управління, встановлено, що рекламодавцем реклами являється ОК ЖБК КОМФОРТДАЙФ згідно Договорів №011219/141/28А про надання рекламних послуг від 01.12.2019 та №11119/139/28А від 01.11.2019.

На підставі виявленого факту державним інспектором Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області складено протокол про порушення законодавства про рекламу №03 від 24 січня 2020 року.

Головним управлінням підготовлені та надіслані на адресу ОК ЖБК КОФОРТЛАЙФ лист-вимоги: №01-08.3/305-20 від 28.01.2020, №01-08.3/553-20 від 17.02.2020, №01-08.3/1152-20-19 від 08.04.2020, №01-08.3/1289-20 від 29.04.2020, №01-08.3/1401-20 від 13.05.2020 про надання у 5-денний термін з дня отримання даної вимоги пояснення щодо виявленого порушення, копію свідоцтва про державну реєстрацію (витягу) рекламодавця, затверджений макет розповсюдженої реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір із розповсюджувачем реклами, договір з виробником реклами, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), а також іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення. Відповіді на вищезазначені листи-вимоги ОК ЖБК КОФМОРТЛАЙФ не надав.

24.01.2020 позивач прийняв рішення №03 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу. Представник ОК ЖБК КОФМОРТЛАЙФ на засідання не прибув.

Розглянувши вищезазначені матеріали, заступником Голови Держпродспоживслужби прийнято рішенням №0009 від 09.06.2020 за недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами накласти на рекламодавця ОК ЖБК КОФМОРТЛАЙФ штраф у розмірі 6 750 грн.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону №270/96-ВР, Головним управлінням підготовлені та надіслані на адресу ОК ЖБК КОФОРТЛАЙФ лист-вимоги: № 01- 08.3/305-20 від 28.01.2020, №01-08.3/553-20 від 17.02.2020, №01-08.3/1152-20-19 від 08.04.2020, №01-08.3/1289-20 від 29.04.2020, №01-08.3/1401-20 від 13.05.2020 про надання у 5-денний термін з дня отримання даної вимоги пояснення щодо виявленого порушення, копію свідоцтва про державну реєстрацію (витягу) рекламодавця, затверджений макет розповсюдженої реклами, документальне підтвердження вартості розповсюдженої реклами (договір із розповсюджувачем реклами, договір з виробником реклами, акти виконаних робіт, квитанції про сплату тощо), а також іншу інформацію, що може мати істотне значення для прийняття Головним управлінням рішення. Відповіді на вищезазначені листи-вимоги ОК ЖБК КОФМОРТЛАЙФ не надав.

У зв`язку з тим, що ОК ЖБК КОФМОРТЛАЙФ не надав інформації та матеріалів щодо виявленого порушення законодавства про рекламу, які зобов`язаний був надати, відповідно до рішення, яке було прийнято на засіданні по розгляду справи про порушення законодавства про рекламу ОК ЖБК КОФМОРТЛАЙФ 22.05.2020, державним інспектором Управління захисту споживачів Головного управління складено протокол про порушення законодавства про рекламу №18 від 22 травня 2020 року за ознаками порушення вимог ч.2 ст. 26 Закону №270/96-ВР.

На підставі протоколу про порушення законодавства про рекламу №18 від 22 травня 2020 року, начальником Головного управління було прийнято рішення №18 від 25 травня 2020 року про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу щодо рекламодавця - ОК ЖБК КОФМОРТЛАЙФ .

Відповідно до п. 14 Порядку №693 Головне управління листом від 26.05.2020 №01- 08.3/1528-20 надіслало на адресу ОК ЖБК КОФМОРТЛАЙФ повідомлення про місце та час розгляду справи про порушення вимог законодавства України про рекламу, а також про наслідки неприбуття на розгляд справи.

Начальником Головного управління прийняте рішення №18 від 09.06.2020 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на ОК ЖБК КОФМОРТЛАЙФ у розмірі 1700 грн.

Добровільно суму штрафу відповідач не сплатив, а тому позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про рекламу" реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг (абз.6 ст. 1 Закону України "Про рекламу").

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону №270/96-ВР цей Закон регулює відносини, пов`язані з виробництвом, розповсюдженням та споживанням реклами на території України.

Згідно із ч. 1 ст. 3 Закону №270/96-ВР законодавство України про рекламу складається з цього Закону та інших нормативних актів, які регулюють відносини у сфері реклами.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону №270/96-ВР основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди.

Згідно із ч. 9 ст. 8 Закону №270/96-ВР інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону №270/96-ВР реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форми чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу.

Згідно із ч. 1 ст. 25-1 Закону №270/96-ВР реклама об`єктів будівництва з метою продажу житлових або нежитлових приміщень, в тому числі пов`язаних із залученням коштів населення, дозволяється лише за наявності ліцензії (дозволу) на здійснення будівельної діяльності та дозволу на виконання будівельних робіт на конкретному об`єкті, що рекламується. Така реклама має містити номер ліцензії (дозволу), дату її видачі та найменування органу, який видав цю ліцензію (дозвіл).

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону №270/96-ВР на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення нами повноважень щодо контролю.

Крім того, відповідний орган державної влади має право: вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного контролю; надавати (надсилати) рекламодавцям, виробників та розповсюджувачів реклами обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень; приймати рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі не правомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження; приймати рішення про зупинення розповсюдження відповідної реклами.

Органи державної влади зобов`язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними вимог законодавства про рекламу не менш ніж за п`ять робочих днів до дати розгляду справи.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 Закону №270/96-ВР рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами під час розгляду питання, про порушення цього Закону мають право: бути присутнім на засіданні державного органу під час розгляду питання про порушення ними цього Закону; подавати необхідні документи, давати пояснення; отримувати копію протоколу засідання та рішення державного органу, прийнятого щодо них; оскаржувати дії чи бездіяльність зазначеного державного органу та його посадових осіб до суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону №270/96-ВР особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 27 Закону України №270/96-ВР відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть: 1) рекламодавці, винні: у замовленні рекламної продукції, виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами; у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами; у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом; у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно; 2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами; 3) розповсюджувачі реклами, винні у порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.

Відповідно до ч. 4 ст. 27 Закону №270/96-ВР центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесені виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штраф у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на: рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами, розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами.

Відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону №270/96-ВР, за неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частини 7 статті 27 Закону №270/96-ВР, у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною 11 статті 27 Закону України "Про рекламу" передбачено, що рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду.

Доказів оскарження в судовому порядку рішення №0009 від 09.06.2020, №18 від 09.06.2020 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу сторони суду не надали як і не надали доказів сплати штрафу.

Враховуючи те, що штраф за порушення вимог Закону України "Про рекламу" у розмірі 8450 грн відповідач не сплатив, а правомірність рішень суб`єкта владних повноважень підтверджено матеріалами справи, суд прийшов до висновку, що вимоги позивача про стягнення з обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив" "Комфортлайф" вказаної суми штрафу є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз - відсутні, з врахуванням положень ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області до обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив" "Комфортлайф" про стягнення коштів задоволити.

Стягнути з обслуговуючого кооперативу "Житлово-будівельний кооператив" "Комфортлайф" на користь Державного бюджету України штраф за порушення законодавства про рекламу у сумі 8450 (вісім тисяч чотириста п`ятдесят) грн.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (вул. Микулинецька, 20,Тернопіль,46006 , код ЄДРПОУ - 40310895) Відповідач:Обслуговуючий кооператив "Житлово-будівельний кооператив" "Комфортлайф" (вул. Свободи, 36, оф. 910,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 42904255)

Головуючий суддя А.М. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено06.10.2020
Номер документу91980050
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/5059/20

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

Ухвала від 07.09.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні