Рішення
від 28.09.2020 по справі 160/8536/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 вересня 2020 року Справа № 160/8536/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Захарчук-Борисенко Н. В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Виконавчого комітету Дніпровської міської ради (просп. Дмитра Яворницького, 75, м. Дніпро, 49000) до Громадського формування «Характерники» (вул. Ламана, буд. 19, каб. 505, м. Дніпро, 49000), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради (просп. Дмитра Яворницького, 75, м. Дніпро, 49000), Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради (просп. Дмитра Яворницького, 75, м. Дніпро, 49000) про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску,-

ВСТАНОВИВ :

24.07.2020 Виконавчий комітет Дніпровської міської ради звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Громадського формування «Характерники» , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради, Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради, в якій просить:

- припинити діяльність Громадського формування «Характерники» (код ЄДРПОУ 41331250, зареєстроване за адресою: вул. Ламана, буд. 19, каб. 505, м. Дніпро, 49000), шляхом примусового розпуску, а саме: ліквідувати (припинити) юридичну особу Громадське формування «Характерники» (код ЄДРПОУ 41331250, зареєстроване за адресою: вул. Ламана, буд. 19, каб. 505, м. Дніпро, 49000);

- судові витрати по справі покласти на відповідача.

В обґрунтування заявлених вимог позивачем зазначено, що громадське формування «Характерники» не виконує покладених на нього обов`язків, не співпрацює з Дніпровським ВП ГУНП в Дніпропетровській області та підпорядкованим йому відділенням поліції, не здійснює жодних заходів, передбачених законодавством, а тому є всі підстави для припинення діяльності такого громадського формування.

Ухвалою суду від 29.07.2020 було відкрито провадження по даній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

20.08.2020 від представника Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради на виконання вимог ухвали від 29.07.2020 було надано до суду статут Громадського формування Характерники , код ЄДРПОУ 41331250.

02.09.2020 Департаментом громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради було надано до суду письмові пояснення, в яких зазначено, що Громадське формування Характерники повинно сприяти дотриманню правопорядку та співпрацювати з територіальними органами Національної поліції, органами місцевого самоврядування, але зазначене формування фактично не виконує завдань за призначенням та порушує норми Закону, а саме не взаємодіє з відповідними територіальними органами Національної поліції в частині надання допомоги в забезпеченні громадського порядку, а також проведення патрулювання під керівництвом поліції, виконання завдань передбачених законом; жодного разу не надавало до міської ради інформацію щодо результатів роботи громадського формування у сфері громадської безпеки, а тому, на думку третьої особи, позовна заява підлягає задоволенню.

Представником Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради було надано до суду письмові пояснення з наступним обгрунтуванням.

Громадське формування Характерники зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа (ідентифікаційний код юридичної особи 41331250).

Згідно приписів ст. 25 Закону Про об`єднання громадян припинення діяльності громадського об`єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань . Крім того, припинення діяльності громадського формування з охорони громадського порядку не є підставою для здійснення будь-яких реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, оскільки статтею 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачено лише внесення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи.

Таким чином, припинення діяльності громадського формування має наслідком припинення юридичної особи у порядку, встановленому Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

Крім того, враховуючи те, що припинення громадського формування здійснюється в примусовому порядку, а керівництво громадського формування не відповідає на звернення органу, що здійснює координацію його діяльності, єдиною підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про припинення громадського формування є саме рішення про припинення юридичної особи Громадського формування Характерники направлене державному реєстратору судом.

Відповідач належним чином повідомлений, що підтверджується матеріалами справи, відзив не надав.

Відповідно до ч.1 ст. 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно з ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

За приписами ч.5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

За викладених обставин, у відповідності до вимог ст.ст. 258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Громадське формування Характерники (код ЄДРПОУ 41331250) є громадським формуванням, видом діяльності якого є діяльність у сфері охорони громадського порядку та безпеки (основний). Дата запису: 12.05.2017 Номер запису: 12241020000081210. Керівник -Зангієв Олег Олегович.

10.06.2020 за вх. №12/4005 на адресу Дніпровської міської ради надійшов лист Дніпровського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області з повідомленням, що на території м. Дніпра зареєстровано громадські формування, зокрема - ГФ Характерники проте зі сторони вказаного громадського формування відсутня будь-яка взаємодія з Дніпровським ВП ГУНП в Дніпропетровській області та підпорядкованими йому відділеннями поліції в частині надання допомоги в забезпеченні публічного порядку та безпеки, а також проведення спільних заходів щодо профілактики правопорушень, від так зазначене громадське формування не забезпечує виконання завдань передбачених Законом України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону .

Також вказаним листом Дніпровський відділ поліції ГУНП в Дніпропетровській області просить Дніпровську міську раду звернутись до суду із заявою про заборону діяльності, зокрема і ГФ Характерники через невиконання Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону .

Листом від 08.07.2020 №9/600 Департамент громадського порядку і цивільного захисту підтримав звернення Дніпровського відділу поліції ГУНП в Дніпропетровські області стосовно припинення діяльності громадського формування "Характерники", чим повідомив Департамент правового забезпечення Дніпровської міської ради.

Зазначені обставини стали підставою для звернення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку вищезазначеному суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 1 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об`єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Згідно з п.1 ч.1 ст.9 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону у сфері охорони громадського порядку є: надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам; інформування органів Національної поліції про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань; сприяння органам Національної поліції у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх.

Статтею 3 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону передбачено, що громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.

Відповідно до ч.3 ст.13 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону члени громадських формувань під час виконання своїх обов`язків з охорони громадського порядку і державного кордону після обов`язкового пред`явлення посвідчення члена громадського формування мають право:

1) вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання режиму державного кордону, в тому числі на територіях, що межують з державним кордоном, де прикордонну смугу не визначено;

2) у разі підозри у вчиненні адміністративних правопорушень і злочинів перевіряти у громадян документи, що посвідчують їх особу;

3) спільно з поліцейськими та військовослужбовцями Державної прикордонної служби України затримувати і доставляти до органу Національної поліції, підрозділу Державної прикордонної служби України, штабу громадського формування з охорони громадського порядку або громадського пункту охорони порядку осіб, які виявили злісну непокору законним вимогам члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону і не виконують вимог щодо припинення адміністративного правопорушення;

4) складати протоколи про адміністративні правопорушення;

5) входити до клубів, кінотеатрів, стадіонів, інших громадських місць і приміщень за згодою власника чи уповноваженого ним органу для переслідування правопорушника, який переховується, або припинення адміністративних правопорушень чи злочинів;

6) у разі участі спільно з прикордонниками у пошуку порушників кордону за згодою громадян або власника підприємства, установи, організації чи уповноваженого ним органу та в присутності їх представників входити у будь-який час доби до житлових приміщень, на територію і в приміщення підприємств, установ, організацій та оглядати транспортні засоби;

7) у невідкладних випадках використовувати транспортні засоби, що належать підприємствам, установам, організаціям або громадянам (за їх згодою), крім транспортних засобів дипломатичних, консульських та інших представництв іноземних держав, міжнародних організацій, транспортних засобів спеціального призначення, для доставлення до лікувальних закладів осіб, що перебувають у безпорадному стані, а також осіб, які потерпіли від нещасних випадків або правопорушень і потребують термінової медичної допомоги;

8) у разі порушення водіями Правил дорожнього руху, створення реальної загрози життю або здоров`ю громадян вживати заходів до припинення цього правопорушення, здійснювати перевірку документів у водіїв на право користування та керування транспортними засобами, а також не допускати осіб, які не мають документів або перебувають у стані сп`яніння, до подальшого керування транспортними засобами;

9) під час виконання обов`язків члена громадського формування використовувати за власним бажанням свій або інший приватний автомототранспорт за згодою власника або особи, у володінні якої він перебуває. Відшкодування витрат за його використання у таких випадках може провадитися за рахунок коштів громадського формування у порядку, визначеному його положенням (статутом);

10) вести роботу серед населення щодо роз`яснення чинного законодавства про державний кордон України, систему режимних заходів у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі;

11) застосовувати в установленому порядку заходи фізичного впливу, спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони.

Згідно зі статтею 11 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:

1) спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;

2) проведення разом з прикордонниками огляду на маршрутах можливого руху порушників державного кордону, місць їх укриття, транспортних засобів, суміжної з державним кордоном місцевості з метою встановлення причин та умов перебування невідомих осіб;

3) участі у заходах правоохоронних органів, спрямованих на боротьбу з окремими видами правопорушень.

Статтею 16 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону передбачено, що місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування у межах своєї компетенції спільно з органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України здійснюють координацію та контроль за діяльністю громадських формувань, заслуховують повідомлення і звіти керівників зазначених формувань.

Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що громадські формування з охорони громадського порядку та державного кордону, що зареєстровані та діють на території м.Дніпро зобов`язані, крім виконання статутних завдань, звітувати про результати своєї діяльності перед відповідними виконавчим органами Дніпровської міської ради, органами Національної поліції та підрозділами Державної прикордонної служби України.

Однак, як стверджує позивач, Громадське формування Характерники вказані зобов`язання не виконує.

Відповідно до статті 8 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону.

У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.

Відповідно до ст.20 Закону України Про участь громадян в охороні громадського порядку та державного кордону контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку та державного кордону здійснюється органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом.

Статтею 25 Закону України Про громадські об`єднання визначено способи припинення діяльності громадського об`єднання, зокрема, відповідно до пункту 2 частини 1 означеної статті припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України "Про громадські об`єднання" припинення діяльності громадського об`єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Частиною 1 статті 28 Закону України Про громадські об`єднання передбачено, що громадське об`єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об`єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону. Заборона громадського об`єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому цим Законом, та виключення з Реєстру громадських об`єднань.

Частиною 2 статті 28 Закону України Про громадські об`єднання визначено, що справа про заборону громадського об`єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Пунктом 2 частини 4 статті 46 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень про примусовий розпуск (ліквідацію) об`єднання громадян.

Таким чином, порядок припинення громадського формування визначено Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", але саме спосіб припинення визначено п.2 ч.1 ст. 25 Закону України Про громадські об`єднання .

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог виконавчого комітету Дніпровської міської ради про припинення діяльності громадського формування Характерники (код ЄДРПОУ 41331250, зареєстроване за адресою: вул. Ламана, буд. 19, каб. 505, м. Дніпро, 49000) шляхом примусового розпуску.

Відповідно до ч. 2ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Виконавчого комітету Дніпровської міської ради (просп. Дмитра Яворницького, 75, м. Дніпро, 49000) до Громадського формування «Характерники» (вул. Ламана, буд. 19, каб. 505, м. Дніпро, 49000), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Департамент громадського порядку і цивільного захисту Дніпровської міської ради (просп. Дмитра Яворницького, 75, м. Дніпро, 49000), Департамент адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради (просп. Дмитра Яворницького, 75, м. Дніпро, 49000) про припинення діяльності громадського формування шляхом примусового розпуску - задовольнити.

Припинити діяльність Громадського формування «Характерники» (код ЄДРПОУ 41331250, зареєстроване за адресою: вул. Ламана, буд. 19, каб. 505, м. Дніпро, 49000), шляхом примусового розпуску, а саме: ліквідувати (припинити) юридичну особу Громадське формування «Характерники» (код ЄДРПОУ 41331250, зареєстроване за адресою: вул. Ламана, буд. 19, каб. 505, м. Дніпро, 49000).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.09.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92038327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/8536/20

Рішення від 28.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 29.07.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні