Рішення
від 30.09.2020 по справі 917/1227/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.09.2020 Справа № 917/1227/19

Господарський суд Полтавської області у складі судді Сіроша Д. М., за участю секретаря судового засідання Бойченко Л. О., розглянув у порядку загального позовного провадження справу за позовом

Заступника керівника Кременчуцької місцевої прокуратури в особі органу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області

до Товариство з додатковою відповідальністю Кременчуцька птахофабрика

про повернення земельної ділянки

за участю представників сторін:

від прокуратури: Мироненко О. В., посв. № 036062 від 16.10.2015

від позивача: не з`явився

від відповідача: Захарова Т. В., посв. № 3588 від 21.07.2020

Обставини справи: Заступник керівника Кременчуцької місцевої прокуратури в особі державного органу Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області звернувся в суд з позовом до Товариства з додатковою відповідальністю Кременчуцька птахофабрика , в якому просить зобов`язати відповідача повернути в розпорядження державного органу земельну ділянку сільськогосподарського призначення, розташовану за межами населених пунктів на території Потоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, кадастровий номер 5322484400:05:000:0466, площею 40,09 га, вартістю 568951,09 грн.

В позові зазначає, що підставою для звернення до суду стало те, що відповідач без законних на те підстав, в порушення порядку, передбаченого чинним законодавством, користується земельною ділянкою державної власності. Незаконне утримання та використання спірної земельної ділянки порушує встановлений законодавством порядок набуття прав на землю та відповідно майнові інтереси держави щодо володіння та розпорядження цією землею.

Відповідач у відзиві на позов (вх. № 8680 від 16.08.2019) проти позову заперечує зазначає, що він належним чином використовує земельну ділянку на підставі частини 6 статті 33 Закону України «Про оренду землі» (за принципом «мовчазної згоди» ). Крім того, відповідач з 15.08.2017 по сьогоднішній день продовжує сплачувати орендну плату та належним чином виконує свої обов`язки на підставі договору оренди земельної ділянки № б/н від 01.03.2012. Так, за 2017 рік відповідач сплатив орендну плату на загальну суму 41195,49 грн, за 2018 рік - на загальну суму 36421,92 грн, за сім місяців 2019 року сплатив 21320,86 грн.

Також, відповідач зазначив, що ТДВ «Кременчуцька птахофабрика» 10.05.2019 звернулось до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про поновлення договору оренди земельної ділянки № б/н від 01.03.2012 листом за вих. №162 від 07.05.2019.

Крім того, відповідач зазначає про відсутність підстав для представництва інтересів держави прокурором, оскільки відповідач не завдав шкоди державі.

Прокурор у відповіді на відзив (вх. № 8866 від 21.08.2019) зазначив, що порушення інтересів держави в даному випадку полягають у протиправному використанні земельної ділянки державної форми власності всупереч вимогам закону, зловживання відповідачем положеннями земельного законодавства та невжиття заходів щодо своєчасного оформлення правовстановлюючих документів. Таким чином, наявний як державний, так і суспільний інтерес, що є підставою для представництва прокурором інтересів держави.

Відповідач у запереченні (вх. № 9442 від 06.09.2019) зазначив, що листом від 10.05.2019 звертався до позивача з листом про поновлення договору оренди земельної ділянки з метою дотримання вимог частини 6 статті 33 Закону України Про оренду землі .

30.09.2020 Прокуратура листом (вх. № 10809) повідомила суд, що Наказом Генерального прокурора від 08.09.2020 № 414 11.09.2020 визначено днем початку роботи Полтавської обласної прокуратури. Наказ оприлюднено у державному друкованому виданні "Голос України" від 09.09.2020 за № 164 (7423). Водночас в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань прокуратура Полтавської області перейменована у Полтавську обласну прокуратуру, ідентифікаційний код юридичної особи не змінено (02910060).

Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 22.07.2019 суд прийняв позовну заяву до розгляду і відкрив провадження у справі, постановив справу розглядати у порядку загального позовного провадження, призначив підготовче засідання у справі на 11:20 13.08.2019.

Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 19.09.2019 суд зупинив провадження у справі № 917/1227/19 до закінчення перегляду в касаційному порядку Великою Палатою Верховного Суду справи № 587/430/16-ц.

Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 03.12.2019 суд поновив провадження у справі та зупинив провадження у справі до закінчення перегляду в касаційному порядку Великою палатою Верховного суду справи № 912/2385/18.

Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 13.08.2020 суд поновив провадження у справі 917/1227/19, призначив підготовче судове засідання у справі на 09:30 09.09.2020.

Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 09.09.2020 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті в засіданні суду на 10:30 30.09.2020.

Відповідно до статті 219 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення та повідомлено про термін виготовлення повного рішення.

Розглянувши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Кременчуцькою місцевою прокуратурою за результатами моніторингу Публічної кадастрової карти України, відомостей органів влади та місцевого самоврядування на території Кременчуцького району Полтавської області виявлено факт незаконного, без відповідної правової підстави використання Товариством з додатковою відповідальністю «Кременчуцька птахофабрика» , яке згідно з витягом з ЄДРПОУ є правонаступником ЗАТ «Птахофабрика Росія» , земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за межами населених пунктів на території Потоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області.

Так, відповідно до розпорядження Кременчуцької районної державної адміністрації № 465 від 14.07.2011 затверджено технічну документацію та надано в оренду ЗАТ «Птахофабрика Росія» земельну ділянку площею 40,09 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Потоківської сільської ради Кременчуцького району для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, строком на 5 років.

На підставі зазначеного розпорядження 01.03.2012 Кременчуцька районна державна адміністрація та Товариство з додатковою відповідальністю «Птахофабрика Росія» уклали договір оренди земельної ділянки, кадастровий номер 5322484400:05:000:0466, який зареєстровано у відділі Держкомзему Кременчуцького району Полтавської області 15.08.2012 за №532240004001643.

На виконання умов договору оренди землі від 22.04.2011 сторонами підписано відповідний акт прийому-передачі земельної ділянки.

Відповідно до пункту 8 договору оренди земельної ділянки строк його дії становить 5 років. При цьому державна реєстрація договору проведена 15.08.2012, відповідно, строк дії договору закінчився 15.08.2017.

Будь - яких доказів поновлення договору оренди матеріали справи не містять.

Згідно з пунктом 21 договору оренди землі після припинення дії договору орендар повертає орендодавцеві земельну ділянку в стані, не гіршому в порівнянні з тим, у якому він одержав її в оренду.

Не зважаючи на вимоги договору та законодавства відповідачем до теперішнього часу не підписано акт приймання-передачі земельної ділянки власнику попри те, що дія договору оренди закінчилася 15.08.2017.

Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області 18.03.2019 проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства щодо додержання суб`єктом господарювання ТДВ «Кременчуцька птахофабрика» вимог законодавства у сфері використання та охорони земель.

У результаті перевірки встановлено, що земельна ділянка сільськогосподарського призначення площею 40,09 га (рілля) кадастровий номер 5322484400:05:000:0466, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Потоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, використовується Товариством на підставі договору оренди термін дії якого закінчився, про що складено акт № 40/0002АП/02/01/19 від 18.03.2019.

Управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області 25.03.2019 складено протокол про адміністративне правопорушення №40/0001 П/07/01/-19 та внесено припис №40/002ПР/03/01/-19 зі строком виконання до 25.04.2019.

За результатами повторної перевірки 26.04.2019 директору ТДВ «Кременчуцька птахофабрика» видано повторний припис №217/0009ПР/03/01/-19 про усунення порушень, виявлених під час проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель. Складено протокол про адміністративне правопорушення від 26.04.2019 №217/0005П/07/01/-19, винесена постанова про накладення адміністративного стягнення від 26.04.2019 № 217/0005/По/05/01/-19.

Отже, не дивлячись на те, що строк договору оренди від 01.03.2012 закінчився ще 15.08.2017, ТДВ «Кременчуцька птахофабрика» продовжує використовувати у своїй господарській діяльності земельну ділянку площею 40,09 га на території Потоківської сільської ради Кременчуцького району.

Відповідно до розрахунку за даними загальнонаціональної нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, станом на 15.05.2019 нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 40,09 га (рілля) кадастровий номер 5322484400:05:000:0466 складає 568951,09 грн.

Зазначена земельна ділянка до теперішнього часу до земель державної власності відповідачем не повернута, чим, як вважає позивач, порушено вимоги статті 34 Закону України «Про оренду землі» , щодо повернення орендодавцеві земельної ділянки на умовах, визначених договором.

При цьому використання земельної ділянки ТДВ «Кременчуцька птахофабрика» підтверджується актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства ГУ Держгеокадастру у Полтавській області від 18.03.2019.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про оренду землі» відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цих Законів, а також договором оренди землі.

Згідно з вимогами Закону України від 06.09.2012 № 5245-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» , який набрав чинності з 01.01.2013, землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими.

Пунктом 6 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» визначено, що у разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються: у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами; за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.

Статтею 15-12 Земельного кодексу України передбачено, що розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом, відноситься до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Отже, з 01.01.2013 розпорядження землями сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів на території Полтавської області віднесено до повноважень Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області.

Статтею 123 Земельного кодексу України встановлений порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування.

Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки (стаття16 Закону України «Про оренду землі» та стаття124 Земельного кодексу України).

Згідно з статтею 792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату.

Статтею 1 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства

Згідно з частиною 1 статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до вимог частини 1 статті 31 Закону України «Про оренду землі» (чинного на час виникнення спірних правовідносин) договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.

Згідно з статтею 33 Закону України «Про оренду землі» по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов`язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).

Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов`язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.

До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проєкт додаткової угоди.

При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.

Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист - повідомлення з проєктом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.

Водночас, в пункті 6 статті 33 Закону (зазначено, що у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності); уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).

Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов`язковому порядку. Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді (пункти 8, 11 статті 33 Закону України «Про оренду землі» ).

Таким чином, для поновлення договору оренди землі з підстав, які передбачені частиною шостою статті 33 Закону України «Про оренду землі» , необхідна наявність таких юридичних фактів: орендар продовжує користування виділеною земельною ділянкою; орендар належно виконує свої обов`язки за договором, відсутнє письмове повідомлення орендодавця про відмову в поновленні договору оренди, сторони укладають додаткову угоду про поновлення договорів оренди.

Відповідно до пункту 8 договору оренди земельної ділянки від 01.03.2012, після закінчення строку дії договору орендар, який належно виконував обов`язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Однак, ТДВ «Кременчуцька птахофабрика» не скористалося наданими договором і законом правом та не уклало його на новий строк.

Як убачається з матеріалів справи, відповідач продовжує користуватися спірною земельною ділянкою, з пропозицією підписати додаткову угоду про продовження дії договору до позивача не звертався.

Відповідач у відзиві на позов зазначив, що ТДВ «Кременчуцька птахофабрика» 10.05.2019 звернулось до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про поновлення договору оренди земельної ділянки № б/н від 01.03.2012 листом вих. №162 від 07.05.2019.

Проте доказів такого звернення відповідач не надав та матеріали справи не мітять зазначеного листа за вих. № 162 від 07.05.2020.

З огляду на викладене суд дійшов висновку, що строк дії договору оренди землі від 01.03.2012 закінчився 15.08.2017.

Відповідно до частин 2 та 3 статті 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, зокрема, відновленням стану земельної ділянки, який існував до порушення права.

При цьому, передбачене статтею 152 Земельного кодексу України право власника земельної ділянки вимагати усунення порушення його прав на землю не обумовлюється обов`язковою наявністю попередньо складених актів перевірок чи протоколів про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель для звернення з відповідним позовом.

Відповідно до статті 391 Цивільного кодексу України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

У випадках поновлення договору оренди землі, передбачених статтею 33 Закону України «Про оренду землі» , обов`язковим є укладення додаткової угоди.

До підписання додаткової угоди орендодавець має право на позов про звільнення земельної ділянки, а орендар про спонукання до укладення додаткової угоди.

Матеріали справи не містять доказів звернення відповідача з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області про спонукання до укладення додаткової угоди.

Приписами статті 34 Закону України Про оренду землі (чинної на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що у разі припинення або розірвання договору оренди землі орендар зобов`язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором.

Враховуючи те, що Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення не була укладена сторонами у місячний строк, як цього вимагає частина 8 статті 33 Закону України "Про оренду землі", суд дійшов висновку, що вимога про повернення земельної ділянки обґрунтована, підтверджена наявними в матеріалах справи доказами і підлягає задоволенню.

Висновок суду щодо підстав звернення прокурора з цим позовом.

Дослідивши доводи прокурора відносно наявності підстав його звернення до суду з цим позовом, суд встановив, що на виконання вимог статті 53 Господарського процесуального кодексу України та статті 23 Закону України Про прокуратуру, прокурором при зверненні до суду з позовом було належним чином обґрунтовано, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, а також визначені законом підстави для звернення до суду саме прокурора.

У своїй відповіді від 10.06.2019 на лист Кременчуцької місцевої прокуратури №107-4982вих19 від 28.05.2019 щодо вжиття заходів направлених на усунення порушень земельного законодавства з боку ТДВ «Кременчуцька птахофабрика» , ГУ Держгеокадастру у Полтавській області зазначило, що управління розуміє суть порушень, обізнане у своїх повноваженнях звертатись до суду з відповідним позовом та в процесі своєї діяльності самостійно здійснює зазначені функції.

Однак станом на 12.07.2019 з відповідним позовом до суду ГУ Держгеокадастру у Полтавській області не звернулось, що не відповідає державним інтересам та є нездійсненням їх захисту протягом майже двох років з моменту закінчення строку дії договору оренди (15.08.2017).

Враховуючи звернення прокурора до суду з цим позовом 15.07.2019 Державній службі України з питань геодезії, картографії та кадастру був наданий розумний строк для звернення з цим позовом самостійно.

За фактом невиконання службовими особами ГУ Держгеокадастру в Полтавській області своїх службових обов`язків та невжиття заходів спрямованих на повернення земельної ділянки із чужого володіння 06.06.2019, внесено відомості до ЄДР за № 42019171090000074 за ознаками злочину, передбаченого частиною 1 статті 367 Кримінального кодексу України.

Крім того, у відповідності до вимог частини 4 статті 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор листом від 11.07.2019 повідомив Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру про подання позову до Господарського суду Полтавської області (а. с. 56).

Отже, суд констатує правомірність вимог прокурора при зверненні до господарського суду з цим позовом.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 129, 232 - 233, 237 - 238 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Зобов`язати Товариство з додатковою відповідальністю «Кременчуцька птахофабрика» (вул. Лесі Українки, 2, с. Потоки, Кременчуцького району, Полтавської області, 39741, код ЄДРПОУ 05387914) повернути в розпорядження Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області земельну ділянку сільськогосподарського призначення, розташовану за межами населених пунктів на території Потоківської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, кадастровий номер 5322484400:05:000:0466, площею 40,09 га, вартістю 568 951 грн. 09 коп.

Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю «Кременчуцька птахофабрика» (вул. Лесі Українки, 2, с. Потоки, Кременчуцького району, Полтавської області, 39741, код ЄДРПОУ 05387914) на користь Полтавської обласної прокуратури (м. Полтава, вул. 1100-річчя Полтави, 7, код ЄДРПОУ 02910060) 8534,26 грн витрат по сплаті судового збору.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення. Відповідно до пункту 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України, апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повне рішення складено 07.10.2020.

Суддя Д. М. Сірош

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення30.09.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92037457
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —917/1227/19

Постанова від 08.12.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Тихий Павло Володимирович

Постанова від 08.12.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Тихий Павло Володимирович

Ухвала від 11.11.2020

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Тихий Павло Володимирович

Рішення від 30.09.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Сірош Д.М.

Рішення від 30.09.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Сірош Д.М.

Ухвала від 09.09.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Сірош Д.М.

Ухвала від 13.08.2020

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Сірош Д.М.

Ухвала від 03.12.2019

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Сірош Д.М.

Ухвала від 19.09.2019

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Сірош Д.М.

Ухвала від 13.08.2019

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Сірош Д.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні