Справа № 420/10005/20
УХВАЛА
07 жовтня 2020 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Катаєва Е.В., вивчивши адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Березівської районної державної адміністрації про зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Березівської районної державної адміністрації, в якому позивач просить:
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області виправити технічну помилку та внести зміни у відомостях - кадастровому номері земельної ділянки площею 7,08 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована в Одеській області Березівський район, Ряснопільська сільська рада колишнє КСП ім. Чапаева, мас. № НОМЕР_1 , діл. № НОМЕР_2 , кадастровий номер 5121283800:01:005:0079 змінити на 5121283800:01:005:0080;
- зобов`язати Березівську районну державну адміністрацію провести державну реєстрацію права власності та іншого речового права, права оренди земельної ділянки на земельну ділянку, власником якої відповідно свідоцтва на право спадщину є ОСОБА_1 .
Позивач зазначила, що її мати ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 , мала на праві власності земельну ділянку площею 7,08га (акт на право власності ЯА №358218 від 11.11.2005 року, кадастровий номер 5121283800:01:005:0080). Згідно зі свідоцтвом на спадщину за законом вона - позивач ОСОБА_1 прийняла вказану земельну ділянку за кадастровим номером 5121283800:01:005:0080 у спадщину.
Наприкінці 2019 року вона вирішила скласти заповіт, отримала витяг з ДЗК 21.10.2019 року, за яким виявлена технічна помилка в кадастровому номері земельної ділянки, що зареєстрована за ОСОБА_2 - кадастровий номер 5121283800:01:005:0079 замість 5121283800:01:005:0080.
Вона звернулась до відділу у Березівському районі ГУ Держгеокадастру в Одеській області про виправлення помилки, проте отримала відповідь, в якій не заперечувалось виготовлення землеврядною організацією державного акту на право власності на землю з кадастровим №5121283800:01:005:0080, а внесення в базу кадастрового номеру 5121283800:01:005:0079 з невідомих відділу причин. Також повідомлялось про неможливість виправити помилку з урахуванням того, що в Державному земельному кадастрі значаться відомості про земельну ділянку з кадастровим номером №5121283800:01:005:0080, яка зареєстрована за ОСОБА_3 .
Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, крім іншого, чи відповідає заява вимогам, встановленим ст.ст.160, 161, 172 цього Кодексу.
Відповідно до вимог ч.5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються, крім іншого: - повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; - зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;- виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; - перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; -у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.
Згідно з ч.2 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло.
При цьому статтею 5 КАС України визначено право на звернення до суду та способи судового захисту. Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акту чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акту чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю. Позовні вимоги позивача не відповідаю встановленим способам захисту прав та інтересів позивача з метою ефективного захисту порушеного права, якщо таке мало місце.
Позивач не зазначає чітко свої вимоги до відповідачів з урахуванням вимог ст.5 КАС України.
Позивач просить зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області виправити технічну помилку та внести зміни у відомостях, проте не зазначає про звернення до вказаного відповідача та порушення її прав с його сторони.
Крім того, позивач посилається на практику Верховного суду щодо ефективного захисту прав (постанова від 05.05.2020 року) щодо застосування умовного зобов`язання на майбутнє, проте позовні вимоги не викладає відповідним чином.
Також, позивач у позові зазначає наявність реєстрації права власності земельної ділянки за кадастровим номером №5121283800:01:005:0080 за ОСОБА_3 , з якою спору не існує, проте наявність реєстрації права власності на земельну ділянку за ОСОБА_3 з кадастровим номером №5121283800:01:005:0080 свідчить про те, що рішення по даній справі може сплинути на її права та інтереси, а тому позивач повинен вказати цю особу ОСОБА_3 у якості третьої особи, надати для неї копію позову з додатками.
Згідно зі ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. ст. 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, якій не може перевищувати 10 днів з дня вручення ухвали.
Суд вважає необхідним залишити адміністративний позов без руху та надати позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви та роз`яснює, що недоліки повинні бути усунуті шляхом надання до суду належним чином оформленого позову, відповідно до вимог статей 160, 161 КАС України, його копій та копій документів відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб.
Інститут залишення позовної заяви без руху - це тимчасовий захід, який застосовується судом з метою усунення позивачем недоліків позовної заяви та дотримання порядку її подання до відкриття провадження по справі. Вимоги до адміністративного позову викладені у 160, 161 КАС, згідно яких, крім іншого, саме у позовній заяві повинні бути зазначені ім`я позивача та відповідача, третіх осіб, зміст позовних і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.
Саме належним чином оформлений позов, який вважається поданим у день первинного, направляється сторонам, тому не може бути уточненим, доповненим, тощо, оскільки саме за поданим належним чином оформленим позовом суд вирішує питання про відкриття провадження по справі за вимогами викладеними у позові.
Відповідно до ч. 9 ст. 120 КАС України строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення позовна заява, скарга, інші документи чи матеріали здано на пошту чи передано іншими відповідними засобами зв`язку.
У разі своєчасного виконання ухвали суду та усунення недоліків позовної заяви не шляхом здачі належним чином оформленого позову, документів до канцелярії суду, а шляхом відправки його до суду у встановлений строк засобами поштового зв`язку, для попередження повернення судом позовної заяви з підстав невиконання вимог ухвали суду щодо усунення недоліків у встановлений строк позивачу необхідно про надіслання матеріалів засобами поштового зв`язку повідомити суд на його електрону адресу, телефон.
Згідно з п.1 розділу ІІ Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2013року №958, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 28.01.2014року за №173/24950, нормативні строки пересилання простої письмової кореспонденції операторами поштового зв`язку (без урахування вихідних днів об`єктів поштового зв`язку): місцевої - Д+2; у межах області та між обласними центрами України - Д+3, пріоритетної - Д+1, де Д - день подання поштового відправлення до пересилання в об`єкті поштового зв`язку або опускання простого листа чи поштової картки до поштової скриньки до початку останнього виймання; 2, 3 - кількість днів, протягом яких пересилається поштове відправлення.
У разі неотримання судом позову та матеріалів на виконання даної ухвали суду з урахуванням встановлених нормативів та відсутності повідомлень про її виконання іншими засобами зв`язку, суд вирішить питання про повернення позову у вказані строки.
Керуючись ст. ст. 79, 80, 92, 94, 160, 161, 169, 248 КАС України, суддя -
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Березівської районної державної адміністрації про зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху .
Повідомити позивача про необхідність в десятиденний строк з дня отримання ухвали усунути недоліки та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде повернутий позивачу.
Ухвала суду оскарженню не підлягає.
Суддя Е.В. Катаєва
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2020 |
Оприлюднено | 07.10.2020 |
Номер документу | 92039962 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Катаєва Е.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні