ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
07 жовтня 2020 року Справа 160/12274/20
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Лозицька І.О., перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новокадацької районної у м. Дніпрі ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
02.10.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулася ОСОБА_1 з позовом до Управління соціального захисту населення Новокадацької районної у м. Дніпрі ради, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Новокадацької районної у м. Дніпрі ради управління соціального захисту населення (код ЄДРПОУ 03192483), яка полягає у невиплаті ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) допомоги при народженні дитини, починаючи з 01.09.2015 року по 01.02.2018 року;
- зобов`язати Новокадацьку районну у м. Дніпрі раду управління соціального захисту населення (код ЄДРПОУ 03192483) поновити виплату ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) допомоги при народженні дитини з 01.09.2015 року негайно після проголошення судового рішення;
- зобов`язати Новокадацьку районну у м. Дніпрі раду управління соціального захисту населення (код ЄДРПОУ 03192483) виплатити заборгованість ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) з допомоги при народженні дитини негайно після проголошення судового рішення.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи:
1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність;
2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником);
3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу;
4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності;
5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними);
6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Суд, вивчивши позовну заяву суд встановив, що її подано з порушенням вимог, встановлених ст. ст. 160, 161 КАС України, а саме: не надав суду клопотання про поновлення строку звернення до адміністративного суду, невідповідність найменування відповідача у вступній частині позову його найменуванню у прохальній частині позову.
Суд зазначає, що при зверненні до адміністративного суду позивачем був пропущений шестимісячний строк звернення до суду з адміністративним позовом, бо у позові позивач зазначив, що нею отримано лист Управління соціального захисту населення Новокадацької районної у м. Дніпрі ради від 11.03.2019 року щодо заборгованості по соціальним виплатам, а зокрема, з допомоги при народженні дитини. Повторно, позивач звернулась до відповідача із заявою у березні, але відповіді не отримала у зв`язку з карантином.
При цьому, позивач не зазначила, коли саме вона дізналася про порушення своїх прав або інтересів, не надала заяву про поновлення строку звернення до суду та докази поважності причин його пропуску.
Відповідно до ч. 6 ст. 161 КАС України, у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
При цьому, відповідно до частин 1 - 3 ст. 121 КАС України, суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Якщо інше не встановлено законом, заява про поновлення процесуального строку розглядається судом, у якому належить вчинити процесуальну дію, стосовно якої пропущено строк, а заява про продовження процесуального строку, встановленого судом, - судом, який встановив строк, у письмовому провадженні.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ч. 1 ст. 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому, протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Суд, виходячи з аналізу вищенаведених норм КАС України, зазначає, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів, та суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними.
Таким чином, суд доходить висновку, що позивач пропустив встановлений КАС України шестимісячний строк звернення до адміністративного суду, не надав суду заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду разом з доказами поважності причин пропуску строку звернення.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 1, ч. 5, ч. 6 ст. 120 КАС України, перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.
Останнім днем строку, який закінчується вказівкою на певний день, вважається цей день.
Якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.
Відповідно до ч. 2 ст. 121 КАС України, встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом, зокрема, за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку.
Відповідно до п.2 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються, зокрема, повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Також повне найменування відповідача, яке зазначене у вступній частині позовної заяви, а саме: Управління соціального захисту населення Новокадацької районної у м. Дніпрі ради не співпадає з повним найменуванням відповідача, яке зазначено у прохальній частині позовної заяви - Новокадацька районна у м. Дніпрі рада управління соціального захисту населення. Таким чином, позивачу необхідно вірно вказати повне найменування відповідача, а саме - Управління соціального захисту населення Новокадацької районної у м. Дніпрі ради.
Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
За таких обставин, суд вважає за необхідне, на підставі ч. 1 ст. 169 КАС України позовну заяву залишити без руху із наданням позивачу п`ятиденного строку для усунення зазначених в ухвалі суду недоліків.
Керуючись ст. ст. 160, 161, 169, 171, 248 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Новокадацької районної у м. Дніпрі ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Встановити позивачу п`ятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Визначені недоліки позовної заяви позивачам усунути шляхом надання суду:
- заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду разом з доказами поважності причин його пропуску;
- виправлену редакцію позовної заяви із зазначенням вірного найменування відповідача у прохальній частині позовної заяви, а саме, замість Новокадацька районна у м. Дніпрі рада управління соціального захисту населення зазначити Управління соціального захисту населення Новокадацької районної у м. Дніпрі ради .
Надати копії виправленої редакції позовної заяви відповідно до кількості учасників справи.
Суд роз`яснює позивачу, що у випадку, якщо недоліки позовної заяви не будуть усунені у зазначений строк, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута. Залишення позовної заяви без руху не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя І.О. Лозицька
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 92038415 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні