Рішення
від 05.10.2020 по справі 420/6912/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6912/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 жовтня 2020 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Танцюра К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства «Виробниче об`єднання» ПРОМТЕХМОНТАЖ» про стягнення штрафних санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства «Виробниче об`єднання» ПРОМТЕХМОНТАЖ» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17 000,00грн.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача у позовній заяві зазначив, що позивачем було встановлено, що ПРАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ не подало до НКЦПФР регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім, що є порушенням вимог п.п. 1 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 03.12.2013р. № 2826. Позивач вказав, що для участі у розгляді справи про правопорушеня на ринку цінних паперів до департаменту НКЦПФР у Південному регіоні керівник та/або повноважний представник ПРАТ ВО ПРОМТЕХМОНТАЖ не з`явився. Поряд з цим, як зазначив позивач, постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 31.10.2019р. за №535-ПД-1-Е застосовано до відповідача штрафну санкцію у розмірі 17000,00грн. У зв`язку з викладеним та посилаючись на те, що вказана постанова не була оскаржена позивачем, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою суду від 03.08.2020р. відкрито провадження у вказаній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Відповідач повідомлявся про розгляд справи за адресою, зазначеною в позові та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відзив на позовну заяву до суду не надходив.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Постановою директора департаменту НКЦПФР в Південному регіону у відношенні Приватного акціонерного товариства «Виробниче об`єднання» ПРОМТЕХМОНТАЖ» №726-ПД-1-Е від 26.09.2019р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не подало до НКЦПФР регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім, що є порушенням вимог п.п. 1 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісіїз цінних паперів та фондового ринку 03.12.2013р. № 2826(а.с.8-9).

Начальником відділу контрольно-правової роботи департаменту НКЦПФР в Південному регіону складено акт №539-ПД-1-Е від 11.10.2019р. про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що товариство не подало до НКЦПФР регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2018 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітнім, що є порушенням вимог п.п. 1 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісіїз цінних паперів та фондового ринку 03.12.2013р. № 2826(а.с.12).

Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 17.10.2019р. за № 531-ПД-1-Е призначено розгляд справ щодо встановлених відносно Приватного акціонерного товариства «Виробниче об`єднання» ПРОМТЕХМОНТАЖ» порушень (а. с. 13).

Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 31.10.2019р. №535-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до Приватного акціонерного товариства «Виробниче об`єднання» ПРОМТЕХМОНТАЖ» штрафну санкцію у розмірі 17000,00грн.(а.с.17-18).

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР(в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), відповідно до абз.2 ст.1 якого державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно з ч.1 ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до п.п.10, 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» згідно з пунктами 5-7 частини 1 якої Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як встановлено судом постанова департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 31.10.2019р. №535-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів направлялись на адресу відповідача, однак штрафні санкції у розмірі 17 000,00 грн. у добровільному порядку Приватним акціонерним товариством «Виробниче об`єднання» ПРОМТЕХМОНТАЖ» сплачено не було.

Враховуючи викладене, а також те, що визначені постановою департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 31.10.2019р. №535-ПД-1-Е санкції у добровільному порядку та законодавчо визначені строки сплачено не було, позовні вимоги про стягнення штрафу у загальному розмірі 17000,00 є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку -задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Виробниче об`єднання» ПРОМТЕХМОНТАЖ» (код ЄДРПОУ 37032787, м.Одеса, Об`їздна дорога,12) штрафні санкції у розмірі 17 000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень) в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92011486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/6912/20

Рішення від 05.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні