Рішення
від 06.10.2020 по справі 600/1669/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2020 р. м. Чернівці справа № 600/1669/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" до Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області про визнання протиправною та скасування постанови,-

В С Т А Н О В И В:

Чернівецька обласна організація політична партія "Сила і Честь" (далі - позивач) звернулась до суду з позовом, у якому просить :

- визнати протиправною та скасувати постанову Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області (далі - відповідач) від 30 вересня 2020 року №16;

- зобов`язати Сокирянську міську територіальну виборчу комісію Дністровського району Чернівецької області зареєструвати кандидатів у депутати до Сокирянської міської ради, висунутих в єдиному та територіальних виборчих списках Чернівецькою обласною організацією політичної партії "Сила і Честь" у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем зазначено, що постановою Сокирянської міської ТВК № 16 від 30 вересня 2020 року "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від політичної партії "Сила і честь" відмовлено в реєстрації кандидатів в депутати до Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області, висунутих в єдиному та територіальних виборчих списках Чернівецькою обласною організацією політичної партії "Сила і честь" у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Зазначену постанову Сокирянської міської ТВК позивач вважає протиправною та безпідставною, оскільки Чернівецькою обласною організацією політичної партії "Сила і Честь" не було порушено вимоги п. 2 ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України (далі - ВК України).

05.10.2020 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом сторін) з урахуванням вимог ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Судове засідання у справі призначено на 06 жовтня 2020 року о 14:00 год. Окрім того, встановлено відповідачу строк до 12:00 год. 06 жовтня 2020 року для подання відзиву на позовну заяву.

06.10.2020 р. представником відповідача у визначений судом строк подано відзив на позовну заяву, в якому Сокирянська міська ТВК просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Свою позицію мотивує тим, що на підставі п.2 ч.1 ст. 230 ВК України відповідачем винесено постанову №16 від 30.09.2020 р. "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від політичної партії "Сила і честь" у зв`язку з тим, що порушено встановлений ВК України порядок висування кандидатів.

06.10.2020 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відмовлено в задоволенні клопотання про залишення позовної заяви без розгляду.

06.10.2020 р. в судовому засіданні представник позивача Сухар Т.В. позовні вимоги підтримала та наполягала на їх задоволенні. Просила справу розглянути в порядку письмового провадження, про що подала письмову заяву.

Представник відповідача Кулій Н.М. проти позовних вимог заперечувала. Просила справу розглянути в порядку письмового провадження, про що подала письмову заяву.

Зважаючи на подані учасниками справи заяви, керуючись ч.3 ст.194 КАС України суд продовжує розгляд справи в порядку письмового провадження.

Судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини

24.09.2020 р. уповноважена особа Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" ОСОБА_1 подав до Сокирянської міської ТВК заяву із відповідними документами про реєстрацію кандидатів в депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області на перших місцевих виборах 25.10.2020 року, сформованих та затверджених на конференції Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і Честь", що відбулась 21.09.2020 року. Про прийняття поданих документів уповноваженій особі Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" Сокирянська міська ТВК видала 24.09.2020 року о 23:30 год. відповідну довідку за №11.

29.07.2020 р. згідно протоколу №7 по третьому питанню порядку денного заслухавши заступника голови міської ТВК Кулій Н.М., яка ознайомила членів комісії з документами, які надійшли до ТВК та заявою реєстрації кандидатів у депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області від Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" було зазначено, що були допущені порушення у порядку та термінах подачі документів на реєстрацію кандидатів у депутати від даної партії.

30.09.2020 року Сокирянська міська ТВК винесла постанову № 16 ""Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від політичної партії "Сила і честь", якою відмовлено в реєстрації кандидатів в депутати до Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області, висунутих в єдиному та територіальних виборчих списках Чернівецькою обласною організацією політичної партії "Сила і честь" у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. Підставою для відмови Сокирянська міська ТВК вказала порушення п.2. ч.1 ст.230 ВК України.

05.10.2020 р. винесена постанова Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області №24 "Про виправленя описки в постанові Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області №16 від 29.09.2020 р.", відповідно до змісту якої постановлено виправити описку в постанові Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області №16 від 29.09.2020 р.: помилково зазначену дату винесення даної постанови "30 вересня 2020 року" виправити на правильну дату її винесення "29 вересня 2020 року".

Вважаючи таку постанову Сокирянської міської ТВК протиправною та безпідставною, Чернівецька обласна організація політичної партії "Сила і Честь" звернулася до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

15.07.2020 року Верховною Радою України прийнято постанову №795-ІХ "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році", якою призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25.10.2020 року.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.

Спеціальним нормативно-правовим актом, що відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів, є ВК України від 19 грудня 2019 року № 396-IX.

За приписами ч. 1 ст. 1 ВК України вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Згідно з п.3 ч.1 ст. 3 ВК України відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів: місцеві вибори:

а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради;

в) вибори сільського, селищного, міського голови;

г) вибори депутатів районної ради;

ґ) вибори депутатів обласної ради;

д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).

Приписами ч. 1 ст. 20 ВК України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частина 1 статті 22 ВК України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з частиною 1 статті 196 ВК України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

З аналізу правових норм суд робить висновок, що під виборчим процесом необхідно розуміти здійснення суб`єктами виборчого процесу виборчих процедур щодо підготовки та проведення відповідних виборів у строки, передбачені законодавством, які починаються у законодавчо визначений термін та закінчуються офіційним оприлюдненням результатів виборів.

Висування та реєстрація кандидатів є одним із етапів виборчого процесу місцевих виборів у 2020 році.

Як уже зазначалося, постановою Сокирянської міської ТВК № 16 від 30.09.2020 року відмовлено в реєстрації кандидатів у депутати, включених до виборчих списків від Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25.10.2020 року на підставі п. 2 ч. 1 ст. 230 ВК України.

Так, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 230 ВК України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі: відсутності хоча б одного з документів, зазначених у пунктах 1-5 частини першої статті 222, пунктах 1, 2, 4 частини першої статті 223 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави.

Статтею 222 Виборчого кодексу України визначено умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч).

Так, згідно з частиною 1 статті 222 виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою відповідної організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидатів у депутати від організації партії, передбаченого частиною десятою статті 219 цього Кодексу, підписаного керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

4) передвиборної програми організації партії, викладеної державною мовою, обсягом до 4000 друкованих знаків, затвердженої зборами, конференцією організації партії, на паперових носіях, засвідченої підписом керівника організації партії і скріпленої печаткою організації партії, організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

5) документа про внесення організацією партії грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

6) заяв осіб, включених до виборчих списків організації партії, про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії, які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності такого мандата - зазначити про його відсутність);

7) заяви осіб, включених до виборчих списків республіканської в Автономній Республіці Крим організації партії, повинні також містити зобов`язання в разі обрання припинити діяльність, несумісну з мандатом депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим (у разі відсутності такої діяльності - зазначити про її відсутність), та зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність);

8) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня виборів змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

10) заяви про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців з дня пред`явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата у депутати;

11) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

12) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

Отже, перелік документів, при отриманні яких виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії є вичерпним.

Згідно ч.1 ст. 223 ВК України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, висунутих організацією партії у багатомандатних виборчих округах, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником організації партії та скріпленої печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії;

2) рішення конференції, зборів організації партії, зазначеного у частині восьмій статті 220 цього Кодексу, про висування кандидатів у депутати від організації партії та затвердженого переліку кандидатів у депутати відповідної ради, який додається до такого рішення і є його невід`ємною частиною, за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, який обов`язково повинен містити відомості, зазначені у частині десятій статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії, та в електронному вигляді;

3) заяв осіб, включених до переліку кандидатів у депутати відповідної ради від організації партії про згоду балотуватися кандидатами у депутати від цієї організації партії (в тому числі у відповідному багатомандатному виборчому окрузі), які повинні також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата у депутати, а також зобов`язання в разі обрання скласти інший представницький мандат (у разі відсутності мандата - зазначити про його відсутність);

4) документ про внесення організацією партії або кандидатом грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

5) автобіографій кандидатів у депутати на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинні містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом у депутати змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата у депутати (складається у друкованому вигляді);

6) по одній фотографії кандидата у депутати розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кожного кандидата у депутати.

У разі виявлення територіальною виборчою комісією розбіжностей між переліком кандидатів до відповідної ради від організації партії, наданим на паперових носіях та в електронному вигляді, перевагу має документ на паперових носіях.

Подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати, висунутих організацією партії в багатомандатних округах, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Представнику організації партії, уповноваженому на підставі довіреності від організації партії, який подав передбачені цією частиною документи, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.

Порушення встановленого цим Кодексом порядку висування кандидатів, на переконання відповідача, виразилося у невиконанні вимог ч. 2 ст. 218 ВК України, а саме несвоєчасне повідомлення Сокирянської міської ТВК про проведення зборів з метою висування кандидатів від Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і Честь".

Так, згідно з ч. 2 ст. 218 ВК України про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

На думку представника позивача, відповідач неправомірно застосував вказані положення виборчого законодавства при прийнятті оскаржуваного рішення, оскільки позивачем не порушено п.1-5 ч.1 ст. 222 та п.1,2, 4 ч.1 ст.223 ВК України.

Аналізуючи вищенаведене суд зазначає, що п.2 ч.1 ст.230 ВК України зазначено вичерпний перелік відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах.

З такими доводами позивача суд погоджується, з огляду на наступне.

Як вже зазначалось п.2 ч.1 ст.230 ВК України визначає вичерпний перелік відмови в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах.

Отже, територіальна виборча комісія може відмовити в реєстрації кандидатів в депутати, висунутих місцевою організацією політичної партії, лише за умови порушення п.1-5 ч.1 ст. 222 та п.1,2, 4 ч.1 ст.223 ВК України.

Окрім того, суд звертає увагу, що в протоколі №7 від 29.09.2020 р. по третьому питанню порядку денного заслухавши заступника голови міської ТВК Кулій Н.М., яка ознайомила членів комісії з документами, які надійшли до ТВК та заявою реєстрації кандидатів у депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області від Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" було зазначено, що були допущені порушення у порядку та термінах подачі документів на реєстрацію кандидатів у депутати від даної партії.

Однак, як вбачається з довідки №11 від 24.09.2020 р., позивачем подано повний пакет документів для реєстрації кандидатів у депутати Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області включених до єдиного та територіального виборчих списків кандидатів у депутати від політичної партії "Сила і честь".

За таких обставин, суд вважає необґрунтованим висновок комісії щодо того, що Чернівецькою обласною організацією політичної партії "Сила і честь" подано до ТВК документи з порушенням вимог п.2 ч.1 ст.230 Виборчого кодексу України.

Враховуючи викладені вище обставини, суд приходить до висновку про відсутність передбачених п.2 ч.1 ст.230 Виборчого кодексу України підстав для відмови позивачу в реєстрації кандидатів у депутати, відтак, постанова №16 від 30.09.2020р. Сокирянської міської ТВК є неправомірною та підлягає скасуванню. Отже позов в цій частині підлягає задоволенню.

Додатково суд звертає увагу на те, що в силу приписів статей 36-37 Виборчого кодексу України, на засіданні виборчої комісії ведеться протокол, при цьому такий протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією. Рішення виборчої комісії після його розгляду та обговорення на засіданні виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови.

Згідно з частиною 6 статті 227 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації.

Судом встановлено, що заява Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і честь" надійшла до комісії 24.09.2020р., що підтверджується довідкою №11 від 24.09.2020р. Засідання комісії, на якому вирішувалось питання про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Сокирянської міської ради від позивача відбулось 29.09.2020р. При цьому, рішення виборчої комісії з розглянутого питання (про відмову в реєстрації) оформлене постановою від 30.09.2020р. (на шостий день з дня прийняття заяви позивача).

З приводу вимог щодо реєстрації кандидатів у депутати, суд зазначає наступне.

Як вже зазначено судом вище, відповідач неправомірно відмовив позивачу у реєстрації кандидатів у депутати до Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області.

При цьому, частина 6 статті 227 Виборчого кодексу України передбачає лише два можливих варіанти дій для територіальної виборчої комісії при надходженні заяви організації партії про реєстрацію кандидатів у депутати та доданих до неї необхідних документів: прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в їх реєстрації. Враховуючи те, що рішення про відмову є протиправним, виходячи з повноваження суду при вирішенні справи, закріплених в ст.245 КАС України, обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, вважає за необхідне зобов`язати відповідача прийняти рішення про реєстрацію кандидатів у депутати поданих Чернівецькою обласною організацією політичної партії "Сила і честь".

За таких обставин, позов підлягає задоволенню повністю.

Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

За змістом ч.1 та ч.2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході судового розгляду справи відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не доведено правомірності прийнятого щодо позивача рішення.

Стосовно розподілу судових витрат.

У відповідності до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, витрати по сплаті судового збору в розмірі 2102,00грн. підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області.

Керуючись статтями 241 - 246, 250, 273 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області від 29 вересня 2020 року №16.

3. Зобов`язати Сокирянську міську територіальну виборчу комісію Дністровського району Чернівецької області зареєструвати кандидатів у депутати до Сокирянської міської ради, висунутих в єдиному та територіальних виборчих списках Чернівецькою обласною організацією політичної партії "Сила і Честь" у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Сокирянської міської територіальної виборчої комісії Дністровського району Чернівецької області на користь Чернівецької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" сплачений судовий збір в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 278 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення (підписання).

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Чернівецька обласна організація політичної партії "Сила і Честь" (провулок Затишний, 17, м. Чернівці, 58004, ІКЮО 33337064)

Відповідач - Сокирянська міська територіальна виборча комісія Дністровського району Чернівецької області (вул. Шевченка, 3, м.Сокиряни, Чернівецька область, 60200, ІКЮО 43765357)

Суддя І.В. Маренич

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92013328
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1669/20-а

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні