Справа № 545/1275/20
Провадження № 2/545/723/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" жовтня 2020 р. Полтавський районний суд Полтавської області у складі:
головуючого судді: - Потетій А.Г.,
за участю секретаря: - Кудря А.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Полтаві позовну заяву Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області до Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , про скасування державної реєстрації земельних ділянок, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду із позовом до відповідача про треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , про скасування державної реєстрації земельних ділянок посилаючись на те, що 18 листопада 2019 року Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області (далі - відповідач) наказами № № 10866-СГ, 10870-СГ, 10872-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою надано дозвіл громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 га сіножатей земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області за межами населених пунктів на земельні ділянки, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами:
- 5324081900:00:018:0020 - 2,00 га;
- 5324081900:00:018:0018 - 2,00 га;
- 5324081900:00:018:0019 - 2,00 га.
Оскільки вказані земельні ділянки фактично входять до складу території с.Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, остання листом № 80 від 28 січня 2020 року звернулася до відповідача з проханням скасувати накази про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок.
У відповідь на вказаний лист Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області своїм листом №18-16-0.221-1157/2-20 від 27.02.2020 року повідомило, що його Наказами від 17.02.2020 року №№ 5001-СГ, 5007-СГ та 4997-СГ відмовлено у затвердженні проектів землеустрою вказаних земельних ділянок з підстав, що статтею 198 Земельного кодексу України встановлено, що кадастрова зйомка включає: а) геодезичне встановлення меж земельної ділянки; б) погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами; в) відновлення меж земельної ділянки на місцевості; г) встановлення меж частин земельної ділянки, які містять обтяження та обмеження щодо використання землі; ґ) виготовлення кадастрового плану.
В проектах землеустрою необхідно уточнити дані щодо: розміщення земельної ділянки в межах (за межами) населеного пункту Грабинівка; угідь, якими представлена земельна ділянка; віднесення (не віднесення) до особливо цінних земель, визначених статтею 150 Земельного кодексу України; власників, користувачів суміжних земельних ділянок, кадастрового номеру земельної ділянки.
Таким чином, у відповідача відсутні достовірні дані про фактичне розташування земельної ділянки в межах, чи поза межами населеного пункту - с. Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області та відповідності кадастрового номеру.
В той же час реєстрацію вказаних земельних ділянок, як таких, що перебувають поза межами населеного пункту не скасовано.
Позивач вважає дії відповідача щодо реєстрації вказаних земельних ділянок протиправними виходячи з наступного.
Зазначені ділянки знаходяться в межах населеного пункту с. Грабинівка, Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області і знаходяться в комунальній власності громади, а частину території вказаних земельних ділянок передано в приватну власність.
У зв`язку з прийняттям Постанови ВРУ від 18.12.1990 р. № 563-12 Про земельну реформу була проведена інвентаризація земель та складена Індексна кадастрова карта с. Грабинівка Полтавської області.
Державним класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-97 Класифікатор об`єктів адміністративно-територіального устрою України , затверджений наказом Держстандарту України від 31.10.97 №659 Ковалівській сільській раді Полтавського району присвоєно код 5324081900, а с. Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області присвоєно код 5324081905 .
Відповідно до даної індексної карти (КОАТУУ 5324081900) всі землі, які зазначені в індексній карті, розташовані на території Ковалівської сільської ради.
Відповідно до даної індексної карти (КОАТУУ 5324081905) всі землі, які зазначені в індексній карті, розташовані на території с. Грабинівка.
Факт належності вказаних земельних ділянок до меж с. Грабинівка Ковалівської сільської ради підтверджується також наступними документами:
- Графічними матеріалами по перерозподілу земель між землеволодільцями та землекористувачами на території с. Грабинівка Ковалівської сільської Ради народних депутатів Полтавського району, Полтавської області 1991 року;
- Викопіюванням з проекту та проектом формування територій сільських рад у Полтавському районі Полтавської області, який є складовою частиною технічної документації по формуванню території і встановленню меж сільських рад народних депутатів та меж сільських населених пунктів на території Полтавського району, затверджене рішенням сімнадцятої сесії двадцять першого скликання Полтавської районної ради, народних депутатів від 28 жовтня 2010 року;
- Технічною документацією з нормативної та грошової оцінки земельних ділянок села Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області 2005 року, яка погоджена висновком державної експертизи землевпорядної документації №01-03-2- 06/3670 від 17.10.2005 року та затверджена Рішенням четвертої сесії п`ятого скликання Ковалівської сільської ради від 30.08.2006 року;
- Проектом генерального плану житлової забудови садибного типу в с. Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської, затверджене Рішенням вісімнадцятої сесії шостого скликання Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 07 квітня 2012 року;
- Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель с. Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області 2010 року.
Земельним кодексом України в ст. 202 передбачено, що державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом.
Стаття 24 Закону України Про Державний земельний кадастр вказує, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.
При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
У відповідності до ст. 16 названого Закону земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер.
Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Відповідно ст. 1 ч. 1 п. 11 Закону України Про державний земельний кадастр кадастровий номер земельної ділянки - це індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці під час проведення її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки.
Кадастровий номер земельної ділянки має чотирирівневу ієрархічну структуру, в якій перші десять знаків - це код одиниці адміністративно-територіального устрою України, наступні два - це номер кадастрової зони, наступні три - номер кадастрового кварталу в межах відповідної кадастрової зони, а останніх чотири знаки - порядковий номер земельної ділянки в межах кадастрового кварталу (позиційна структура кадастрового номера має наступний вид: ХХХХХХХХХХ:ХХ:ХХХ:ХХХХ).
Перші десять цифр, кадастрових номерів земельних ділянок, по яким відповідач своїми наказами надав дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, означає розташування таких земельних ділянок поза межами населеного пункту - с. Грабинівка Ковалівської сільської ради.
Але, частини 4, 6 ст. 9 Закону України Про державний земельний кадастр передбачають, що кадастрові номери земельним ділянкам присвоює державний кадастровий реєстратор. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього.
Проте, Державний кадастровий реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати межі населених пунктів або визначати належність певної земельної ділянки до території населеного пункту. А тому, присвоєння державним кадастровим реєстратором земельним ділянкам кадастрових, у яких перші десять цифр свідчать про розташування поза межами населеного пункту - с. Грабинівка Ковалівської сільської ради не є безспірним свідченням розташування цих ділянок поза межами вказаного населеного пункту.
З наведених підстав позивач просить визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами: 5324081900:00:018:0020 - 2,00 га; 5324081900:00:018:0018 - 2,00 га; 5324081900:00:018:0019 - 2,00 га.
Позивач та представник позивача в судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі, просив задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання жодного разу не з`явився, викликався належним чином, однак надав до суду письмовий відзив та витребувані судом копії документів. У відзиві заперечив щодо задоволення позовних вимог щодо скасування державної реєстрації земельних ділянок, пославшись на правомірність дій по їх державній реєстрації.
Треті особи ОСОБА_1 та ОСОБА_3 в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином.
Представник третьої особи ОСОБА_2 в судовому засіданні заперечила щодо задоволення позовних вимог вказавши на правомірність отримання ОСОБА_2 земельної ділянки та звернувши увагу, що на даний час відсутні будь які судові рішення які б визнавали неправомірними та незаконними дії реєстратора щодо реєстрації права власності на земельні ділянки третіх осіб по даній справі.
Зважаючи на те, що представник відповідача надав до суду письмовий відзив виклавши свою позицію щодо позову, клопотань щодо перенесення судових засідань призначених на 16.09.2020р. та 01.10.2020 р. не подав, суд вважає за можливе провести розгляд справи по суті в загальному порядку за відсутності представника відповідача та третіх осіб, які не з`явились до суду.
Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи приходить до висновку що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Як встановлено судом, 18 листопада 2019 року Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області (далі - відповідач) наказами № № 10866-СГ, 10870-СГ, 10872-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою надано дозвіл громадянам ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2,0 га сіножатей земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області за межами населених пунктів на земельні ділянки, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами:
- 5324081900:00:018:0020 - 2,00 га;
- 5324081900:00:018:0018 - 2,00 га;
- 5324081900:00:018:0019 - 2,00 га.
Оскільки вказані земельні ділянки фактично входять до складу території с.Грабинівка, Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, Ковалівська сільська рада листом № 80 від 28 січня 2020 року звернулася до відповідача з проханням скасувати накази про надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення вказаних земельних ділянок.
У відповідь на вказаний лист Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області своїм листом №18-16-0.221-1157/2-20 від 27.02.2020 року повідомило, що його Наказами від 17.02.2020 року №№ 5001-СГ, 5007-СГ та 4997-СГ відмовлено у затвердженні проектів землеустрою вказаних земельних ділянок з підстав, що статтею 198 Земельного кодексу України встановлено, що кадастрова зйомка включає: а) геодезичне встановлення меж земельної ділянки; б) погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами; в) відновлення меж земельної ділянки на місцевості; г) встановлення меж частин земельної ділянки, які містять обтяження та обмеження щодо використання землі; ґ) виготовлення кадастрового плану.
В проектах землеустрою необхідно уточнити дані щодо: розміщення земельної ділянки в межах (за межами) населеного пункту Грабинівка; угідь, якими представлена земельна ділянка; віднесення (не віднесення) до особливо цінних земель, визначених статтею 150 Земельного кодексу України; власників, користувачів суміжних земельних ділянок, кадастрового номеру земельної ділянки.
Таким чином, у відповідача відсутні достовірні дані про фактичне розташування земельної ділянки в межах, чи поза межами населеного пункту - с. Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області та відповідності кадастрового номеру.
В той же час реєстрацію вказаних земельних ділянок, як таких, що перебувають поза межами населеного пункту не скасовано.
Дії відповідача щодо реєстрації вказаних земельних ділянок протиправними виходячи з наступного.
Зазначені ділянки знаходяться в межах населеного пункту с. Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області і знаходяться в комунальній власності громади, а частину території вказаних земельних ділянок передано в приватну власність.
Так у відповідності до Постанови ВРУ від 18.12.1990 р. № 563-12 Про земельну реформу була проведена інвентаризація земель та складена Індексна кадастрова карта с.Грабинівка, Полтавської області.
Державним класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України ДК 014-97 Класифікатор об`єктів адміністративно-територіального устрою України , затверджений наказом Держстандарту України від 31.10.97 №659 Ковалівській сільській раді Полтавського району присвоєно код 5324081900, а с. Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області присвоєно код 5324081905 .
Відповідно до даної індексної карти (КОАТУУ 5324081900) всі землі, які зазначені в індексній карті, розташовані на території Ковалівської сільської ради.
Відповідно до даної індексної карти (КОАТУУ 5324081905) всі землі, які зазначені в індексній карті, розташовані на території с. Грабинівка.
Факт належності вказаних земельних ділянок до меж с. Грабинівка Ковалівської сільської ради підтверджується також наступними документами:
- Графічними матеріалами по перерозподілу земель між землеволодільцями та землекористувачами на території с. Грабинівка Ковалівської сільської Ради народних депутатів Полтавського району, Полтавської області 1991 року;
- Викопіюванням з проекту та проектом формування територій сільських рад у Полтавському районі Полтавської області, який є складовою частиною технічної документації по формуванню території і встановленню меж сільських рад народних депутатів та меж сільських населених пунктів на території Полтавського району, затверджене рішенням сімнадцятої сесії двадцять першого скликання Полтавської районної ради, народних депутатів від 28 жовтня 2010 року;
- Технічною документацією з нормативної та грошової оцінки земельних ділянок села Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області 2005 року, яка погоджена висновком державної експертизи землевпорядної документації №01-03-2- 06/3670 від 17.10.2005 року та затверджена Рішенням четвертої сесії п`ятого скликання Ковалівської сільської ради від 30.08.2006 року;
- Проектом генерального плану житлової забудови садибного типу в с. Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської, затверджене Рішенням вісімнадцятої сесії шостого скликання Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 07 квітня 2012 року;
- Технічною документацією з нормативної грошової оцінки земель с. Грабинівка Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області 2010 року.
Земельним кодексом України в ст. 202 передбачено, що державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом.
Ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр вказує, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.
При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер.
У відповідності до ст. 16 названого Закону земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.
Відповідно ст. 1 ч. 1 п. 11 Закону України Про державний земельний кадастр кадастровий номер земельної ділянки - це індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці під час проведення її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки.
Кадастровий номер земельної ділянки має чотирирівневу ієрархічну структуру, в якій перші десять знаків - це код одиниці адміністративно-територіального устрою України, наступні два - це номер кадастрової зони, наступні три - номер кадастрового кварталу в межах відповідної кадастрової зони, а останніх чотири знаки - порядковий номер земельної ділянки в межах кадастрового кварталу (позиційна структура кадастрового номера має наступний вид: ХХХХХХХХХХ:ХХ:ХХХ:ХХХХ).
Перші десять цифр, кадастрових номерів земельних ділянок, по яким відповідач своїми наказами надав дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, означає розташування таких земельних ділянок поза межами населеного пункту - с. Грабинівка Ковалівської сільської ради.
Але, частини 4, 6 ст. 9 Закону України Про державний земельний кадастр передбачають, що кадастрові номери земельним ділянкам присвоює державний кадастровий реєстратор. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього.
Проте, Державний кадастровий реєстратор не наділений повноваженнями встановлювати межі населених пунктів або визначати належність певної земельної ділянки до території населеного пункту. А тому, присвоєння державним кадастровим реєстратором земельним ділянкам кадастрових, у яких перші десять цифр свідчать про розташування поза межами населеного пункту - с. Грабинівка Ковалівської сільської ради не є безспірним свідченням розташування цих ділянок поза межами вказаного населеного пункту.
Відповідно вимог статті 173 Земельного Кодексу України, межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій. Межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою, які розробляються відповідно до техніко-економічного обґрунтування їх розвитку, генеральних планів населених пунктів.
Частиною 2 статті 174 Земельного Кодексу України встановлено, що рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району, приймаються районною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад.
Рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, ЯКІ не входять до складу відповідного району, або у разі, якщо районна рада не утворена, приймаються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням відповідних сільських, селищних рад.
Таким чином, законом регламентований порядок встановлення меж населених пунктів.
У разі якщо межі населених пунктів не встановлені у порядку, визначеному Земельним кодексом України, належить виходити з фактичних меж населених пунктів. Так, відсутність реалізації компетентними органами своїх повноважень щодо встановлення меж міста не свідчить про фактичну відсутність таких меж.
Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі №367/6388/16-а по адміністративному провадженню №К/9901/28577/18.
Згідно ст. 21 Закону України Про землеустрій організацію і планування землеустрою на загальнодержавному і місцевому рівнях здійснюють Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, встановлених Конституцією України, Земельним кодексом України, цим Законом та іншими законами України.
Стаття 22 Закону України Про землеустрій вказує, що землеустрій здійснюється на підставі:
а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою;
б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою;
в) судових рішень.
Згідно ст. 45 Закону України Про землеустрій схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць розробляються з метою визначення перспективи щодо використання та охорони земель, для підготовки обґрунтованих пропозицій у галузі земельних відносин, організації раціонального використання та охорони земель, перерозподілу земель з урахуванням потреби сільського, лісового та водного господарств, розвитку сіл, селищ, міст, територій оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення, природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення тощо.
Схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць розробляються щодо території відповідного району, села, селища, міста.
Схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель району розробляються за рішенням районної ради.
Схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель села, селища, міста розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.
Схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель відповідної адміністративно-територіальної одиниці включає:
а) завдання на складання схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці;
б) пояснювальну записку;
в) рішення відповідного органу місцевого самоврядування про розроблення схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці;
г) характеристику природних умов адміністративно-територіальної одиниці;
ґ) інформацію про сучасний стан використання та охорони земель у межах адміністративно-територіальної одиниці (включаючи обмеження у використанні земель);
д) картограму категорій земель у розрізі угідь у межах відповідної території;
е) картограму агровиробничих груп грунтів та крутизни схилів;
є) еколого-економічне обґрунтування використання та охорони земель;
ж) техніко-економічні показники схеми землеустрою;
з) матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування;
и) інформацію про перспективний стан використання та охорони земель у межах адміністративно-територіальної одиниці;
і) схему запланованих заходів щодо раціонального використання та охорони Земель;
ї) матеріали погодження схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці, визначені статтею 186 Земельного кодексу України.
Відповідно до ст. 46 Закону України Про землеустрій передбачено, що для встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних одиниць розробляються проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж сіл, селищ, міст розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж району розробляється за рішенням відповідної районної ради, а у разі якщо районна рада не утворена - обласної ради.
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж.
Рішення про встановлення (зміну) меж адміністративно-територіальних одиниць є одночасно рішенням про затвердження проектів землеустрою щодо їх встановлення (зміни).
Стаття 53 Закону України Про землеустрій вказує, що проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів складаються на основі затверджених у встановленому законодавством порядку генеральних планів населених пунктів або можуть розроблятись окремою їх частиною.
У відповідності до ст. 181 Земельного кодексу України землеустрій - це сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональної організації території адміністративно-територіальних одиниць, суб`єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.
Відповідно до ст. 184 Земельного кодексу України, землеустрій передбачає:
а) встановлення (відновлення) на місцевості меж адміністративно-територіальних одиниць, землеволодінь і землекористувань;
б) розробку загальнодержавної і регіональних програм використання та охорони земель;
в) складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
г) обґрунтування встановлення меж територій з особливими природоохоронними, рекреаційними і заповідними режимами;
д) складання проектів відведення земельних ділянок;
е) встановлення в натурі (на місцевості) меж земельних ділянок;
ж) складання проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозмін, упорядкування угідь, а також розроблення заходів щодо охорони земель;
з) розроблення іншої землевпорядної документації, пов`язаної з використанням та охороною земель;
и) здійснення авторського нагляду за реалізацією заходів, передбачених документацією із землеустрою;
і) проведення топографо-геодезичних, картографічних, ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень і розвідувань земель.
Згідно ст. 186 Земельного кодексу України, схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць погоджуються територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони культурної спадщини, структурним підрозділом відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини, територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань лісового господарства, територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань водного господарства, структурним підрозділом відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері містобудування та архітектури, а якщо місто не входить до території певного району - виконавчим органом відповідної міської ради у сфері містобудування та архітектури, а в разі якщо такий орган не утворений - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань містобудування та архітектури чи структурним підрозділом відповідної обласної державної адміністрації з питань містобудування та архітектури.
У разі розроблення схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель району така документація із землеустрою додатково погоджується відповідними сільськими, селищними, міськими радами та районною державною адміністрацією.
Схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць підлягають стратегічній екологічній оцінці.
Схема землеустрою і техніко-економічне обґрунтування використання та охорони земель району затверджуються районною радою.
Схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель села, селища, міста затверджуються відповідною сільською, селищною або міською радою.
Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць погоджуються сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення таких меж.
Пунктом 97 Порядку ведення Державного земельного кадастру , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (далі - Порядок), передбачено, що до Державного земельного кадастру вносяться відомості (зміни до них) про землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць, зазначені у пункті 22 цього Порядку, на підставі:
1) щодо повних назв адміністративно-територіальних одиниць та суміжних адміністративно-територіальних одиниць:
довідника Україна. Адміністративно-територіальний устрій до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій;
Державного реєстру географічних назв;
відповідного рішення органу державної влади або органу місцевого самоврядування;
2) щодо меж адміністративно-територіальної одиниці:
проектів землеустрою щодо встановлення та зміни меж адміністративно-територіальних одиниць;
проектів формування території і встановлення меж селищних, сільських рад (якщо межі встановлені до набрання чинності Законом України Про землеустрій );
3) щодо площі земель у межах території адміністративно-територіальної одиниці:
проектів землеустрою щодо встановлення та зміни меж адміністративно-територіальних одиниць;
проектів формування території і встановлення меж селищних, сільських рад (якщо межі встановлені до набрання чинності Законом України Про землеустрій );
державної статистичної звітності - до 2015 року;
4) щодо інформації про акти, на підставі яких встановлені та змінені межі адміністративно-територіальних одиниць, - відповідного рішення органу державної влади або органу місцевого самоврядування;
5) щодо відомостей про категорії земель у межах адміністративно-територіальної одиниці:
матеріалів інвентаризації земель;
схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель у межах адміністративно-територіальних одиниць;
5-1) щодо відомостей про масиви земель сільськогосподарського призначення - технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель;
6) щодо угідь адміністративно-територіальної одиниці:
проектів землеустрою щодо забезпечення еколого-економічного обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь (щодо земель сільськогосподарського призначення);
проектів землеустрою щодо впорядкування існуючих землеволодінь і землекористувань (щодо земель інших категорій);
матеріалів інвентаризації земель;
7) щодо економічної оцінки земель в межах території адміністративно-територіальної одиниці - технічної документації з такої оцінки;
8) щодо нормативної грошової оцінки земель в межах території адміністративно-територіальної одиниці - технічної документації з такої оцінки;
9) відомості про бонітування ґрунтів адміністративно-територіальної одиниці - технічної документації з бонітування грунтів;
10) щодо розподілу земель між власниками, користувачами:
державної статистичної звітності - до 2015 року;
даних державного реєстру земель;
даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно п. 107 Порядку державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку.
Згідно п.п. 60-61 Порядку запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду. Скасування (поновлення) запису в Поземельній книзі здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування (поновлення) із зазначенням дати та підстави для скасування (поновлення), посади, прізвища та ініціалів Державного кадастрового реєстратора, який скасував (поновив) запис, та формування з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру нових аркушів Поземельної книги.
Відповідно до ст. 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав, відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав, визнання угоди недійсною, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування тощо.
За наведеного, судом встановлено, що державна реєстрація земельних ділянок з кадастровими номерами: 5324081900:00:018:0020, 5324081900:00:018:0018, 5324081900:00:018:0019 була проведена Головним управлінням Держгеокадастру у Полтавській області без уточнення даних щодо розміщення земельної ділянки в межах (за межами) населеного пункту Грабинівка Полтавського району Полтавської області з Ковалівською сільською радою, у зв`язку з чим позов підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 150, 152, 153, 158, 173, 174, 181, 184, 186, 202 Земельного кодексу України, ст. ст.15, 16, 21, 319, 391 ЦК України, ст. ст. 12, 13, 78-80, 141, 258 - 268, 352, 354 ЦПК України, Законом України Про державний земельний кадастр , Законом України Про землеустрій , суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов Ковалівської сільської ради Полтавського району Полтавської області - задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами:
- 5324081900:00:018:0020 - 2,00 га;
- 5324081900:00:018:0018 - 2,00 га;
- 5324081900:00:018:0019 - 2,00 га.
Рішення може бути оскаржене до Полтавського апеляційного суду через Полтавський районний суд Полтавської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 07.10.2020 року.
Суддя: А.Г. Потетій
Суд | Полтавський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2020 |
Оприлюднено | 08.10.2020 |
Номер документу | 92046578 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Полтавський районний суд Полтавської області
Потетій А. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні