Рішення
від 05.10.2020 по справі 640/9496/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/317

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 жовтня 2020 року № 640/9496/19

За позовом Департаменту охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

До Товариства з обмеженою відповідальністю "Грейндж"

Про стягнення санкцій

Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Грейндж" фінансових санкцій у розмірі 51000,00 грн.

Ухвалою суду від 12.06.2019 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвала суду від 12.06.2019 року направлена на адресу відповідача, згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 02140, місто Київ, вул. Лариси Руденко, буд. 6-А, офіс 203. До суду повернувся конверт з відміткою ПАТ "Укрпошта" "за закінченням встановленого терміну зберігання". Відзиву на позов не надано.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Земельна ділянка, що фактично знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Русанівська набережна, 3 - розташовується на території пам`ятки "Історичний ландшафт Київських гір і долини р. Дніпра" (наказ Міністерства культури і туризму України від 03.02.2010 №58/0/16-10 у редакції наказу Міністерства культури України від 16.06.2011 № 453/0/16-11), в зоні охоронюваного ландшафту (розпорядження Київської міської державної адміністрації від 17.05.2002 № 979 "Про внесення змін та доповнень до рішення виконкому Київської міської ради народних депутатів від 16.07.1979 № 920 "Про уточнення меж історико-культурних заповідників і зон охорони пам`яток історії та культури в м. Києві") - охороняється Законом України "Про охорону культурної спадщини".

На вказаній земельній ділянці розташовується нежитлова будівля з гідротехнічною спорудою загальною площею 667,5 кв., яка згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно належить на праві власності ТОВ "Грейндж".

Департаментом проведено огляд об`єкту за адресою: вул. Русанівська набережна, 3, м. Київ, за результатами якого складено Акт огляду об`єкта по вул. Русанівська набережна, 3 у Дніпровському районі м. Києва від 04.02.2019 р.

У ході проведення огляду та у Акті встановлено, що за вказаною адресою розташована нежитлова будівля, на якій проводяться будівельні роботи. Ділянка навколо будівлі огороджена металевим парканом, де на схилі впритул до будівлі проводяться земляні роботи, знято значний шар ґрунту, що призвело до зміни та пошкодження вказаної пам`ятки, археологічний нагляд не здійснюється. За наявною в Департаменті інформацією замовником зазначених робіт є ТОВ "Грейндж".

Науково-проектна документація на погодження до Департаменту не надходила, дозвіл Міністерства культури України на проведення земляних робіт за вказаною адресою до Департаменту для його відповідної реєстрації не надавався.

Зазначене є порушенням ч.1 ст. 22, ч.3 ст. 24, ч. 3 ст. 32 та абз.1 ч.1 ст. 35 Закону України "Про охорону культурної спадщини".

07.02.2019 року Департаментом охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) складено припис №18/п, яким зобов`язано ТОВ "Грейндж" з дня отримання припису припинити виконання земляних та будівельних робіт в частині пам`ятки за вказаною адресою.

18.02.2019 року ТОВ "Грейндж" було надано до Департаменту охорони культурної спадщини письмові пояснення до Припису № 18/п від 07.02.2019, в яких зазначено, що ТОВ "Грендж" здійснювало реконструкцію нежитлової будівлі (літ. А) за адресою: м. Київ, вул. Русанівська набережна, 3, на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), зареєстрованого Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві 27.07.2018 року за №061182081754.

Зокрема, для проведення робіт Товариством була отримана Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення № 18040083-Дн, яка видана Департаментом міського благоустрою. Таким чином, ТОВ "Грейндж" проводило роботи в рамках реконструкції в межах геометричного фундаменту, а земляні та будівельні роботи не проводилися.

27.02.2019 року Департаментом охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) було винесено постанову № 02-19 "Про накладання фінансових санкцій за порушення законодавства України у сфері охорони культурної спадщини", якою на підставі фото фіксації від 04.02.2019р., Акту огляду від 04.02.2019р., припису від 07.02.2019 № 18/п, акту про вчинення правопорушення від 07.02.2019 № 05, вхідних листів від 18.02.2019 р.р. вих. № 18/02/19-1, № 18/02/19-2, № 18/02/19-3, вирішено накласти на ТОВ "Грейндж" фінансові санкції за виконання замовником робіт, які проводились без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини та призвели до зміни пам`ятки у розмірі 51 000,00 грн.

Оскільки відповідач у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконав та не сплатив фінансові санкції, Департамент охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся до суду з позовом про стягнення фінансових санкцій у судовому порядку.

Відповідачем у встановлений судом строк, письмових заперечень проти позову, пояснень чи доказів щодо заявлених позовних вимог, на підтвердження або спростування обставин, зазначених у позові, не надано, як і заяви про визнання позову.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно з аб. 1 ч. 1 ст. 44 Закону України "Про охорону культурної спадщини" від 08.06.2000 р. № 1805-III відповідний орган охорони культурної спадщини накладає на юридичну особу, яка є власником або уповноваженим ним органом чи замовником робіт, такі фінансові санкції:

за проведення будь-яких незаконних робіт, що можуть завдати або завдали шкоди пам`ятці, її території, охоронюваній археологічній території, охоронним зонам, історичним ареалам населених місць, - у розмірі від тисячі до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Накладаючи на ТОВ "Грейндж" штрафні санкції за вказане правопорушення, позивач посилається на порушення вказаним товариством ч. 1 ст. 22, ч. 3 ст. 24, ч.3 ст. 32 та аб. 1 ч. 1 ст. 35 Закону № 1805-III, а саме.

Згідно з ч. 1 ст. 22, ч. 3 ст. 24, ч.3 ст. 32 та аб. 1 ч. 1 ст. 35 Закону № 1805-III пам`ятки, їхні частини, пов`язане з ними рухоме та нерухоме майно забороняється зносити, змінювати, замінювати, переміщувати (переносити) на інші місця.

Забороняється змінювати призначення пам`ятки, її частин та елементів, робити написи, позначки на ній, на її території та в її охоронній зоні без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.

З метою захисту традиційного характеру середовища населених місць вони заносяться до Списку історичних населених місць України.

Список історичних населених місць України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини затверджується Кабінетом Міністрів України.

Межі та режими використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на територіях історичних ареалів населених місць визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, відповідною науково-проектною документацією, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони культурної спадщини або уповноваженими ним органами охорони культурної спадщини.

Проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам`ятки, охоронюваній археологічній території, в зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою, здійснюються за дозволом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, що видається виконавцю робіт - фізичній особі, і за умови реєстрації цього дозволу у відповідному органі охорони культурної спадщини.

В даному випадку згідно з матеріалами справи земельна ділянка, що фактично знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Русанівська набережна, 3 - розташовується на території пам`ятки "Історичний ландшафт Київських гір і долини р. Дніпра" (наказ Міністерства культури і туризму України від 03.02.2010 №58/0/16-10 у редакції наказу Міністерства культури України від 16.06.2011 № 453/0/16-11), в зоні охоронюваного ландшафту (розпорядження Київської міської державної адміністрації від 17.05.2002 № 979 "Про внесення змін та доповнень до рішення виконкому Київської міської ради народних депутатів від 16.07.1979 № 920 "Про уточнення меж історико-культурних заповідників і зон охорони пам`яток історії та культури в м. Києві") - охороняється Законом України "Про охорону культурної спадщини".

Згідно з визначеннями, наведеними у ст.1 Закону № 1805-III об`єкт культурної спадщини - визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов`язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об`єкти (об`єкти підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об`єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність; зони охорони пам`ятки - встановлювані навколо пам`ятки охоронна зона, зона регулювання забудови, зона охоронюваного ландшафту, зона охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання.

Тобто, земельна ділянка, що фактично знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Русанівська набережна, 3 знаходиться у зоні охоронюваного ландшафту, і при використанні земельної ділянки мають застосовуватися положення № 1805-III.

Відповідно до ч.1, 4 ст.3 Закону № 1805-III державне управління у сфері охорони культурної спадщини покладається на Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважені органи охорони культурної спадщини. До спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини належать: центральні органи виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у сфері охорони культурної спадщини; орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим; обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; виконавчий орган сільської, селищної, міської ради. Орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації підзвітні і підконтрольні відповідним органам виконавчої влади та центральним органам виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у сфері охорони культурної спадщини в межах, передбачених законом.

Згідно з ч.1 ст.6 Закону № 1805-III до повноважень органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до їхньої компетенції належить, зокрема, здійснення контролю за виконанням цього Закону, інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини; забезпечення захисту об`єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження; надання дозволів на проведення робіт на пам`ятках місцевого значення (крім пам`яток археології), їхніх територіях та в зонах охорони, на щойно виявлених об`єктах культурної спадщини; видання розпоряджень та приписів щодо охорони пам`яток місцевого значення, припинення робіт на пам`ятках, їхніх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених цим Законом дозволів або з відхиленням від них; надання відповідних дозволів на відновлення земляних робіт.

Розпорядженням Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.11.2013 р. № 2183 затверджено Положення про Департамент культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), відповідно до п.1 якого Департамент культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується Київському міському голові, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді, а з питань виконання функцій державної виконавчої влади - Міністерству культури України.

П. 5.68 зазначеного Положення передбачено, що Департамент культури виконавчого органу Київської міської ради видає розпорядження та приписи щодо охорони пам`яток місцевого значення, припинення робіт на пам`ятках, їхніх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених Законом України "Про охорону культурної спадщини" дозволів або з відхиленням від них.

Отже, з викладених правових норм вбачається, що будівельні роботи у зоні історико-культурного значення можуть здійснюватися суб`єктами господарювання тільки на підставі проектної документації, погодженої з органами охорони культурної спадщини, і відповідного дозволу такого органу.

При цьому, органи охорони культурної спадщини є контролюючими органами і уповноважені здійснювати контроль за дотриманням суб`єктами господарювання вимог законодавства в галузі охорони культурної спадщини, зокрема шляхом проведення перевірок та оглядів.

Згідно зі ст. 45 Закону № 1805-III фінансові санкції, передбачені ст. 44 цього Закону, накладаються керівником, заступниками керівника центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, головою чи заступником голови обласної, районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, головою чи заступником голови відповідної місцевої ради після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у ст. 44 цього Закону, особою, уповноваженою органом охорони культурної спадщини, складається акт. Керівник юридичної особи, стосовно якої складено акт, протягом трьох днів з моменту отримання акта може подати письмові пояснення до нього. Акт разом з іншими документами, що стосуються справи, у десятиденний термін з моменту складення акта надсилається посадовій особі, яка має право накладати фінансові санкції.

Рішення про накладення фінансових санкцій приймається протягом 10 днів після отримання документів, зазначених у ч. 2 цієї статті. Рішення про накладення фінансових санкцій оформлюється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено фінансові санкції.

Кошти, одержані у вигляді стягнень, передбачених у ст. 44 цього Закону, зараховуються до спеціального фонду відповідного бюджету.

В даному випадку заявлені до стягнення фінансові санкції накладено постановою від 27.02.2019 року Департаменту охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) № 02-19 "Про накладання фінансових санкцій за порушення законодавства України у сфері охорони культурної спадщини", на підставі фото фіксації від 04.02.2019р., акту огляду від 04.02.2019р., припису від 07.02.2019 № 18/п, акту про вчинення правопорушення від 07.02.2019 № 05, вхідних листів від 18.02.2019 р.р. вих. № 18/02/19-1, № 18/02/19-2, №18/02/19-3, тобто, в передбаченому законодавством порядку, оскільки ТОВ "Грейндж" здійснювало будівельні роботи на підставі повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)/про зміну даних у повідомленні про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та Контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, яка була видана Департаментом міського благоустрою, тобто без наявності документів, які є обов`язковими для проведення будівельних робіт у зоні історико-культурного значення.

В матеріалах справи відсутні докази оскарження вказаної постанови.

Таким чином, підсумовуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позивачем вимог.

Згідно ч.1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Грейндж" (02140, м. Київ, вул. Лариси Руденко, 6-а, код 42272207) фінансові санкції у розмірі 51000,00 грн. до спеціального фонду місцевого бюджету на р/рахунок 31410542026011, банк отримувач - УДКСУ у Шевченківському районі ГУДКСУ у м. Києві, код банку 899998, одержувач - УДКСУ у Шевченківському районі ГУДКСУ у м. Києві, код ЄДРПОУ 37995466, код доходів 21081100 "Адміністративні штрафні та інші санкції".

3. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

4. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 05.10.2020 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено06.10.2020
Номер документу91987241
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/9496/19

Постанова від 05.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Постанова від 27.05.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні