Постанова
від 06.10.2020 по справі 120/5354/20-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/5354/20-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Чернюк А.Ю.

Суддя-доповідач - Курко О. П.

06 жовтня 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Курка О. П.

суддів: Білої Л.М. Гонтарука В. М. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Яремчук Л.С,

представника позивача: Пономаренка Д.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року (м. Вінниця) у справі за адміністративним позовом Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ОСОБА_1 до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області про визнання дій протиправними та зобов`язати вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

01 жовтня 2020 року Вінницька регіональна організація політичної партії "Перемога Пальчевського" звернулась до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, в якому просила:

- визнати протиправними дії Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області у винесенні 29.09.2020 року постанови № 66 про відмову в реєстрації кандидата на посаду Вінницького міського голови від Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25.10.2020 року;

- зобов`язати Вінницьку міську територіальну виборчу комісію Вінницького району Вінницької області зареєструвати кандидата на посаду Вінницького міського голови від Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25.10.2020 року.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору. Так, позивач зазначив, що він на виконання приписів частини 2 статті 218 Виборчого кодексу України 15.09.2020 року направив до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області поштовим відправленням повідомлення про проведення конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" 20.09.2020 року о 10:00 год. за адресою: вул. Соборна, 52, оф. 203, м. Вінниця, з метою висування кандидата на посаду Вінницького міського голови на перших місцевих виборах 25.10.2020 року.

У подальшому, позивач подав до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області належним чином оформлену заяву від 24.09.2020 року з додатками щодо реєстрації кандидата на посаду Вінницького міського голови.

29.09.2020 року Вінницька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області прийняла постанову № 66 про відмову в реєстрації кандидата на посаду Вінницького міського голови, висунутого Вінницькою регіональною організацією політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25.10.2020 року. Підставою для прийняття цієї постанови є те, що Вінницька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області отримала повідомлення про проведення конференції Вінницької регіональної організації партії "Перемога Пальчевського" 25.09.2020 року, що є порушенням порядку висування кандидата на посаду Вінницького міського голови і відповідно є підставою для відмови в реєстрації згідно пункту 1 частини першої статті 230 Виборчого кодексу України.

Апелянт стверджує, що несвоєчасна доставка повідомлення до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області сталася не з вини позивача, а виключно з причини недобросовісного виконання своїх обов`язків працівниками поштового відділення у с. Куна Вінницької області.

У відзиві на апеляційну скаргу відповідач заперечив наведені доводи апеляційної скарги, зазначивши про їх необґрунтованість та повне спростування в ході розгляду даної справи судом першої інстанції.

В судовому засіданні представник позивача доводи апеляційної скарги підтримав в повному обсязі та просив суд задовольнити її, а рішення суду першої інстанції - скасувати.

Представник відповідача та третя особа, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з`явилися. Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь представника відповідача та третьої особи в судовому засіданні - не обов`язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 2 ст. 313 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за їх відсутності.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи представника позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що постановою Верховної Ради України "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" від 15.07.2020 року № 795-ІХ призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю, 25.10.2020 року, крім виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим, міста Севастополя та в окремих районах, містах, селищах і селах Донецької та Луганської областей, а також депутатів Донецької та Луганської обласних рад (пункти 2 і 3 цієї Постанови).

Центральна виборча комісія постановою "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" від 08.08.2020 року № 160 призначила на неділю, 25.10.2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

Рішенням конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" про висування кандидата на посаду Вінницького міського голови Вінницького району Вінницької області від 20.09.2020 року висунуто кандидатом на посаду Вінницького міського голови Вінницького району Вінницької області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 року - ОСОБА_1 .

Як зазначає представник позивача, на виконання вимог частини 2 статті 218 Виборчого кодексу України, 15.09.2020 року позивачем направлено до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області поштовим відправленням повідомлення про проведення конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" з метою висування кандидата на посаду Вінницького міського голови на перших місцевих виборах 25.10.2020 року.

На підтвердження вказаних обставин, останнім надано квитанцію оператора поштового зв`язку від 15.09.2020 року № 509/1.

Судом встановлено, що станом на момент винесення рішення у даній справі, зазначене поштове відправлення на адресу Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області не надходило.

Відповідно до довідки Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 24.09.2020 року про прийняття документів про реєстрацію кандидата на посаду Вінницького міського голови, територіальна виборча комісія прийняла від представника позивача наступні документи:

- довіреність від 20.09.2020 року Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на ОСОБА_2 ;

- копію паспорта громадянина України ОСОБА_2 ;

- заяву Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" про реєстрацію на посаду Вінницького міського голови ОСОБА_1 ;

- рішення конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" про висунення кандидатом на посаду Вінницького міського голови ОСОБА_1 ;

- заяву ОСОБА_1 про згоду балотуватись кандидатом на посаду Вінницького міського голови від Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського";

- платіжне доручення від 24.09.2020 року;

- автобіографію ОСОБА_1 ;

- копію першої та другої сторінок паспорта громадянина України ОСОБА_1 ;

- електронний носій (CD-диск);

- фото.

Судом встановлено, що повідомлення про проведення конференції з метою висування кандидата на посаду Вінницького міського голови подано представником позивача за довіреністю особисто до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області 25.09.2020 року за вхідним № 91, про що свідчить відмітка на даному повідомленні.

У письмовому повідомленні зазначено, що конференція з метою висування кандидата на посаду Вінницького міського голови відбулась 20.09.2020 року (час не зазначено), за адресою: АДРЕСА_1 .

За результатами розгляду зазначених документів, Вінницькою міською територіальною виборчою комісією Вінницького району Вінницької області прийнято постанову від 29.09.2020 року № 66 "Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Вінницького міського голови на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року". Дане рішення мотивоване тим, що Вінницька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області отримала повідомлення про проведення конференції Вінницької регіональної організації партії "Перемога Пальчевського" 25.09.2020 року, що є порушенням загального порядку висування кандидата на посаду Вінницького міського голови та відповідно є підставою для відмови в реєстрації згідно з пунктом 1 частини першої статті 230 Виборчого кодексу України.

Вважаючи оскаржувані дії Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області протиправними та такими, що порушують його права та законні інтереси, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем порушено порядок висування кандидата на посаду Вінницького міського голови, встановлений частиною 2 статті 218 Виборчого кодексу України.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті спору, виходячи з наступного.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає та регулює Виборчий кодекс України.

Згідно з частиною 2 статті 6 Виборчого кодексу України основні виборчі права громадян України включають: 1) право вільно обирати (право голосу на виборах); 2) право бути обраним.

Відповідно до статті 20 Виборчого кодексу України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частиною першою статті 22 цього Кодексу встановлено, що суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є:

1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах;

2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;

3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;

4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;

5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

За приписами частини 1 статті 64 Виборчого кодексу України суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому КАС України.

Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Кодексом (частина друга статті 216 Виборчого кодексу України).

Так, згідно зі статтею 218 Виборчого кодексу України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Відповідно до положень статті 221 Виборчого кодексу України право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом. Висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі організацією партії відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та цією статтею. Організація партії може висунути кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

Частиною четвертою статті 221 Виборчого кодексу України передбачено, що висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії здійснюється рішенням конференції, зборів організації партії. Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії.

Як свідчать матеріали справи, рішенням конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" про висування кандидата на посаду Вінницького міського голови Вінницького району Вінницької області від 20.09.2020 року висунуто кандидатом на посаду Вінницького міського голови Вінницького району Вінницької області на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 року - ОСОБА_1 .

Вказане рішення підписане головою Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" та скріплено печаткою Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського".

Згідно з частиною 2 статті 218 Виборчого кодексу України про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

Відтак, частиною 2 вказаної статті чітко визначено обов`язок організації партії повідомити у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніше як за день до проведення зборів, конференції про дату, час і місце проведення конференції з метою висування кандидатів організації партії.

Згідно пояснень представника позивача, відповідно до вимог частини другої статті 218 Виборчого кодексу України Вінницька регіональна організація політичної партії "Перемога Пальчевського" повідомила відповідача про те, що 20.09.2020 року за адресою: вулиця Соборна, 52, кабінет 203, місто Вінниця, відбудеться конференція з метою висування кандидата на посаду Вінницького міського голови на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25.10.2020 року. На повідомленні вказано дату його підпису та направлення - 15.09.2020 року.

Колегією суддів досліджено копію вказаного вище письмового повідомлення та встановлено, що на ньому міститься відмітка територіальної виборчої комісії про отримання 25.09.2020 року за вхідним № 91.

Таким чином, враховуючи положення частини 2 статті 218 Виборчого кодексу України суд вважає, що належними доказами, копії яких містяться у матеріалах даної адміністративної справи підтверджується, що про дату та місце проведення конференції Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" про висування кандидата на посаду Вінницького міського голови Вінницького району Вінницької області, відповідача повідомлено лише 25.09.2020 року.

Судова колегія не приймає до уваги посилання апелянта на те, що несвоєчасна доставка повідомлення до Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області сталася не з вини позивача, а виключно з причини недобросовісного виконання своїх обов`язків працівниками поштового відділення у с. Куна Вінницької області, з огляду на наступне.

Так, положення частини другої статті 218 Виборчого кодексу України не містять такого трактування виконання обов`язку політичними партіями щодо повідомлення про дату, час і місце проведення конференції з метою висування кандидатів, як направлення його засобами поштового зв`язку, як і не визначають яким саме видом поштового відправлення повинно бути направлене повідомлення (простий лист, рекомендований, з повідомленням про вручення, з оголошеною цінністю).

Однак, зважаючи на імперативно встановлений обов`язок політичної партії, що висуває кандидатів, повідомити територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення конференції, колегія суддів вважає, що обраний спосіб повідомлення про дату, час і місце проведення зборів, конференції повинен забезпечити реальне повідомлення відповідної територіальної виборчої комісії та не бути лише формальним направленням такого повідомлення.

Тобто, зазначений обов`язок вважається виконаним саме з моменту отримання останньою такого повідомлення. Повідомлення виборчої комісії про дату, час і місце проведення конференції не носить формального характеру, воно спрямоване для здійснення контролю за дотриманням учасниками виборчого процесу вимог ч.2 ст. 218 ВК України.

При цьому, ризики щодо обрання способу направлення відповідного повідомлення покладаються на організацію партії. Ненадходження на адресу територіальної виборчої комісії, не пізніш як за день до дня проведення конференції, повідомлення про дату, час і місце її проведення з метою висування кандидатів, складає порушення загального порядку висування кандидатів організацією партії.

В апеляційній скарзі апелянт посилається на те, що на підтвердження виконання вимог частини 2 статті 218 Виборчого кодексу України, а саме здійснення 15.09.2020 року поштового відправлення на адресу міської територіальної виборчої комісії письмового повідомлення, позивачем було надано оригінал квитанції поштового відділення № 509/1 для огляду у судовому засіданні в суді першої інстанції.

Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі статтею 73, 75 КАС України належними є доказами, які містять інформацію щодо предмета доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

В матеріалах справи міститься копія квитанції № 509/1. Так, надаючи оцінку вказаної квитанції колегія суддів доходить висновку про неналежність та недостовірність такого доказу, оскільки з його змісту неможливо встановити зміст (перелік) відправленої кореспонденції.

Крім того, під час судового засідання було встановлено, що зазначене повідомлення було направлено простим листом, без опису вкладеного та не на адресу відповідача. Жодних інших документально підтверджуючих доказів на обґрунтування повідомлених обставин представником позивача не надано.

Суд зазначає, що на сьогоднішній день поштою жодних повідомлень на адресу територіальної виборчої комісії не надходило.

При цьому, під час судового засідання представник позивача не навів логічного та послідовного обґрунтування факту здійснення вказаного відправлення з відділення поштового зв`язку в населеному пункту Куна (Гайсинський район, Вінницька область), при тому, що місцем знаходженням політичної партії є місто Вінниця, вулиця Соборна, 52, а юридична адреса Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, відповідно до даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є місто Вінниця, вулиця Брацлавська, 85.

Окрім того, дослідивши зміст направленого до територіальної виборчої комісії повідомлення від 15.09.2020 року, судом встановлено відсутність у ньому такої обов`язкової інформації, як час проведення конференції з метою висування кандидата на посаду Вінницького міського голови, що не узгоджується із вимогами частини другої статті 218 Виборчого кодексу України.

Враховуючи вищевикладені обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивачем не дотримано вимог частини другої статті 218 Виборчого кодексу України, а відтак допущено порушення загального порядку висування кандидатів організацією партії.

Доказів на спростування такого висновку, матеріали адміністративної справи не містять.

У контексті зазначеного, суд враховує, що відповідно до частини 1 статті 224 Виборчого кодексу України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, підписаної керівником організації партії та засвідченої печаткою організації партії або організації відповідної партії вищого рівня, або печаткою партії;

2) рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яке має бути підписане керівником організації партії та засвідчене печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

3) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яка повинна також містити згоду на оприлюднення біографічних відомостей та на обробку персональних даних кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зобов`язання в разі обрання протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати у порядку, встановленому законом, в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права (у разі відсутності таких підприємств чи корпоративних прав - зазначити про їх відсутність), а також зобов`язання в разі обрання припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції та законів України несумісні з посадою сільського, селищного, міського голови (у разі відсутності такої діяльності чи такого мандата - зазначити про їх відсутність);

4) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 225 цього Кодексу;

5) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов`язково повинна містити: прізвище, власне ім`я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), всі попередні прізвища, власні імена, по батькові та дати їх зміни (якщо особа протягом останніх п`яти років до дня висування кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови змінювала прізвище та/або власне ім`я (одне з власних імен чи всі власні імена), та/або по батькові), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, посаду (заняття), місце роботи, партійність, адресу місця проживання, наявність чи відсутність представницького мандата, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, дату складання автобіографії та підпис кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови (складається у друкованому вигляді);

6) однієї фотографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови розміром 4 х 6 сантиметрів на паперових носіях та в електронному вигляді;

7) копії першої та другої сторінок паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки або копії лицьового та зворотного боків паспорта громадянина України у вигляді картки кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Таким чином, повідомлення про проведення конференції з метою висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не є документом, який має бути поданий для реєстрації кандидата на відповідну посаду, а є окремою формою інформування територіальної виборчої комісії про прийняті організацією партії рішення у межах виборчого процесу.

У свою чергу, порядок реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови визначено статтею 229 Виборчого кодексу України.

Відповідно до частини 1 вказаної статті кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу.

Приписами частини третьої статті 229 Виборчого кодексу України встановлено, що подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником організації партії, уповноваженим на це довіреністю від такої організації партії, а кандидатів, висунутих шляхом самовисування, - ними особисто, крім випадків подачі таких документів за допомогою електронних сервісів у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією.

Сторонами не заперечується, що усі необхідні документи для реєстрації кандидата на посаду Вінницького міського голови Вінницького району Вінницької області на місцевих виборах, що відбудуться 25.10.2020 року подано до відповідача представником Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" Сінкевич Ніною Олександрівною, уповноваженої на підставі довіреності від цієї організації політичної партії.

Згідно з частиною 7 статті 229 Виборчого кодексу України сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.

Частиною другою статті 230 Виборчого кодексу України передбачено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

1-1) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Відтак, порушення порядку, який встановлений статтями 216, 217, 218, 219, 220 та 221 Виборчого кодексу України є самостійною підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, навіть за умови подання усіх необхідних документів для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Постановою Вінницької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області від 29.09.2020 року № 66 відмовлено в реєстрації кандидата на посаду Вінницького міського голови ОСОБА_1 , висунутого Вінницькою регіональною організацією політичної партії "Перемога Пальчевського" на перших місцевих виборах 25.10.2020 року, у зв`язку з порушенням загального порядку висування кандидата організацією партії, встановленого статтями 216-221 Виборчого кодексу України.

У даній постанові вказано, що згідно пунктом 1-1 частини 2 статті 230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу.

Згідно з частиною 4 статті 230 Виборчого кодексу України рішення про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів) у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття видається (направляється) представнику організації партії (у разі висування такої особи організацією партії) та кандидату в депутати, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови (у разі самовисування).

Відтак, судова колегія вважає, що матеріалами справи достовірно встановлено та під час судового засідання підтверджено, що позивачем порушено порядок висування кандидата на посаду Вінницького міського голови, встановлений частиною 2 статті 218 Виборчого кодексу України.

Таким чином, судова колегія вважає правильним висновок суду першої інстанції, що при прийнятті постанови від 29.09.2020 року № 66 "Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Вінницького міського голови на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року" відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а відтак у задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження під час ії розгляду, а відтак, відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд зазначає, що позивачем до суду подано дану апеляційну скаргу без доказів сплати судового збору.

Таким чином, за подання апеляційної скарги на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року стягненню з Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" на користь Державного бюджету України підлягає несплачений судовий збір в розмірі 3153 грн. (2102*150%)

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року - без змін.

Стягнути з Вінницької регіональної організації політичної партії "Перемога Пальчевського" (код ЄДРПОУ: 40128002, адреса: вул. Соборна, 52, м. Вінниця, Вінницька область, 21050) на користь Державного бюджету України несплачений судовий збір в розмірі 3153 грн. за подання апеляційної скарги на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2020 року за реквізитами стягувача: Державна судова адміністрація України, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Постанова суду складена в повному обсязі 06 жовтня 2020 року.

Головуючий Курко О. П. Судді Біла Л.М. Гонтарук В. М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92020067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/5354/20-а

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 06.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 04.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Рішення від 03.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні