Постанова
від 23.09.2020 по справі 456/2656/20
СТРИЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 456/2656/20

Провадження № 3/456/1732/2020

ПОСТАНОВА

іменем України

23 вересня 2020 року місто Стрий

Суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області Гула Л. В. , розглянувши матеріали, які надійшли зі Стрийського ВП ГУ Національної поліції у Львівській області, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , працюючого директором ТзОВ Галицька основа , інваліда ІІІ групи,

за ч. 1 ст. 130 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 09.07.2020 о 18 год. 40 хв. в м. Стрию по вул. Галицька керував автомобілем марки Opel Astra , н.з. НОМЕР_1 , в стані алкогольного сп`яніння, огляд на стан сп`яніння зі згоди водія у встановленому законом порядку проводився із застосуванням приладу Драгер 6820 в присутності двох свідків, чим порушив п. 2.9 а ПДР, вчинивши правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП.

ОСОБА_1 в судовому засіданні свою вину у скоєнні зазначеного правопорушення визнав у повному обсязі та не заперечував обставин, які викладені в протоколі про адміністративне правопорушення. Також заявив клопотання про звільнення його від адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 130 КУпАП, оскільки є інвалідом третьої групи та має на утриманні неповнолітню дитину, а матеріали справи просив направити на розгляд колективу громадської організації Спортивно-стрілецький клуб Кріс , членом якої він є, для застосування щодо нього заходу громадського впливу, оскільки адміністративне правопорушення вчинив уперше, в чому щиро розкаюється.

Крім цього, 23.09.2020 на адресу суду надійшло клопотання ГО Спортивно-стрілецький клубу Кріс про передачу ОСОБА_1 на поруки, а матеріалів про адміністративне правопорушення - на розгляд колективу ГО Спортивно-стрілецький клуб Кріс , зважаючи на те, що ОСОБА_1 є її членом, який активно бере участь у діяльності громадської організації, враховуючи, що такий вперше протягом року скоїв адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП, щиро покаявся та пообіцяв у майбутньому не вчиняти такого правопорушення, а також беручи до уваги, що на загальних зборах ГО Спортивно-стрілецький клуб Кріс розглянуто питання про передачу останнього на поруки та шляхом відкритого голосування більшістю голосів вирішено клопотати перед судом про передачу ОСОБА_1 на поруки колективу громадської організації Спортивно-стрілецький клуб Кріс , яка зобов`язується здійснювати заходи виховного характеру, спрямовані на недопущення вчинення ОСОБА_1 нових адміністративних правопорушень, та стежити за його перевихованням і виправленням.

Вивчивши протокол про адміністративне правопорушення та дослідивши долучені до нього матеріали, приходжу до висновку, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП , виходячи з наступного.

Так, у зв`язку з набранням чинності 1 липня 2020 року Закону України № 2617-VIII від 22.11.2018 Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень , відповідальність за керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, а також за передачу керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, або за відмову особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку медичного освідування на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, а так само за вживання водієм транспортного засобу після дорожньо-транспортної пригоди за його участю алкоголю, наркотиків, а також лікарських препаратів, виготовлених на їх основі (крім тих, що входять до офіційно затвердженого складу аптечки або призначені медичним працівником), або після того, як транспортний засіб був зупинений на вимогу поліцейського, до проведення уповноваженою особою медичного освідування з метою встановлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, чи до прийняття рішення про звільнення від проведення такого медичного освідування, була закріплена у статті 286-1 КК України Керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції України, а статтю 130 КУпАП було змінено.

Однак Законом України № 720-ІХ від 17.06.2020 внесено зміни до Закону № 2617-VІІІ від 22.11.2018, відповідно до яких із Закону № 2617-VІІІ від 22.11.2018 вилучені положення, які змінювали статтю 130 КУпАП, та стаття 286-1 КК України в редакції Закону № 2617-VІІІ від 22.11.2018 виключена.

Таким чином, суд вважає, що з 3 липня 2020 року стаття 130 КУпАП підлягає застосуванню в редакції, що діяла до набрання чинності Законом України № 2617-VІІІ від 22.11.2018.

Відповідно до диспозиції ч. 1 ст. 130 КУпАП (в редакції станом на 30.06.2020) адміністративним правопорушенням є керування транспортними засобами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а також передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а так само відмова особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Згідно з п. 2.9 а Правил дорожнього руху , затверджених постановою КМУ від 10 жовтня 2001 року № 1306 , водію забороняється керувати транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Згідно зі ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.

Європейський суд з прав людини у складі його Великої палати у справі О`Галлоран та Франціс проти Сполученого Королівства від 29.06.2007 зазначив, що будь-яка особа, яка володіє чи керує автомобілем, підпадає під дію спеціальних правил, оскільки володіння та використання автомобілів є таким, що потенційно може завдати серйозної шкоди. Ті, хто реалізували своє право володіти автомобілями та їздити на них, тим самим погодились нести певну відповідальність та виконувати додаткові обов`язки у правовому полі.

Вина ОСОБА_1 у вчиненому правопорушенні, крім особистого визнання вини, доведена протоколом серії БД № 324350 від 09.07.2020; актом огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів; результатом огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціального технічного засобу Drager Alcotest 6820 , тест № 109, згідно з яким результат огляду на стан сп`яніння ОСОБА_1 позитивний 1,11 проміле; направленням на огляд водія транспортного засобу з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції; відеозаписом, який підтверджує обставини, викладені в протоколі про адміністративне правопорушення.

Вищевикладені докази є належними та допустимими, а в своїй сукупності достатніми.

Таким чином, суд всебічно, повно та об`єктивно дослідивши всі обставини справи в їх сукупності, вважає, що дії ОСОБА_1 вірно кваліфіковані як адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП .

Проте, розглянувши клопотання колективу ГО Спортивно-стрілецький клуб Кріс про звільнення ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП , з направленням матеріалів на розгляд колективу ГО Спортивно-стрілецький клуб Кріс для застосування заходу громадського впливу, заслухавши пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, який підтримав клопотання, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, крім посадової особи, звільняється від адміністративної відповідальності з передачею матеріалів на розгляд громадської організації або трудового колективу, якщо з урахуванням характеру вчиненого правопорушення і особи правопорушника до нього доцільно застосувати захід громадського впливу.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є членом ГО Спортивно-стрілецький клуб Кріс , який активно бере участь в діяльності громадської організації, допомагає в збиранні коштів, проведенні заходів з підвищення кваліфікації, за наявності транспортного засобу забезпечує транспортні потреби організації під час реалізації соціальних проектів (доставка подарунків та допомоги до дитячих будинків), тобто призначення адміністративного стягнення у виді позбавлення права керування транспортними засобами суттєво ускладнить можливість ОСОБА_1 забезпечувати потреби ГО Спортивно-стрілецький клуб Кріс під час реалізації нею соціальних проектів.

За таких обставин, з урахуванням характеру вчиненого правопорушення та особи правопорушника, який є інвалідом третьої групи та має на утриманні неповнолітнього сина, матеріали про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП, підлягають направленню на розгляд колективу ГО Спортивно-стрілецький клуб Кріс для застосування до нього заходів громадського впливу.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 КУпАП про заходи громадського впливу, застосовані до осіб, які вчинили правопорушення, передбачені частиною першою статті 130 цього Кодексу, власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган, або громадська організація повинні не пізніш як у десятиденний строк з дня одержання матеріалів повідомити орган (посадову особу), який надіслав матеріали.

Таким чином, на голову ГО Спортивно-стрілецький клуб Кріс слід покласти обов`язок повідомити суд про здійснені заходи громадського впливу, застосовані до ОСОБА_1 , у десятиденний строк з дня одержання матеріалів.

Керуючись ст.ст. 23 , 33 , 36, 283 , 284 КУпАП ,

ПОСТАНОВИВ:

Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 130 КУпАП, а матеріали справи про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 130 КУпАП, щодо ОСОБА_1 направити на розгляд Громадської організації Спортивно-стрілецький клуб Кріс (ЄРПОУ 42071498), що знаходиться за адресою: 82427, Львівська область, Стрийський район, с. Добряни, вул. Каратницького, 23.

Про вжиті заходи необхідно повідомити Стрийський міськрайонний суд Львівської області у встановлений законом строк.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Л.В.Гула

СудСтрийський міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення23.09.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92028484
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —456/2656/20

Постанова від 23.09.2020

Адмінправопорушення

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Гула Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні