ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 вересня 2020 року Справа № 160/8200/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Захарчук-Борисенко Н. В.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства Криничанської селищної ради Комунальник про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ :
16.07.2020 Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просило стягнути з Комунального підприємства Криничанської селищної ради Комунальник на користь держави податковий борг в сумі 389361,15 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач має податковий борг в сумі 389361,15 грн. по податку на додану вартість.
Ухвалою суду від 21.07.2020 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні.
06.08.2020 до суду засобами електронного зв`язку надійшло клопотання від представника Комунального підприємства Криничанської селищної ради Комунальник про проведення судового засідання за викликом представників сторін.
Ухвалою суду від 11.08.2020 в задоволенні клопотання представника Комунального підприємства Криничанської селищної ради Комунальник відмовлено.
Відповідач відзив на позовну заяву до суду не подав.
Згідно із частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, встановив наступні обставини.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Комунальне підприємство Криничанської селищної ради Комунальник (код ЄДРПОУ 43145015) перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
Згідно з ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Стаття 36 Податкового кодексу України передбачає, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податків обчислити, задекларувати та сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим кодексом або законами з питань митної справи.
Визначення податкового боргу, надане у пп. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України. Так, податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом.
Матеріалами справи підтверджено, що в інтегрованих картках платника податків станом на момент звернення з цією позовною заявою до суду за Комунальним підприємством Криничанської селищної ради Комунальник обліковується податковий борг по податку на додану вартість у розмірі 389361,15 грн. в результаті несплати у встановлені терміни грошових зобовязань, а саме:
1.Самостійно нарахованих грошових зобов`язань на загальну суму 281 961,00 грн., визначених підприємством у наступних податкових декларацій з ПДВ:
- N 9104076996 від 20.05.2019 на суму 26 978,00 грн.,
- N 9130731938 від 19.06.2019 на суму 33 368,00 грн.,
- N 9157053653 від 18.07.2019 на суму 34 092,00 грн.,
- N 9215091078 від 19.09.2019 на суму 5 825,00 грн.,
- N9243574572 від 18.10.2019 на суму 21 273,00 грн.,
- N 9276527222 від 20.11.2019 на суму 29 496,00 грн.,
- N 9306943539 від 20.12.2019 на суму 5 120,00 грн.,
- N 9332220067 від 20.01.2020 на суму 23 469,00 грн.,
- N 9030263502 від 20.02.2020 на суму 12 113,00 грн,
- N 9057640437 від 19.03.2020 на суму 14 661,00 грн.,
- N 9084866265 від 21.04.2020 на суму 18 737,00 грн.,
- N 9111486060 від 20.05.2020 на суму 32 619,00 грн.,
- N 9141538162 від 22.06.2020 на суму 24 210,00 грн.
2.Нарахованих узгоджених сум грошових зобов`язань, визначених контролюючим органом у загальній сумі 47 169,81 грн.. відповідно до наступних податкових повідомлень - рішень (форми Н) N 0045795541 від 10.06.2019 в розмірі 127,13 грн., (форми Ш) N 0087085530 від 04.11.2019 в розмірі 33002,94 грн., (форма Ш) N 0087055530 від 04.11.2019 в розмірі 1761,14 грн., (форми Ш) N 0036255530 від 27.05.2020 у сумі 12 278,60 грн.
3.Нарахованої пені в автоматичному режимі в інтегрованих картках платника, відповідно до п.п.129.1.1 п. 129.1 ст.129 Податкового Кодексу за період з 01.05.2018 по день фактичної сплати боргу минулих років у загальній сумі 60 230,34 грн.
З урахуванням вимог ст. 56 та ст. 57 ПКУ у зв`язку з несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю "АВ МІД" у встановлені строки донарахованих сум, грошові зобов`язання набули статусу податкового боргу.
Відповідно до вимог ст. 59 ПКУ по підприємству сформовано та направлено засобами поштового зв`язку на податкову адресу відповідача податкову вимогу форми Ю №43565-17/0319 від 16.11.2017.
Відповідно до п. 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представнику.
У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається.
Пунктом 60.6 ст. 60 Податкового кодексу України передбачено, якщо нарахована сума грошового зобов`язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане повідомлення - рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов`язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.
У відповідності до пп. 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Відповідно до пп. 191.1.45 п. 191.1 ст. 191 Податкового кодексу України, контролюючі органи звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
Згідно пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у пoдатковій заставі.
Разом з тим, п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України визначено, що стягнення І з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з ра платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану ва відкритих в органі, що здійснює
Як вбачається з вищезазначеного, Головним управління ДПС у Дніпропетровській області вжиті усі заходи для забезпечення сплати відповідачем податкових зобов`язань, однак добровільного погашення останнім податкового боргу не відбулося.
Зважаючи на наведене, суд приходить до висновку про те, що позивачем - суб`єктом владних повноважень, було доведено правомірність своїх вимог щодо стягнення з відповідача наявної у нього заборгованості, натомість відповідачем не було надано суду доказів сплати вказаного податкового боргу у встановлені законодавством строки.
Отже, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
Згідно ч. 5 ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а) до Комунального підприємства Криничанської селищної ради Комунальник (52300, Дніпропетровська обл., Криничанський р-н, смт. Кринички, вул. Будівельників, 5) про стягнення заборгованості задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства Криничанської селищної ради Комунальник (52300, Дніпропетровська обл., Криничанський р-н, смт. Кринички, вул. Будівельників, 5, код ЄДРПОУ 36679668) податковий борг на користь державного бюджету в сумі 389361 (триста вісімдесят дев`ять) гривень 15 копійок шляхом стягнення коштів з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2020 |
Оприлюднено | 08.10.2020 |
Номер документу | 92038400 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні