Рішення
від 01.10.2020 по справі 520/6917/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 жовтня 2020 р. № 520/6917/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Панова М.М.,

за участю секретаря судового засідання - Кравчені Т.І.,

представника позивача - Нагорного Є.Ф.,

представника відповідача - Лук`янцева С.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд скасувати податкові повідомлення - рішення ГУ ДПС у Харківській області від 21.01.2020 №00000903306 форма Р1 за податком на додану вартість яким зменшено податкові зобов`язання платнику податку на загальну суму 42074 грн. та податковий кредит на загальну суму 35549 грн.; №00000873306 форма Р яким збільшено грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб суму 173325,03 грн., та крім того за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 86662,52 грн.; №00000883306 форма Р яким збільшено грошове зобов`язання з військового збору суму 14443,76 грн., та крім того за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 7221,88 грн.; №00000893306 форма Р яким збільшено грошове зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 172690 грн., та крім того за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 86 345 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення винесені всупереч вимогам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні. В обґрунтування своїх заперечень зазначив, що податкові повідомлення-рішення є правомірними та прийнятими з дотриманням вимог законодавства.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку осіб, які беруть участь у справі, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що на підставі наказу ГУ ДПС у Харківській області від 11.11.2019 №2051 проведена документальна планова виїзна перевірка, зокрема, з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, за період з 01.01.2016 по 31.12.2018.

За результатами проведеної перевірки відповідачем було складено акт від 21.12.2019 №1329/20-40-33-06-07/ НОМЕР_1 , яким встановлено порушення позивачем п. 177.2; пп. 177.4.5 п. 177.4., п.п. 177.5.3 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України, встановлено завищення витрат та заниження чистого оподатковуваного доходу на загальну суму 962916,85 грн., в т.ч. за 2017 рік 651573,87 грн., за 2018 рік 311342,98 грн., що привело до заниження податку на доходи фізичних осіб від здійснення підприємницької діяльності на загальну суму 173325,03 грн., в т. ч. за 2017 рік на 117283,30 грн., за 2018 рік на суму 56041,74 грн; п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, встановлено несвоєчасну сплату сум податкового зобов`язання визначену самостійно платником податків у поданих податкових деклараціях, по строку 22.03.2019 у сумі 42020,67 грн фактично сплачено 19.04.2019; п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України ПП ОСОБА_1 завищено суму податкових зобов`язань за рахунок не підтвердження реального здійснення господарських операцій на суму 42074 грн., в т.ч. за липень 201 - на суму 2300 грн., за серпень 2016р. - на суму 2760 грн., за вересень 2016р. - на суму 2760 грн., жовтень 2016р. - на суму 520 грн., за листопад 2016р. - на суму 1680 грн., за березень 2017р. - на суму 10074 грн., за червень 2017р. - на суму 5964 грн., за липень 2017р. - на суму 2506 грн., за серпень 2017р. на суму 858 грн., за жовтень 2017р. - на суму 2470 грн., за листопад 2017р. - на суму 5182 грн.; п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України за рахунок не підтвердження реального здійснення господарських операцій на загальну суму 208239 грн., в т.ч. за липень 2016 р. на суму 1950 грн., за серпень 2016 р. на суму 2333 грн., за вересень 2016 р. на суму 2333 грн., за жовтень 2016 р. на суму 4667 грн., за листопад 2016 на суму 1400 грн., за січень 2017р. на суму 2667 грн., за лютий 2017р. на суму 5873 грн., за березень 2017р. на суму 7908 грн., за червень 2017р. на суму 23161 грн., за липень 2017 р. на суму 15810 грн., серпень 2017 р. на суму 9887 грн., за вересень 2017 р. на суму 31081 грн., за жовтень 2017 р. на суму 14904 грн., за листопад 2017 р. на суму 21744 грн., за грудень 2017 р. на суму 2250 грн., за квітень 201 на суму 9348 грн., за жовтень 2018 р. на суму 30904 грн., за грудень 2018 р. на суму 20017 грн.; п. 1.4 п. 16і підрозділу 10 Розділу XX Перехідних положень Кодексу, п.п.168.1.2 п.168.1 ст.1 ст. 176 Податкового кодексу України, яким передбачено, що податок сплачується (перераховується) бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом, перевіркою донараховано військового збору у сумі суму 173325,03 грн., в т. ч. за 2017 рік на 117283,30 грн., за 2018 рік на суму 56041,74 грн.

На підставі висновків акта перевірки ГУ ДПС у Харківській області складено, зокрема, ППР від 21.01.2020 №00000873306 (форма Р ) про збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у загальному розмірі 259987,55 грн. (основний платіж - 173325,03 грн. штрафні санкції - 86662,52 грн), №00000883306 про збільшення грошового зобов`язання з військового збору у загальному розмірі 21665,64 грн (основний платіж - 14443,76 грн, штрафні санкції - 7221,88 грн), №00000893306 про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість у загальному розмірі 259035,00 грн (основний платіж - 172690,00 грн. штрафні санкції - 86345,00 грн); №00000903306 про зменшення суми податкового зобов`язання з ПДВ у розмірі 42074,00 грн та зменшення суми податкового кредиту у розмірі 35549,00 гривень.

Перевіркою правильності визначення вартості документально підтверджених витрат, пов`язаних із здійсненням діяльності, відображених у додатку Ф-2 до податкової декларації, встановлено наступне.

Позивачем протягом липня 2016 року - грудня 2017 року оформлено придбання товару від контрагента-постачальника ПП Харківінвестсіль на загальну суму 191366,67 грн, крім того ПДВ - 38273,33 гривень (номенклатура товару - сіль кухонна в мішках у кількості 167,3 тони). ГУ ДФС у Харківській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ПП Харківінвестсіль від 18.10.2018 №834/20-40-14-01-14 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами -постачальниками та контрагентами-покупцями за період з січня 2015 року по червень 2018 року. ПП "Харківінвестсіль відсутнє за місцезнаходженням, що засвідчено актом від 16.10.2018 №8228/20-40-14-01-08/32133636. Оформлені документально ПП Харківінвестсіль операції з придбання та реалізації товарів/послуг передбачають значний обсяг трудовитрат, необхідність наявності значної кількості освічених та кваліфікованих спеціалістів. Відповідно до даних Єдиного державного реєстру судових рішень, підприємство ПП Харківінвестсіль є учасником проваджень за фактом скоєння злочину, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 3692 КК України (кримінальне провадження від 15.06.2017 №42017220000000571). Проведеним аналізом баз даних ГУ ДФС у Харківській області встановлено наявність узагальнених податкових інформацій по контрагентам - постачальникам та контрагентам - покупцям підприємства ПП Харківінвестсіль , за результатом яких встановлено відсутність факту реального здійснення господарських операцій та по яким в наявності відкриті кримінальні провадження . В наданих до перевірки товарно-транспортних накладних зазначено місце поставки товару: Харківська область, м. Люботин, вул. Полтавський шлях, буд 107 (місце реєстрації платника), проте позивачем не було надано жодного первинного документа, який би підтверджував наявність складських приміщень за зазначеною адресою. Отже, позивач по взаємовідносинам з ПП Харківінвестсіль не мав наміру одержати економічну вигоду від підприємницької або іншої економічної діяльності. Відповідно до ст. 216 ЦК України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.

Позивач у листопаді 2017 року оформлено придбання товару від контрагента- постачальника ТОВ Амегалайткомпані на загальну суму 94470,06 грн, крім того ПДВ - 19494,01 гривень (номенклатура товару - бікроеласт, грунтовка бітумна, цемент ПЦ 400). ГУ ДФС у Миколаївській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ Амегалайткомпані від 09.01.2018 №9/14-29-14-08/41584641 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за листопад - грудень 2017 року. ТОВ Амегалайткомпані відсутнє за місцезнаходженням. Згідно з інформаційними базами даних ГУ ДФС у Миколаївській області, директор/засновник підприємства ОСОБА_2 , за період з 11.09.2017 по 07.11.2017 є засновником (учасником) та/або посадовою особою ще 87 інших суб`єктів господарювання. ТОВ Амегалайткомпані відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг, платник податків не відображає у податковій звітності інформацію щодо наявності основних фондів, транспортних засобів, що необхідні для здійснення господарських операцій з надання послуг та придбання, навантаження, розвантаження, транспортування та зберігання товарів у задекларованих обсягах, відповідні послуги із залученням стороннього ресурсу не здійснювались. За вказаних обставин встановлено відсутність факту реального здійснення оформлених ТОВ Амегалайткомпані операцій з придбання товарів/послуг та їх реалізації на адресу покупців. Перевіркою встановлено безпідставне формування показників податкової звітності за листопад - грудень 2017 року по отриманим та зареєстрованим ТОВ Амегалайткомпані податковим накладним, які не можуть розглядатися в якості належного підтвердження податкового кредиту і податкових зобов`язань, оскільки не опосередковуються реальним виконанням операцій та не мають статусу юридично значимих . Отже, задекларовані господарські операції з придбання та реалізації товарів (робіт/послуг) за період листопад - грудень 2017 року не відбулися в дійсності. Також позивач до перевірки не надав жодного первинного документа, який би свідчив про транспортування товарів. ФО-П ОСОБА_1 по взаємовідносинам з ТОВ Амегалайткомпані не мав наміру одержати економічну вигоду від підприємницької або іншої економічної діяльності. Відповідно до ст. 216 ЦК України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.

Позивач у червні 2017 року оформлено придбання товару від контрагента-постачальника ТОВ Астіон Буд на загальну суму 18999,21 грн, крім того ПДВ - 3799,84 гривень (номенклатура товару - пісок природний у кількості 101,6 куб. метрів). ГУ ДФС у Донецькій області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ Астіон Буд від 26.07.2017 №5877/7/05-99-12-19/39163316 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за червень 2017 року. За результатами податкової інформації встановлено, що кількість працюючих складала 2 особи; основні фонди (складські приміщення, автотранспортні засоби) відсутні; основний вид діяльності - будівництво житлових і нежитлових будівель; відображення реалізації товарів (робіт, послуг), придбання товарів, послуг, які відсутні або по яким не підтверджується придбання по ланцюгу від постачальника. Зазначене свідчить про відсутність фактичного руху товарів (робіт, послуг) за відсутності можливості виконання оформлених господарських операцій ТОВ Астіон Буд та його контрагентами. Платник податків та його посадові особи відсутні за місцезнаходженням. Згідно з аналізом зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Астіон Буд , встановлено факти реалізації контрагентам-покупцям товарів та послуг, відмінних від фактично придбаних у контрагентів-постачальників (підміна позицій). З огляду на вищевикладене та наявну податкову інформацію по контрагентам-постачальникам, операції ТОВ Астіон Буд з контрагентами-покупцями по ланцюгу постачання за червень 2017 року неможливо підтвердити стосовно врахування реального часу здійснення операцій, місцезнаходження майна, наявності трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для виконання такого постачання або здійснення діяльності, що свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності. Крім того, в наданих до перевірки товарно-транспортних накладних зазначено місце поставки товару: м. Харків, вул. Єнакіївська, буд 6-А, проте позивачем не було надано жодного первинного документу, який би підтверджував наявність складських приміщень за зазначеною адресою.

ФО-П ОСОБА_1 у квітні 2018 року оформлено придбання товару від контрагента-постачальника ТОВ ЖСК Прометей на загальну суму 46738,63 грн, крім того ПДВ - 9347,73 гривень (номенклатура товару - будівельні матеріали). ГУ ДФС у Херсонській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ ЖСК Прометей від 19.07.2018 №30/21 -22-01/41311344 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період липень 2017 року - квітень 2018 року. За результатами податкової інформації встановлено, що за період липень 2017 року - квітень 2018 року ТОВ ЖСК Прометей відібраний як вигодотранспортуючий суб`єкт. Місцезнаходження підприємства не встановлено. При здійснені аналізу баз даних ЄРПН встановлено, що ТОВ ЖСК Прометей документувало придбання та реалізацію товару/послуг з відмінною номенклатурою. Підприємство не має будь-яких власних, орендованих складських приміщень, відповідної матеріально - технічної бази, що свідчить про відсутність необхідних умов для здійснення відповідної господарської діяльності. Отже, встановлено відсутність реальних господарських операцій у ТОВ ЖСК Прометей , оскільки неможливо продати товар, який не був придбаним, вирощеним або виробленим, та придбавати товари, які в подальшому не були використані у власній господарській діяльності та нікому не реалізовувалися, що свідчить про відсутність фактичного руху товарів, а вказує лише на оформлення господарських операцій у паперовому вигляді без їх фактичного здійснення. ФО-П ОСОБА_1 до перевірки не було надано видаткових накладних та товарно-транспортних накладних.

Позивач у серпні - вересні 2017 року оформлено придбання товару від контрагента- постачальника ТОВ ЖФ Грінвіч на загальну суму 98048,91 грн, крім того ПДВ - 19609,78 гривень (номенклатура товару - будівельні матеріали). ГУ ДФС у Житомирській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ ЖФ Грінвіч від 09.10.2017 №311/06-30-14-05/41311386 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період червень - жовтень 2017 року. За результатами податкової інформації встановлено, що платник податків відсутній за місцезнаходженням. Відповідно до номенклатури товарів/послуг, зазначених у податкових накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, з терміном складання за період червень-жовтень 2017 року, встановлено постачання товарів/послуг ТОВ ЖФ Грінвіч , які не вироблялись, не придбавались та не імпортувались у червні-жовтні 2017 року. Відсутні власні або орендовані складські приміщення, угод на зберігання ТМЦ, про наявність власних або орендованих транспортних засобів, визначення перевізника, про власні або орендовані фонди, що необхідні для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства. При дослідженні ланцюга постачання, згідно із зареєстрованими податковими накладними протягом червня - жовтня 2017 року, підприємством ТОВ ЖФ Грінвіч реалізовано товари (роботи, послуги), відмінні від придбаних, що ставить під сумнів реальність господарських операцій . Крім того, до перевірки надані товарно-транспортні накладні, в яких зазначено місце поставки товару: м. Харків, вул. Єнакіївська, буд 6-А, але не було надано первинних документів, які б підтверджували наявність складських приміщень.

ФО-П ОСОБА_1 у вересні 2017 року оформлено придбання товару від контрагента-постачальника ТОВ Ітінера на загальну суму 19320,0 грн, крім того ПДВ - 3864,0 гривень (номенклатура товару - щебінка 69 тон). ГУ ДФС у Кіровоградській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ Ітінера від 30.07.2019 №58/11-28- 14-04/39491024 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період березень 2017 року - жовтень 2018 року. За результатами податкової інформації встановлено, що платник податків відсутній за місцезнаходженням. Основний вид діяльності ТОВ Ітінера - оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Крім того, до перевірки не надано жодного документу, який би свідчив про транспортування товару. З огляду на встановлені при проведенні перевірки обставини, ФО-П ОСОБА_1 по взаємовідносинам з ТОВ Ітінера не мав наміру одержати економічну вигоду від підприємницької або іншої економічної діяльності.

ФО-П ОСОБА_1 у липні 2017 року оформлено придбання товару від контрагента-постачальника ТОВ Леонс на загальну суму 79048,21 грн, крім того ПДВ - 15809,64 гривень (номенклатура товару - будівельні матеріали). ГУ ДФС у Миколаївській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ Леонс від 07.09.2017 №144/14-29-14-08/41066974 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період з травня 2017 року по серпень 2017 року. За результатами податкової інформації встановлено, що платник податків відсутній за місцезнаходженням. Посадова особа ТОВ Леонс - ОСОБА_3 одночасно є посадовою особою (директором) на 43 інших СГ, тобто неспроможній виконувати контролюючі та організаційно - розпорядчі функції одночасно на цих підприємствах. За даними ЄРПН ТОВ Леонс надає різноманітні послуги, які потребують наявності працівників з відповідним фахом та основних засобів, обладнання, інструментів, оренда або придбання яких не декларується. ТОВ Леонс не спроможне надавати будь - які послуги при відсутності трудових ресурсів. Звіти, які містять показники відносно основних фондів, не надавались, що свідчить про відсутність на підприємстві основних засобів та інших необоротних активів, необхідних для здійснення господарської діяльності. Крім того, за даними ЄРПН не встановлено придбання послуг з оренди основних засобів у сторонніх організацій з метою використання у власній господарській діяльності.

Проведеним аналізом встановлено, що у ТОВ Леонс (ЄДРПОУ 41066974) відсутня можливість фактичного здійснення господарських операцій з одержання/поставки товарів та отримання/надання послуг. До перевірки надані товарно-транспортні накладні, в яких зазначено місце поставки товару: м. Харків, вул. Єнакіївська, буд 6-А, але не було надано первинних документів, які б підтверджували наявність складських приміщень.

Позивачем у жовтні 2018 року оформлено придбання товару від контрагента- постачальника ТОВ Несон на загальну суму 154519,35 грн, крім того ПДВ - 30903,87 гривень (номенклатура товару - будівельні матеріали). ГУ ДФС у Харківській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ Несон від 31.01.2019 №220/20-40-57-05-33/42132911 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період з жовтня 2018 року по листопад 2018 року. За результатами податкової інформації встановлено, що платник податків відсутній за місцезнаходженням. По підприємству ТОВ Несон відсутня інформація про транспортування (наявність власних або орендованих транспортних засобів, визначення перевізника, посередників у транспортуванні); документальне підтвердження щодо рівня освіти, кваліфікації, професійних знань, фахової належності робітників підприємства, тобто, неможливо встановити та підтвердити відповідність наявних трудових ресурсів виконанню оформлених господарських операцій за період: жовтень - листопад 2018 року. У ТОВ Несон відсутні складські приміщення, виробничі потужності, а також відсутність документів, які свідчать про фінансово-господарську діяльність, наявність техніки та інших засобів вказує на те, що підприємство (його посадова особа) не могло здійснювати господарську діяльність . До перевірки надані товарно-транспортні накладні, в яких зазначено місце поставки товару: м. Харків.

Позивачем у червні 2017 року оформлено придбання товару від контрагента-постачальника ТОВ ПО Деталь на загальну суму 72560,84 грн, крім того ПДВ - 14512,17 гривень (номенклатура товару - будівельні матеріали). ГУ ДФС у Донецькій області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ ПО Деталь від 26.07.2017 №5884/7/05-99-12-19 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за червень 2017 року. За результатами податкової інформації, що міститься в інформаційних базах ДФС, податкової звітності, іншої інформації, отриманої у передбачений податковим законодавством спосіб, встановлено: нереальність продажу ідентифікованого товару/послуг, первинне введення в обіг (первинний продаж) якого не підтверджується фактом (законним джерелом) реального походження цих товарів (відсутнє дійсне формування активу) у попередніх ланках ланцюга нереальних господарських операцій (встановлено, що підприємством за червень 2017 року придбано консультаційні послуги та товари - курятина та курячі субпродукти, свіжа риба, яйця, алкогольні напої тощо та реалізовувались товари - насос, скло, холодильник, шафа для одягу, м`ясорубка, стіл виробничий тощо, при цьому складські приміщення, працівники відсутні). ТОВ ПО Деталь надано до контролюючих органів звіти щодо наявності трудових ресурсів (форми 1-ДФ, Д4), згідно з якими на підприємстві постійно працевлаштована 1 посадова особа, що свідчить про відсутність реальних трудових ресурсів для здійснення статутних видів діяльності підприємства. Також, ТОВ ПО Деталь не знаходиться за податковою адресою. До перевірки не надано жодного документа, який би свідчив про транспортування товару.

Позивач у грудні 2018 року оформлено придбання товару від контрагента-постачальника ТОВ Сармат Інвест на загальну суму 100085,0 грн, крім того ПДВ - 20017,0 гривень (номенклатура товару - будівельні матеріали). ГУ ДФС у Харківській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ Сармат Інвест (42454642) від 11.04.2019 №1257/20-40-57-05-18/42454642 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за грудень 2018 року. За результатами податкової інформації встановлено, що відповідно до даних ГУ ДФС у Харківській області, підприємство ТОВ Сармат Інвест протягом звітного періоду декларування ПДВ, охопленого узагальненою податковою Інформацією, декларує наявність працюючих - 1 особа. З урахуванням факту, що основний вид діяльності підприємства - оптова торгівля іншими товарами господарського призначення, не вбачається можливість виконання оформлених господарських операцій з придбання (виробництва)/продажу ідентифікованих товарів наявними трудовими ресурсами. З огляду на встановлені при проведенні перевірки обставини, ФО-П ОСОБА_1 по взаємовідносинам з ТОВ ПО Деталь не мав наміру одержати економічну вигоду від підприємницької або іншої економічної діяльності. Крім того, до перевірки не надано жодного документа, який би свідчив про транспортування товару.

Позивачем у жовтні 2017 року оформлено придбання товару від контрагента-постачальника ТОВ Софі Форт на загальну суму 74520,0 грн, крім того ПДВ - 14904,00 гривень (номенклатура товару - будівельні матеріали). ГУ ДФС у Житомирській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ Софі Форт від 29.11.2017 №453/06-30-14-05/41228204 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період з травня 2017 року по листопад 2017 року. За результатами податкової інформації встановлено реалізацію товарів та послуг за номенклатурою, відмінною від номенклатури документально оформленого попереднього придбання, відповідно до податкових накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних; встановлено відсутність платника податків та його посадових осіб за місцезнаходженням; відсутність можливості виконання операцій з постачання товарів та послуг наявним трудовим ресурсом. Крім того, до перевірки не надано жодного документа, який би свідчив про транспортування товару.

Позивачем у вересні 2017 року оформлено придбання товару від контрагента- постачальника TOB ХК Бриз на загальну суму 84094,50 грн, крім того ПДВ - 16818,90 гривень (номенклатура товару - будівельні матеріали). ГУ ДФС у Харківській області складено узагальнену податкову інформацію щодо TOB ХК Бриз від 18.02.2019 №19/20- 40-14-21-07/41437081 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за період з вересня 2017 року по жовтень 2017 року. За результатами податкової інформації встановлено, що платник податків не знаходиться за податковою адресою. При дослідженні ланцюга постачання, згідно з базами даних Архів електронної звітності (ЄРПН) встановлено, що ТОВ ХК Бриз придбало у вересні - жовтні 2017 року різноманітні товари у контрагентів ТОВ Містраль ТФ , ТОВ ЖСК Прометей , а саме: електрошашличниця, фоточорнило INKSYSTEM, система безперебійної подачі чорнил INKSYSTEM, чіп для СНПЧ INKSYSTEM, принтер Epson Stylus Photo, СНПЧ Lucky Print без чіпа, ключ для скидання рівня відпрацьованого чорнила, фотопапір INKSYSTEM, регулятор потоку МПГ55-22, азботканина АТ-2, набивка сальн. АФТ 16*16 та інше. Під час аналізу встановлено наявність узагальнених податкових інформацій по контрагентам - постачальникам та контрагентам - покупцям підприємства. Крім того, до перевірки не надано жодного документа, який би свідчив про транспортування товару.

Позивачем у червні 2017 року оформлено придбання товару від контрагента-постачальника ТОВ Комплект Стандарт Сервіс на загальну суму 4420,0 грн, крім того ПДВ - 884,0 гривень (номенклатура товару - будівельні матеріали). ГУ ДФС у Волинській області складено узагальнену податкову інформацію щодо ТОВ Комплект Стандарт Сервіс від 05.07.2019 №4/03-20-52-12-41077038 з питань проведення фінансово - господарських операцій з контрагентами-постачальниками та контрагентами-покупцями за червень 2017 року, якою встановлено нереальність здійснення господарської діяльності. Крім того, до перевірки не надано жодного документа, який би свідчив про транспортування товару.

До первинних документів податкового обліку, що підтверджують показники, відображені платником податків у податковій звітності, належать усі документи в їх сукупності, складені щодо господарської операції, які за змістом відповідають вимогам закону та які відображають реальні господарські операції.

Відтак, правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування податкового кредиту, витрат наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту. При цьому в первинних документах, які є підставою для податкового обліку, фіксуються дані лише про фактичні господарські операції.

Якщо господарська операція фактично не відбулася, то первинні документи, складені платником податку та його контрагентом на підтвердження такої операції, не відповідають дійсності, та свідчать про відсутність у сторін волевиявлення щодо реального здійснення господарської операції

Отже, наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування витрат та/або податкового кредиту.

З огляду на наведені вище обставини, перевіркою встановлено завищення витрат на загальну суму 1041191,38 грн, у т.ч. за 2016 рік - 63416,67 грн, за 2017 рік - 676431,73 грн, за 2018 рік - 301342,98 грн, чим порушено пп. 177.4.5 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу України, що призвело до заниження суми чистого оподатковуваного доходу на загальну суму 962916,85 грн (за 2017 рік - 651573,87 грн, за 2018 рік - 311342,98 гривень) та заниження податку на доходи фізичних осіб від здійснення підприємницької діяльності на загальну суму 173325,03 грн (2017 рік - 117283,30 грн, 2018 рік - 56041,74 грн), чим порушено пп. 177.5.3 п. 177.5 ст. 177 ПК України.

Також, у зв`язку із заниженням чистого оподатковуваного доходу у сумі 962916,85 грн позивачем на порушення пп.1.2, пп. 1.6 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПК У країни занижена сума військового збору, що підлягає сплаті, у загальному розмірі 14443,76 грн (2017 рік - 9773,61 грн, 2018 - 4670,15 грн).

Крім того, за результатами перевірки встановлено, що позивачем до складу податкового кредиту, відніс суми ПДВ по операціях з контрагентами постачальниками по яким відсутній факт реального вчинення господарських операцій, що привело до завищення податкового кредиту на загальну суму 208239 грн., чим порушено п. 44.1 ст. 44, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 ПК України.

Також, ФО-П ОСОБА_1 зайво включено до складу податкових зобов`язань податок на додану вартість з операцій по реалізації товарів на адресу контрагентів - покупців, чим порушено п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187 ПК України щодо завищення суми податкових зобов`язань на суму 42074 грн., в т.ч. за липень 2016р. - на суму 2300 грн., за серпень 2016р. - на суму 2760 грн., за вересень 2016р. - на суму 2760 грн., за жовтень 2016р. - на суму 5520 грн., за листопад 2016р. - на суму 1680 грн., за березень 2017р. - на суму 10074 грн., за червень 2017р. - на суму 5964 грн., за липень 2017р. - на суму 2506 грн., за серпень 2017р. - на суму 858 грн., за жовтень 2017р. - на суму 2470 грн., за листопад 2017р. - на суму 5182 грн.

Отже, ФО-П ОСОБА_1 фактично здійснено безпідставне відображення господарської операції у обліку без відповідних підтверджуючих первинних документів, всупереч норм частини ст. 9 Закону України Про бухгалтерський обліку та фінансову звітність в Україні та пп. 2.1 і 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, оскільки відсутній факт формування згідно з абзацом другим ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні відповідного активу. Тобто, відсутня господарська операція як певна дія або подія у визначенні абзацу п`ятого ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , в основі якої має бути дійсний рух певного активу.

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до статті 1 Закону України від 16 липня 1999 року №996-ХІV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (далі - Закон №996) господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Водночас статтею 1 Закону України від 16.07.1999 №996-ХІV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

З наведеного законодавчого припису випливає, що первинні документи, які підтверджують дані податкового обліку платника податків, повинні бути достовірними, тобто відображати дійсний зміст господарських операцій, які впливають на визначення об`єкту оподаткування.

В іншому випадку, первинні документи, які не відображають реального руху активів між учасниками господарської операції, є недостовірними.

За змістом п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Враховуючи той факт, що господарські операції між позивачем та контрагентами не відбулися, позивачем при декларуванні допущено порушення норм податкового законодавства, встановлених в акті перевірки.

Відповідно пп. 177.4.5 п. 177.4 ст. 177 ПК України не включаються до складу витрат підприємця: витрати, не пов`язані з провадженням господарської діяльності такою фізичною особою - підприємцем; витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації; витрати на придбання та утримання основних засобів, визначених абзацами восьмим - десятим підпункту 177.4.6 цього пункту; документально не підтверджені витрати.

Згідно пп. 177.5.3 п. 177.5 ст. 177 ПК України остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року податку на доходи фізичних осіб на підставі документального підтвердження факту його сплати. Надмірно сплачені суми податку підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку або поверненню платнику податку в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно п. 185.1. ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом. З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.

Згідно п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності (підрядники та субпідрядники) можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

Відповідно п. 198.6 ст. 198 ПК України Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.

Платники податку, які застосовують касовий метод податкового обліку, суми податку, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та не включені до податкового кредиту протягом періоду 1095 календарних днів з дати складення таких податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних у зв`язку з відсутністю фактів списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, мають право на включення таких сум до податкового кредиту у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, але не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання, надання інших видів компенсацій.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес-перевізником.

Суд зазначає, що згідно ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

У судовому засіданні представником відповідача доказано правомірності спірних рішень, проте, представником позивача не доведена їх протиправність.

Таким чином, позовні вимоги ОСОБА_1 задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 43143704) про скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 07 жовтня 2020 року.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено07.10.2020
Номер документу92040545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/6917/2020

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Рішення від 01.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні