Рішення
від 06.10.2020 по справі 420/4724/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4724/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 жовтня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю БРОКЕРСЬКО-ЕКСПЕДИЦІЙНА КОМПАНІЯ АТАМАН-ГРУП до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю БРОКЕРСЬКО-ЕКСПЕДИЦІЙНА КОМПАНІЯ АТАМАН-ГРУП з позовною заявою до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення відповідача у формі картки відмови у митному оформленні №UA500500/2020/00846 від 03.04.2020 року.

За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, надіслав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позов обґрунтований позивачем тим, що відмова в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення є протиправною, оскільки у митній декларації UA500500/2020/223881 були зазначені усі відомості, визначені обов`язковими для внесенням декларантом до митної декларації згідно із ч. 8 ст. 257 Митного кодексу України.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився. З відзиву на позовну заяву (аркуші справи 17-18) вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки в порушення вимог ст. 257, 335 Митного кодексу України, п. 2 розд. ІІ Порядку… , затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року №651 в графі 44 митної декларації декларантом невірно зазначено номер документа за кодом 9000, згідно з класифікатором (зазначено довідка №30.03.2020-59, повинно бути довідка №30.03.2020-69), що і стало підставою для прийняття митним органом картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.

Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевикладені приписи КАС України суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

12 березня 2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю БРОКЕРСЬКО-ЕКСПЕДИЦІЙНА КОМПАНІЯ АТАМАН-ГРУП (виконавець) та ОСОБА_1 (замовник) укладено договір про надання послуг по декларуванню №12/03-20, за умовами якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов`язання здійснювати послуги по митному декларуванню транспортних засобів замовника, які переміщуються через митний кордон України, а також інші послуги пов`язані з зовнішньоекономічною діяльністю замовника (аркуші справи 32-35).

В січні 2020 року ОСОБА_1 придбав у нерезидента України легковий автомобіль марки INFININI, модель Q70, календарний рік виготовлення 2018 рік, модельний рік 2019, 4х4, що був у використанні з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням з робочим об`ємом циліндрів двигуна 3696 см3, колір чорний.

З метою митного оформлення ввезеного товару, декларантом Товариством з обмеженою відповідальністю БРОКЕРСЬКО-ЕКСПЕДИЦІЙНА КОМПАНІЯ АТАМАН-ГРУП 03.04.2020 року подано до митного органу електронну митну декларацію UA500500/2020/223881, в якій у в графі 44 митної декларації зазначено номер документа за кодом 9000 зазначено довідка №30.03.2020-59 (аркуші справи 25-26).

Проте, за результатами розгляду декларації №UA500500/2020/223881 від 03.04.2020 року та доданих до неї документів, Одеською митницею Держмитслужби складена картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500500/2020/00846, з причин порушення вимог ст. 257, 335 Митного кодексу України, п. 2 розділу ІІ Порядку… , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року №651, зокрема, в графі 44 МД невірно зазначено номер документа за кодом 9000, згідно із класифікатором (зазначено довідка №30.03.2020-59, повинно бути довідка №30.03.2020-69) (аркуші справи 6-7).

Позивач не погодився із правомірністю вказаної картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення, а тому звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 52, ч. 1, 2 ст. 53 Митного кодексу України, заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою.

Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані:1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з митним органом; 2) подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; 3) нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або наданням митному органу додаткової інформації.

У випадках, передбачених цим Кодексом, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: 1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; 3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); 4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; 6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; 7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; 8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Згідно із ч. 1 ст. 248, ч. 1, 2, 8 ст. 257 Митного кодексу України, митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках, а також електронних (сканованих) копій паперових документів, засвідчених електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: 1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення; 2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору; 3) відомості про найменування країн відправлення та призначення; 4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери; 5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів; 6) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про застосування заходів гарантування їх сплати: а) ставки митних платежів; б) застосування пільг зі сплати митних платежів; в) суми митних платежів; г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3 -1 цього Кодексу; ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів; д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі застосування заходів гарантування їх сплати); 7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови; 8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України; 9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу; 10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).

Відповідно до п. 1-11 ч. 3 ст. 335 Митного кодексу України, разом з митною декларацією митному органу подаються рахунок або інший документ, який визначає вартість товару, та, у випадках, встановлених цим Кодексом, декларація митної вартості. У встановленому цим Кодексом порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про:1) документи, що підтверджують повноваження особи, яка подає митну декларацію; 2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або інші документи, що підтверджують право володіння, користування та/або розпорядження товарами; 3) транспортні (перевізні) документи; 4) комерційні документи, наявні у особи, яка подає декларацію; 5) у разі необхідності - документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності; 6) документи, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних, антидемпінгових та компенсаційних заходів (за наявності таких обмежень); 7) у випадках, передбачених цим Кодексом, - документи, що підтверджують країну походження товару; 8) у разі необхідності - документи, що підтверджують сплату та/або забезпечення сплати митних платежів; 9) у разі необхідності - документи, що підтверджують право на пільги із сплати митних платежів, на застосування повного чи часткового звільнення від сплати митних платежів відповідно до обраного митного режиму; 10) у разі необхідності - документи, що підтверджують зміну термінів сплати митних платежів; 11) у разі необхідності - документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів та обраний метод її визначення відповідно до статті 53 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 256 Митного кодексу України, відмова у митному оформленні - це письмове вмотивоване рішення митного органу про неможливість здійснення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через невиконання декларантом або уповноваженою ним особою умов, визначених цим Кодексом.

У рішенні про відмову у митному оформленні повинні бути зазначені причини відмови та наведені вичерпні роз`яснення вимог, виконання яких забезпечує можливість митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення. Зазначене рішення повинно також містити інформацію про порядок його оскарження.

Відповідно до п. 2 розділу ІІ Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа , затвердженого Наказом Міністерства

фінансів України 30.05.2012 № 651, у графі 44 Додаткова інформація / Подані документи / Сертифікати і дозволи зазначаються відомості про необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення документи: рахунок або інший документ, що визначає вартість товару; визначені пунктами 7-9 частини восьмої статті 257 Митного кодексу України; визначені пунктами 1-11 частини третьої статті 335 Митного кодексу України; попередні рішення відповідно до частини четвертої статті 23 Митного кодексу України; документи про походження товару відповідно до частини другої статті 43 Митного кодексу України; попередні МД, за якими не здійснено випуску товарів.

Відомості щодо кожного документа зазначаються з нового рядка за такою схемою: код документа згідно з класифікатором документів, через пробіл - номер документа, дата та (за наявності даних) кінцевий термін його дії.

Разом з відзивом на позовну заяву відповідачем наданий до суду пакет документів, які надавалися декларантом разом з митною декларацією №UA500500/2020/223881 від 03.04.2020 року, зокрема, договір про надання послуг з декларування товарів №12/03-20 від 12.03.2020 року, коносамент №ООLU2631864692 від 04.02.2020 року, домашній коносамент №ООLU2631864692/3 від 04.02.2020 року, рахунок-фактуру (інвойс) №14682618 від 08.01.2020 року, навантажувальний документ №35/1 від 17.03.2020 року, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_1 від 12.10.2019 року, висновок про вартісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою організацією №7256/03 від 31.03.2020 року, висновок про походження товару або акт експертизи, виданий уповноваженим органом №7256/03 від 31.03.2020 року, паспорт громадянина України з відміткою про реєстрацію місця проживання в Україні НОМЕР_2 від 15.06.1995 року, акт про проведення фізичного огляду від 30.03.2020 року, дані з аукціону від 08.01.2020 року, довідка №30.03.2020-69 від 30.03.2020 року, заява про видачу посвідчення від 02.04.2020 року, картка платника податків від 28.04.1998 року, платіжне доручення №0.0.1667238787.1 від 03.04.2020 року.

При цьому, у відзиві на позовну заяву відповідачем зазначено, що у графі 44 митної декларації за кодом 9000 декларантом прикріплено довідку ДП-Стандартметрології за заявленим №30.03.2020-59, проте фактично прикріплено скан-копію довідку ДП-Стандартметрології за №30.03.2020-69, тобто позивачем помилково зазначено у вказаній митній декларації довідку за №30.03.2020-59.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку, що при подачі митної декларації №UA500500/2020/223881 від 03.04.2020 року позивачем надано всі документи, необхідні для митного оформлення ввезеного товару, а зазначення в графі 44 митної декларації декларантом номеру документа за кодом 9000, згідно з класифікатором довідки №30.03.2020-59, є технічною помилкою, що не впливає на підтвердження визначення митної вартості на ввезений товар, а тому оскаржувана картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення та рішення про коригування митної вартості товарів є протиправною та підлягає скасуванню судом.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю БРОКЕРСЬКО-ЕКСПЕДИЦІЙНА КОМПАНІЯ АТАМАН-ГРУП обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати розподіляються у відповідності до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю БРОКЕРСЬКО-ЕКСПЕДИЦІЙНА КОМПАНІЯ АТАМАН-ГРУП (Новомосковська дорога, буд. 23, офіс 221, м. Одеса, 65031, код ЄДРПОУ 38961506) до Одеської митниці Держмитслужби (вул. Івана та Юрія Лип, буд. 21, корп. А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 43333459) про визнання протиправним та скасування рішення відповідача у формі картки відмови у митному оформленні №UA500500/2020/00846 від 03.04.2020 року - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення Одеської митниці Держмитслужби №UA500500/2020/00846 від 03.04.2020 року.

Стягнути з Одеської митниці Держмитслужби (вул. Івана та Юрія Лип, буд. 21, корп. А, м. Одеса, 65078, код ЄДРПОУ 43333459) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю БРОКЕРСЬКО-ЕКСПЕДИЦІЙНА КОМПАНІЯ АТАМАН-ГРУП (Новомосковська дорога, буд. 23, офіс 221, м. Одеса, 65031, код ЄДРПОУ 38961506) сплачений судовий збір у розмірі 2102 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л.І. Свида

.

Дата ухвалення рішення06.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92039790
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —420/4724/20

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Скрипченко В.О.

Рішення від 06.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні