Ухвала
від 07.10.2020 по справі 420/10005/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/10005/20

УХВАЛА

07 жовтня 2020 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Катаєва Е.В., вивчивши адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Березівської районної державної адміністрації про зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Березівської районної державної адміністрації, в якому позивач просить:

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області виправити технічну помилку та внести зміни у відомостях - кадастровому номері земельної ділянки площею 7,08 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована в Одеській області Березівський район, Ряснопільська сільська рада колишнє КСП ім. Чапаева, мас. № НОМЕР_1 , діл. № НОМЕР_2 , кадастровий номер 5121283800:01:005:0079 змінити на 5121283800:01:005:0080;

- зобов`язати Березівську районну державну адміністрацію провести державну реєстрацію права власності та іншого речового права, права оренди земельної ділянки на земельну ділянку, власником якої відповідно свідоцтва на право спадщину є ОСОБА_1 .

Позивач зазначила, що її мати ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_1 , мала на праві власності земельну ділянку площею 7,08га (акт на право власності ЯА №358218 від 11.11.2005 року, кадастровий номер 5121283800:01:005:0080). Згідно зі свідоцтвом на спадщину за законом вона - позивач ОСОБА_1 прийняла вказану земельну ділянку за кадастровим номером 5121283800:01:005:0080 у спадщину.

Наприкінці 2019 року вона вирішила скласти заповіт, отримала витяг з ДЗК 21.10.2019 року, за яким виявлена технічна помилка в кадастровому номері земельної ділянки, що зареєстрована за ОСОБА_2 - кадастровий номер 5121283800:01:005:0079 замість 5121283800:01:005:0080.

Вона звернулась до відділу у Березівському районі ГУ Держгеокадастру в Одеській області про виправлення помилки, проте отримала відповідь, в якій не заперечувалось виготовлення землеврядною організацією державного акту на право власності на землю з кадастровим №5121283800:01:005:0080, а внесення в базу кадастрового номеру 5121283800:01:005:0079 з невідомих відділу причин. Також повідомлялось про неможливість виправити помилку з урахуванням того, що в Державному земельному кадастрі значаться відомості про земельну ділянку з кадастровим номером №5121283800:01:005:0080, яка зареєстрована за ОСОБА_3 .

Відповідно до ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, крім іншого, чи відповідає заява вимогам, встановленим ст.ст.160, 161, 172 цього Кодексу.

Відповідно до вимог ч.5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються, крім іншого: - повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; - зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;- виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; - перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; -у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.

Згідно з ч.2 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу, який має формулюватися максимально чітко і зрозуміло.

При цьому статтею 5 КАС України визначено право на звернення до суду та способи судового захисту. Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акту чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акту чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю. Позовні вимоги позивача не відповідаю встановленим способам захисту прав та інтересів позивача з метою ефективного захисту порушеного права, якщо таке мало місце.

Позивач не зазначає чітко свої вимоги до відповідачів з урахуванням вимог ст.5 КАС України.

Позивач просить зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області виправити технічну помилку та внести зміни у відомостях, проте не зазначає про звернення до вказаного відповідача та порушення її прав с його сторони.

Крім того, позивач посилається на практику Верховного суду щодо ефективного захисту прав (постанова від 05.05.2020 року) щодо застосування умовного зобов`язання на майбутнє, проте позовні вимоги не викладає відповідним чином.

Також, позивач у позові зазначає наявність реєстрації права власності земельної ділянки за кадастровим номером №5121283800:01:005:0080 за ОСОБА_3 , з якою спору не існує, проте наявність реєстрації права власності на земельну ділянку за ОСОБА_3 з кадастровим номером №5121283800:01:005:0080 свідчить про те, що рішення по даній справі може сплинути на її права та інтереси, а тому позивач повинен вказати цю особу ОСОБА_3 у якості третьої особи, надати для неї копію позову з додатками.

Згідно зі ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. ст. 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, якій не може перевищувати 10 днів з дня вручення ухвали.

Суд вважає необхідним залишити адміністративний позов без руху та надати позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви та роз`яснює, що недоліки повинні бути усунуті шляхом надання до суду належним чином оформленого позову, відповідно до вимог статей 160, 161 КАС України, його копій та копій документів відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб.

Інститут залишення позовної заяви без руху - це тимчасовий захід, який застосовується судом з метою усунення позивачем недоліків позовної заяви та дотримання порядку її подання до відкриття провадження по справі. Вимоги до адміністративного позову викладені у 160, 161 КАС, згідно яких, крім іншого, саме у позовній заяві повинні бути зазначені ім`я позивача та відповідача, третіх осіб, зміст позовних і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.

Саме належним чином оформлений позов, який вважається поданим у день первинного, направляється сторонам, тому не може бути уточненим, доповненим, тощо, оскільки саме за поданим належним чином оформленим позовом суд вирішує питання про відкриття провадження по справі за вимогами викладеними у позові.

Відповідно до ч. 9 ст. 120 КАС України строк не вважається пропущеним, якщо до його закінчення позовна заява, скарга, інші документи чи матеріали здано на пошту чи передано іншими відповідними засобами зв`язку.

У разі своєчасного виконання ухвали суду та усунення недоліків позовної заяви не шляхом здачі належним чином оформленого позову, документів до канцелярії суду, а шляхом відправки його до суду у встановлений строк засобами поштового зв`язку, для попередження повернення судом позовної заяви з підстав невиконання вимог ухвали суду щодо усунення недоліків у встановлений строк позивачу необхідно про надіслання матеріалів засобами поштового зв`язку повідомити суд на його електрону адресу, телефон.

Згідно з п.1 розділу ІІ Нормативів і нормативних строків пересилання поштових відправлень, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2013року №958, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 28.01.2014року за №173/24950, нормативні строки пересилання простої письмової кореспонденції операторами поштового зв`язку (без урахування вихідних днів об`єктів поштового зв`язку): місцевої - Д+2; у межах області та між обласними центрами України - Д+3, пріоритетної - Д+1, де Д - день подання поштового відправлення до пересилання в об`єкті поштового зв`язку або опускання простого листа чи поштової картки до поштової скриньки до початку останнього виймання; 2, 3 - кількість днів, протягом яких пересилається поштове відправлення.

У разі неотримання судом позову та матеріалів на виконання даної ухвали суду з урахуванням встановлених нормативів та відсутності повідомлень про її виконання іншими засобами зв`язку, суд вирішить питання про повернення позову у вказані строки.

Керуючись ст. ст. 79, 80, 92, 94, 160, 161, 169, 248 КАС України, суддя -

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Березівської районної державної адміністрації про зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху .

Повідомити позивача про необхідність в десятиденний строк з дня отримання ухвали усунути недоліки та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде повернутий позивачу.

Ухвала суду оскарженню не підлягає.

Суддя Е.В. Катаєва

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92039962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/10005/20

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні