ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 жовтня 2020 року ЛуцькСправа № 140/10906/20
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Сороки Ю.Ю.,
розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ-ТОРГ-ПРОМ» до Державної податкової служби України про визнання протиправним дій та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ-ТОРГ-ПРОМ» звернулося з позовом до Державної податкової служби України про визнання протиправною відмову відповідача у прийнятті скарги позивача на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної, зобов`язання прийняти та розглянути скаргу.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Волинській області від 13.01.2020 №1438357/43278545 позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної №14 від 13.12.2019 з причин ненадання платником копії первинних документів. 23.01.2020 позивачем засобами електронного зв`язку подано скаргу на вищевказане рішення про відмову у реєстрації податкової накладної з поясненнями та копіями документів. Проте, згідно квитанції ГУ ДПС у Волинській області скаргу позивача не прийнято з тих підстав, що скарга повинна подаватися до ДПС України.
Позивач вважає, що оскільки ним подано скаргу на рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Волинській області від 13.01.2020 №1438357/4327854 вчасно, на 10-й день з дати його прийняття, тому у відповідача були відсутні підстави для відмови у прийнятті скарги позивача.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 28.08.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання(виклику сторін).
У відзиві від 11.09.2020 на позовну заяву представник відповідача позовних вимог не визнав, мотивуючи тим, що відповідно до п.1 Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, визначено, що розгляд скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.
Водночас, п.3 Порядку визначено, що скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Оскільки позивачем подано скаргу до ГУ ДПС у Волинській області, а не до ДПС України, чим порушено вимоги Порядку №117, тому у ГУ ДПС у Волинській області відсутні підстави для прийняття скарги позивача, у зв`язку із чим просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог позивача повністю.
Враховуючи вимоги статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази та пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ-ТОРГ-ПРОМ» подано на реєстрацію податкову накладу №14 від 13.12.2019.
Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Волинській області від 13.01.2020 №1438357/43278545 позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної №14 від 13.12.2019 з причин ненадання платником копії первинних документів.
23.01.2020 позивачем засобами електронного зв`язку подано скаргу на вищевказане рішення про відмову у реєстрації податкової накладної з поясненнями та копіями документів.
Згідно квитанції ДПС України №2 від 23.01.2020 скаргу позивача не прийнято з тих підстав, що скарга повинна подаватися до ДПС України, а була доставлена до ГУ ДПС у Волинській області.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Згідно статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складання податкової накладної/рахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику.
Відповідно пп.201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. в п.201.16.1, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/рахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
В свою чергу, п.1 Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 визначено, що розгляд скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - скарги), здійснюється комісією центрального рівня за участю уповноваженої особи Мінфіну (далі - комісія).
Згідно п.3 Порядку - скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Якщо останній день строку припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним, неробочим або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 ст.102 ПК України.
Отже, даним Порядком визначено механізм звернення платника податку зі скаргою на рішення комісії регіонального рівня у разі прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, яким передбачено звернення платника з відповідною скаргою до комісії ДФС центрального рівня.
Як встановлено судом, Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ-ТОРГ-ПРОМ» скаргу на рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Волинській області від 13.01.2020 №1438357/43278545, яким позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної №14 від 13.12.2019, подано до Головного управління ДПС у Волинській області - комісії регіонального рівня, що також підтверджується квитанцією ДПС України №2 від 23.01.2020, де в графі «Документ доставлено до» значиться Головне управління ДПС у Волинській області, код контролюючого органу « 308» , в той час як повинно було звернутися до вищестоящої комісії ДФС центрального рівня.
Таким чином, оскільки Товариством з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ-ТОРГ-ПРОМ» в порушення вимог Порядку №117, подано скаргу не до комісії ДПС, а до ГУ ДПС у Волинській області, суд вважає, що відповідач в даних правовідносинах діяв на підставі, у спосіб та в межах повноважень визначених чинним законодавством України.
Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
При вирішенні спору, прийняте відповідачем рішення як суб`єктом владних повноважень, перевірялося судом на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України.
Відповідно до частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про правомірність дій відповідача щодо відмови у прийнятті скарги, а відтак у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ-ТОРГ-ПРОМ» до Державної податкової служби України про визнання протиправним дій та зобов`язання вчинити дії, слід відмовити повністю.
Керуючись статтями 241, 242, 243 ч.3, 245, 246, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ-ТОРГ-ПРОМ» до Державної податкової служби України про визнання протиправним дій та зобов`язання вчинити дії, відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ВОЛИНЬ-ТОРГ-ПРОМ» , код ЄДРПОУ 43278545, адреса: 45632, Луцький р-н, с. Зміїнець, вул. Боголюбська, 3.
Відповідач: Державна податкова служба України, код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8.
Суддя Ю.Ю. Сорока
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 92005524 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Сорока Юрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні